Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+23
Dao
Regndrottning
Kakmonstret
croz
redalert
Sniperace
Infra
KickTheRasist
theward
berralarzon
x-medborgare
RedCloud
DMustaine
My Ass
Hungary
Redvictory
F.I.S.T
R.O.F.L
ANNA2LINK
lazy
Secrist
Thors
MartinLindgren
27 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  RedCloud 2010-05-03, 16:44

Gustav "tjuven" Ander skrev:när bidragstagren NR 1 är så uppenbart betuttad i den.

Vad har knugen med det här att göra ?
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-05-03, 16:46

RedMentalCase skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    RedMentalCase skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    RedMentalCase skrev:Ja det är sannerligen konfirmerat vilken slags budget den rödgröna röran presenterat när bidragstagren NR 1 är så uppenbart betuttad i den.

Alla Svensson som jobbar för sitt uppehälle borde dra öronen åt sig när det är bidragsmaffian som gläds mest.

Det bästa för ett samhälle är väl att så många som möjligt klara sig ekonomiskt om man så är arbetslös, sjuk,jobbar eller är pensionär?

I dag så får ju flera grupper söka socialbidrag för att klara sig. Vad är det för politik?

Sen när man är sjuk så ska man kunna vara sjuk, denna tidsgräns är fel. Vem som helst kan bli sjuk och då måste människor ha tid att bli friska. I dag så stressas ju folk till att bli friska och det är inte det som botar människor!!!

Jag tvivlar på att ett samhälle kan byggas upp utifrån perspektivet att alla som inte jobbar är de som ska hamna på första parkett.
    Det spelar liksom ingen roll hur empatiskt man inbillar sig vara, man måste nog ha nåt att betala empatin med.

Alla kan hamna i svåra situationer RedMentalCase. Du kanske får en helt annan syn om du någon gång själv hamnar i svårigheter?

Väldigt lågt av dig att dra in min person och påstå att jag kan få det svårt och därmed tänka om.
    Det handlar om intelligens, och den säger att även om jag hamnar i en svår situation så förändrar det inte faktumet att man kan inte ha ett samhälle som har behovsgrupperna som stöttepelare.

Men om jag nu ska dra in din person så kanske jag kan hoppas att du kan hamna i en situation som ger dig lite intelligens.Smile

Ja med övertydlighet har du genom ditt tillkortamande med nedlåtande inlägg trott dig vara vaccinerad mot arbetlöshet och sjukdom, du är inte sann gustavander som ynkar dig mot ett inlägg som berör dig som person du har inte kunnat sjunka lägre i mina ögon men du lyckades.
    //berra
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty ok..

Inlägg  RedMentalCase 2010-05-03, 16:46

Jag menade inte att jag vill att du hamnar så utan att alla kan hamna i svåra situationer som man inte alltid kan påverka... Anna

Ja det är ju ett väldigt starkt argument för att man måste ha ett samhälle som ger de som arbetar ihop hele grejen lön för mödan, hur ska det annars gå med de i de svåra situationerna tror du.
    Försök tänka längre än bidragspolitk en enda gång, Anna.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-05-03, 16:52

RedMentalCase skrev:Du kan ju istället försöka förklara hur vi ska behålla vår välfärd och vårt sätt att leva om alltfler får friår , förtidspension, mer akassa, mer bidrag, mer av allt utan att själv bidra.
    Varför skulle jag försöka med det ? Något sådant har jag aldrig förordat. Inte heller har jag sett någon annan på forumet göra det.

Försök du istället förklara hur välfärden bibehålls om allt det du räknar upp sänks kraftigt, eller helt raderas ut. Vad är då kvar av "välfärden" ?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-05-03, 17:00

Nu är det ingen som bara får pensioner och akassa det är försäkringar mot sjukdom och arbetslöshet!

Senast ändrad av MartinLindgren den 2010-05-03, 17:06, ändrad totalt 1 gång
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-05-03, 17:02

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Du kan ju istället försöka förklara hur vi ska behålla vår välfärd och vårt sätt att leva om alltfler får friår , förtidspension, mer akassa, mer bidrag, mer av allt utan att själv bidra.
    Varför skulle jag försöka med det ? Något sådant har jag aldrig förordat. Inte heller har jag sett någon annan på forumet göra det.

Försök du istället förklara hur välfärden bibehålls om allt det du räknar upp sänks kraftigt, eller helt raderas ut. Vad är då kvar av "välfärden" ?

