Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
Thetaxpayer
RedclownIII
Corven
RedMentalCase
berralarzon
formsvackan
Freedom
11 posters

    Vilsna ungmoderater

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  RedMentalCase 2011-03-10, 00:24

    Corven skrev:
    RedMentalCase skrev:faktum är att vi genomsnittligt har de lägsta siffrorna sen man började mäta på detta sätt 1983 !

    Och vilken regering har skapat det då?

    Erkänn att Alliansen satte sig vid ett dukat bord på den punkten, trenden har varit uppåtgående sen dom tog makten....

    Du har fel, igen... tröttnar du aldrig ?
    Kurvan gick ned ända till 2009 då finanskrisen började slå igenom.

    Tänk, allt det här började när jag försökte korrigera Annas förvirrade vrångsyn att alltfler är i utanförskap och alltfler är socialbidragsberoende, jag påpekade då för Anna att trenden över tid är solklar, Alliansen har lyckats i lågkonjunktur där rödgrön röra misslyckats under högkonjunktur.
    Alliansen har "bättre siffror" under sina 4 år än snittet, lägst siffror sen man började mäta på detta sätt, rödgröna har högst siffror och högst snitt. (SCB)

    Då följer en stormflod av galla och lögner från dårvänster, jag är besviken att du corven inte klarar av att ställa dig utanför detta dravel.

    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  Freedom 2011-03-10, 08:04

    vrångsyn att alltfler är i utanförskap

    Regeringen har inte lyckats minska utanförskapet. Nya siffror visar att det är lika stort som för fyra år sedan. ”Jag är väldigt stolt över de siffrorna”, säger arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin (M).

    Jämfört med för fyra år sedan har utanförskapet ökat med drygt 6.000 personer.


    – Men oavsett hur man räknar, så har man misslyckats med det stora vallöftet att minska utanförskapet, säger Socialdemokraternas partisekreterare Ibrahim Baylan.

    http://www.dn.se/ekonomi/regeringen-missar-utanforskapsmal

    Du kanske skulle ödmjukt böja dig för att du har fel "redmentalcase".
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  Corven 2011-03-10, 09:02

    RedMentalCase skrev:

    Du har fel, igen... tröttnar du aldrig ?
    Kurvan gick ned ända till 2009 då finanskrisen började slå igenom.

    Tänk, allt det här började när jag försökte korrigera Annas förvirrade vrångsyn att alltfler är i utanförskap och alltfler är socialbidragsberoende, jag påpekade då för Anna att trenden över tid är solklar, Alliansen har lyckats i lågkonjunktur där rödgrön röra misslyckats under högkonjunktur.
    Alliansen har "bättre siffror" under sina 4 år än snittet, lägst siffror sen man började mäta på detta sätt, rödgröna har högst siffror och högst snitt. (SCB)

    Då följer en stormflod av galla och lögner från dårvänster, jag är besviken att du corven inte klarar av att ställa dig utanför detta dravel.



    Det är du som försöker ge alliansen äran för något dom inte själva gjort.

    Ja, alliansen har de lägsta snittsiffrorna. TACK VARE SOSSARNA! Regeringen Bildt efterlämnade höga siffror, med en stigande trend, som sossarna lyckades vända till att bli dom lägsta sen mätningarna började.

    2007 som var alliansens första hela år vid makten kom den lägsta noteringen, sen började det stiga igen.

    2005=225338
    2006=218584
    2007=211586
    2008=215172
    2009=237307

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Kris

    Inlägg  Secrist 2011-03-10, 11:32

    2007 som var alliansens första hela år vid makten kom den lägsta noteringen, sen började det stiga igen.

    Du har uppenbarligen missat det men världen har nylegen genomlidit den värsta ekonomiska krisen i modern tid. Det finns länder som nästan gått i konkurs. Bland annat ett lan i södra europa som heter Grekland. Hört talas om det?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  Corven 2011-03-10, 11:45

    Secrist skrev:2007 som var alliansens första hela år vid makten kom den lägsta noteringen, sen började det stiga igen.

