Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+16
Susz X
KickTheRasist
bing
Blåfront
IK HAAT COMMUNISME
cleopatra
x-medborgare
lazy
theward
Kakmonstret
berralarzon
GustavAnder
Sniperace
MartinLindgren
RedCloud
fredrik rahm70
20 posters

    förstörd tråd av martin och redcloud

    Omröstning

    Stämmer jinges blogg?

    [ 5 ]
    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Bar_left45%förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Bar_right [45%] 
    [ 3 ]
    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Bar_left27%förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Bar_right [27%] 
    [ 3 ]
    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Bar_left27%förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Bar_right [27%] 

    Totalt antal röster: 11
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-10, 03:53

    Infra skrev:
    KickTheRasist skrev:
    martin7lindgren skrev:Vad fan snackar du om BingBong, vem är alkolist?
    Du är precis lika jävla pantad som din tvilling Mr. Rahm! No

    Upp till bevis, bevisa dina lögner eller håll käften! Twisted Evil
    Antingen bevisar du dina falska anklagelser och bevisar dina lögner?
    Eller också är det helt fastställt att du är en skitsnackare och lögnare, No

    Valet är ditt skithög geek
    Är helt säker på att du och Mr. Rahm är samma idiot som dubbelnickar nu igen?
    Men vilket som är ni båda lögnare och skithögar! geek



    Martin är det du som är på bilden mannen ??

    Ja det är Martin på bilden. Gick igenom hela tråden. Intressant. Rahms Lol-Lol-gubbar viftade flitigast i början.
    Hoppas alla lugnar ner sig. Glad påsk! Very Happy


    Nej fan ??!

    Är det igen den pasta ätande Italienare som hotar folk till livet och som skrattar åt andras människor lydande


    Fuck vad lågt .. undrar bara om han är även SD - inavel me ??


    Till Martin mannen!! bajsa på eller skit i den lille apa som han är inte värt ett lilla stund i ditt liv ok ...

    Martin du är mycket mera värd en den lilla gapande lille s.k Italienare arsle!!


    Stå för dig mannen skit i looser



    En låt bara för dig brorsa ....
    https://www.youtube.com/watch?v=zNf8KbU12LM&feature=related
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-10, 09:04

    Det är som så att efter 20 år hemlösa år ute under bar himmel slits man ner mer än ni kan fatta, No
    Artikeln på Svd skrevs nästan just som jag till slut lyckades flytta in på Bostället, strax efter sjukan där alla mina tår blivit avklippta?
    Mådde alltså riktigt skit!
    Och samtidigt då blev ju jag nåbar igen, då jag fick en adress,
    Omgående kom papper från bolagsverk, kronofogde, skatteverk om min firma,
    min firma, vad då för firma?
    Kontakte bolagsverket som sa man måste polisanmäla idstölden innan man kunde sätta igång,
    Gjorde det, inget gehör alls, polis, åklagare ansåg inte det fanns något att utreda?
    Någon månad senare, av en slump läste jag en situation sthlm, en artikel om några hemlösa som skrivit på som målvakter, då ramlade kronan ner, aha, är det vad man tror jag har gjort?
    Ringde upp tidningen och ville ha ett möte och en artikel till, då jag kände mig uthängd, sa att det finns dom som fått sina id:n stulna utan att veta om det, och den andra artikel man skrev satte bollen i rullning,
    Starten på ett års kamp mot de 5 nämda myndigheter började, en kamp som jag drev ensam i ett helt år, och var jag sliten innan så var jag dubbelt så sliten efter det första året påstadsmissionen, en kamp som jag vann, lyckades mobilisera SVT, både rapport och abc, TV4 nyheter aftonbladet, och SVD, som alla slog upp det stort,
    Allt slutade med att min kamp gav resultat, man upptäckte stora brister i regelverken, jag fick full upprättelse, efter att ha lämnat bl.a annat skriftprov som bevisade att jag inte varit i närheten av skiten, tror det var 80 st till som grejade sig ur samma saker, fick brev från många lättade som var djävligt glada över det jag fick fram, ett helt nytt regelverk, nästan omöjligt att göra så idag,
    Så en usel bild på mig, är att medlen helgar målen, så ser man ut efter 20 hemlösa år och ett års hårt kämpande mot fem olika tunga myndigheter samtidigt,
    Men nu fem år senare ser jag ut som mig själv igen, full med självförtroende,
    Den som vill kan läsa SVD på google, hemlöse martin lindgren, Wink
    Men det ger inte Mr. Rahm rätten att lägga ut min bild i andra falska och lögnaktiga sammanhang,
    Jag ska berätta mer på min hemlös tråd! Very Happy
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  RedCloud 2009-04-10, 09:21

    Martin,inte ska du egentligen behöva ursäkta dig eller ens förklara dig.
    Stå rak i ryggen, sträck på dig. Jag tror jag talar för många då jag säger att den resa du gjort och den återhämtning du gjort är det få som skulle klarat med livet i behåll.

