Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Sniper
Det kan inte ha undgått NÅGON i detta landet, vad alliansen har gjort med försäkringskassan!
Även om man bortser från detta, så är det alliansen som är i regering nu!
Gissar att du var en av dem som röstade på dem. Men då måste de också få den kritik som en regering skall ha!
Eller anser du att de är helt oansvariga???
nej, fakta är att jag röstade INTE på dem....
och fortfarande rör sig min protest ENBART förhållandet att i just detta fall har INGET förändrats med regeringsskiftet.....
men det vill du inte fatta
Få mig att fatta detta då? Kom inte och hymla om "hyckleri" och sådant trams, när det är du som håller på med sådant!!!
Menar du på fullaste allvar att INGET ändrats hos försäkringskassans agerande gentemot sjuka med den nya regeringen????
MYCKET har förändrats genom regeringsbeslut, men INTE gällande just detta fall vi debatterar här, detta gäller personliga assistenter och hjälpbehov hos en handikappad, INTE att skicka tillbaka ut i arbete eller dra in sjukpenning/utförsäkra, här här gäller exakt samma regler som under förra regeringen.
och att då skylla att ALLIANSEN gör så mot denne DET är hyckleri i allra högsta grad eftersom detta följer regelverk skapade under förra regeringen, och visst det är skit att denna inte ändrat på det att bli annorlunda, men det är fanimej inte denna regeringens fel att regeln skapats och att tjänstemän på fk tolkar den så strikt, för som jag tydligen måste återupprepa, SAMMA sak gjordes även innan 2006