Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
Secrist
Redvictory
Mona Sahlin
formsvackan
x-medborgare
F.I.S.T
RedCloud
11 posters

moderaternas syn på arbete

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

moderaternas syn på arbete - Sida 2 Empty Sv: moderaternas syn på arbete

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-11, 20:21

Secrist skrev:Systembolaget Sverige har förmodligen världens bästa sortiment.....

Och massvis med kunder som hellre åker utomlands.

Känner till ett antal som åker utomlands för att köpa sprit olagligt, och sälja sprit i Sverige svart.... och jag vet att dessa är av den politiska riktningen kraftigt höger dessutom.... Snålheten visar sig

Cool
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

moderaternas syn på arbete - Sida 2 Empty Höger

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 20:23

Känner till ett antal som åker utomlands för att köpa sprit olagligt, och sälja sprit i Sverige svart.... och jag vet att dessa är av den politiska riktningen kraftigt höger dessutom.... Snålheten visar sig

*asg* så den genomsnittlige gränsshopparen skulle vara alliansare? Shocked

Av alla konstiga och dåligt underbyggda inlägg så ligger denna högt på listan. Razz
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-11, 20:24

Secrist skrev:Känner till ett antal som åker utomlands för att köpa sprit olagligt, och sälja sprit i Sverige svart.... och jag vet att dessa är av den politiska riktningen kraftigt höger dessutom.... Snålheten visar sig

*asg* så den genomsnittlige gränsshopparen skulle vara alliansare? Shocked

Av alla konstiga och dåligt underbyggda inlägg så ligger denna högt på listan. Razz

ha ha det är möjligt Very Happy
    Men nu sa jag inget om nåt genomsnitt....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-11, 20:26

Ja då är det dags för det första korset i taket gällande Lillmona, Som mig veterligt för första gången lovordar en invandrare,

Och då krävdes det människoskit i Reinfeldts pressekreterares trappuppgång!
    Secrist
    Secrist

moderaternas syn på arbete - Sida 2 Empty Gräns

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 20:29

Men nu sa jag inget om nåt genomsnitt.....

Nä, men du antydde det. Wink
    captaincodd
    captaincodd

Antal inlägg : 904

moderaternas syn på arbete - Sida 2 Empty Arbetslinje var det,,,,

Inlägg  captaincodd 2010-01-11, 20:46

tror inte han egentligen ville ösa beröm.Då hade han inte nämnt "arbetslinje"som huvutnot,eller hur?Snarare är det just det faktum att arbetsgivare har folk i sin stab som utan knot dyker upp inom en halvtimma och gör "skitgörat" som glädjer ett blått hjärta.Vad tror ni här inne att ryskan hade i lön just denna dag?OB-tillägg för helgjobb,avtalsenlig vit lön och och inbetalning till sociala avgifter för framtiden?Skulle kunna sätta en 1000-ing på att hon inte hade nåt av detta och troligen en bra bit under hundringen i timmen oxå.Men jag kan inte veta,men Unsgård kan nog ta reda på detta fast jag tror inte han är intresserad av den granskningen,då spricker ju hela fasaden om "arbetslinjen".
    Secrist
    Secrist

moderaternas syn på arbete - Sida 2 Empty Fakta

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 21:16

Vad tror ni här inne att ryskan hade i lön just denna dag?OB-tillägg för helgjobb,avtalsenlig vit lön och och inbetalning till sociala avgifter för framtiden?

Som du själv sade så har du inte en aning så då blir det väl lite väl spekulativt. Ska du inte slänga in att hon har skolösa barn och en inkontinent mamma också? Och en gubbe som misshandlar henne för att riktigt spä på eländet.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2010-01-11, 21:42

RedCloud skrev:

Det minskar knappast det faktum att bolaget fortfarande har världens bästa sortiment.

Alkoholskatten sätts av regeringen, inte av detaljhandelsbolaget Systembolaget.

Lögn och förbannad lögn, återigen........ suck! Evil or Very Mad
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-01-11, 21:45

blueheaven skrev:
    RedCloud skrev:

Det minskar knappast det faktum att bolaget fortfarande har världens bästa sortiment.