    Cred & massor med påskägg !!!!
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-10, 09:39

    Det är nyttigt med frisk luft.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  SiP 2009-04-10, 10:02

    Susz X skrev:Verkar inte vara annat än tvättäkta huligannazar- äckliga as.


    Någon som blir förvånad av den slutsatsen???
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-10, 10:19

    Tack ska du ha Red Cloud, Very Happy
    Men enda skälet till det jag sa var att, visa alla er som jag känner stor respekt mot,
    Varför jag blir tvärförbannad på Mr. Rahm som använder min bild till att sätta in den i helt lögnaktiga sammanhang, endast med avsikt att misscreditera mig och min person, No
    Jag vet att jag inte behöver någonting, jag vet också att du om någon vet ju vad jag menar,
    Men nu är det påsk, och man har ju mer eller mindre skrivit under Rainmans upprop, och då får det gälla över helgen, Wink
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  Redvictory 2009-04-10, 10:26

    Martin! jag kan inte annat än instämma med de som stöttar dig!
    det är beklagligt att även de som ibland verkar vara förstående
    och medkännande hänger på mobben mot dig! jag vet att inte alla på högersidan
    vill mobba så ett gott råd till er! lägg ner nu!

    de som fortsätter får hålla på i sin vanliga mobbaranda! (ni vet vilka jag menar)
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  SiP 2009-04-10, 10:37

    Tycker att FR absolut gått över fler gränser än vad som är acceptabelt, men handen på hjärtat Martin så är inte du heller så oskyldig när det gäller påhopp, dock vill jag poängtera att du aldrig gått så långt som FR...men en liten bit på vägen.

    Och jag tror att det bara finns en handfull skribenter här inne som kan sträcka på sig och säga "jag kör inte med påhopp"...de finns men är tyvärr väldigt få.

    Och tyvärr är inte jag en av dom...men jag inser det i alla fall Sad

    GLAD PÅSK PÅ ER!!!
    avatar
    bing


    Antal inlägg : 138
    Join date : 09-03-25

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  bing 2009-04-10, 11:01

    SiP skrev:
    Susz X skrev:Verkar inte vara annat än tvättäkta huligannazar- äckliga as.


    Någon som blir förvånad av den slutsatsen???

    över att afa-trollet anser att de som inte har samma åsikter som trollet är nassar? nej, jag är inte förvånad... och med den inställningen är det ju verkligen lätt att påstå det som vissa anhängare till afa-packet gör... att afa bara kämpar mot nassar... No
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-10, 11:27

    Ta och lägg ner ditt djävla BingBongande en gång för alla, vem du nu är, No
    Är osäker på det Mr. Rahm/BingBong?

    Sluta slå mot suszX, hon är en helt schysst okey brud?
    Snurra ett par varv själv du, men åt andra hållet, så skulle nog hela forumet må bättre?

    Men det skiter väl du i?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  DirtyDog 2009-04-10, 11:30

    RedCloud skrev:Ok, det är alltså inte OK att hota ngn på ett Forum.
    Vad gör man då med ett nick som de facto gör det ?
    Det beror väl på vad hotet består av?
    Det är väl skillnad mellan att hota med att gräva fram fakta om någon och att hota någon till livet?
    Sen är det även skillnad på att ÖNSKA att någon skall träffas av en komet (eller kanske en fallande blomkruka) jämfört med att hota med fysiskt våld utfört av sig själv eller ombud.
    Har du blivit hotad med fysiskt våld av någon här?
    Har någon annan hotat någon personligen eller kanske hotat med att skicka en massa "rövare" efter något?
    Jo, det sista stämmer, men Fredrik var väl ändå inte hans nick?

    Martin, jag kan skriva att denna person har fifflat med kontokort, struntat i att betala TV-licens, haft svart dagmamma m.m.
    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Mona_900254b
    Det är FAKTA även om det inte skedde igår. Tror du Mona kan polisanmäla mig för det?

    Att bilden inte är upplagd av mig utan länkad från Aftonbladet betyder även att det inte är JAG som "laddat" upp den. Bilden FINNS alltså INTE på detta forum utan när den försvinner från Aftonbladet så försvinner den även här?
    Förstår du? (Troligen inte!) Laughing

    Länk till sida med bild.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-10, 11:38

    Du Dirty Dog, vill du vara en Dirty Dog är det ditt problem?
    Men sätt inte påskägget i halsen du, Mr Besserwisser!