    Du har uppenbarligen missat det men världen har nylegen genomlidit den värsta ekonomiska krisen i modern tid. Det finns länder som nästan gått i konkurs. Bland annat ett lan i södra europa som heter Grekland. Hört talas om det?

    Secrist,

    jag har på inget sätt ifrågasatt orsakerna till att det har ökat.

    Det jag säger är att Alliansen kom till ett dukat bord, med de lägsta siffrorna, dom har inte skapat de låga siffrorna, som RMC försöker få det till.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  DirtyDog 2011-03-10, 14:35

    Orsaken till att socialbidragen ökat beror helt enkelt på att stora grupper har gått från ett bidrag till ett annat. Inte att de som lever på bidrag har blivit fler eller att "utanförskapet" ökat.

    Sedan valet har medelantalet dagar utbetalade från sjukförsäkringen minskat från 40,2 till 32,8 för riket. Denna nästan 20%-iga minskning har inte lett till att samtliga fått jobb. Många anses inte arbetsoförmögna och får därför istället vända sig till Socialförsäkringen om de inte skaffar sig ett jobb. Det traditionellt röda Borlänge kommun har "tjänat" 19 miljoner kronor på detta.
    Visst, det kan säkert ha blivit fel i många fall men i det stora hela är det knappast negativt. De som anser att de borde få ersättning från sjukförsäkringen har inga problem med att hitta folk som vill hjälpa dem att strida för sina rättigheter. Åtminstone inte i valtider. Smile
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  Freedom 2011-03-10, 14:39

    Orsaken till att socialbidragen ökat beror helt enkelt på att stora grupper har gått från ett bidrag till ett annat.

    Antar att du avser sjukersättning ?
    När blev det ett bidrag ?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-03-10, 14:57

    Freedom skrev:
    Orsaken till att socialbidragen ökat beror helt enkelt på att stora grupper har gått från ett bidrag till ett annat.

    Antar att du avser sjukersättning ?
    När blev det ett bidrag ?


    Ja Freedom det hävdar ALLTID högern att det är...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-03-10, 14:58

    Corven skrev:
    Secrist skrev:2007 som var alliansens första hela år vid makten kom den lägsta noteringen, sen började det stiga igen.

    Du har uppenbarligen missat det men världen har nylegen genomlidit den värsta ekonomiska krisen i modern tid. Det finns länder som nästan gått i konkurs. Bland annat ett lan i södra europa som heter Grekland. Hört talas om det?

    Secrist,

    jag har på inget sätt ifrågasatt orsakerna till att det har ökat.

    Det jag säger är att Alliansen kom till ett dukat bord, med de lägsta siffrorna, dom har inte skapat de låga siffrorna, som RMC försöker få det till.


    Det där om dukat bord har högern redan glömt bort verkar det som...
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  redalert 2011-03-10, 15:58

    ANNA2LINK skrev:
    Freedom skrev:
    Orsaken till att socialbidragen ökat beror helt enkelt på att stora grupper har gått från ett bidrag till ett annat.

    Antar att du avser sjukersättning ?
    När blev det ett bidrag ?


    Ja Freedom det hävdar ALLTID högern att det är...

    Nej det är väl ett skänk från ovan som så mycket annat bara vänstern får makten så.....! affraid
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-03-10, 16:49

    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Freedom skrev:
    Orsaken till att socialbidragen ökat beror helt enkelt på att stora grupper har gått från ett bidrag till ett annat.

    Antar att du avser sjukersättning ?
    När blev det ett bidrag ?


    Ja Freedom det hävdar ALLTID högern att det är...

