När sanningen är den att enligt riksdagens utredningstjänst har 32.000 personer förlorat sina jobb under 2008/2009 ute i kommunerna!
+23
Dao
Regndrottning
Kakmonstret
croz
redalert
Sniperace
Infra
KickTheRasist
theward
berralarzon
x-medborgare
RedCloud
DMustaine
My Ass
Hungary
Redvictory
F.I.S.T
R.O.F.L
ANNA2LINK
lazy
Secrist
Thors
MartinLindgren
27 posters
NYA SIFFROR/OPINION...!
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 901
Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!
Gustav Fridolin avslöjar Anders Borgs lögner, att sveriges kommuner går helskinnade ut ur kriserna, och inte behöver några extra anslag?
När sanningen är den att enligt riksdagens utredningstjänst har 32.000 personer förlorat sina jobb under 2008/2009 ute i kommunerna!
dktjdswxnbkdhjrdp- Antal inlägg : 163
- Inlägg 902
toblerone politik inte bra
- Inlägg 903
Har du fortfarande inte bearbetat ditt maniska och psykotiska toblerone beroende och abstinensproblem!
Men visst är det fantastiskt att du kan stava till toblerone iallafall, grattulerar DingPingPong, det tar sig!
Kan du stava till Mr.Råtta också?
Men visst är det fantastiskt att du kan stava till toblerone iallafall, grattulerar DingPingPong, det tar sig!
Kan du stava till Mr.Råtta också?
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 904
Jobb
Nja, det visade sig att många av dessa gått över till den privat sektorn fast i samma bransch. Så riktigt så illa är det inte. Och kommunerna förväntas göra en vinst på runt 18 miljarder i år så jag har lite svårt att se det stora behovet av massa extrapengar.
Nja, det visade sig att många av dessa gått över till den privat sektorn fast i samma bransch. Så riktigt så illa är det inte. Och kommunerna förväntas göra en vinst på runt 18 miljarder i år så jag har lite svårt att se det stora behovet av massa extrapengar.
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 905
x-medborgare skrev:ANNA2LINK skrev:MartinLindgren skrev:Det vet du Anna, 19 september är det du, jag och alla andra rödgröna som står som vinnare!
Valet är vårt!
Yes Martin så är det!
Får jag vara med på festen den 19 september..
Ja självklart
- Inlägg 906
Secrist skrev:När sanningen är den att enligt riksdagens utredningstjänst har 32.000 personer förlorat sina jobb under 2008/2009 ute i kommunerna!
Vad bra då kanske folk kan anställas i våra kommuner igen bl a inom skolan inom äldrevården där behoven av personal finns.
- Inlägg 907
ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:När sanningen är den att enligt riksdagens utredningstjänst har 32.000 personer förlorat sina jobb under 2008/2009 ute i kommunerna!
Vad bra då kanske folk kan anställas i våra kommuner igen bl a inom skolan inom äldrevården där behoven av personal finns.
röd grön läga penga sänka skat,,,snab tåg inge vil ha,,,du glöma anstäla komun
Redvictory- Antal inlägg : 12028
- Inlägg 908
ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:När sanningen är den att enligt riksdagens utredningstjänst har 32.000 personer förlorat sina jobb under 2008/2009 ute i kommunerna!
Alliansen har tydligt visat att de vill förpassa de som arbetar inom kommun och landsting till utanförskap! "det skall löna sig att arbeta" ha,ha,ha
- Inlägg 909
Dom rödgröna om man vinner valet sänker arbetsgivaravgiften med 2 miljarder 2011 0ch 6 miljarder 2012,
En åtgärd som beräknas sänka kostnaderna för småföretag med 40.000/år,
Företag som anställer arbetslösa ungdomar får sänkta skatter motsvarande hela arbetsgivaravgiften!
ROTavdraget byggs ut att omfatta även hyresfastigheter, för bl.a renoveringar
och energi effetisering!
Transportsektorn får 100 miljarder mer än av alliansen, att användas till utbyggnad av spår och kollektivtrafik!
Några åtgärder som kommer skapa många nya arbeten!
En åtgärd som beräknas sänka kostnaderna för småföretag med 40.000/år,
Företag som anställer arbetslösa ungdomar får sänkta skatter motsvarande hela arbetsgivaravgiften!
ROTavdraget byggs ut att omfatta även hyresfastigheter, för bl.a renoveringar
och energi effetisering!
Transportsektorn får 100 miljarder mer än av alliansen, att användas till utbyggnad av spår och kollektivtrafik!
Några åtgärder som kommer skapa många nya arbeten!
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 910
dktjdswxnbkdhjrdp skrev:toblerone politik inte bra
Då kanske alliansen skall testa något annat, kanske...
- Inlägg 911
Som Göran Persson sa i sitt 1 majtal igår, där han uppmanade sitt parti att sluta upp fullt ut bakom Mona Sahlin,
Och att den här smutskastningen mot Mona som rasat under flera år tidigare,nu Odell och Svenotto försöker blåsa nytt liv i är det värsta Göran har sett!
Han sa också att Odell är den sista som ska snacka om toblerone och skicka notan till skattebetalarna, då Odell själv satt i den förra borgaregeringen som körde sveriges ekonomi helt i botten, något som verkligen skickade notan till skattebetalarna!
