Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Secrist
Sossar ee lata
MartinLindgren
ANNA2LINK
8 posters

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda?

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Sv: Hade Marie-Louise liv gått att rädda?

    Inlägg  theward 2010-01-17, 22:14

    Secrist skrev:Återigen ett fall av UPA från allianshåll???.

    Snarare exempel på vänstern historieförnekelse. Allt som hände före september 2006 är glömt och förlåtet. Rolling Eyes

    Det hände saker innan 2006, men inte i den omfattningen som nu..
    Förrut hade det mer med otur att göra om man fick avslag, nu är det systematiskt pga att regelverket ser ut som det gör
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Regler

    Inlägg  Secrist 2010-01-17, 22:24

    Det hände saker innan 2006, men inte i den omfattningen som nu..
    Förrut hade det mer med otur att göra om man fick avslag, nu är det systematiskt pga att regelverket ser ut som det gör.


    Nja, inte riktigt. FK har ju ibland försökt tona ner skillnaderna mot förr och nu när debatten blivit väl hetsig.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Sv: Hade Marie-Louise liv gått att rädda?

    Inlägg  theward 2010-01-17, 22:28

    Secrist skrev:Det hände saker innan 2006, men inte i den omfattningen som nu..
    Förrut hade det mer med otur att göra om man fick avslag, nu är det systematiskt pga att regelverket ser ut som det gör.


    Nja, inte riktigt. FK har ju ibland försökt tona ner skillnaderna mot förr och nu när debatten blivit väl hetsig.

    vet inte vart du vill komma med ditt sista inlägg?
    Det har blivit mkt värre...det är dagens sanning

    Att påstå annat är att ljuga och lögnare det är inget jag gillar, det är ett som är säkert
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty FK

    Inlägg  Secrist 2010-01-17, 22:32

    Att påstå annat är att ljuga och lögnare det är inget jag gillar, det är ett som är säkert.

    Så sent som häromdagen rapporterade FK att 8 av 10 som fick avslag på sin ansökan om förtidspension skulle fått det även med de gamla reglerna.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Sv: Hade Marie-Louise liv gått att rädda?

    Inlägg  theward 2010-01-17, 22:39

    Secrist skrev:Att påstå annat är att ljuga och lögnare det är inget jag gillar, det är ett som är säkert.

    Så sent som häromdagen rapporterade FK att 8 av 10 som fick avslag på sin ansökan om förtidspension skulle fått det även med de gamla reglerna.

    Om så nu är fallet...
    Så det iaf 20% fler som kommer i kläm nu.....

    Dessutom är det nog ganska många idag, som öht inte orkar söka då de hör vad många som får avslag......Om man ändå läser reglerna och får förhandsbesked att det kommer att bli avslag. Då är det ju noll mening
    Många sjuka är både slut kroppsligt och mentalt....

    om det var 80% risk att få avslag förr, är det mao nära 100% risk nu...
    Förr enligt de erfarenheter jag skaffat mig, får i princip ingen permanent sjukersättning längre
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Sv: Hade Marie-Louise liv gått att rädda?

    Inlägg  Redvictory 2010-01-17, 22:44

    Secrist skrev:Att påstå annat är att ljuga och lögnare det är inget jag gillar, det är ett som är säkert.

    Så sent som häromdagen rapporterade FK att 8 av 10 som fick avslag på sin ansökan om förtidspension skulle fått det även med de gamla reglerna.

    Det lär komma fler såna undanflykter men de senaste regelförändringarna som gör att man inte kan arbetspröva med en rehabiliteringsersättning efter 180 dagar har tillkommit nu det går helt enkelt inte att skylla ifrån sig Secrist! varför envisas du?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Sv: Hade Marie-Louise liv gått att rädda?

    Inlägg  theward 2010-01-17, 22:50

    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Att påstå annat är att ljuga och lögnare det är inget jag gillar, det är ett som är säkert.

    Så sent som häromdagen rapporterade FK att 8 av 10 som fick avslag på sin ansökan om förtidspension skulle fått det även med de gamla reglerna.

