Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Secrist
Sossar ee lata
MartinLindgren
ANNA2LINK
8 posters

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda?

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 3 Empty Sv: Hade Marie-Louise liv gått att rädda?

    Inlägg  theward 2010-01-18, 19:47

    ja efter en dag, ´med helt vanliga men sjuka människor på usö.

    Så har jag följande rapport:

    En kvinna som är 40år, jobbar 75% och det är också vad FK utrett att hon klarar. Lik förbannat än hon utförsäkrad.
    pga att regelverket är som det är...
    Dvs hennes sjukpenningsdagar är slut och sjukersättning kan hon inte få...eftersom FK inte kan bedömma om hennes tillstånd är stadigvarande under överskådlig framtid.
    Mao så är det som jag sagt i över ett år...
    De enda sjuka som kan få sjukersättning är de som är totalförlamnade eller på andra vis har skador som absolut inte kan läka... Tex avsaknaden av organ eller kroppdelar, Som gör att kroppen inte kan fungera öht... typ

    Vidare så vill FK att hon "avgiftar" sig och startar om från början med rehab och medicinsk hjälp..

    Men det fina i kråksången är ju att dagarna är slut och därför kan inte FK ge henne någon ersättning... under den perioden

    Hur många har råd att gå hemma i flera månader utan pengar???

    Ska detta kallas rehabiltering öht?

    Samma öde väntar mig.......tack för den..kan man säga och up yours FK och Alliansen....
    Man kan ju tycka att man iaf skulle ha någon form av kontakt med FK, men det är lika med noll. Man kan tycka att FK skulle sammarbeta bättre med tex AF och framförallt ha den försäkrade i centrum

    Frågan är ju om man ska behöva droga sig för att orka jobba och sedan när det inte funkar längre...
    Då rycker bara FK på axlarna

    Pressen på sjuka är en skam för detta land och ännu mer skamligt är de knölar till medmännbiskor som högaktningsfull skiter i oss..

    Man blir inpräntad på kursen att tänka positivt, men det är fan inte lätt.
    När ingen verkligen bryr sig om en och hur det går för de sjuka...

    Sjukvården och alla som är friska måste hjälpa till att protestera mot detta elände....

    Det folk inte ska göra, är att tro att man ljuger och överdriver...
    De ska tamefan inte heller komma med partipolitisk propaganda heller...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 3 Empty Sv: Hade Marie-Louise liv gått att rädda?

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-01-19, 03:43

    theward skrev:ja efter en dag, ´med helt vanliga men sjuka människor på usö.

    Så har jag följande rapport:

    En kvinna som är 40år, jobbar 75% och det är också vad FK utrett att hon klarar. Lik förbannat än hon utförsäkrad.
    pga att regelverket är som det är...
    Dvs hennes sjukpenningsdagar är slut och sjukersättning kan hon inte få...eftersom FK inte kan bedömma om hennes tillstånd är stadigvarande under överskådlig framtid.
    Mao så är det som jag sagt i över ett år...
    De enda sjuka som kan få sjukersättning är de som är totalförlamnade eller på andra vis har skador som absolut inte kan läka... Tex avsaknaden av organ eller kroppdelar, Som gör att kroppen inte kan fungera öht... typ

    Vidare så vill FK att hon "avgiftar" sig och startar om från början med rehab och medicinsk hjälp..

    Men det fina i kråksången är ju att dagarna är slut och därför kan inte FK ge henne någon ersättning... under den perioden

    Hur många har råd att gå hemma i flera månader utan pengar???

    Ska detta kallas rehabiltering öht?

    Samma öde väntar mig.......tack för den..kan man säga och up yours FK och Alliansen....
    Man kan ju tycka att man iaf skulle ha någon form av kontakt med FK, men det är lika med noll. Man kan tycka att FK skulle sammarbeta bättre med tex AF och framförallt ha den försäkrade i centrum

    Frågan är ju om man ska behöva droga sig för att orka jobba och sedan när det inte funkar längre...
    Då rycker bara FK på axlarna

    Pressen på sjuka är en skam för detta land och ännu mer skamligt är de knölar till medmännbiskor som högaktningsfull skiter i oss..

    Man blir inpräntad på kursen att tänka positivt, men det är fan inte lätt.
    När ingen verkligen bryr sig om en och hur det går för de sjuka...

    Sjukvården och alla som är friska måste hjälpa till att protestera mot detta elände....

    Det folk inte ska göra, är att tro att man ljuger och överdriver...
    De ska tamefan inte heller komma med partipolitisk propaganda heller...


    Sjukförsäkringssystemet är sjukt och inte till för sjuka!!!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 3 Empty Sv: Hade Marie-Louise liv gått att rädda?

    Inlägg  theward 2010-01-19, 10:16

    Nån rehab existerar iaf inte och ingen vettig kontakt med FK heller...
    undantag finns givetvis, det gör det alltid.
    Men som det blivit i dagens läge är de som bemötts bra och får en rättvis bedömning i kraftigt minoritet

    ps idag ska jag ha möte med af och min arbetsgivare om en förlängning av mitt lönebidragsarbete...

    hoppas iaf det går bra, för nu är det redan så mkt kaos i mitt liv.
    Så det räcker bra ändå Shocked

    Sponsored content


    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 3 Empty Sv: Hade Marie-Louise liv gått att rädda?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 08:30