Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
formsvackan
lazy
Thetaxpayer
ericTheDog
RedCloud
RedMentalCase
R.O.F.L
redalert
Sniperace
F.I.S.T
14 posters

    Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara !

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara ! - Sida 2 Empty Sv: Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara !

    Inlägg  Sniperace 2011-01-26, 20:50

    får hoppas att någon från vänster stannar kvar, men risken är att det avstannar och dör.. vet inte om RD valde att stanna eller försvinna, men idag har det ju varit väldigt tyst.... undera om säpo eller mossad tagit Infra? Very Happy
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara ! - Sida 2 Empty Sv: Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara !

    Inlägg  redalert 2011-01-26, 20:59

    Sniperace skrev:får hoppas att någon från vänster stannar kvar, men risken är att det avstannar och dör.. vet inte om RD valde att stanna eller försvinna, men idag har det ju varit väldigt tyst.... undera om säpo eller mossad tagit Infra? Very Happy

    Ja må han insomna i frid. Very Happy

    Nu består debattmotståndet snart bara av Annalink, tror att vänstern till slut insåg att de är slagna både bildligt och talat! Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara ! - Sida 2 Empty Sv: Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara !

    Inlägg  Sniperace 2011-01-26, 21:11

    redalert skrev:
    Sniperace skrev:får hoppas att någon från vänster stannar kvar, men risken är att det avstannar och dör.. vet inte om RD valde att stanna eller försvinna, men idag har det ju varit väldigt tyst.... undera om säpo eller mossad tagit Infra? Very Happy

    Ja må han insomna i frid. Very Happy

    Nu består debattmotståndet snart bara av Annalink, tror att vänstern till slut insåg att de är slagna både bildligt och talat! Very Happy

    Tyvärr lär det innebära att det blir tyst här och inte mycket att lägga tid på, eg är det bara två jag inte kommer sakna, och det är Infra och Fist, visst kunde man reta sig på andra med, men ska jag vara ärlig så var ex RC inget större hot med sina oneliners, han kunde bättre men hade kanske tröttnat...
    Men ex xmedborgare kommer jag sakna, liksm ett par till..
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara ! - Sida 2 Empty Sv: Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara !

    Inlägg  lazy 2011-01-26, 22:01

    Tja, om de nu vill sitta på Facebook och diskutera med varandra som RC
    föreslog så får de väl göra det, själv tycker jag att hela facebookidéen
    är rätt obehaglig, ett företag som "äger" allt du som privatperson väljer
    att lägga in där + det faktum att arbetsgivare kan gå in och kolla om dina
    åsikter passar med chefens. scratch
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara ! - Sida 2 Empty Sv: Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara !

    Inlägg  Sniperace 2011-01-26, 22:22

    lazy skrev:Tja, om de nu vill sitta på Facebook och diskutera med varandra som RC
    föreslog så får de väl göra det, själv tycker jag att hela facebookidéen
    är rätt obehaglig, ett företag som "äger" allt du som privatperson väljer
    att lägga in där + det faktum att arbetsgivare kan gå in och kolla om dina
    åsikter passar med chefens. scratch

    Ja, jag har nog aldrig ens övervägt att å med i facebook....

    då är det trevligare till och med på flashback, och inte den mentaliteten och sabla ned varandra även om det visas många konstiga synpunkter
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara ! - Sida 2 Empty Såga på sin egen gren

    Inlägg  PE Dal 2011-01-26, 22:24

    Helt obegripligt att fundamentalistiskt vänsterfolk hela tiden använder sig av tjänster, som de dagligen benämner som kapitalistisk infiltration från det onda USA..

    Men det är väl ganska behagligt lätt att bedriva halvhjärtad motståndskamp i det lyckligtvis helt liberalt genomförda samhälle, där självet åtnjuter all sorts bekvämlighet!!!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara ! - Sida 2 Empty Sv: Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara !

    Inlägg  lazy 2011-01-26, 22:33

    Sniperace skrev:
    lazy skrev:Tja, om de nu vill sitta på Facebook och diskutera med varandra som RC
    föreslog så får de väl göra det, själv tycker jag att hela facebookidéen
    är rätt obehaglig, ett företag som "äger" allt du som privatperson väljer
    att lägga in där + det faktum att arbetsgivare kan gå in och kolla om dina
    åsikter passar med chefens. scratch

    Ja, jag har nog aldrig ens övervägt att å med i facebook....

    då är det trevligare till och med på flashback, och inte den mentaliteten och sabla ned varandra även om det visas många konstiga synpunkter

    Fast det är ju själva grejen med flashback, allt ska kunna diskuteras inom
    rimliga gränser, hur sjukt det än är. Smile
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara ! - Sida 2 Empty Sv: Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara !

    Inlägg  lazy 2011-01-26, 22:37

    PE Dal skrev:Helt obegripligt att fundamentalistiskt vänsterfolk hela tiden använder sig av tjänster, som de dagligen benämner som kapitalistisk infiltration från det onda USA..