    Nej det är väl ett skänk från ovan som så mycket annat bara vänstern får makten så.....! affraid


    Ha ha vad rolig du är allerten. affraid
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  redalert 2011-03-10, 18:38

    ANNA2LINK skrev:
    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Freedom skrev:
    Orsaken till att socialbidragen ökat beror helt enkelt på att stora grupper har gått från ett bidrag till ett annat.

    Antar att du avser sjukersättning ?
    När blev det ett bidrag ?


    Ja Freedom det hävdar ALLTID högern att det är...

    Nej det är väl ett skänk från ovan som så mycket annat bara vänstern får makten så.....! affraid


    Ha ha vad rolig du är allerten. affraid

    Vad gullig du är Anna! rendeer
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  DirtyDog 2011-03-10, 19:45

    Freedom skrev:
    Orsaken till att socialbidragen ökat beror helt enkelt på att stora grupper har gått från ett bidrag till ett annat.

    Antar att du avser sjukersättning ?
    När blev det ett bidrag ?
    När den går från att vara en tillfällig ersättning till en i tid obegränsad sådan.

    Om du är sjuk från födseln och aldrig kan komma ut i arbetslivet så får du bidrag från samhället för att kunna leva ett drägligt liv iallafall.
    Om du inte är sjuk från födseln och hunnit jobba en hel månad med hög lön så har du hunnit betala in någon hundralapp i skatt för att få del av "försäkringen".
    Den ersättningen blir då högre än för den som aldrig jobbat men kan naturligtvis inte vara det i all evighet.
    Frågan som uppstår då är HUR LÄNGE den som jobbat en månad av sitt liv skall få högre ersättning än den som aldrig jobbat?
    Alla medborgare borde ha någon sorts grundskydd men i praktiken är väl det socialbidraget är?

    Egentligen borde det kanske inte spela någon roll hur länge man betalt försäkringen heller eftersom summan som man betalar under ett år väl är avsedd att räcka till den totala sjukförsäkringskostnaden under detta år. Nästa år gäller nya förutsättningar som med en bilförsäkring. Där får man förvisso istället en bonus på avgiften efter en viss tid. Det vore kanske inte så dumt om den baseras på hur ofta man utnyttjat sin försäkring.

    Om en städerska som slitit med låg lön under hela sitt liv en dag känner att hennes kropp inte orkar längre så kanske hon bestämmer sig för att gå ned i arbetstid vid 50 års ålder. Hon anser att 75% räcker för hon skall klara sig och slipper nu slita ut sig.
    Blir hon trots det sjuk så blir hennes ersättning väldigt låg.
    Samtidigt så blir hennes 20-årige son som haft ett välbetalt IT-jobb nåt halvår sjukskriven och får sen ständigt mycket mer i ersättning även om han fortsätter vara sjukskriven hela livet.
    Vissa anser att den övre gränsen för ersättning är för låg och vill höja den (istället för att höja minimiersättningen) och gynnar därför endast höginkomsttagare. En rik person som levt på aktier hela sitt liv och därför inte betalat till försäkringen inser när han blir sjuk att han borde starta en firma och ta ut en rejäl lön något år. Sen kan han skratta åt den sjuka städerskan som betalat mångdubbelt mycket mer genom åren när han kasserar ut sin maxersättning.

    Nej, det enda rätta vore väl om A-kassa och sjukersättning hade en inkomstrelaterad ersättning under en väldigt KORT period eftersom de med hög lön knappast har högre behov än någon som haft låg lön till hög ersättning när de blir sjuka/arbetslösa. Ofta har de rika investerat i ett boende som gör att deras boendekostnader är lägre så kanske de egentligen skulle klara sig med LÄGRE ersättning.

    Problemet med detta är möjligtvis att avgiften är procentuell för sjukförsäkringen (dock inte för A-kassan där utbetalningen ÄNDÅ baseras på inkomst) och många skulle klaga. Bättre isåfall att införa en likvärdig avgift för dessa försäkringar för ALLA och även likställa ersättningsbeloppen?


