Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+19
carlwiss
bobos
KickTheRasist
enigma
Leena-66
theward
SiP
cleopatra
Susz X
RedCloud
Corven
ANNA2LINK
Regndrottning
Rainman
fredrik rahm70
Jason_Dexter
Redvictory
lazy
MartinLindgren
23 posters

    GAPA & SKRIKA...?

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    GAPA & SKRIKA...? - Sida 20 Empty ARG!!!!!!!!

    Inlägg  Sniperace 2009-07-03, 15:56

    Nu är jag ARG, Oskar har djävlats med mig för sista gången, jag tror jag ska misshandla, så ihjäl och sätta fyr på honom, sedan jag pissat på honom!!!!!!


    Oskar, är min FORD SCORPIO av 97 års modell.

    Den jeffla skrothögen började gå riktigt illa, och min känsla sa LUFTMASSAMÄTAREN, en kostar nästan 2000:- så jag köpte en på skroten, men inte fan hjälpte det, jag bytte bränslefilter och luftfilter, inte f*n hjälpte det, så blev det LAMBDASONDENS tur, 998:- i sjön, för int f*n gjorde det någon nytta, och jag fick ju demontera halva bilen för att komma åt den (nästan).

    Nu väntar jag på nya stift med, inte för att jag tror på det, men men.....

    Så nu är ni varnade, ser ni på TV om en galning som står och demolerar sin bil med slägga och allsköns andra saker, inklusive kanonen, så är det bara JAG!!

    Jag hatar NYA bilar, tacka vet jag bil med en vanlig b18 eller möjligen b20-motor (eller vilken annan förgasarmotor som helst UTAN elektronik.......)
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    GAPA & SKRIKA...? - Sida 20 Empty Sv: GAPA & SKRIKA...?

    Inlägg  Regndrottning 2009-07-03, 17:50

    Lycka till med Oskar! Du kommer att behöva det.... bilar utan elektronik blir alltmer sällsynta....

    queen
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    GAPA & SKRIKA...? - Sida 20 Empty Sv: GAPA & SKRIKA...?

    Inlägg  Sniperace 2009-07-03, 17:53

    Regndrottning skrev:Lycka till med Oskar! Du kommer att behöva det.... bilar utan elektronik blir alltmer sällsynta....

    queen

    Hrrrmfff

    Det blir VÄRST för Oskar, för lyckas jag inte så blir det SKROTEN!!!!

    Men TACK.....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    GAPA & SKRIKA...? - Sida 20 Empty Sv: GAPA & SKRIKA...?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-03, 19:58

    Min Skoda caddy 2002, står nyskattad och besiktigad utan anmärkning på parkeringen,
    Som fattigpensionär har jag inte råd med bil, trots att den går på ½ liter milen,

    Superfin går perfekt, kanske är dig den väntar på Sniper!


    Ford scorpio, vad drar den, 1½/2 liter milen kanske, när den går alltså!
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    GAPA & SKRIKA...? - Sida 20 Empty Sv: GAPA & SKRIKA...?

    Inlägg  SiP 2009-07-03, 20:54

    Sniperace skrev:Nu är jag ARG, Oskar har djävlats med mig för sista gången, jag tror jag ska misshandla, så ihjäl och sätta fyr på honom, sedan jag pissat på honom!!!!!!


    Oskar, är min FORD SCORPIO av 97 års modell.

    Den jeffla skrothögen började gå riktigt illa, och min känsla sa LUFTMASSAMÄTAREN, en kostar nästan 2000:- så jag köpte en på skroten, men inte fan hjälpte det, jag bytte bränslefilter och luftfilter, inte f*n hjälpte det, så blev det LAMBDASONDENS tur, 998:- i sjön, för int f*n gjorde det någon nytta, och jag fick ju demontera halva bilen för att komma åt den (nästan).

    Nu väntar jag på nya stift med, inte för att jag tror på det, men men.....

    Så nu är ni varnade, ser ni på TV om en galning som står och demolerar sin bil med slägga och allsköns andra saker, inklusive kanonen, så är det bara JAG!!

    Jag hatar NYA bilar, tacka vet jag bil med en vanlig b18 eller möjligen b20-motor (eller vilken annan förgasarmotor som helst UTAN elektronik.......)

    vad har den för symtom??

    Ford brukar fördelaren djävlas på, du har en kontakt som går in i fördelaren, kolla om den glappar...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    GAPA & SKRIKA...? - Sida 20 Empty Sv: GAPA & SKRIKA...?

    Inlägg  Sniperace 2009-07-04, 09:40

    martin7lindgren skrev:Min Skoda caddy 2002, står nyskattad och besiktigad utan anmärkning på parkeringen,
    Som fattigpensionär har jag inte råd med bil, trots att den går på ½ liter milen,

    Superfin går perfekt, kanske är dig den väntar på Sniper!