    Det lär komma fler såna undanflykter men de senaste regelförändringarna som gör att man inte kan arbetspröva med en rehabiliteringsersättning efter 180 dagar har tillkommit nu det går helt enkelt inte att skylla ifrån sig Secrist! varför envisas du?

    Förr kunde man gå sjukskriven i 10 år, utan rehab!

    helt vansinnigt

    nu har man max 300 dagar på sig, oftast bara 180... fortfarande utan rehab!

    förr hade man iaf en rimlig chans att få sjukersättning vilket var bra

    Nu kan man i princip aldrg få det... vilket är sjukt

    Att gå från ett dåligt och övergenröst system till ett brutalhårt och snålt system....

    Verkar för mig vara ett onödigt stort steg att ta och det kan i första hand inte handla om vare sig pengar eller folks hälsa..
    Utan om ideologi och synsätt på sjuka
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Envis

    Inlägg  Secrist 2010-01-17, 22:53

    Det lär komma fler såna undanflykter men de senaste regelförändringarna som gör att man inte kan arbetspröva med en rehabiliteringsersättning efter 180 dagar har tillkommit nu det går helt enkelt inte att skylla ifrån sig Secrist! varför envisas du?

    Varför jag envisas? Därför att jag inte riktigt känner igen mig i den beskrivningen du ger när jag pratar med folk i min omgivning som själva är sjuka. Då blir det betydligt spretigare.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Sv: Hade Marie-Louise liv gått att rädda?

    Inlägg  theward 2010-01-17, 22:55

    Secrist skrev:Det lär komma fler såna undanflykter men de senaste regelförändringarna som gör att man inte kan arbetspröva med en rehabiliteringsersättning efter 180 dagar har tillkommit nu det går helt enkelt inte att skylla ifrån sig Secrist! varför envisas du?

    Varför jag envisas? Därför att jag inte riktigt känner igen mig i den beskrivningen du ger när jag pratar med folk i min omgivning som själva är sjuka. Då blir det betydligt spretigare.

    Vet inte vad du känner för folk scratch

    För alla sjuka jag talat med och det är inte få...
    Har inget gott att säga om Alliansen sjukpolitik

    Så antingen hittar du på eller så har du på nåt vis hittat någon positiv.
    Antagligen är de få positiva som finns Alliansröstare och likt BF hårdnackad hyllar alliansen fast de själva får ta del av smällarna
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2010-01-17, 23:01

    För alla sjuka jag talat med och det är inte få...
    Har inget gott att säga om Alliansen sjukpolitik


    Som jag sade till RV häromdagen så pratade jag med en kille som är på väg tillbaka efter cancerbehandling och han jobbar nu 75% och hans kontaktperson på FK försöker hejda honom så han inte går tillbaka till 100% för fort.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Sv: Hade Marie-Louise liv gått att rädda?

    Inlägg  theward 2010-01-17, 23:25

    Secrist skrev:För alla sjuka jag talat med och det är inte få...
    Har inget gott att säga om Alliansen sjukpolitik


    Som jag sade till RV häromdagen så pratade jag med en kille som är på väg tillbaka efter cancerbehandling och han jobbar nu 75% och hans kontaktperson på FK försöker hejda honom så han inte går tillbaka till 100% för fort.

    Det har ju inget att göra med regelverket öht...
    klart de kan försöka hejda honom, så längre han har dagar kvar

    Han har väl turen att ha fått en vettig handläggare helt enkelt....

    Detta bevisar ju också att sjuka, inte vill vara sjuka... utan de vill arbeta om de kan
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Dagar

    Inlägg  Secrist 2010-01-17, 23:28

    Det har ju inget att göra med regelverket öht...
    klart de kan försöka hejda honom, så längre han har dagar kvar


    Fast det har han inte. De är slut sedan länge.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Sv: Hade Marie-Louise liv gått att rädda?

    Inlägg  theward 2010-01-18, 00:11

    Secrist skrev:Det har ju inget att göra med regelverket öht...
    klart de kan försöka hejda honom, så längre han har dagar kvar


    Fast det har han inte. De är slut sedan länge.

    jaha och då har FK nåt med honom att göra öht???

