Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+15
Infra
RedclownIII
SilverSurfer
ericTheDog
R.O.F.L
Thetaxpayer
Vercingetorix
berralarzon
RedMentalCase
Secrist
ANNA2LINK
MartinLindgren
Sniperace
redalert
Thrakath
19 posters

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  formsvackan 2011-04-12, 20:35

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Hon berättar bara att om ni inte vill stödja Israel, så ska ni inte använda datorer eftersom en stor del av dessa komponenter kommer från - ja just det ISRAEL.....
    Vad anser du vara en stor del ?
    intelprceccorer har en hel del med israel att göra, en del av chipsedt kommer också från israelerna....
    Ja, amerikanska Intel har bl.a. en stor fabrik i Kiryat Gat. Mer ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  Sniperace 2011-04-12, 20:39

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Hon berättar bara att om ni inte vill stödja Israel, så ska ni inte använda datorer eftersom en stor del av dessa komponenter kommer från - ja just det ISRAEL.....
    Vad anser du vara en stor del ?
    intelprceccorer har en hel del med israel att göra, en del av chipsedt kommer också från israelerna....
    Ja, amerikanska Intel har en stor fabrik i Kiryat Gat. Mer ?
    som jag sa chipset och lite annat, läste om det ett flertal gånger i höstas Smile

    är inte det tillräckligt, eller är det fel, stöds inte israel med varje sak som finns i datorewr osv som de flesta köper?
    ska även de delarna bojkottas? Smile

    men som sagt så finns det ett otal produkter som de flesta inbte har en aning om att ger Israel inkomster osv, ochg sådant som många INTE vill vara utan
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  formsvackan 2011-04-12, 20:49

    Sniperace skrev:är inte det tillräckligt, eller är det fel, stöds inte israel med varje sak som finns i datorewr osv som de flesta köper?
    Jag bara undrade vad du menade med "en stor del". Även om amerikanska Intel lagt en del av både utveckling och tillverkning i Israel, kan man diskutera huruvida detta är en stor del i alla datorer. En vital del i många datorer vore korrektare. Jag tror nog att större volymer kommer från Kina, Taiwan, Malaysia m.fl.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  Sniperace 2011-04-12, 20:54

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:är inte det tillräckligt, eller är det fel, stöds inte israel med varje sak som finns i datorewr osv som de flesta köper?
    Jag bara undrade vad du menade med "en stor del". Även om amerikanska Intel lagt en del av både utveckling och tillverkning i Israel, kan man diskutera huruvida detta är en stor del i alla datorer. En vital del i många datorer vore korrektare. Jag tror nog att större volymer kommer från Kina, Taiwan, Malaysia m.fl.

    men i nästan VARJE dator finns del eller delar från israel, eller hur?

    ntel Israel to Spend $2.7 Billion on Factory Upgrade

    By Gwen Ackerman - Jan 18, 2011 3:32 AM CT

    Intel Corp.’s Israel unit will invest $2.7 billion in the next two years to upgrade an existing plant to include 22-nanometer technology for semiconductors it expects to produce by the end of the year.

    The investment in the factory in Kiryat Gat will include an Israeli government grant of 740 million shekels ($210 million) that was approved this month, Maxine Fassberg, Intel Israel’s general manager, said today in Tel Aviv.

    Intel, whose processors run more than 80 percent of the world’s personal computers, currently employs 7,057 people in Israel and plans to add another 1,000 in 2011, Fassberg said. The company is one of Israel’s largest private-sector employers.

    men kanske vill de INTE bojkottat ALLT från Israel, bara småsakerna som de anser sig klara sig utan att offra något Smile
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  RedclownIII 2011-04-12, 21:07

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Hon berättar bara att om ni inte vill stödja Israel, så ska ni inte använda datorer eftersom en stor del av dessa komponenter kommer från - ja just det ISRAEL.....
    Vad anser du vara en stor del ?
    intelprceccorer har en hel del med israel att göra, en del av chipsedt kommer också från israelerna....
    Ja, amerikanska Intel har bl.a. en stor fabrik i Kiryat Gat. Mer ?

    Spelar du Allan och leker bror duktig nu också? affraid
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  RedclownIII 2011-04-12, 21:08

    formsvackan skrev:
    RedclownIII skrev:Nu ger sig tomten in datordiskussionen också!
    Den "tomten" har en viss inblick i datormarknaden. Han har trots allt varit med på det spåret sedan 1974. Hur stor erfarenhet var det du hade sa du ?