    Och nej, tror inte det är okey att använda Monas bild till vad som helst?
    Särskilt inte att lägga ut den i falska och lögnaktiga sammanhang, No

    Men fortsätt gärna att ta forums sämsta betende i försvar du, nämligen Mr. Rahms, tror inte särsakilt många förvånas över det? No

    Du visar bara klart och tydligt vem du är! Very Happy
    Ännu en fåntratt och inget annat, men så är du också forumet enda varnade medlem! Twisted Evil
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  RedCloud 2009-04-10, 11:50

    Upphovsrätten är mycket klar, äger man inte bilden så har man ingen som helst rätt att publicera den utan upphovsrättshavarens tillstånd. Publicera bilder från andra medier kan bara ske om det mediet uttryckligen ger rätt till det. Att källhänvisa räcker inte. Ett generellt tillstånd måste finnas.
    DirtyDog har med all sannolikhet brutit mot upphovsrättslagen.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty röda tomten.

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-10, 12:09

    Sitter den röda tomten rc och filosiferar över vad man ska göra åt honom själv ?
    Men hur svårt är det, du är störd rc, skaffa behandling.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-10, 12:18

    Suck..., Mr. Gustav Ander är du ute på isen och slirar nu igen? No
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  Redvictory 2009-04-10, 12:22

    GustavAnder skrev:Sitter den röda tomten rc och filosiferar över vad man ska göra åt honom själv ?
    Men hur svårt är det, du är störd rc, skaffa behandling.

    Kolla vilken Tomte! ha,ha,ha

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  RedCloud 2009-04-10, 12:26

    "Sitter den röda tomten rc och filosiferar över vad man ska göra åt honom själv ?
    Men hur svårt är det, du är störd rc, skaffa behandling."


    Jag uppfattar det snarare så att jag delger forumet de mest fundamentala delarna av vår upphovsrätt.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  cleopatra 2009-04-10, 12:37

    Nu ska vi vara, nu ska vi vara snälla..... *visslar Agneta Fältskogs gamla slagdänga* silent Rolling Eyes


    *nynnar vidare*
    "Jag sjungar om lärkor och sippor och sånt
    Ty nu ska vi vara, nu ska vi vara snälla
    Som inte går över en viss horisont
    Så ingen behöver, ingen behöver gnälla
    Det om Gösta Bergman har skrivits en del
    Om alla dess stats-understödda små fel
    Men nu ska regeringen tigas ihjäl

    Ty nu ska vi vara, nu ska vi vara snälla"

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  RedCloud 2009-04-10, 13:22

    "Ty nu ska vi vara, nu ska vi vara snälla"

    he he, om du bara visste vad jag anstränger mig. Razz
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-10, 13:48

    Pust..., Så sant, så sant Red Cloud, här har du en till som i vanlig ordning har fullt upp med snällheten! No

    Förstår egentligen inte varför jag är otroligt snäll mot en del kontrahenter?
    Man får helt enkelt jobba på problemet, Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-10, 13:53

    Men en sak ska du Cleopatra veta, oavsett vad du anser om mitt språk stundtals, så tycker iallafall martin7lindgren bra om dig?

    Men för kännedom, vill jag påpeka att vårt språk, har jag inga problems med, No
    Vet precis vad jag säger, ja så är det! Wink


    Sen som ditt senaste inlägg, säg det med en sång, är en bra filosofi, som även jag tillämpar, Wink

    Att vi sen inte sjunger lika bra, är en annan sak, Wink
    avatar
    bing


    Antal inlägg : 138
    Join date : 09-03-25

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  bing 2009-04-10, 13:57

    martin7lindgren skrev:Särskilt inte att lägga ut den i falska och lögnaktiga sammanhang, No

    nu förkom det väl inga falskheter eller lögner i samband med bilden av mona... så jag vet inte riktigt vad du försöker komma fram till?

    ---------

    kan konstatera att vissa helt verkar blunda för den egna sidans brytande av upphovsrätten... men ingen är väl förvånad av att den hycklade vaktmästaren inte bryr sig?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-10, 14:06

    Har inte snackat om Mona heller, men bilden som lades ut på mig igår mixades in i ett falsk och lögnaktig sammanhang,
    Sen struntar jag i vad lagen säger, tillåter den sånt betende, så kan ju alla ta andras bilder och vrida till allt hur som helst,
    Men jag tillåter inte att man gör så mot mig! Evil or Very Mad

    Lägg ut en bild på t.ex Reinfeldt, och påstå att han hänger på fyllan utanför systembolaget, eller ligger utslagen på marken inne vid centralen, så får du väl se hur okey det är, No

    Att jämföra med henne som slängde vanligt vatten på Reinfeldt mitt i sommaren, vilket kostade henne 20.000 i skadestånd?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-10, 14:12

    Man är ju inte särskilt förvånad över ditt BingBongande heller?
    Eller PingPongande eller vad det nu är du håller på med?
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  cleopatra 2009-04-10, 14:28

    RedCloud skrev:"Ty nu ska vi vara, nu ska vi vara snälla"

    he he, om du bara visste vad jag anstränger mig. Razz

    Jag ser det RC , jag ser! Cool Håll stilen så är du i hamn! sunny

    Sponsored content


    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 5 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 14:27