    Låter extremt långsökt, då de inte ens bryr sig om de som är kvar i systemet

    Nää det luktar som ett lik i garderoben och jag anar stora ugglor i mossen
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Sv: Hade Marie-Louise liv gått att rädda?

    Inlägg  Redvictory 2010-01-18, 01:34

    theward skrev:
    Secrist skrev:Det har ju inget att göra med regelverket öht...
    klart de kan försöka hejda honom, så längre han har dagar kvar


    Fast det har han inte. De är slut sedan länge.

    jaha och då har FK nåt med honom att göra öht???

    Låter extremt långsökt, då de inte ens bryr sig om de som är kvar i systemet

    Nää det luktar som ett lik i garderoben och jag anar stora ugglor i mossen

    Om jag var utförsäkrad så skulle jag be FK fara o flyga! då har de absolut inget att göra med hur mycket jag jobbar eller inte! det var ibland det dummaste jag hört på länge! jag blev fundersam häromdagen då Secrist skrev detta!Nu förstår jag varför!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Sv: Hade Marie-Louise liv gått att rädda?

    Inlägg  theward 2010-01-18, 07:26

    Redvictory skrev:
    theward skrev:
    Secrist skrev:Det har ju inget att göra med regelverket öht...
    klart de kan försöka hejda honom, så längre han har dagar kvar


    Fast det har han inte. De är slut sedan länge.

    jaha och då har FK nåt med honom att göra öht???

    Låter extremt långsökt, då de inte ens bryr sig om de som är kvar i systemet

    Nää det luktar som ett lik i garderoben och jag anar stora ugglor i mossen

    Om jag var utförsäkrad så skulle jag be FK fara o flyga! då har de absolut inget att göra med hur mycket jag jobbar eller inte! det var ibland det dummaste jag hört på länge! jag blev fundersam häromdagen då Secrist skrev detta!Nu förstår jag varför!

    Det enda jag isåfall öht kan tänka mig är att denne "kontaktperson" känner nån form av personligt ansvar och verkligen bryr sig om alla.
    Att de ska må bra osv.Men då agerar denne helt klart utanför FK´s egna ramar och dennes engagemang för sina kunder och i detta fall föredetta kunder.
    Måste var väldigt nedbrytande och arbetssamt. Mao tar det säkert för eller senare knäcken på denne handlägggare, på det ena ellr andra sättet.

    Hur troligt detta scenario är,det kan ju alla fundera på......

    Lutar mera åt propaganda och desinformation...vad ovanligt scratch
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty FK

    Inlägg  Secrist 2010-01-18, 07:41

    jaha och då har FK nåt med honom att göra öht???

    Låter extremt långsökt, då de inte ens bryr sig om de som är kvar i systemet

    Nää det luktar som ett lik i garderoben och jag anar stora ugglor i mossen


    Det kan jag förstå eftersom det rimmar illa med propagandan du pumpar ut.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Fundersam?

    Inlägg  Secrist 2010-01-18, 07:42

    Om jag var utförsäkrad så skulle jag be FK fara o flyga! då har de absolut inget att göra med hur mycket jag jobbar eller inte! det var ibland det dummaste jag hört på länge! jag blev fundersam häromdagen då Secrist skrev detta!Nu förstår jag varför!

    Så denna personen skulle ljuga? Och varför skulle han göra det?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Sv: Hade Marie-Louise liv gått att rädda?

    Inlägg  theward 2010-01-18, 07:53

    Secrist skrev:jaha och då har FK nåt med honom att göra öht???

    Låter extremt långsökt, då de inte ens bryr sig om de som är kvar i systemet

    Nää det luktar som ett lik i garderoben och jag anar stora ugglor i mossen


    Det kan jag förstå eftersom det rimmar illa med propagandan du pumpar ut.

    Nä du, det är du som sysslar med sånt
    och svar ja...det gör mig riktigt jävla förbannad
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Sv: Hade Marie-Louise liv gått att rädda?

    Inlägg  theward 2010-01-18, 07:54

    Secrist skrev:Om jag var utförsäkrad så skulle jag be FK fara o flyga! då har de absolut inget att göra med hur mycket jag jobbar eller inte! det var ibland det dummaste jag hört på länge! jag blev fundersam häromdagen då Secrist skrev detta!Nu förstår jag varför!

