Sniperace 2011-05-03, 16:07
Infra skrev: Sniperace skrev: Infra skrev: Sniperace skrev: Infra skrev:Snipern: "helvetes jävla förbannde satans sotardjävel......"
Men nu fick jag ju begärd ersättning, och fri sotning resten av året plus betald självrisk.
men det VAR klantigt av honom att göra så eller hur?
Jag tror han gjorde det på pin tji. Det är säkert inte bara jag
som fått upp ögonen för vad du går för.
Sen kan du se i kikarn efter gratis sotning resten av året. För hur många gånger är det egentligen meningsfullt att sota per år? En!
inte när man eldar med FASTA bränslen, då är det FEM till sju gånger....
och nej, han var väldigt ledsen att ha gjort så...
Fem till sex gånger per år!? Då har du rena sopförbränningsanläggningen
hemma. Då eldar du utan tvekan upp dina sopor i stället för att låta
sopgubben ta dem. Du blir på så sätt din egen sopgubbe. Det kallas med
ett finare ord för miljöförstöring. För du har väl inget tungmetallfilter
på skorstenen kan jag tänka? Din snåla jävel. Du blir, fanimej, mer och
mer likt Kronblom ju äldre du blir.
(BTW: Det snöar i storstan i dag).
Nej, faktum är att sotaren anser det ONÖDIGT, men tyvärr kräver kommunens regler detta vid eldning med fasta bränslen, för ett antal år sedan skulle kommunens intruktör för vedeldare komma på besök till mig för att berätta hur man på bästa sätt eldar med ved, när han talade med sotarna sa de tiull honom astt hasn gärna kunde komma till mig så kunde jag nog lära honom ett ochj annat, för de hade aldrig tidigare sett någon som hade så ren och fin skorsten trots att jag eldade till 100% med ved... dvs han hade inget att lära mig *asg*
så mitt är fan så mycket bättre än att släppa ut OLJERÖK....
det är sällan det synas annat en ett tunt värmedaller från min skorsten, möjligen lite vit rök närt jag tänder, det är annat än rökplymerna från de olika fjärrvärmeverken i kommunen
Här snöar det INTE, men känns kyligt och grått idag