Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

Som jag spådde: Den rödgröna rörans sammanbrott

ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Som jag spådde: Den rödgröna rörans sammanbrott Empty Som jag spådde: Den rödgröna rörans sammanbrott

Inlägg  ericTheDog 2010-11-10, 19:42

Den rödgröna röran imploderar. Efter deras väntade katastrofval sprack det rödgröna samarbetet. Inte ser det bättre ut i partierna var för sig.

Inom mp ska de populära språkrören bytas ut. Kan bli en rejäl smäll för deras opinionssiffror.

Inom v har man snart tappat allt förtroende för Lars Ohly som halverat partiet.

Inom s håller det stora kriget på att bryta ut. Toblerone försöker vinna poäng på att be alla ställa sina platser till förfogande. Men avgår hon själv? Nej. Det ser ut som Mona tar strid mot partiets vänsterfalang. Hon slår till med full kraft. Bära eller brista. Ska bli spännande att se vart det leder.
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Som jag spådde: Den rödgröna rörans sammanbrott Empty Sv: Som jag spådde: Den rödgröna rörans sammanbrott

Inlägg  berralarzon 2010-11-10, 21:11

Å du din fjant som inte ens finns.. förstår du vilken humor på dom forum jag skådat dig råttan "jag vill inte vara här" "jag ska inte regga mig på free spreach du finns ju där.. fjanten.
    trissa på här för ditt eget adminstyrda forum (fridebatt) är ju f-n i mig torrare än sanden i öknen.
    //berra
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Som jag spådde: Den rödgröna rörans sammanbrott Empty Sv: Som jag spådde: Den rödgröna rörans sammanbrott

Inlägg  Redvictory 2010-11-10, 22:11

berralarzon skrev:Å du din fjant som inte ens finns.. förstår du vilken humor på dom forum jag skådat dig råttan "jag vill inte vara här" "jag ska inte regga mig på free spreach du finns ju där.. fjanten.
    trissa på här för ditt eget adminstyrda forum (fridebatt) är ju f-n i mig torrare än sanden i öknen.
    //berra

Nu bölar råttan över att han blivit trollstängd (Igen) varför kan han inte fortsätta sitt gnagande på sin löjliga (fridebatt) ha,ha,ha,ha Very Happy
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-11-10, 22:40

Pannbenen rövlappen och berra krök fjantar sig igen, kan inte fejken sebastian drus stänga av fanskapen snart? Laughing
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-11-11, 00:55

redalert skrev:Pannbenen rövlappen och berra krök fjantar sig igen, kan inte fejken sebastian drus stänga av fanskapen snart? Laughing

Tror inte sebbe stänger av sig själv. Vad gäller fridebatt får det nog anses som en braksuccé. Varenda vänstermupp tar del av de visdomsord som sprids där.

Forumet freespeech ruttnar inifrån och är snart helt dött.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-11-11, 00:57

ericTheDog skrev:Den rödgröna röran imploderar. Efter deras väntade katastrofval sprack det rödgröna samarbetet. Inte ser det bättre ut i partierna var för sig.

Inom mp ska de populära språkrören bytas ut. Kan bli en rejäl smäll för deras opinionssiffror.

Inom v har man snart tappat allt förtroende för Lars Ohly som halverat partiet.

Inom s håller det stora kriget på att bryta ut. Toblerone försöker vinna poäng på att be alla ställa sina platser till förfogande. Men avgår hon själv? Nej. Det ser ut som Mona tar strid mot partiets vänsterfalang. Hon slår till med full kraft. Bära eller brista. Ska bli spännande att se vart det leder.

Let's go topic.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2010-11-11, 01:08

Det gick snabbare än jag trodde, det var ett sämre korthus än någon anade.
    Tack gode gud att dessa amatörer och b lagare inte fick makten.

Gräddet på moset är ju att kräket Ohly är helt utanför , heja Sverige.

ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-11-11, 01:32

RedMentalCase skrev:Det gick snabbare än jag trodde, det var ett sämre korthus än någon anade.

Jag för min del trodde det skulle gå ännu snabbare. Var övertygad om att Mona skulle avgå redan på valnatten. Nu har hon startat ett krig genom att be övriga hoppa samtidigt som hon själv sitter kvar. Kan hon vinna det kriget? Tveksamt.

Dock upplever jag det som att Mona återigen fått övertaget mot den vänsterfalang som tvingade henne samarbeta med Ohly. Verkar som vänsterfalangen nu försvagats i skuggan av valresultatet. Det är uppenbart att socialdemokratin måste vandra högerut mot mitten om de ska vinna nya väljare. Därför tycker jag Mona gör helt rätt som utmanar. Mona visar t.o.m tecken på att vilja skaffa en politik åt sitt parti. Något som naturligtvis var helt omöjligt när det skulle samarbetas med kommunisterna.

