Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
My Ass
F.I.S.T
Dao
RedCloud
formsvackan
9 posters

Nyliberalism är liberalism på crack

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Nyliberalism är liberalism på crack - Sida 2 Empty Sv: Nyliberalism är liberalism på crack

Inlägg  RedCloud 2010-02-18, 17:51

Du vill alltså inbilla oss att en obehörig lärare som inte ens klarar av att få behörighet i ett av de enklaste yrken, och en tokgalen folie, har kunskap i detta ämne ?

absolut, om min yrkesstatus vet du inget (heller)

Tillåt mig påpeka att så inte är fallet.

nej
    My Ass
    My Ass

Antal inlägg : 654

Nyliberalism är liberalism på crack - Sida 2 Empty Sv: Nyliberalism är liberalism på crack

Inlägg  My Ass 2010-02-18, 17:56

Ok, du är fri att försöka inbilla oss att en obehörig lärare vet nåt, men ingen går på det.
    Potatiskungen
    Potatiskungen

Antal inlägg : 281

Inlägg  Potatiskungen 2010-02-18, 17:57

Mina herrar.

Är ni medvetna om att ni argumenterar om huruvida ni KAN argumentera ämnet, i stället för att argumentera... öh... ämnet?

scratch
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-02-18, 18:00

Ok, du är fri att försöka inbilla oss att en obehörig lärare vet nåt

det räcker med att min arbetsköpare tycker det, och dessutom betalar bra för min spetskompetens
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-02-18, 18:00

Ämnet, är ju snömos. Haranger som liknar UNA bombarens manifest.

Förvirrade tankar hos en post kommunistisk folie som förmodligen själv? går på crack ?

Inte menar Potatis att man ska diskutera liberalism utifrån dett UNA manifest ?Smile

det räcker med att min arbetsköpare tycker det, och dessutom betalar bra för min spetskompetens (näsan)

Tycker mest att din näsa ser väldigt rund ut.Smile
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-02-18, 18:02

Ämnet, är ju snömos. Haranger som liknar UNA bombarens manifest.
    Förvirrade tankar hos en post kommunistisk folie som förmodligen själv? går på crack ?
    Inte menar Potatis att man ska diskutera liberalism utifrån dett UNA manifest

Det här är väl beviset att Gustav "tjuven" Anders bitterhet övergått till total sinnesförvirring.

han är forumets neocon förespråkare nummer 1, men klarar tydligen inte av att debattera ämnet.
    Potatiskungen
    Potatiskungen

Antal inlägg : 281

Inlägg  Potatiskungen 2010-02-18, 18:08

My Ass skrev:Inte menar Potatis att man ska diskutera liberalism utifrån dett UNA manifest ?Smile
    Tja, man måste ju enas om begreppens innebörd, men därefter blir det ju ingen diskussion alls om man inte har olika ståndpunkter.

Jag behöver naturligtvis inte förklara detta för någon av er, men att ni ORKAR tjafsa om varandras kompetens är så förbaskat tråkigt och meningslöst.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-02-18, 18:10

men att ni ORKAR tjafsa om varandras kompetens är så förbaskat tråkigt och meningslöst.

tyvärr är det Gustav "tjuven" Anders enda sätt att föra debatt

om du märkte det så förde du o jag en hyfsad ren debatt innan han loggade in...
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-02-18, 18:44

Nu tar näsan till ytterligare ett av sina sinnesslöa vapen,
    nu är det andras fel att han är så totalt blåst i huvet.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-02-18, 19:07

N
    u tar näsan till ytterligare ett av sina sinnesslöa vapen,

jag tycker uppriktig o ärligt synd om dig Gustav "tjuven" Ander och alla de människor du ev kommer i kontakt med
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-02-18, 19:28

RedCloud skrev:N
    u tar näsan till ytterligare ett av sina sinnesslöa vapen,

jag tycker uppriktig o ärligt synd om dig Gustav "tjuven" Ander och alla de människor du ev kommer i kontakt med

Ännu mer av näsans patetiska förolämpningar och infantila försök att misskreditera.