I vad du anser att denna lögn består får vi förmodligen aldrig veta Very Happy
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2010-01-11, 21:52

formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:
    RedCloud skrev:

I vad du anser att denna lögn består får vi förmodligen aldrig veta Very Happy

Det är bara att gå in i valfritt köpcenter (stort) i Frankrike så slår de vilket systembolag som helst med hästlängder och med mindre än halva priset på det mesta!
    Bordershop eller citti grossmarket i Tyskland slår även de flesta bolag de också!

Men fortsätt att blunda du bara! Laughing

Otroligt amatörmässiga/okunniga de flesta vänster är! cyclops clown
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-11, 22:26

Du menar att vi andra har allt och lära av forumets store gudomlige och högt stående sofflockare Blueheaven?
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2010-01-11, 22:36

MartinLindgren skrev:Du menar att vi andra har allt och lära av forumets store gudomlige och högt stående sofflockare Blueheaven?

Jajamen martin, speciellt du! Laughing
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-01-11, 22:40

blueheaven skrev:Det är bara att gå in i valfritt köpcenter (stort) i Frankrike så slår de vilket systembolag som helst med hästlängder och med mindre än halva priset på det mesta!
    Bordershop eller citti grossmarket i Tyskland slår även de flesta bolag de också! :
    Du behagar skämta ? Nej knappast, du förstår nog inte bättre. Kolla sortimentet på www.systembolaget.se och kom sedan fram med något företag i hela världen som matchar detta. Det kanske finns något, men jag har svårt att tro det.
    blueheaven skrev:Men fortsätt att blunda du bara! :

Gärna tillsamman med Château Pichon-Longueville Comtesse de Lalande som är en favorit, men den hittas knappast i något av "dina" snabbköp, hur stora de än är.
    blueheaven skrev:Otroligt amatörmässiga/okunniga de flesta vänster är!
    Det är tur att ni finns Very Happy

Skål på dig broder.
    Secrist
    Secrist

moderaternas syn på arbete - Sida 2 Empty Glasbanken

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 22:46

Du behagar skämta ? Nej knappast, du förstår nog inte bättre. Kolla sortimentet på www.systembolaget.se och kom sedan fram med något företag i hela världen som matchar detta. Det kanske finns något, men jag har svårt att tro det.

Du menar bolaget som var inblandad i utbredda korruptionsskandaler för några år sedan. Visst är det bra? Razz
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-01-11, 22:52

Secrist skrev:Du behagar skämta ? Nej knappast, du förstår nog inte bättre. Kolla sortimentet på www.systembolaget.se och kom sedan fram med något företag i hela världen som matchar detta. Det kanske finns något, men jag har svårt att tro det.

Du menar bolaget som var inblandad i utbredda korruptionsskandaler för några år sedan. Visst är det bra? Razz
    Menar du att sortimentet pga detta är dåligt ?
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-01-11, 22:53

Secrist skrev:Du behagar skämta ? Nej knappast, du förstår nog inte bättre. Kolla sortimentet på www.systembolaget.se och kom sedan fram med något företag i hela världen som matchar detta. Det kanske finns något, men jag har svårt att tro det.

Och det har med sortimentet att göra?

queen
    Secrist
    Secrist

moderaternas syn på arbete - Sida 2 Empty Bolaget

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 23:09

Och det har med sortimentet att göra?

Inte ett smack. Men vi pratade om hur bra(?) det är med statliga monopol. Och man kan kanske kräva lite mer än ett bra sortiment.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-01-11, 23:11

Secrist skrev:Och det har med sortimentet att göra?

Inte ett smack. Men vi pratade om hur bra(?) det är med statliga monopol. Och man kan kanske kräva lite mer än ett bra sortiment.