    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  Freedom 2011-03-10, 19:49

    När den går från att vara en tillfällig ersättning till en i tid obegränsad sådan.

    källa ?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  DirtyDog 2011-03-10, 19:55

    Freedom skrev:
    När den går från att vara en tillfällig ersättning till en i tid obegränsad sådan.

    källa ?
    Källa till vad?
    Att vänstern motsatt sig att alliansen infört en tidsbegränsning där man blir utförsäkrad, eller vad menar du? rabbit
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  Freedom 2011-03-10, 19:57


    Källa till vad?

    Till påståendet: När den går från att vara en tillfällig ersättning till en i tid obegränsad sådan.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  DirtyDog 2011-03-10, 20:01

    Freedom skrev:
    Källa till vad?

    Till påståendet: När den går från att vara en tillfällig ersättning till en i tid obegränsad sådan.
    Har du svårt att fatta?

    Alliansen vill ha en tidsbegränsning och oppositionen vill det INTE. NÄR det förändras beror väl på vem som vinner nästa val, eller vad tror du? Laughing

    Hade du ingen åsikt om RESTEN av inlägget?
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  Freedom 2011-03-10, 20:44

    Hade du ingen åsikt om RESTEN av inlägget?

    nej
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-03-10, 21:04

    Freedom skrev:
    Hade du ingen åsikt om RESTEN av inlägget?

    nej



    Sad Shocked
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  redalert 2011-03-10, 21:33

    Thetaxpayer skrev:
    Freedom skrev:
    Hade du ingen åsikt om RESTEN av inlägget?

    nej



    Sad Shocked

    affraid cyclops
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  RedMentalCase 2011-03-10, 21:37

    Corven skrev:
    RedMentalCase skrev:

    Du har fel, igen... tröttnar du aldrig ?
    Kurvan gick ned ända till 2009 då finanskrisen började slå igenom.

    Tänk, allt det här började när jag försökte korrigera Annas förvirrade vrångsyn att alltfler är i utanförskap och alltfler är socialbidragsberoende, jag påpekade då för Anna att trenden över tid är solklar, Alliansen har lyckats i lågkonjunktur där rödgrön röra misslyckats under högkonjunktur.
    Alliansen har "bättre siffror" under sina 4 år än snittet, lägst siffror sen man började mäta på detta sätt, rödgröna har högst siffror och högst snitt. (SCB)

    Då följer en stormflod av galla och lögner från dårvänster, jag är besviken att du corven inte klarar av att ställa dig utanför detta dravel.



    Det är du som försöker ge alliansen äran för något dom inte själva gjort.

    Ja, alliansen har de lägsta snittsiffrorna. TACK VARE SOSSARNA! Regeringen Bildt efterlämnade höga siffror, med en stigande trend, som sossarna lyckades vända till att bli dom lägsta sen mätningarna började.

    2007 som var alliansens första hela år vid makten kom den lägsta noteringen, sen började det stiga igen.

    2005=225338
    2006=218584
    2007=211586
    2008=215172
    2009=237307


    Jaha corven du har i alla fall lyckats erkänna att jag hade rätt, innan försökte du beskýlla mig för lögn och att jag inte stod för vad jag skrev,
    sen är din tolkning att det är socialdemokraternas förtjänst lite gullig.

    Att det stiger marginellt under värsta krisen är nog inget den normale väljaren skyller alliansen för.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  Corven 2011-03-10, 21:47

    RedMentalCase skrev:

    Jaha corven du har i alla fall lyckats erkänna att jag hade rätt, innan försökte du beskýlla mig för lögn och att jag inte stod för vad jag skrev,
    sen är din tolkning att det är socialdemokraternas förtjänst lite gullig.

    Att det stiger marginellt under värsta krisen är nog inget den normale väljaren skyller alliansen för.

    Fast nu har jag ju inte skrivit något om orsaken till att det stigit eller hur?