Ska bli intressant att se vad som kommer ut ur detta.
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2010-11-11, 22:06

Redvictory skrev:
    berralarzon skrev:Å du din fjant som inte ens finns.. förstår du vilken humor på dom forum jag skådat dig råttan "jag vill inte vara här" "jag ska inte regga mig på free spreach du finns ju där.. fjanten.
    //berra

Nu bölar råttan över att han blivit trollstängd (Igen) varför kan han inte fortsätta sitt gnagande på sin löjliga (fridebatt) ha,ha,ha,ha Very Happy

Hur i ska han kunna gnaga, han är ju helt tandlös som debbatör miffo som han är den stackars gråtandes ericThedog/råttan fast tunga det har han kvar att slicka tjyvaset gustavander i röven ga mer känd som skattetjuv med fd 25 korkade nick dåren ga haft.
    //berra
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2010-11-11, 22:49

redalert skrev:Pannbenen rövlappen och berra krök fjantar sig igen, kan inte fejken sebastian drus stänga av fanskapen snart? Laughing

Skit på dig blue.. du är en rövslickare av rang..
    //berra
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2010-11-11, 23:04

berralarzon skrev:

Skit på dig blue.. du är en rövslickare av rang..
    //berra

You fucking ASSHOLE go fuck yourself! tongue clown
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-11-11, 23:50

Skit på dig, ett uttryck som använts flitigt av berras andra nick....

Sinnesjuke röding, man ömkar honom.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-11-11, 23:55

ericTheDog skrev:
    RedMentalCase skrev:Det gick snabbare än jag trodde, det var ett sämre korthus än någon anade.

Jag för min del trodde det skulle gå ännu snabbare. Var övertygad om att Mona skulle avgå redan på valnatten. Nu har hon startat ett krig genom att be övriga hoppa samtidigt som hon själv sitter kvar. Kan hon vinna det kriget? Tveksamt.

Dock upplever jag det som att Mona återigen fått övertaget mot den vänsterfalang som tvingade henne samarbeta med Ohly. Verkar som vänsterfalangen nu försvagats i skuggan av valresultatet. Det är uppenbart att socialdemokratin måste vandra högerut mot mitten om de ska vinna nya väljare. Därför tycker jag Mona gör helt rätt som utmanar. Mona visar t.o.m tecken på att vilja skaffa en politik åt sitt parti. Något som naturligtvis var helt omöjligt när det skulle samarbetas med kommunisterna.

Ska bli intressant att se vad som kommer ut ur detta.

Själv är jag fortfarande lite omtumlad av att Sverige nu är ett borgerligt land .
    Det finns hopp för detta land befolkat av så många inkrökta "DDR medborgare", en del kunde tänka själv trots allt.
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2010-11-12, 00:07

RedMentalCase skrev:Skit på dig, ett uttryck som använts flitigt av berras andra nick....

Och du är inte mindre tjyv oavsett mina uttryck om dig tjuven.. rövslickare som dig eric blue är bara så looser..
    //berra
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2010-11-12, 00:14

berralarzon skrev:
    RedMentalCase skrev:Skit på dig, ett uttryck som använts flitigt av berras andra nick....

Och du är inte mindre tjyv oavsett mina uttryck om dig tjuven.. rövslickare som dig eric blue är bara så looser..
    //berra

Är det fucking berra som även är fucking akward? affraid
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2010-11-12, 00:40

redalert skrev:
    berralarzon skrev:

//berra

Är det fucking berra som även är fucking akward? affraid

Jag kan uppehålla er miffon härinne eftersom ni är helt hemlösa på diverse forum..
    berätta nu för berra vad som trycker dig er?
    Hehe..
    //berra
    Förövrigt blue kolla vad "akward" betyder egentligen.
    ds:
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-11-13, 12:06

Den rödgröna röran har fallit sönder.

Inom mp och v kokar missnöje. Inom s råder öppet krig. Man får iallafall ge Mona att hon är skicklig i detta interna krigande. Alla skyller på Mona. Vi utomstående kan lätt se att problemen är så mycket större. Hela ledningen måste bort. Men vart ska de hitta någon som vill ta över detta sjunkande skepp.

Detta kan vara den största politiska kollaps Sverige någonsin upplevt.
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2010-11-13, 15:38

Som jag ser det så är det endast ökenvandring som återstår. Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-11-14, 12:10

Det finns en risk för Fågel Fenix, men med tanke på den dåliga grunden som S numera har är det ganska osannolikt, S lär bli som alla andra socialdemokratiska partier i Europa,
    kanske sämre.

Men värst är kanske läget för MP, de gjorde ett mycket bra val men det har inte gett dem mycket annat än 2 bittra sura röda språkrör, vi sa det tidigt, MP satsade på fel häst.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-11-14, 22:04

ericTheDog skrev:Den rödgröna röran har fallit sönder.

Inom mp och v kokar missnöje. Inom s råder öppet krig. Man får iallafall ge Mona att hon är skicklig i detta interna krigande. Alla skyller på Mona. Vi utomstående kan lätt se att problemen är så mycket större. Hela ledningen måste bort. Men vart ska de hitta någon som vill ta över detta sjunkande skepp.

Detta kan vara den största politiska kollaps Sverige någonsin upplevt.

Där kom den. Toblerone avgick. Undrar just vem martin förespråkar att ta över.

Kan ändå tycka lite synd om Mona. Hon tvingades in i samarbetet med kommunisterna. Hon tvingades presentera Tobleronepolitiken. Och nu tvingas hon ta skit från de som hindrade henne från att föra fram sin egen linje.

Det viktigaste för socialdemokratin just nu är att kasta ut vänsterpacket ur partiet. Folket har redan sagt nej tack till kommunistsoppan. Det är bara att läsa innantill.
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2010-11-15, 00:47

Det kommer nu att bli en intern huggsexa om makten i socialdemokraterna, tror inte att större delen av det gamla gardet ger upp så lätt och finns dessa kvar i någon större omfattning så kommer kräftgången att bestå!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 07:08