Att väldigt aggressivt och under stort mediapådrag försöka köra ner det i halsen på unga företagare ger ingen bra bild av den fackliga verksamheten.
unga företagare ska också följa de lagar som gäller på arbetsmarknaden, mediapådrag eller inte
Att väldigt aggressivt och under stort mediapådrag försöka köra ner det i halsen på unga företagare ger ingen bra bild av den fackliga verksamheten.
Secrist skrev:Då bör du veta att det ingår betydligt mer än lön i de papperna.
Öh, när påstod jag att kollektivavtal bara handlade om lönen? Du var ju du som flamsade runt om det.
Secrist skrev:Kanske inte lag om att skriva det, men det finns lag om att facket kan kräva det och vid behov ta till radikala metoder. Hon vägrade, de blockerade. En helt godkänd kampmetod....
Fast om facker gör sig kända för rena maffiametoder så förlorar man i trovärdighet. Fruktad men hatad. Det är inte så jag vill jobba i alla fall.
Fast om facker gör sig kända för rena maffiametoder
Det står ju ganska klart att många här inne och många av dem är högervridna.RedCloud skrev:Fast om facker gör sig kända för rena maffiametoder
= fullt lagliga godkända aktioner blir maffiametoder i ultrahögerns ögon
Secrist skrev:Kanske inte lag om att skriva det, men det finns lag om att facket kan kräva det och vid behov ta till radikala metoder. Hon vägrade, de blockerade. En helt godkänd kampmetod....
Fast om facker gör sig kända för rena maffiametoder så förlorar man i trovärdighet. Fruktad men hatad. Det är inte så jag vill jobba i alla fall.
Skanska skrev:– "Innan vi anlitar ett företag kontrollerar vi att det finns f-skattsedel, momsregistrering och kollektivavtal. Bymbo uppfyllde de här kraven. Men vi kan ju inte gå in och kontrollera de anställda, säger Per-Lennart Berg, presstalesman för Skanska."
Skanska skrev:"– Vi vill bara arbeta med seriösa aktörer. Vi tycker det är väldigt viktigt med kollektivavtal och att det finns f-skattsedel och momsregistrering. Allt det kollade vi upp. Och vi kommer inte att betala något i det här fallet."
Secrist skrev:= fullt lagliga godkända aktioner blir maffiametoder i ultrahögerns ögon
Eftersom det till och med förekom rena hot mot henne som person så är det maffiametoder.
R.O.F.L skrev:Om en papperlös löser försörjning, så kan man väl ge honom / henne upphålls tillstånd, man kan kan väl kicka ut en Sverigedemokrat eller arbetslös invandrare istället.