Nä, varför skulle du försöka förklara eller stå för nåt...( djup ironi), du bara ställer en massa vafför vafför frågor till alla andra.

Förordar INGEN på detta forum den rödgröna politiken ????..lol
    Men kom tillbaka till verkligheten.

Jag har redan sagt hur jag önskar att politiken ska se ut, försök vara vaken , kan man inte begära det åtminstone ?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-05-03, 17:11

RedMentalCase skrev:Förordar INGEN på detta forum den rödgröna politiken ????..lol
    Jo, de flesta gör det men ingen förordar vad jag vet den variant du fantiserat ihop Very Happy
    RedMentalCase skrev:Men kom tillbaka till verkligheten.
    Du är välkommen du också ifall du så önskar.
    RedMentalCase skrev:Jag har redan sagt hur jag önskar att politiken ska se ut
    Nej, du har bara presterat påhopp på inbillad sektvänster och idiotförklarat dem som händelsevis ser saker ur ett annat perspektiv än ditt. Något annat än att den som inte arbetar heller inte ska äta, har du inte kommit med. Den "politiken" är inte gångbar annat än i din fantasi.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-05-03, 17:13

Suck..., Jag tolkar Mr.Mentals förvirrade desperata kutande kors och tvärs som att han vet att snart väntar några år nere i diket för hans bruna del!

Rösta rödgrönt!
    Rösta för hela sverige! bounce
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-03, 17:51

RedMentalCase skrev:Jag menade inte att jag vill att du hamnar så utan att alla kan hamna i svåra situationer som man inte alltid kan påverka... Anna

Ja det är ju ett väldigt starkt argument för att man måste ha ett samhälle som ger de som arbetar ihop hele grejen lön för mödan, hur ska det annars gå med de i de svåra situationerna tror du.

Det är ett stakt argumet för att vi sha ett bra fungerande system för ALLA.

Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-05-03, 21:20, ändrad totalt 1 gång
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-05-03, 18:19

ANNA2LINK skrev:
    RedMentalCase skrev:Jag menade inte att jag vill att du hamnar så utan att alla kan hamna i svåra situationer som man inte alltid kan påverka... Anna

Det är ett stakt argumet för att vi sha ett bra funngerande system för ALLA.

Anhängarna vill enbart ha ett starkt fungerande system för vissa Anna! dvs för de välbeställda och för de friska med jobb! övriga göre sig icke besvär utan skall omgående skickas utför ättestupan så de inte ska vara en belastning!
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-05-03, 18:32

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Förordar INGEN på detta forum den rödgröna politiken ????..lol
    Jo, de flesta gör det men ingen förordar vad jag vet den variant du fantiserat ihop Very Happy
    RedMentalCase skrev:Men kom tillbaka till verkligheten.
    Du är välkommen du också ifall du så önskar.
    RedMentalCase skrev:Jag har redan sagt hur jag önskar att politiken ska se ut
    Nej, du har bara presterat påhopp på inbillad sektvänster och idiotförklarat dem som händelsevis ser saker ur ett annat perspektiv än ditt. Något annat än att den som inte arbetar heller inte ska äta, har du inte kommit med. Den "politiken" är inte gångbar annat än i din fantasi.

Du är en sanslös hatt .
    Jag refererar till de rödgrönas förslag, foliet kallar det fantasier . lol

Och på tal om fantasier som du SOM VANLIGT beskyller andra för, var har jag sagt att de som inte arbetar inte ska äta, ditt fantasi foster?
    Du är ett totalskämt.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-05-03, 19:39

RedMentalCase skrev:Jag refererar till de rödgrönas förslag,
    Nej, du refererar bara till dina egna lögnaktiga vanföreställningar om konsekvenserna av dessa förslag.
    RedMentalCase skrev:foliet kallar det fantasier .
    Det är det snällaste någon kan kalla det Very Happy
    RedMentalCase skrev: var har jag sagt att de som inte arbetar inte ska äta
    Frågan är väl var du eventuellt sagt något annat, men du kanske kan tänka dig att som din ledare Reinfeldt uttryckt, tillåta livsuppehållande åtgärder på svältgränsen men absolut inte mer.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-05-03, 20:18

Lite mer RoffarReinfeldtska rena lögner från förra valet,vi minns hur han attackerade Göran Persson för utnämningar av myndighetschefer,