Och att den här smutskastningen mot Mona som rasat under flera år tidigare,nu Odell och Svenotto försöker blåsa nytt liv i är det värsta Göran har sett!
Han sa också att Odell är den sista som ska snacka om toblerone och skicka notan till skattebetalarna, då Odell själv satt i den förra borgaregeringen som körde sveriges ekonomi helt i botten, något som verkligen skickade notan till skattebetalarna!
- Inlägg 912
Hur står det till bland Björklunds gubbar egentligen?
Nu har Haninges kommunalråd Tommy Lundin (FP) vinglat runt på fyllan i kommunalhuset igen,
Den här gången spritt naken?
Trots insatser från polis, kolleger och sjukvården lyckades Tommy Lundin smita iväg med taxi!
Han verkar vara bra på att smita undan?
Nu har Haninges kommunalråd Tommy Lundin (FP) vinglat runt på fyllan i kommunalhuset igen,
Trots insatser från polis, kolleger och sjukvården lyckades Tommy Lundin smita iväg med taxi!
- Inlägg 913
vad sade ejentlig göran om Mona Salin ??? tänka inte stark ???
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 914
tänka inte stark ???
Det var förmodligen dig han tänkte på Råttan....
- Inlägg 915
RedCloud skrev:tänka inte stark ???
Det var förmodligen dig han tänkte på Råttan....
Nu strör jag ut lite kobra rax! vi bör nog kontakta Anticimex också innan Råttorna gnager sönder forumet!
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 916
MartinLindgren skrev:Hur står det till bland Björklunds gubbar egentligen?
Har han gjort det för att han är folkpartist eller har han gjort det för
att han har uppenbara alkoholproblem och nu blir av med jobbet?
En f.d hemlös borde väl vara lite försiktigare i sina uttalanden?
- Inlägg 917
Nu har ju jag som sagt varit hemlös i många år,men en sak är säker, ingen har sett mig vingla runt på stan, No WAY!
Eller menar du Lazy att fd hemlösa inte har rätt att ta ställning till hur ett kommunalråd vinglar runt helt naken på jobbet?
Sedvanlig madame Lazy filosofi, att se allvarlige på att jag en fd hemlös utalar mig om det på fyllan spritt nakna kommunalrådet Tommy Lundin (FP)
En om hans otroliga övertramp som förtroendevald?
Eller menar du Lazy att fd hemlösa inte har rätt att ta ställning till hur ett kommunalråd vinglar runt helt naken på jobbet?
Sedvanlig madame Lazy filosofi, att se allvarlige på att jag en fd hemlös utalar mig om det på fyllan spritt nakna kommunalrådet Tommy Lundin (FP)
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 918
MartinLindgren skrev:Nu har ju jag som sagt varit hemlös i många år,men en sak är säker, ingen har sett mig vingla runt på stan, No WAY!
Lazys människosyn kryper fram då och då, trots att hon knappt vågar stå för sina åsikter
- Inlägg 919
lazy skrev:MartinLindgren skrev:Hur står det till bland Björklunds gubbar egentligen?
Har han gjort det för att han är folkpartist eller har han gjort det för
att han har uppenbara alkoholproblem och nu blir av med jobbet?
En f.d hemlös borde väl vara lite försiktigare i sina uttalanden?
Jag ser ingen likhet alls mellan martin och Tommy Lundin!
Jag är helt övertygad om att Tommy Lundin kommer få en tjänst på ett av FP:ets kanslier i någon källare fram till pensionen! att springa runt naken är väl förargelseväckande beteende eller inte då man tillhör Alliansen för de är ju snart nakna allesammans!
x-medborgare- Antal inlägg : 4745
- Inlägg 920
När det går så illa att man börjar raggla naken på jobbet.. Ja då borde man tagit tag i problemet för mycket länge sedan,
Och som politiker kanske ännu viktigare.. Ansvar följer med uppdraget.
- Inlägg 921
x-medborgare skrev:När det går så illa att man börjar raggla naken på jobbet.. Ja då borde man tagit tag i problemet för mycket länge sedan,
Vem vet hur många år detta pågått! de kanske blivit vana att se Tommy naken!
- Inlägg 922
Redvictory skrev:x-medborgare skrev:När det går så illa att man börjar raggla naken på jobbet.. Ja då borde man tagit tag i problemet för mycket länge sedan,
Ser du inte när jag skriver till dig RedV?
- Inlägg 923
Reinfeldt har ju gått ut med att Moderaterna ska "klä sig mer som vanligt folk" ... så att de inte ser ut som moderater....
Kanske det gäller FP oxå, och denne bara kom halvvägs ???
Kanske det gäller FP oxå, och denne bara kom halvvägs ???
x-medborgare- Antal inlägg : 4745
- Inlägg 924
Redvictory skrev:x-medborgare skrev:När det går så illa att man börjar raggla naken på jobbet.. Ja då borde man tagit tag i problemet för mycket länge sedan,
Den nakna sanningen om FP politik???
- Inlägg 925
x-medborgare skrev:Redvictory skrev:x-medborgare skrev:När det går så illa att man börjar raggla naken på jobbet.. Ja då borde man tagit tag i problemet för mycket länge sedan,
Den nakna sanningen om FP politik???
Om någon såg stjärten råder delade meningar