    Hi hi minns inte att jag sagt något om detta! lol!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  formsvackan 2011-04-12, 21:10

    Sniperace skrev:men i nästan VARJE dator finns del eller delar från israel, eller hur?
    Förmodligen inte

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_manufacturing_sites

    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  RedclownIII 2011-04-12, 21:16

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:men i nästan VARJE dator finns del eller delar från israel, eller hur?
    Förmodligen inte

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_manufacturing_sites


    Stäng nu av datorn genast och sätt aldrig på den igen! affraid
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  Sniperace 2011-04-12, 21:23

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:men i nästan VARJE dator finns del eller delar från israel, eller hur?
    Förmodligen inte

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_manufacturing_sites


    förmodligen ÄNDÅ eftersom de är involverade i utvecklingen också, så hur man än vrider på det så har de ett finger med i spelet i så många olika saker att det blir nästan stört omöjligt att TOTALT bojkotta allt de har del i...
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  formsvackan 2011-04-12, 21:43

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:men i nästan VARJE dator finns del eller delar från israel, eller hur?
    Förmodligen inte

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_manufacturing_sites


    förmodligen ÄNDÅ eftersom de är involverade i utvecklingen också, så hur man än vrider på det så har de ett finger med i spelet i så många olika saker att det blir nästan stört omöjligt att TOTALT bojkotta allt de har del i...
    Och du avstår förmodligen från allt vad petroleumprodukter heter för att inte riskera stödja Iran.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  Freedom 2011-04-12, 21:46

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Boycott-israel
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  Sniperace 2011-04-12, 21:46

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:men i nästan VARJE dator finns del eller delar från israel, eller hur?
    Förmodligen inte

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_manufacturing_sites


    förmodligen ÄNDÅ eftersom de är involverade i utvecklingen också, så hur man än vrider på det så har de ett finger med i spelet i så många olika saker att det blir nästan stört omöjligt att TOTALT bojkotta allt de har del i...
    Och du avstår förmodligen från allt vad petroleumprodukter heter för att inte riskera stödja Iran.

    Nej, jag har aldrig ens tänkt tanken att bojkott gör någon större nytta....
    oftast drabbar den fel personer
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  Sniperace 2011-04-12, 21:48

    Freedom skrev:
    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Boycott-israel

    När jag handlar så väljer jag gärna aktivt just Israeliska produkter.... och varje försök att få mig att bojkotta får mig att köpa MER i ren tredska *asg*

    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  Freedom 2011-04-12, 21:48

    Nej, jag har aldrig ens tänkt tanken att bojkott gör någon större nytta

    Apartheid, Sydafrika...historielösa...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  Sniperace 2011-04-12, 21:50

    Freedom skrev:
    Nej, jag har aldrig ens tänkt tanken att bojkott gör någon större nytta

    Apartheid, Sydafrika...historielösa...

    och?
    det är långt ifrån samma situation som israel/palestina.

    där fanns inga som sprang och sprängde skolor eller skickade självmordfsbombare till dagis och diskotek osv....
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  Infra 2011-04-12, 23:05

    Freedom skrev:
    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Boycott-israel

    Word.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  lazy 2011-04-14, 16:43

    Nu kan inte jag se bilden som RC lagt in men med tanke på Snipers svar
    så handlar det väl som vanligt om att bojkotta Israel, här är resultatet
    för några som gjort ett försök. Wink

    "IT was the policy that cost Greens candidate Fiona Byrne her bid for a seat in State Parliament.
    Now the Green Mayor of Marrickville's boycott of Israel will cost ratepayers almost $4 million.

    A council business paper to be tabled next week shows a hit list of a dozen international companies has been drawn up to either be banned from doing business with council or have their existing contracts cancelled.

    They include Hewlett Packard, Chevrolet (Holden), Volvo, Unilever, Motorola ReadyMix and Fulton Hogan concrete companies, which the council claims either "support Israel's military occupation of Palestine or profit from it". A further 1800 companies would be banned from future dealings with the council, a list the council admits was downloaded from a pro-Palestinian website."

    Daily Telegraph.au

    Så tokigt det kan bli.. Laughing
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  Infra 2011-04-15, 07:01

    lazy skrev:Nu kan inte jag se bilden som RC lagt in men med tanke på Snipers svar
    så handlar det väl som vanligt om att bojkotta Israel, här är resultatet
    för några som gjort ett försök. Wink

    "IT was the policy that cost Greens candidate Fiona Byrne her bid for a seat in State Parliament.
    Now the Green Mayor of Marrickville's boycott of Israel will cost ratepayers almost $4 million.