    Så denna personen skulle ljuga? Och varför skulle han göra det?

    Vem har sagt att han ljuger, finns andra som kan ljuga....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Verkligt

    Inlägg  Secrist 2010-01-18, 07:56

    Nä du, det är du som sysslar med sånt
    och svar ja...det gör mig riktigt jävla förbannad


    Förbannad för att dina berättelser om FK inte verkar stämma för alla?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty FK

    Inlägg  Secrist 2010-01-18, 07:57

    Vem har sagt att han ljuger, finns andra som kan ljuga....

    Typ?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Sv: Hade Marie-Louise liv gått att rädda?

    Inlägg  Redvictory 2010-01-18, 11:09

    Secrist skrev:Vem har sagt att han ljuger, finns andra som kan ljuga....

    Typ?

    Men det är ju bara att läsa i FK:s regelverk!

    http://www.forsakringskassan.se/nav/c7054c48af4e3e025bd49713a54fb542

    Vad är rehabiliteringskedjan?

    Det här sättet att bedöma rätten till sjukpenning kallas rehabiliteringskedjan. Rehabiliteringskedjan gäller fullt ut bara för den som har en anställning.

    Om du är egenföretagare bedömer vi din arbetsförmåga i förhållande till dina vanliga arbetsuppgifter fram till och med dag 180. Efter det bedöms din arbetsförmåga i förhållande till hela arbetsmarknaden.

    Om du är arbetslös bedöms din arbetsförmåga i förhållande till arbeten på hela arbetsmarknaden redan från början av sjukperioden.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Jobb

    Inlägg  Secrist 2010-01-18, 11:53

    Om du är egenföretagare bedömer vi din arbetsförmåga i förhållande till dina vanliga arbetsuppgifter fram till och med dag 180. Efter det bedöms din arbetsförmåga i förhållande till hela arbetsmarknaden.

    Ja, om du inte bedöms kunna komma tillbaka till din gamla arbetsplats.

    Det gäller inte om vi bedömer att du med stor sannolikhet kommer att kunna gå tillbaka till ett arbete hos din arbetsgivare före dag 365. Då bedöms din arbetsförmåga i förhållande till ett arbete hos din arbetsgivare även efter dag 180. Det gäller inte heller om det anses oskäligt att pröva din arbetsförmåga på den vanliga arbetsmarknaden.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Sv: Hade Marie-Louise liv gått att rädda?

    Inlägg  Redvictory 2010-01-18, 11:58

    Secrist skrev:Om du är egenföretagare bedömer vi din arbetsförmåga i förhållande till dina vanliga arbetsuppgifter fram till och med dag 180. Efter det bedöms din arbetsförmåga i förhållande till hela arbetsmarknaden.

    Ja, om du inte bedöms kunna komma tillbaka till din gamla arbetsplats.

    NEJ! jag bedöms komma tillbaka till min nuvarande arbetsplats på 100% då min kropp återhämtat sig! ändå får jag inte ta del av rehabiliteringsersättningen!
    Jag har nyss talat med min handläggare! det enda som skulle kunna hjälpa mig nu är om det skulle anses oskäligt att pröva min arbetsförmåga på den vanliga arbetsmarknaden.man blir mycket påläst då man utsätts för denna press ska du veta!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Press

    Inlägg  Secrist 2010-01-18, 12:13

    NEJ! jag bedöms komma tillbaka till min nuvarande arbetsplats på 100% då min kropp återhämtat sig! ändå får jag inte ta del av rehabiliteringsersättningen!
    Jag har nyss talat med min handläggare! det enda som skulle kunna hjälpa mig nu är om det skulle anses oskäligt att pröva min arbetsförmåga på den vanliga arbetsmarknaden.man blir mycket påläst då man utsätts för denna press ska du veta!


    Ja, tyvärr är det så. Det gäller ju all kontakt med myndigheter.

    Sponsored content


    Hade Marie-Louise liv gått att rädda? - Sida 2 Empty Sv: Hade Marie-Louise liv gått att rädda?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 05:12