Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
MartinLindgren
lazy
Redvictory
7 posters

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  Redvictory 2009-02-19, 19:25

    Fredrik Reinfeldts far har åtalats för rattfylleri vid Attunda tingsrätt – där han även sitter som nämndeman.

    Nu riskerar kommunpolitikern att sparkas från sitt domstolsuppdrag.

    – Åtminstone från rattfyllerimålen, säger lagman Erik Ternert, chef för Attunda tingsrätt, till Metro.

    I sin stämningsansökan till Attunda tingsrätt skriver extra åklagare Lena Westling att Bruno Reinfeldt, 70, körde berusad på Kometvägen i Täby den 23 oktober 2008.

    Polisen grep honom sedan ett vittne sett hur en man vinglat ut från Täby centrum med en systempåse i handen och kört iväg med en bil.

    Vittnet tog registreringsnumret på bilen, ringde polisen och såg hur mannen irrade runt på parkeringen och nästan körde in i en lyktstolpe innan han hittade utfarten och höll på att krocka med en mötande bil.
    ”Luktar gammal fylla”

    Två poliser körde hem till Bruno Reinfeldts hem i Täby.

    Ur polisrapporten:

    ”Patrullens uppfattning är att Reinfeldt luktar alkohol. Utandningsluften luktar vad patrullen uppfattar som gammal fylla.”

    På bordet i köket stod ett tetrapack vitt vin och en 50 centiliters burk 7,2-procentig starköl. Under bordet låg ett tomt vin-tetrapack.

    Polisen tog med sig Bruno Reinfeldt till stationen för blodprov. Nästan två timmar efter den misstänkta bilkörningen hade han 0,79 promille alkohol i blodet.

    Polisen beslagtog även ett hagelgevär, som de fann i Bruno Reinfeldts hus.
    Nekar till anklagelsen

    Kommunpolitikern nekar till att ha kört rattfull. Han hävdar att han drack vin först när han kom hem.

    En analys från Rättsmedicinalverket slår fast att det är osannolikt att han hunnit dricka den mängden alkohol hemma så kort tid före provtagningen.

    Trots dessa bevis så nekar denne Reinfeldt!sen hade han ett hagelgevär lutat mot väggen hemma också då polisen var där! hur förklarar han det då?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  lazy 2009-02-19, 20:18

    Alla alkoholister nekar finalen eftersom de inte har några
    "problem" i.a.f inte enl. de själva för här får man väl
    nästan utgå ifrån att det är alkoholproblem i botten.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Tack lazy för din vidsynthet!

    Inlägg  Redvictory 2009-02-19, 21:32

    Jag har också tänkt tanken!
    som pappa sätter Bruno sin son Fredrik i en pinsam situation!
    och även politiker i Kommunen samt där han sitter som nämdeman!
    och inte minst människor som bor i Täby! vad tänker de om sådana som
    missköter sig så och samtidigt sitter och beslutar i ärenden där rattonyktra m,m
    blir dömda!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-19, 21:33

    Som jag sagt på AB/forumet, kan även sägas här, rattfylla är grovt, vem vill bli nermejad, säkert ingen?
    Och Bruno Reinfeldt blir nog en hal fisk, som nämdeman själv just i rattfyllerimål, känner han nmed all sannolikhet till dom flesta kryphålen?
    Och vem och vilka ska dömma, lika stor chans att han har många vänner inom rättsväsendet och nämdemannakåren?
    Nära vänner runt i våra olika domstolar!
    juridiken talar ju om utanför alla tvivel, annars hellre fria en skyldig en fälla en oskyldig!
    Men vi får väl se hur man dömmer vad det lider, men det fanns väl skäl till att polisen ryckte ut och hämtade honom från hemmet?
    Sen har väl inte pappa Reinfeldt några större problem att få fram dom 40/50.000 som krävs för ett alkolås, sen tutar han vidare som vanligt?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-19, 21:41

    Vi har ju färskt i minnet hur han domaren i högsta domstolen, vad han nu heter, fälldes för sina sexköp av yngre män?
    Han behövde ju bara betala av böterna och sen var det bara dömma vidare?
    Rättsväsendet håller nog de sina om ryggen, tror jag?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Rattfylleriet! Forts:

