Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

4 posters

bra eller dåligt, deb brazilianske Fritzl mördad

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

bra eller dåligt, deb brazilianske Fritzl mördad Empty bra eller dåligt, deb brazilianske Fritzl mördad

Inlägg  Sniperace 2011-02-09, 20:12

SÅ blev den brazilianske "Fritzl mördad, frågan är om detta är att applådera eller beklaga?

Själv ser jag det som lite befrielse för honom, att plötsligt slippa sona sitt straff och inte mer behöva känna av att han gjort något oförlåtligt, för mig ser det mer ut som att han skulle suttit många år i fängelse och verkligen känt att han gjort fel.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8541620.ab
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

bra eller dåligt, deb brazilianske Fritzl mördad Empty Sv: bra eller dåligt, deb brazilianske Fritzl mördad

Inlägg  berralarzon 2011-02-09, 20:50

Sniperace skrev:SÅ blev den brazilianske "Fritzl mördad, frågan är om detta är att applådera eller beklaga?

Själv ser jag det som lite befrielse för honom, att plötsligt slippa sona sitt straff och inte mer behöva känna av att han gjort något oförlåtligt, för mig ser det mer ut som att han skulle suttit många år i fängelse och verkligen känt att han gjort fel.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8541620.ab

Givetvis skulla allt gjorts för att honom i liv, samt att någon uppoffrat sig till ha uppläsning till honom i hans cell om hans illdåd.
    //berra
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

bra eller dåligt, deb brazilianske Fritzl mördad Empty Sv: bra eller dåligt, deb brazilianske Fritzl mördad

Inlägg  MartinLindgren 2011-02-11, 14:46

Här håller jag nog med Sniper, en välgärning mot hela mänskligheten att den här galningen plockats bort av sina medfångar! Cool
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-02-11, 14:55

MartinLindgren skrev:Här håller jag nog med Sniper, en välgärning mot hela mänskligheten att den här galningen plockats bort av sina medfångar! Cool

håller med mig?
    Jag ansåg ju att det var för lindrigt att så tidigt bli befriad från fängelset och slippa plågas av vad denne gjort.

en kort pina sedan inga problem...

Jag är helt mot dödsstraff av två anledningar, den ena är att man aldrig kan undvika att oskyldiga avrättas, den andra är att det blir inte mycket till straff i slutänden, efter döden känner de ingen ånger ingen skam och inget lidande, ett straff som varar tills de dör av naturliga orsaker, utan några favörer, där de inte får något roande ingan extra god mat, inget som ger dem livsglädje verkar mer lämpligt för sådana tycker jag...

med döden slapp han alldeles för lindrigt undan.

så min uppfattning är att han skulle lämnats att ruttna i fängelset utan någon ljuspunkt i sitt liv istället för att så snart befrias.... även om detta var genom döden.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-02-11, 15:31

Sniperace skrev:
    MartinLindgren skrev:Här håller jag nog med Sniper, en välgärning mot hela mänskligheten att den här galningen plockats bort av sina medfångar! Cool

håller med mig?
    Jag ansåg ju att det var för lindrigt att så tidigt bli befriad från fängelset och slippa plågas av vad denne gjort.

Jag är helt mot dödsstraff av två anledningar, den ena är att man aldrig kan undvika att oskyldiga avrättas, den andra är att det blir inte mycket till straff i slutänden, efter döden känner de ingen ånger ingen skam och inget lidande, ett straff som varar tills de dör av naturliga orsaker, utan några favörer, där de inte får något roande ingan extra god mat, inget som ger dem livsglädje verkar mer lämpligt för sådana tycker jag...

så min uppfattning är att han skulle lämnats att ruttna i fängelset utan någon ljuspunkt i sitt liv istället för att så snart befrias.... även om detta var genom döden.

Kanske är skönt för offren och dem som han plågat att han nu är borta för gott?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-02-11, 15:47

redalert skrev:
    Sniperace skrev:

håller med mig?

Kanske är skönt för offren och dem som han plågat att han nu är borta för gott?

Eller också skulle de känna det som BRA att han levde i misär oh plågades varje dag för vad han gjort, istället för att ha sluppit från allt....

Själv skulle jag nog känna det som bättre att veta att han led varje dag utan hopp om att få döden som befriare....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2011-02-13, 11:32

Okey Sniper, missuppfattade väl, men tycker ändå det är en välgärning att såna här lirare inte kan fortsätta sina härjningar
    Cool
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-02-13, 12:41

MartinLindgren skrev:Okey Sniper, missuppfattade väl, men tycker ändå det är en välgärning att såna här lirare inte kan fortsätta sina härjningar
    Cool

inlåst i ett fängelse för livstid skulle han troligen inte kunna utsätta någon oskyldig för sådant eller hur? som jag ser det slapp han alldeles för lindrigt undan en kort tid i fängelse sedan fri, visserligen som död, men det känner han inte eller hur, det blev slut på straffet istället för att vara ett långt lidande för honom

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 13:36