Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
MartinLindgren
lazy
Redvictory
7 posters

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-22, 21:49

    marxisten skrev:Fredrik_Rahm. Hur kan du försvara det.

    Rattfylla är bland de värsta du kan göra! Det borde jämställas med mordförsök då chansen är väldigt stor att du kan döda någon när du inte har hästarna hemma i skallen på fyllan. Och du försvarar detta! Spelar ingen roll om han är topp moderat eller arbetslös. De är lika grovt iaf!

    Det som gör det värre är att han är förtroende vald och beslutar om rattfyllemål. Han ska avgå med omedelbar verkan och sluta helt med politik och sina andra uppdrag. Han har fan inget förtroende att väljas för längre!

    hur kan någon läsa så baklänges??

    vad jag kritiserar är denna maniskhet det skriks bara för att det är en Moderat..

    när man påpekar att ALL rattfylla = Brott (enligt mej mordförsök) att var ej så länge sedan röda politiker torskade då skrivs det som du gjorde nu*

    skrattar*

    skilj på politik och ren smutskastning??
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! - Sida 2 Empty ...

    Inlägg  marxisten 2009-02-22, 21:52

    Jag försvarar aldrig ett sådant brott. Och att han var topp moderat påverkar en del. Han är förtroende vald och därmed ett ansvar. Gör han en sån här sak ska han självklart avgå. Liksom alla som är förtroendevalda som gör något så grovt som rattfylla ska göra.

    Det som påverkar är att han är topp politiker, ej partifärg.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-22, 22:25

    Jag har alltid undrat varför inte många rattfyllerisers skade verkningar ingår i körkorts utbildningen? Idea
    Ungefär som halkbana, kanske besöka en trafikskade avdelning på något sjukhus, för att se med egna ögon vad följdverkningar blir, Arrow
    Kanske kan fungera med filminfo, eller en varningstext på själva körkortet liknande den på tobak, Idea
    Skulle räcka med ett lämpligt varningsord och en talande symbol? Arrow
    Själv har jag haft mitt körkort sedan 1974, har aldrig rattat berusad eller varit inblandad i några olyckor! Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-22, 22:30

    Nu har ju storpappa Reinfeldt valt att lämna alla sina uppdrag till följd av den misstänkta rattfyllan,
    Men det är ju inget straff, det dömmer domstolen ut, inte Bruno Reinfeldt själv!
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  marxisten 2009-02-22, 22:37

    martin7lindgren skrev:Jag har alltid undrat varför inte många rattfyllerisers skade verkningar ingår i körkorts utbildningen? Idea
    Ungefär som halkbana, kanske besöka en trafikskade avdelning på något sjukhus, för att se med egna ögon vad följdverkningar blir, Arrow
    Kanske kan fungera med filminfo, eller en varningstext på själva körkortet liknande den på tobak, Idea
    Skulle räcka med ett lämpligt varningsord och en talande symbol? Arrow
    Själv har jag haft mitt körkort sedan 1974, har aldrig rattat berusad eller varit inblandad i några olyckor! Very Happy

    Det skall tilläggas i risk utbildningen nu. En två delad modell med körning på en och droger på en som jag fattat det.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-22, 22:43

    Det låter ju bra, för det är vi nog enade om över alla blockgränser,
    Rattfylleri nej tack! No
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! - Sida 2 Empty ...

    Inlägg  marxisten 2009-02-22, 22:48

    Varför inte införa ALKOLÅS på alla nya bilar? Om 20 år så skulle vi ju slippa rattfyllor då alla bilar har det.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-22, 23:10

    marxisten skrev:Varför inte införa ALKOLÅS på alla nya bilar? Om 20 år så skulle vi ju slippa rattfyllor då alla bilar har det.

    tyvärr kommer idioter alltid på nya sätt att lura systemet.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  marxisten 2009-02-22, 23:12

    fredrik rahm skrev:
    marxisten skrev:Varför inte införa ALKOLÅS på alla nya bilar? Om 20 år så skulle vi ju slippa rattfyllor då alla bilar har det.

    tyvärr kommer idioter alltid på nya sätt att lura systemet.

    Ja, men de skulle iaf. vara ett steg åt rätt håll!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-22, 23:17

    marxisten skrev:
    fredrik rahm skrev:
    marxisten skrev:Varför inte införa ALKOLÅS på alla nya bilar? Om 20 år så skulle vi ju slippa rattfyllor då alla bilar har det.

    tyvärr kommer idioter alltid på nya sätt att lura systemet.

    Ja, men de skulle iaf. vara ett steg åt rätt håll!

    Jag är helt klart för noll tolerans..men fattar fortfarande ej hur man som röd kan slå frenetiskt på stora trumman att en lokal moderat politiker torskar och blundar glatt för sina..


    eller var det mera att skvätta lite smutsigt bajs på reinfeldt Jr??
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-22, 23:19

    Även jag tycker att alkolås borde vara en självklarhet.

    Visst, någon kommer på ett sätt att komma runt det... men de fick allt anstränga sig mera då.

    Så jag tror att vi skulle se betydligt färre rattonyktra vid ett sådant införande.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-22, 23:22

    Regndrottning skrev:Även jag tycker att alkolås borde vara en självklarhet.

    Visst, någon kommer på ett sätt att komma runt det... men de fick allt anstränga sig mera då.

    Så jag tror att vi skulle se betydligt färre rattonyktra vid ett sådant införande.

    skriv ett brev till ansvarig minister

    total skattelättnad och tom subvention på montering och inköp av dessa elektroniska lås??

    detta borde tas på bilskatten och ses som en långtids investering eftersom antalet dyra olyckor kanske minskar
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  marxisten 2009-02-22, 23:46

    fredrik rahm skrev:
    Regndrottning skrev:Även jag tycker att alkolås borde vara en självklarhet.

    Visst, någon kommer på ett sätt att komma runt det... men de fick allt anstränga sig mera då.

    Så jag tror att vi skulle se betydligt färre rattonyktra vid ett sådant införande.

    skriv ett brev till ansvarig minister

    total skattelättnad och tom subvention på montering och inköp av dessa elektroniska lås??

    detta borde tas på bilskatten och ses som en långtids investering eftersom antalet dyra olyckor kanske minskar

    Skulle det inte räcka med krav på alkolås på alla nya bilar? Om 20 år när de flesta gamla är skrotade så skulle det inte vara så många onyktra på vägarna. Eller de kanske går emot din liberala inställning att tvinga bolag montera alkolås?

    Förresten. Vem är minister i denna fråga?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! - Sida 2 Empty Trevlig kille! eller?

    Inlägg  Redvictory 2009-02-28, 12:35

    Vilken man! kanske Mr Täby 2009?
    https://www.youtube.com/watch?v=cBm6cHvWlbc
    RedCloud6
    RedCloud6


    Antal inlägg : 19
    Join date : 09-12-21

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  RedCloud6 2009-12-21, 20:42

    upp

    Sponsored content


    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 18:22