    Inlägg  Redvictory 2009-02-20, 19:44

    Statsminister Fredrik Reinfeldts pappa har åtalats misstänkt för att ha kört bil med alkohol i kroppen. Nu väljer Bruno Reinfeldt att berätta om den svåra tiden - och de hårda orden när han går ut.
    - Det är förskräckligt och jag blir uppriktigt ledsen.
    Flera av de kommentarer han fått höra de senaste dagarna - då den misstänkta rattfyllan blivit känd - vill han inte ens återge i Expressen:
    - Jag vill inte gå in på vad som sagts. Men kommentarerna går ut på att de tror att jag är skyldig och att jag hade 0,79 promille i blodet när jag körde bilen. Men jag skulle inte köra bil om jag hade druckit.
    Bruno Reinfeldt är politiskt förtroendevald för moderaterna i Täby kommun. Han sitter också som nämndeman i Attunda tingsrätt och i kommunfullmäktige för moderaterna.
    Uppdragen lämnar han nu med omedelbar verkan, skriver Metro i dag.
    - Jag inser att uppmärksamheten kring mitt rattfylleriåtal skadar partiet för mycket, säger han till tidningen.

    Vilken pajas
    pig
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-20, 19:48

    redvicktory.

    Han har nu avgått..du vann... byt mobbing/smutskastning offer nu??

    eller kanske diskutera politik??<---------skulle vara en ny sak kanske

    eller skall du starta en tråd om Lyckan över att han avgått och kanske kräva att reinfelt den yngre skall av gå med??*

    (skulle ej förvåna mej)
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Jag är inte nöjd förrän Bruno erkänner!

    Inlägg  Redvictory 2009-02-20, 20:10

    Men det lär han inte göra i första taget!
    jag har sett alltför många fyllekörningar där oskyldiga fått sätta livet till!
    att skynda sig hem och halsa i sig vin för att komma undan anser jag inte vara
    att ta ansvar för andras liv! ett alkolås skulle vara på sin plats och ett rejält straff om han erkänns skyldig! jag tänker INTE glömma detta! sen kan du upphöja denne fyllhund till skyarna fredrik_rahm!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-20, 20:30

    Redvictory skrev:Men det lär han inte göra i första taget!
    jag har sett alltför många fyllekörningar där oskyldiga fått sätta livet till!
    att skynda sig hem och halsa i sig vin för att komma undan anser jag inte vara
    att ta ansvar för andras liv! ett alkolås skulle vara på sin plats och ett rejält straff om han erkänns skyldig! jag tänker INTE glömma detta! sen kan du upphöja denne fyllhund till skyarna fredrik_rahm!

    för mindre än en månad sedan vänsterpolitiker i toppnivå drar dit för upprepade rattfyllor och systematiskt bedrägeri

    1 månad sedan (s) politiker åker dit

    4-5 månader var en miljöpartist ute och saftpilotade (saftpilot = full bakom ratt)

    nu till frågan.. är detta POLITIK eller smutskastning???<----fråga


    fundera gärna en 30 minuter
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Läs noga fredrik_rahm!

    Inlägg  Redvictory 2009-02-20, 20:54

    Det du sysslar med är ett ständigt försvarande av allt som de borgerliga
    kan tänkas ställa till med! samtidigt går du till personangrepp mot de som
    lyfter fram sanningen! nu har du fått svar! nöjd?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-20, 20:58

    Redvictory skrev:Det du sysslar med är ett ständigt försvarande av allt som de borgerliga
    kan tänkas ställa till med! samtidigt går du till personangrepp mot de som
    lyfter fram sanningen! nu har du fått svar! nöjd?


    nu till frågan.. är detta POLITIK eller smutskastning???<----fråga


    nej du svarade aldrig

    det är sanning när det gäller en moderat..men lögn när det gäller en på din sida??

    *skrattar*

    lol!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Jag har förstått att du är Reinfeldts lilla stjärtgosse fredik_rahm

    Inlägg  Redvictory 2009-02-20, 23:31

    Så jag vill inte att du skriver mer i min tråd!
    hoppas du förstår! Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-21, 00:03

    Aha, är det vad du är fredrik rahm, det hade jag ingen aning om?
    Är det sant? Shocked
    Hur lärde fredrik & fredrik lära känna varandra?
    Men visst klingar det rätt så bra, fredrik & fredrik! Twisted Evil
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-21, 00:11

    Det vet vi fredrik rahm, du talar politik och debatterar, vi andra som inte delar dom borgliga värderingar smutskastar och personangriper,
    Åtminstone om man ska lyssna på vad du säger dagligen! Exclamation
    Tycker du tar och lägger dina favorit utryck och anklagelser "smutskastning" och "personangrepp" och lägger på hyllan Exclamation
    Sen när du gjort det, tar du dig själv i kragenh och försöker snacka som en normal människa! Exclamation
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  lazy 2009-02-21, 00:25