    Men det är väl ganska behagligt lätt att bedriva halvhjärtad motståndskamp i det lyckligtvis helt liberalt genomförda samhälle, där självet åtnjuter all sorts bekvämlighet!!!

    Jag tycker att själva klimax är att det känns som en "åsiktsregistreringssida"
    där användarna själva är dumma nog att peka ut sig. Wink
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara ! - Sida 2 Empty Analys

    Inlägg  PE Dal 2011-01-27, 00:17

    """Jag tycker att själva klimax är att det känns som en "åsiktsregistreringssida"
    där användarna själva är dumma nog att peka ut sig"""


    I dessa Dina rader ligger nog som helst en mycket sann analys, känns det som!
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara ! - Sida 2 Empty Sv: Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara !

    Inlägg  ericTheDog 2011-01-27, 00:17

    lazy skrev:Tja, om de nu vill sitta på Facebook och diskutera med varandra som RC
    föreslog så får de väl göra det, själv tycker jag att hela facebookidéen
    är rätt obehaglig, ett företag som "äger" allt du som privatperson väljer
    att lägga in där + det faktum att arbetsgivare kan gå in och kolla om dina
    åsikter passar med chefens. scratch

    Håller verkligen med. Inte blev jag mer positiv av att se filmen 'social network' heller.
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara ! - Sida 2 Empty Parollen

    Inlägg  PE Dal 2011-01-27, 00:20

    """Håller verkligen med. Inte blev jag mer positiv av att se filmen 'social network' heller."""

    Bojkotta vänsteronanikojan Facebook!!!
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara ! - Sida 2 Empty Sv: Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara !

    Inlägg  ericTheDog 2011-01-27, 01:29

    Tar upp snipers lilla opic angående vilka vänsterdebattörer man kan tänkas sakna.

    Kommer på en. ANNA2LINK som alltid debatterat i en trevlig ton.

    I princip tror jag vi alla sagt vad vi har att säga i debatten. Vi har hört andra sidans svar så vi kan dem utantill. Jag tror att det helt enkelt räcker nu.

    Skulle dock vara kul med ett större forum. Roligast var det trots allt på AB-tiden för och efter valet 2006. Det är det man vill uppleva igen.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara ! - Sida 2 Empty Sv: Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara !

    Inlägg  lazy 2011-01-27, 03:19

    ericTheDog skrev:Tar upp snipers lilla opic angående vilka vänsterdebattörer man kan tänkas sakna.

    Kommer på en. ANNA2LINK som alltid debatterat i en trevlig ton.

    I princip tror jag vi alla sagt vad vi har att säga i debatten. Vi har hört andra sidans svar så vi kan dem utantill. Jag tror att det helt enkelt räcker nu.

    Skulle dock vara kul med ett större forum. Roligast var det trots allt på AB-tiden för och efter valet 2006. Det är det man vill uppleva igen.

    Håller med dig. Smile
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara ! - Sida 2 Empty Kul

    Inlägg  Secrist 2011-01-27, 08:40

    Skulle dock vara kul med ett större forum. Roligast var det trots allt på AB-tiden för och efter valet 2006. Det är det man vill uppleva igen.

    Bevis för att det var bättre förr. Very Happy
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara ! - Sida 2 Empty Sv: Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara !

    Inlägg  ericTheDog 2011-01-27, 13:29

    Secrist skrev:Skulle dock vara kul med ett större forum. Roligast var det trots allt på AB-tiden för och efter valet 2006. Det är det man vill uppleva igen.

    Bevis för att det var bättre förr. Very Happy

    Hehe, men enj. Det är bättre nu när Alliansen sänkt skatterna. Tyvärr har de nu tappat farten och liknar mer och mer en sosseregering.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara ! - Sida 2 Empty Sv: Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara !

    Inlägg  redalert 2011-01-27, 14:18

    ericTheDog skrev:
    Secrist skrev:Skulle dock vara kul med ett större forum. Roligast var det trots allt på AB-tiden för och efter valet 2006. Det är det man vill uppleva igen.

    Bevis för att det var bättre förr. Very Happy

    Hehe, men enj. Det är bättre nu när Alliansen sänkt skatterna. Tyvärr har de nu tappat farten och liknar mer och mer en sosseregering.

    Sossar är vi allihopa i mer eller mindre grad åtminstone som ursprungstanken var.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara ! - Sida 2 Empty Sosse

    Inlägg  Secrist 2011-01-27, 16:39

    Sossar är vi allihopa i mer eller mindre grad åtminstone som ursprungstanken var.

    Jag samlade på klistermärken när jag var liten. Bland annat har jag kvar ett med slogan "Skyll inte på mig, jag är Socialdemokrat". Razz

    Nästan lite kult.

    Sponsored content


    Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara ! - Sida 2 Empty Sv: Hör av er när ett riktigt forum startas igen - fram till dess...... Sayonara !

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 23:57