Jodå Reinfeldt lovade att alla höga chefsjobb skulle annoseras ut på öppna marknaden,

Ha, ha sade Göran Persson,han ville se den statsminister som släpper ifrån sig möjligheten till utnämningarna,
    Nu några månader innan nästa val med facit i handen, Göran Persson fick alldeles rätt!
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-05-03, 20:21

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Jag refererar till de rödgrönas förslag,
    Nej, du refererar bara till dina egna lögnaktiga vanföreställningar om konsekvenserna av dessa förslag.
    RedMentalCase skrev:foliet kallar det fantasier .
    Det är det snällaste någon kan kalla det Very Happy
    RedMentalCase skrev: var har jag sagt att de som inte arbetar inte ska äta
    Frågan är väl var du eventuellt sagt något annat, men du kanske kan tänka dig att som din ledare Reinfeldt uttryckt, tillåta livsuppehållande åtgärder på svältgränsen men absolut inte mer.

Kanhända att det är så enkelt att tjyven ander är en småttig kuvösförsäljare, luften han säljer svart är svartluft.
    //berra
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-05-03, 20:42

RoffarReinfeldts pojkar och moderatrasister och brakegon Täbys stolthet S-ee-L och Skånes stolthet Mr.Mental!

Låter ju inte direkt som några valokomotiv, snarare sänken och loosers! king rendeer

Rödgrönt intressant är ju att tidningarnas läsar fråga varje månad om hur vi ska rösta säger ju uppemot 90% att man redan bestämt sig!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-03, 21:21

Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:

Anhängarna vill enbart ha ett starkt fungerande system för vissa Anna! dvs för de välbeställda och för de friska med jobb! övriga göre sig icke besvär utan skall omgående skickas utför ättestupan så de inte ska vara en belastning!

Ja det känns så...
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-05-03, 22:03

ANNA2LINK skrev:
    Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:

Ja det känns så...

Det (ÄR) så!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-03, 22:28

Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:

Ja det känns så...

Det (ÄR) så!

Ja...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-05-03, 22:35

Anna en sak står helt klart, det skiljer ljusår mellan den blåbruna alliansen och våra rödgrönas människosyn!

I våra rödgrönas sverige är alla medborgare oavsett våra olika livsituationer lika värda, i Reinfeldts värld finns bara friska och arbetsföra, alla andra faller under hans svältgräns filosofi!

Reinfeldt är rökt, hans dagar är räknade!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-03, 22:37

MartinLindgren skrev:Anna en sak står helt klart, det skiljer ljusår mellan den blåbruna alliansen och våra rödgrönas människosyn!

I våra rödgrönas sverige är alla medborgare oavsett våra olika livsituationer lika värda, i Reinfeldts värld finns bara friska och arbetsföra, alla andra faller under hans svältgräns filosofi!

Ja det är den filosofin som säkerligen kommer att fälla alliansregeringen.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-05-03, 23:34

Det första och det enda man kommer att tänka på här är knäppgökar möjligtvis politiska haverister i andra hand!
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2010-05-03, 23:56

MartinLindgren skrev:Anna en sak står helt klart, det skiljer ljusår mellan den blåbruna alliansen och våra rödgrönas människosyn!

Visst är det så martin, visst är det så. Wink

Den stora skillnaden är att förtidspensionärer placeras i en helt egen kategori om Sahlin blir statsminister, deras skatt blir högst.

I Reinfeldts Sverige betalar de lika mycket som sjuka och arbetslösa.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article7057651.ab
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2010-05-03, 23:58

Rika är mer värda i de rödgrönas värld, där de ska straffbeskattas, och ha högre skatt än vanliga medborgare.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-04, 00:20

Kakmonstret skrev:Rika är mer värda i de rödgrönas värld, där de ska straffbeskattas, och ha högre skatt än vanliga medborgare.

Dom rödgrönas politik bygger på att alla har lika värde oavsätt plånbok, där har vi en stor skillnad med.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-05-04, 11:50

Ytterligare ett bevis på RoffarReinfeldt och kumpanernas avskildhet från verkligheten,
    Nu börjar valkampen säger man och hör och häpna ger sig ut på tågturne av alla färdsätt!

Valkampen började för länge sedan,och ingenting talar för en blå fortsättning!

Men visst är det bra att man väljer tåget,med mellanlandning i Norrköping för att åka kollektivtrafik!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 21:10