    Ford scorpio, vad drar den, 1½/2 liter milen kanske, när den går alltså!

    Nej, den gick på mellan 0.8 och 0.9, och den har gått i stort sett klanderfritt i de åren jag haft den (förutom att jag fick byta luftmassamätare) och modellen är 2.3i rak fyra inte 2.9i v6.


    Forden var också nybesiktigad utan anmärkning.

    TAck vara frun som har ett bra jobb klarar vi detta tillsammans med billigt boende eget hus som köptes väldigt billigt så månadskostnaden inklusive drift ligge på knappt 4000 per månad, det får man inte ens en trerummare för i vår kommun
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    GAPA & SKRIKA...? - Sida 20 Empty Sv: GAPA & SKRIKA...?

    Inlägg  Sniperace 2009-07-04, 09:44

    SiP skrev:
    Sniperace skrev:Nu är jag ARG, Oskar har djävlats med mig för sista gången, jag tror jag ska misshandla, så ihjäl och sätta fyr på honom, sedan jag pissat på honom!!!!!!


    Oskar, är min FORD SCORPIO av 97 års modell.

    Den jeffla skrothögen började gå riktigt illa, och min känsla sa LUFTMASSAMÄTAREN, en kostar nästan 2000:- så jag köpte en på skroten, men inte fan hjälpte det, jag bytte bränslefilter och luftfilter, inte f*n hjälpte det, så blev det LAMBDASONDENS tur, 998:- i sjön, för int f*n gjorde det någon nytta, och jag fick ju demontera halva bilen för att komma åt den (nästan).

    Nu väntar jag på nya stift med, inte för att jag tror på det, men men.....

    Så nu är ni varnade, ser ni på TV om en galning som står och demolerar sin bil med slägga och allsköns andra saker, inklusive kanonen, så är det bara JAG!!

    Jag hatar NYA bilar, tacka vet jag bil med en vanlig b18 eller möjligen b20-motor (eller vilken annan förgasarmotor som helst UTAN elektronik.......)

    vad har den för symtom??

    Ford brukar fördelaren djävlas på, du har en kontakt som går in i fördelaren, kolla om den glappar...

    njaaa, nu har den ju inte någon traditionell fördelare, menar du kontalten som går in på toppens högra sida längst in mot torpedväggen? som sladden sedan går in till tändspolarna och stiften?

    forden har ju tändlägesgivare och brytarlöst tändsystem så rotor osv saknas.....
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    GAPA & SKRIKA...? - Sida 20 Empty Sv: GAPA & SKRIKA...?

    Inlägg  SiP 2009-07-04, 15:43

    Sniperace skrev:
    SiP skrev:
    Sniperace skrev:Nu är jag ARG, Oskar har djävlats med mig för sista gången, jag tror jag ska misshandla, så ihjäl och sätta fyr på honom, sedan jag pissat på honom!!!!!!


    Oskar, är min FORD SCORPIO av 97 års modell.

    Den jeffla skrothögen började gå riktigt illa, och min känsla sa LUFTMASSAMÄTAREN, en kostar nästan 2000:- så jag köpte en på skroten, men inte fan hjälpte det, jag bytte bränslefilter och luftfilter, inte f*n hjälpte det, så blev det LAMBDASONDENS tur, 998:- i sjön, för int f*n gjorde det någon nytta, och jag fick ju demontera halva bilen för att komma åt den (nästan).

    Nu väntar jag på nya stift med, inte för att jag tror på det, men men.....

    Så nu är ni varnade, ser ni på TV om en galning som står och demolerar sin bil med slägga och allsköns andra saker, inklusive kanonen, så är det bara JAG!!

    Jag hatar NYA bilar, tacka vet jag bil med en vanlig b18 eller möjligen b20-motor (eller vilken annan förgasarmotor som helst UTAN elektronik.......)

    vad har den för symtom??

    Ford brukar fördelaren djävlas på, du har en kontakt som går in i fördelaren, kolla om den glappar...

    njaaa, nu har den ju inte någon traditionell fördelare, menar du kontalten som går in på toppens högra sida längst in mot torpedväggen? som sladden sedan går in till tändspolarna och stiften?

    forden har ju tändlägesgivare och brytarlöst tändsystem så rotor osv saknas.....

    Ahh missade årsmodellen, men du har väl en vevaxelgivare på den där va??

    kan vara den som djävlas med dig, annars kan du kolla runt här och se om du hittar något
    http://www.fordclubsweden.se/forum/index.php

    Sponsored content


    GAPA & SKRIKA...? - Sida 20 Empty Sv: GAPA & SKRIKA...?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-27, 07:39