    Jag har bara konstaterat att det inte är alliansens förtjänst att siffrorna varit så låga, vilket du försöker antyda. Det var sossarna som vände siffrorna dom övertog från den förra borgerliga regeringen, och sänkte dom till dom lägsta i modern tid.

    Och precis som siffrorna fortsatte stiga de första två åren när sossarna övertog makten, eftersom man inte vänder sånt på ett par månader, så fortsatte siffrorna sjunka de första två åren när alliansen övertog makten.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  RedMentalCase 2011-03-11, 01:30

    Corven skrev:
    RedMentalCase skrev:

    Jaha corven du har i alla fall lyckats erkänna att jag hade rätt, innan försökte du beskýlla mig för lögn och att jag inte stod för vad jag skrev,
    sen är din tolkning att det är socialdemokraternas förtjänst lite gullig.

    Att det stiger marginellt under värsta krisen är nog inget den normale väljaren skyller alliansen för.

    Fast nu har jag ju inte skrivit något om orsaken till att det stigit eller hur?

    Jag har bara konstaterat att det inte är alliansens förtjänst att siffrorna varit så låga, vilket du försöker antyda. Det var sossarna som vände siffrorna dom övertog från den förra borgerliga regeringen, och sänkte dom till dom lägsta i modern tid.

    Och precis som siffrorna fortsatte stiga de första två åren när sossarna övertog makten, eftersom man inte vänder sånt på ett par månader, så fortsatte siffrorna sjunka de första två åren när alliansen övertog makten.

    Men nu får du väl ändå försöka lägga ifrån dig dina mörkröda glasögon för en liten stund, menar du att den värsta krisen på hundra år inte skulle påverka antalet socialbidragstagare ?, folk i allmänhet begriper nog lite bättre corven, att spela ut detta kort är populism som är mycket lägre än det SD ägnar sig åt.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  Corven 2011-03-11, 11:17

    RedMentalCase skrev:

    Men nu får du väl ändå försöka lägga ifrån dig dina mörkröda glasögon för en liten stund, menar du att den värsta krisen på hundra år inte skulle påverka antalet socialbidragstagare ?, folk i allmänhet begriper nog lite bättre corven, att spela ut detta kort är populism som är mycket lägre än det SD ägnar sig åt.


    Är det verkligen så djävla svårt att erkänna att det inte är tack vare alliansen som siffrorna är så låga?

    Självklart påverkar konjunkturen antalet bidragstagare, det har jag aldrig påstått något annat. Men de låga siffrorna är inte alliansens förtjänst, dom fick dom ärva av sossarna.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  RedMentalCase 2011-03-11, 12:01

    Corven skrev:
    RedMentalCase skrev:

    Men nu får du väl ändå försöka lägga ifrån dig dina mörkröda glasögon för en liten stund, menar du att den värsta krisen på hundra år inte skulle påverka antalet socialbidragstagare ?, folk i allmänhet begriper nog lite bättre corven, att spela ut detta kort är populism som är mycket lägre än det SD ägnar sig åt.


    Är det verkligen så djävla svårt att erkänna att det inte är tack vare alliansen som siffrorna är så låga?

    Självklart påverkar konjunkturen antalet bidragstagare, det har jag aldrig påstått något annat. Men de låga siffrorna är inte alliansens förtjänst, dom fick dom ärva av sossarna.

    Jag vet inte riktigt vilken förvirrad linje du fått i denna debatt, men du bör allmänt försöka skärpa till dig om du har förstånd till det.Smile

    Mina ursprungliga åsikter står fast, trots ditt och några andra vänsters försök till att tillskriva mig saker jag aldrig sagt och föra in debatten om helt andra saker.

    Innan du försdöker tillskriva S en massa de inte förtjänar bör du kanske gå hem och plugga in när regeringen Bildt satt, och vad rödgrönröra är....

    Sponsored content


    Vilsna ungmoderater - Sida 2 Empty Sv: Vilsna ungmoderater

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:31