    Jag har förstått att du är Reinfeldts lilla stjärtgosse fredik_rahm

    Nu är vi om igen på AB:s låga nivå o det är som vanligt v-sidan
    som ser till att vi hamnar där, trodde i min enfald att de flesta
    skulle kunna börja bete sej som vuxna här, t.o.m martin har fixat
    det någorlunda innan hans s.k "kompisar" dök upp här. No
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-21, 00:43

    Det är lugnt Lazy, men Martin kommer bita sig i tungan om det behövs, nytt forum nya tider, Wink
    Jag med mina 55 bast, är en stor grabb, och för min del är det förhoppningsvis slut tjabblat, Wink
    Och även om jag och Redviktory är meningsfränder håller jag med om att han gick för långt!
    För jag tror att även fredrik rahm vill trampa på bromsen och lämmna dom dåliga grejerna kvar på det förra forumet? Wink
    Därför rekommenderar jag GAPA & SKRIK tråden vid behov! Very Happy
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Sorry lazy!

    Inlägg  Redvictory 2009-02-21, 17:54

    Men det går helt enkelt inte att debattera med fredrik! alltså vad göra?
    jo att sluta att ens svara eller tilltala honom sålänge han kör med personangrepp så fort det gäller uppgifter om en höger som gjort bort sig! nu var detta aktuellt i jämförelse med monas gamla synder som aldrig tycks bli glömda!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-21, 18:27

    RED VIKTORY, Very Happy Jag har kommit fram till att det bästa vi kan göra, är att få även fredrik rahm att förstå att vi lämnar det sämsta från AB/forum bakom oss allihopa! Wink
    Och ser det nya forumet som en nystart! bounce
    Och även om det känns som att krypa till korset, så får man erkänna att han vet rätt mycket om tekniken? Crying or Very sad
    Så jag tycker att Mona Sahlins påtalande att alla ska få en chans till passar bra här? Twisted Evil
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-21, 18:32

    Bli för allt i världen inte sur nu, jag har inte bytt sida No NO WAY! Exclamation
    Vi är fortfarande meningsfränder och bundsförvanter! Twisted Evil
    Men det är alltid bättre att fria en skyldig, pirat
    Än att fälla en oskyldig! Twisted Evil
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-21, 18:34

    nu till frågan.. är detta POLITIK eller smutskastning???<----fråga

    ser att en del svarade på denna själva.. bara inse att vissa tror att politik är ren smutskastning , skit i vad dom smutskastar.

    sorgligt elephant lol!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-21, 19:30

    Bedöms B Reinfeldt vara skyldig för rattfylleri skall han omedelbart fråntas alla politiska uppdrag. Detta borde vara självklart!

    För vi kan inte ha en lagman som struntar i lagarna?

    Och innan någon säger något... Ja, detta skall även gälla 'andra' sidan...
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Tack Regndrottning!

    Inlägg  Redvictory 2009-02-21, 19:38

    Jag instämmer helt i det du skriver! jag vet att lazy tycker likadant också!
    jag har alltid tyckt att du är en av de från högersidan som har egna åsikter
    alltså skiljer du dig från dem! och martin! jag är inte ett dugg sur!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-21, 19:43

    Redvictory skrev:Jag instämmer helt i det du skriver! jag vet att lazy tycker likadant också!
    jag har alltid tyckt att du är en av de från högersidan som har egna åsikter
    alltså skiljer du dig från dem! och martin! jag är inte ett dugg sur!

    Ehhhh... Red Victory...

    Är det mig du tilltalar? För jag är vänster....
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty JAG VET !

    Inlägg  Redvictory 2009-02-21, 19:51

    Slälvklart vet jag att du är vänster Regn! jag skrev till flera i samma och
    det med att vara en höger med enga åsikter och självkänsla gällde lazy såklart Very Happy
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty mmm

    Inlägg  marxisten 2009-02-22, 21:46

    Fredrik_Rahm. Hur kan du försvara det.

    Rattfylla är bland de värsta du kan göra! Det borde jämställas med mordförsök då chansen är väldigt stor att du kan döda någon när du inte har hästarna hemma i skallen på fyllan bakom ratten. Och du försvarar detta! Spelar ingen roll om han är topp moderat eller om han var topp sosse. Eller kanske t.o.m arbetslös. De är lika grovt iaf!

    Det som gör det värre är att han är förtroende vald och beslutar om rattfyllemål. Han ska avgå med omedelbar verkan och sluta helt med politik och sina andra uppdrag. Han har fan inget förtroende att väljas för längre!

    Sponsored content


    Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet! Empty Sv: Reinfeldt åtalas för Rattfylleriet!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:36