Säg, du som har såna uppenbara problem med de mest elementära kunskaper och insikter, till och med om ditt eget "fackförbund", vore det inte bättre om du fokuserade kraft på att förkovra dig där ?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-02-18, 21:11

Potatiskungen skrev:Hujedamig vilken salva! Jag är känd för att missuppfatta saker, men visst kan man någonstans ana ett vagt ogillande av nyliberalism? ; )
    Ditt antagande är inte helt felaktigt:)

Vi är helt överens, tror jag, om att det agerande vi sett från statligt håll i samband med de senaste årens "krishantering" tyder på ett visst motstånd mot nyliberal galenskap. Jag är inte ute i syfte att "bedriva någon spökjakt" utan lade enbart in detta som ett alternativ till den "spökjakt" på hädangångna kommunister som dominerat forumet under lång tid.
    Potatiskungen skrev:Vidare till ideologin - att aktivt eftersträva en minimal stat för att motverka inskränkningar i den personliga friheten. Kapitalismen ses förvisso som en självklar rättighet för individen inom ramarna för nyliberalism, men det är fortfarande bara ett verktyg som individen kan välja eller inte välja.
    Jag är inte helt övertygad om att de som drabbades av t.ex. Thatchers dumheter hade några större möjligheter att välja bort detsamma. För att GA inte ska skita på sig i rena ilskan må jag väl lägga till att det hade man förmodligen inte i Stalins Sovjet heller

Om valet står mellan att studera "pappersvändande ruggugglor" eller agera "osåld herrskjorta" i Friedmans herrekipering, tror jag nog jag omskolar mig till ornitolog. Möjligheten att dra mig tillbaka i skogen med en get och en vedspis, anser jag inte vara ett tillfredsställande alternativ.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-02-18, 21:21

My Ass skrev:Förvirrade tankar hos en post kommunistisk folie som förmodligen själv? går på crack ?
    Lik förbaskat är det faktamässigt vida överlägset dina mentala kullerbyttor över förra århundradets kommunister. Och dessutom betydligt mera närliggande, både i tid och rum Very Happy
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-02-19, 17:18

Upp!
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2010-02-19, 17:55

Upp!
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-02-19, 20:29

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-02-20, 02:00

x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-02-20, 02:16

crack är tydligen vanligt i vinter
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-02-20, 02:44

är det samma sak som att krakelera
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2010-02-20, 10:50

x-medborgare skrev:är det samma sak som att krakelera

Haha!

Nu var du vitsig!

Och träffsäker!
    Very Happy

queen
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-02-20, 12:46

viktig tråd, upp
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-02-20, 14:07

Potatiskungen skrev:
    Dao skrev:Nyliberalismen innebär ingen MINSKNING av statliga ingripanden. Däremot innebär den en ÖKNING av satsningar av offentliga medel, för att rädda vinsterna - som går till privata fickor!

Jösses! Det blir svårt att ha en vettig diskussion i ämnet om du utgår från definitioner som inte existerar.

Jag föreslår i stället att vi använder oss av nationalencyklopedins definition:

nyliberalism, politisk-ekonomisk filosofi som strävar efter att minimera statens roll i det ekonomiska och sociala livet.
    länk

Är det en tillräckligt neutral källa att samsas om? Jag går dessvärre inte med på din definition, för jag har aldrig hört talas om den.

Den teoretiska vackra definitionen är fin. Jag föreslår att vi istället tittar på hur nyliberalerna agerar! Där är Naomi Klein i sin "Chockdoktrinen" väldigt duktig! Det finns många andra som klart visat upp hur nyliberalismen fungerar! Synd att du inte sett detta!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-20, 14:10

Potatiskungen skrev:Mina herrar.

Är ni medvetna om att ni argumenterar om huruvida ni KAN argumentera ämnet, i stället för att argumentera... öh... ämnet?

scratch

Tyvärr är du ett undantag bland högerdebattörerna, PK!

Har du kontakt med andra högerfolk som fakiskt klarar av att föra en sakdialog i en debatt, så skulle många här uppskatta om de aktiverade sig här!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-20, 14:14

upp!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-20, 14:42

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 14:53