    A council business paper to be tabled next week shows a hit list of a dozen international companies has been drawn up to either be banned from doing business with council or have their existing contracts cancelled.

    They include Hewlett Packard, Chevrolet (Holden), Volvo, Unilever, Motorola ReadyMix and Fulton Hogan concrete companies, which the council claims either "support Israel's military occupation of Palestine or profit from it". A further 1800 companies would be banned from future dealings with the council, a list the council admits was downloaded from a pro-Palestinian website."

    Daily Telegraph.au

    Så tokigt det kan bli.. Laughing

    Så långt möjligt måste israels handel med omvärlden strypas och kvävas. För varje nytt företag som faller ifrån, för varje vara som inte hittar en exportdestination har rättfärdighet och fredsälskan skurit pipor i vassen.

    Vi knäckte appartheids Sydafrika genom bojkott. Vi ska knäcka israel också.
    Det finns andra världen än de som Mamon bejublar.


    [img]Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Imagesvdjan[/img]
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  lazy 2011-04-15, 14:37

    Höjden av ironi är väl att bli mördad av dem man vill hjälpa.



    Peace activist killed in Gaza
    Rome condemns 'barbaric' murder of Vittorio Arrigoni, International Solidarity Movement member abducted, executed by al-Qaeda-affiliated group. 'The day I arrived in Gaza was one of the happiest in my life,' he once said

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 2main



    Ynet
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  Infra 2011-04-19, 05:10

    lazy skrev:Höjden av ironi är väl att bli mördad av dem man vill hjälpa.



    Peace activist killed in Gaza
    Rome condemns 'barbaric' murder of Vittorio Arrigoni, International Solidarity Movement member abducted, executed by al-Qaeda-affiliated group. 'The day I arrived in Gaza was one of the happiest in my life,' he once said

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 2main

    Ynet



    Kära du. Vad du måste sörja att vi inte kan lasta Hamas för Vittorios död.

    http://guerrillaradio.iobloggo.com/.




    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  lazy 2011-04-21, 21:26

    Vet du vad Infra, det ryktas om att Vittorio försökte leva som öppen
    gay i Gaza och att det var därför han blev mördad, nu säger inte jag
    att det är sant eftersom jag inte vet men om det skulle vara så, vad
    tycker du om det? Vad tror du att Hamas tycker om sådant?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  Infra 2011-05-01, 09:04

    lazy skrev:Vet du vad Infra, det ryktas om att Vittorio försökte leva som öppen
    gay i Gaza och att det var därför han blev mördad, nu säger inte jag
    att det är sant eftersom jag inte vet men om det skulle vara så, vad
    tycker du om det? Vad tror du att Hamas tycker om sådant?

    Vad jag tycker? Vad Hamas tycker? Och vad tycker du? Är du
    öppen med din sexualitet? Behöver man vara det? Jag tycker det
    tillhör privatlivet? Hur
    gärna sätter man ut det offentligt? Jag tycker sexualiteten tillhör en del
    av privatlivet som ytterst få behöver känna till. För ens käresta kan det
    vara intressnt till exempel.
    Att tjata om det offentligt är ungefär lika populärt som ovälommen reklam
    på tv.
    Man säger: "vi vill inte veta." Men för min del gör naturligtvis
    var och en som den vill.
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  RedclownIII 2011-05-01, 09:53

    Infra skrev:

    Vad jag tycker? Vad Hamas tycker? Och vad tycker du? Är du
    öppen med din sexualitet? Behöver man vara det? Jag tycker det
    tillhör privatlivet? Hur
    gärna sätter man ut det offentligt? Jag tycker sexualiteten tillhör en del
    av privatlivet som ytterst få behöver känna till. För ens käresta kan det
    vara intressnt till exempel.
    Att tjata om det offentligt är ungefär lika populärt som ovälommen reklam
    på tv.
    Man säger: "vi vill inte veta." Men för min del gör naturligtvis
    var och en som den vill.

    Nämen så storslaget av dig infrared! Basketball

    Sponsored content


    Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni? - Sida 3 Empty Sv: Kärnkraftens vara eller inte vara, vad tycker ni?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-11, 10:34