Regndrottning skrev:croz skrev:
Det är bra att du tycker det men hur kan du säga att ingen blir lycklig utav pengar och att det snarare är tvärtom. Hur kan du veta vad alla människor i hela världen känner, för när du säger något så starkt som "ingen" och framhäver det som en sanning så måste du ju veta. Tror du inte att det finns någon människa där ute som blir lycklig av se en stor summa på sitt konto utan använda dem? Du kan inte utgå från dig själv när du beskriver allmänheten eftersom alla är olika. Jag tycker att vi ska diskutera sakfrågorna utan att tala för varandra vad vi ska känna och tycka.
Det HAR gjorts undersökningar i ämnet. Om jag minns rätt, var det FN som genomförde just en sådan undersökning och kom fram till att en fattig afrikansk land hade de lyckligaste människorna!
Fattiga OCH lyckliga? Något som inte går hem hos högern....En antinomi, enligt dem..
De flesta kändisar med stora förmögenheter är antingen nedsupna eller nedknarkade! de verkar absolut inte lyckliga! jag brukar säga huvudsaken att man får vara frisk! nu är jag inte frisk så nu säger jag huvudsaken man får morgonstånd! jag är lycklig med eller utan pengar! jag brukar ha gott om pengar men just nu får jag leva på sparlåga!