Schysst att det finns fack som fortfarande inte gett upp.
Oschysst hur arbetsköparna agerar.
http://www.dn.se/sthlm/det-ar-logn-en-medveten-logn-1.1047194
Fast det är ju knappast Skanskas ansvar att betala lönen till underleverantörer.
Underleverantören betalar lönen till sina anställda.
men det är fortfarande inte Skanskas ansvar
Fast SAC lägger ju blockad bara det blåser ute så den ger jag inte mycket för.
SAC är en grupp anarkister och gangstrar som flera ggr utfört just olagliga blockader och blivit lagförda för det.
theward skrev:högern verkar ju avsky allt vad fack och även arbetsrätt heter....
lite konstigt då majoriteten av dem själva, då egentligen skjuter sig själva i foten
Dessa "wannabemänniskor", som verkar tro att de hamnar lika högt upp och blir lika privilgerade som högerntoppen(de rikaste och de med mest makt, kanske 10% av befolkningen) är. Bara genom att rösta på högern.....
Hur fel har de egentligen inte?
Secrist skrev:En facklig blockad måste vara juridiskt korrekt förankrad, så jag tror SAC har på fötterna
Fast SAC lägger ju blockad bara det blåser ute så den ger jag inte mycket för. Ni kommer väl ihåg Caféägaren i Gbg (salladsbar var det va?)?
My Ass skrev:En sak kan jag hålla med om, de är fria, fria från allt sunt förnuft och tänkande.
En känsla som näsan säkert kan känna igen.
marxisten skrev:Secrist skrev:En facklig blockad måste vara juridiskt korrekt förankrad, så jag tror SAC har på fötterna
Fast SAC lägger ju blockad bara det blåser ute så den ger jag inte mycket för. Ni kommer väl ihåg Caféägaren i Gbg (salladsbar var det va?)?
Och den blockaden handlade inte om lön utan om annat som tillkommer via kollektivavtal. I kollektivavtalet är mycket riktigt löneföhandlingar, men här handlade det om annan sorts trygghet, ex. tryggheten att ej få sänkt lön under avtalsperiod. Det var något av de som facket reagera på, inte lönen i detta fallet. Jag minns dock ej exakt vad det var...
I vilket fall så var det ju medlemmar som begärde blockaden och den lokala fackklubben... Facket åker inte bara till resturanger och blockerar utan att medlemmar vill... Säger de dig något? Att de anställda kanske inte hade det så bra och allt inte vat exakt som de stod i Sveriges nyliberala idiotmedia som är lika neutrala i frågan som reinfeldt skalle beväxt med hår framställer det!
Regndrottning skrev:marxisten skrev:Secrist skrev:En facklig blockad måste vara juridiskt korrekt förankrad, så jag tror SAC har på fötterna
Och den blockaden handlade inte om lön utan om annat som tillkommer via kollektivavtal. I kollektivavtalet är mycket riktigt löneföhandlingar, men här handlade det om annan sorts trygghet, ex. tryggheten att ej få sänkt lön under avtalsperiod. Det var något av de som facket reagera på, inte lönen i detta fallet. Jag minns dock ej exakt vad det var...
I vilket fall så var det ju medlemmar som begärde blockaden och den lokala fackklubben... Facket åker inte bara till resturanger och blockerar utan att medlemmar vill... Säger de dig något? Att de anställda kanske inte hade det så bra och allt inte vat exakt som de stod i Sveriges nyliberala idiotmedia som är lika neutrala i frågan som reinfeldt skalle beväxt med hår framställer det!
Då det gällde mitt fack så vet jag svaret.
De anställda fick varken sjuk- eller semesterlön. De hade något högre än avtalslöner men fick inget för lagstadgat frånvaro. Därför satte facket företaget i blockad.
theward skrev:högern verkar ju avsky allt vad fack och även arbetsrätt heter....
lite konstigt då majoriteten av dem själva, då egentligen skjuter sig själva i foten
Dessa "wannabemänniskor", som verkar tro att de hamnar lika högt upp och blir lika privilgerade som högerntoppen(de rikaste och de med mest makt, kanske 10% av befolkningen) är. Bara genom att rösta på högern.....
Hur fel har de egentligen inte?
SAC är väldigt väldigt långt ifrån den vanliga fackrörelsen
nästan alltid ute på olagligheter hot våld och anarkism.
RedCloud skrev:SAC är väldigt väldigt långt ifrån den vanliga fackrörelsen
grattis, ditt första rätt på det här forumet.
Så här har du skrivit ett otal ggr, vem vet snart så erkänner du väl också att du inte hade en aning om vad Subprime var för något.
nästan alltid ute på olagligheter hot våld och anarkism.
och så kom hitte-pået när argumenten tröt.
Knappast.
Var och varannan gång SAC utför nån "blockad" eller "åtgärd" måste polis tillkallas och tillrättavisa dem och peka på lagen och sen blir de lagförda.
Så här har du skrivit ett otal ggr
och sen blir de lagförda.