Jasså? Om det statliga monopolet leder till detta fantastiska sortiment sser jag ingen orsak att ändra på detta. Skulle alkoholen släppas på fri marknad skulle sortiment utarmas och priset skulle inte gå ner....

queen
    captaincodd
    captaincodd

moderaternas syn på arbete - Sida 2 Empty Men Secrist

Inlägg  captaincodd 2010-01-11, 23:12

är du naiv på riktigt som inte har en aning om vad som försiggår i städbranschen??Som jag sa så kan jag ju knappast veta och jag tror inte att herr "sekreterare" är ärligt intresserad heller så länge nån annan tar hand om skiten.Annars vore det en smal sak för honom att kolla,men arbetslinjen går ju inte ut på att skapa en låglönemarknad,eller hur?För det är just nu det enda som ökar inom arbetsmarknaden.Jag ser när jag går på byggena här i stockholm hur mycket billig arbetskraft som tas in utan avtalsenliga löner och för många små seriösa byggfirmor är det ett helvete att konkurrera om kontrakten när vissa har arbetskraft till under halva priset.Reinfeldt sa ju själv innan han blev statsminister att svenska arbetare tjänar för bra,och då tror inte jag han menade börsnissarna och folket i kontorslandskapen utan de som ser till att sverige inte halkar efter i välståndssligan.Hantverkare,servicefolk vägarbetare,gruvarbetare och troligen oxå de offentligt anställda,,,
    Secrist
    Secrist

moderaternas syn på arbete - Sida 2 Empty Money

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 23:19

Hantverkare,servicefolk vägarbetare,gruvarbetare och troligen oxå de offentligt anställda,,,

Troligen tjänar flera av dessa grupper du räknar upp betydligt mer pengar än "kontorsnissar".
    Secrist
    Secrist

moderaternas syn på arbete - Sida 2 Empty Bolaget

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 23:22

Jasså? Om det statliga monopolet leder till detta fantastiska sortiment sser jag ingen orsak att ändra på detta. Skulle alkoholen släppas på fri marknad skulle sortiment utarmas och priset skulle inte gå ner....

Fast jag har aldrig hävdat att vi ska lägga ner Systembolaget. Bara att statliga monopol sällan leder till något positivt. Men ibland bör man ha det ändå och istället ställa tydliga krav på att ha konsumenten i centrum.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-01-11, 23:28

http://www.dn.se/ekonomi/avregleringar-hojde-priserna-1.307084

"El, flyg, järnväg, post och taxi har alla blivit dyrare sedan 1988. Bara telekom blev billigare.. Priserna på de avreglerade marknaderna har skenat i väg. Alla, förutom telesektorn, har ökat klart snabbare i pris än inflationen. Värst har utvecklingen varit på järnvägsresor som blivit 125 procent dyrare sedan liberaliseringen 1988."

Är det något att stå efter ?
    Högre priser ?
    captaincodd
    captaincodd

moderaternas syn på arbete - Sida 2 Empty Sec

Inlägg  captaincodd 2010-01-11, 23:30

där har du nog inte helt rätt med tanke på arbetsinsatsen,,,,Och med kontorsnisse menar jag inte sekreteraren till chefen.
    Secrist
    Secrist

moderaternas syn på arbete - Sida 2 Empty Avreglerat

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 23:33

Detta kan man också läsa i artikeln....(som för övrigt är från 2004)

Att priserna inte har fallit på flertalet områden behöver inte innebära att liberaliseringarna har varit misslyckade, menar SCB. Även service och valfrihet har ett värde, anser man. Exempelvis pekar SCB på att priset på taxiresor visserligen har blivit högre, men väntetiderna har blivit kortare. Man framhåller också att hushållens valfrihet har ökat på elmarknaden.

Inte heller Dan Andersson vill säga att avregleringarna varit misslyckade. Han menar att flera av de statliga verken var misskötta och att något måste göras. Han tror också att industriföretag mycket väl kan ha vunnit på liberaliseringen av elmarknaden och nu kan förhandla till sig lägre priser, producentpriserna syns inte i den statistik som redovisas här. Problemet är att vanliga konsumenter inte ser förbättringarna.

Intressant artikel, fast om den stärkte RC:s argument är väl mer tveksamt.

Senast ändrad av Secrist den 2010-01-11, 23:34, ändrad totalt 1 gång
    Secrist
    Secrist

moderaternas syn på arbete - Sida 2 Empty Kontor

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 23:33

där har du nog inte helt rätt med tanke på arbetsinsatsen,,,,Och med kontorsnisse menar jag inte sekreteraren till chefen.

Vem menar du då?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 07:07