Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    forumets extremhöger...så ensamma, så vilsna....

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    forumets extremhöger...så ensamma, så vilsna.... Empty forumets extremhöger...så ensamma, så vilsna....

    Inlägg  RedCloud 2013-10-20, 12:53

    Om man jämför med mångmiljardären och moderata partitoppen Gustaf Douglas:

    Douglas säger att han personligen betalar runt 60-70 miljoner kronor i året i skatt. Men att han inte tycker att det är något störe problem.

    – Jag har råd att betala det. Det inkräktar inte på några som helst friheter för mig och jag tycker att man ska betala skatt.

    Däremot gillar han inte riskkapitalbolagens komplicerade skatteupplägg för att undvika att betala sin del av kakan.

    – Jag tycker att de här klagomålen från riskkapitalbranschen är fullständigt absurda. Varför ska man inte betala normal bolagsskatt? Det är klart att man ska. Det finns ett regelverk och man ska hålla sig till det. Fan tar igen sitt lån och smarta upplägg slår tillbaka, säger han till di.se

    http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/mangmiljardarens-smocka-mot-riskkapitalet_8636670.svd#xtor=AD-500-[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]

    Tänk om forumets extremhöger oxå kunde närma sig verkligheten....?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    forumets extremhöger...så ensamma, så vilsna.... Empty Sv: forumets extremhöger...så ensamma, så vilsna....

    Inlägg  redalert 2013-10-20, 12:56

    Vem håller inte med Douglas? Rolling Eyes 
    Vilka är forumets extremhöger? Rolling Eyes 
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    forumets extremhöger...så ensamma, så vilsna.... Empty Sv: forumets extremhöger...så ensamma, så vilsna....

    Inlägg  ericTheDog 2013-10-20, 19:30

    RedCloud skrev:Om man jämför med mångmiljardären och moderata partitoppen Gustaf Douglas:

    Douglas säger att han personligen betalar runt 60-70 miljoner kronor i året i skatt. Men att han inte tycker att det är något störe problem.

    – Jag har råd att betala det. Det inkräktar inte på några som helst friheter för mig och jag tycker att man ska betala skatt.

    Däremot gillar han inte riskkapitalbolagens komplicerade skatteupplägg för att undvika att betala sin del av kakan.

    – Jag tycker att de här klagomålen från riskkapitalbranschen är fullständigt absurda. Varför ska man inte betala normal bolagsskatt? Det är klart att man ska. Det finns ett regelverk och man ska hålla sig till det. Fan tar igen sitt lån och smarta upplägg slår tillbaka, säger han till di.se

    http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/mangmiljardarens-smocka-mot-riskkapitalet_8636670.svd#xtor=AD-500-[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]

    Tänk om forumets extremhöger oxå kunde närma sig verkligheten....?


    Ja, miljardärer och multimiljonärer har råd att betala hög skatt. Den vanlige arbetaren har det inte riktigt lika lätt.

    Vad gäller komplicerade skatteupplägg - vaför kommer jag tänka på foliet som anser det vara sin skyldighet att smita undan så mycket skatt som möjligt. Vänstern kanske skulle städa sin egen skrubb?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    forumets extremhöger...så ensamma, så vilsna.... Empty Sv: forumets extremhöger...så ensamma, så vilsna....

    Inlägg  Sniperace 2013-10-20, 21:08

    RedCloud skrev:Om man jämför med mångmiljardären och moderata partitoppen Gustaf Douglas:

    Douglas säger att han personligen betalar runt 60-70 miljoner kronor i året i skatt. Men att han inte tycker att det är något störe problem.

    – Jag har råd att betala det. Det inkräktar inte på några som helst friheter för mig och jag tycker att man ska betala skatt.

    Däremot gillar han inte riskkapitalbolagens komplicerade skatteupplägg för att undvika att betala sin del av kakan.

    – Jag tycker att de här klagomålen från riskkapitalbranschen är fullständigt absurda. Varför ska man inte betala normal bolagsskatt? Det är klart att man ska. Det finns ett regelverk och man ska hålla sig till det. Fan tar igen sitt lån och smarta upplägg slår tillbaka, säger han till di.se

    http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/mangmiljardarens-smocka-mot-riskkapitalet_8636670.svd#xtor=AD-500-[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]

    Tänk om forumets extremhöger oxå kunde närma sig verkligheten....?
    Ja se där en MODERAT som betalar skatt, då är de ju inte djävlar allihopa eller hur?

    Sponsored content


    forumets extremhöger...så ensamma, så vilsna.... Empty Sv: forumets extremhöger...så ensamma, så vilsna....

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 19:26