Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
MartinLindgren
Regndrottning
theward
Redvictory
RedCloud
GustavAnder
10 posters

    Sossarna rökta hos medelklassen, och mig.

    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Sossarna rökta hos medelklassen, och mig. - Sida 2 Empty Sv: Sossarna rökta hos medelklassen, och mig.

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-06, 14:20

    måste säga att det faktiskt är SKÖNT att DIZZA redcloud.

    inte ens otrevliga mail får man från han mera.

    forumet känns mindre...Smutsigt på ngt sätt=)
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Sossarna rökta hos medelklassen, och mig. - Sida 2 Empty Sv: Sossarna rökta hos medelklassen, och mig.

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-06, 14:27

    Vilken planet lever du på regndrottning, de enda vänsterpartiet vurmar för är arbets skygga och kulturmuppar med maoistiska pjäser. De lade ett förslag som innebar HÖJD skatt för de som tjänade så lite som 15 tusen i månan...
    Bostadsprojekt med staten som byggherre vill vi aldrig mer se, jämför Fittja Rosengård Biskopsgården, be gone i say, be gone, ghetto.

    Moderaterna var för väldigt länge sen vad man kunde kalla ett "arbetsgivarparti", men det är väl en 40-50 år sen ,alla vänster tycks leva i forntiden ? bryr ni er inte om hur det funkar idag ?

    ""Dom behöver inte ha någon budget heller, som du vet är det alliansen som regerar än så länge!""
    Martin visar att han är en komplett nolla utan kunskap, jag blockerar snart . En opposition måste idag ha en skuggbudget, annars har de en poltisk överlevnadstid på cirka en dag.

    Vilken planet jag lever på? Nu börjar nedlåtenheten och högfärden... Evil or Very Mad

    Självklart vill vi inte ha dessa betongghetton à la miljonprogrammet! Men, tror du inte att vi kan ta lärdom av misstagen som begicks då? Eller tror du verkligen att folk och även politikerna inte kan lära sig?

    Vänsterpartiet förespråkar 20 000 nya bostäder vilket jag inte anser räcker. Ett nytt 'miljonprogram' borde startas med balnadt boenden. Det skulle skapa många nya jobb, vilket behövs. Det skulle även skapa nya bostäder vilket också behövs. För att sedan i förlängningen skapa ytterligare jobb då nya centrum kommer igång. Men alliansen blundar för problemet. Det rullar tummarna och kanske hoppas att privata intressen skall bygga ett par hus.

    Övriga nedlåtande kommentare angående vänsterpartiet lämnar jag därhän. Förutom en fråga... Har du läst på deras hemsida om den politik de vill föra?


    queen
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Sossarna rökta hos medelklassen, och mig. - Sida 2 Empty Sv: Sossarna rökta hos medelklassen, och mig.

    Inlägg  Susz X 2009-04-06, 14:32

    Det verkligt tråkiga med Sveriges
    politik- genom tiderna är dessa ständiga påhopp på olika personer,
    nedvärderingar , spridning förakt etc...KONSTIGT att folk har politiker
    förakt i dag?? Konstigt att samhället är som det är- med andra krafter
    som tar makten..jag menar utanförskap, missbruk, våld etc..
    Det är en spegel av lång tids härskare.

    Jag menar alla färger- ingen nämnd ingen glömd.
    Det är rakhet, ärlighet,lyhördhet med avsaknad av dubbelmoral riktiga
    människor vill ha.
    Borde inte det vara ett krav på en företrädare i en demokrati?

    Med en äkta ärlig vilja att jobba mot mål i enlighet med de gedigna och
    värdefulla FN:konventioner mitt lands politiker förbundit sig att göra.
    Vi är olika i ett enda syfte- för att komplettera varandra och se saker
    och ting ur olika verkligheter. Det är gott
    - men inte tillräckligt.

    Jag har inte sett något av den värdegrunden på mycket länge i politiken
    - jovisst det finns en flod av människor där viljan att sträva mot det
    målet i tanke- ord och handling.

    Att systematiskt och med en medveten strategi förlöjliga den som inte
    "tänker som jag själv" och dogmatiskt driva endast mina egna ideal
    utan att ens visa en vilja till tvåvågskommunikation
    går stick i stäv med allt vad en demokrati innebär. Är det något annat
    än förtryck- med handen på hjärtat?

    Att det ska vara så svårt att inte kunna sträcka ute en hand
    - oavsett partifärg och sätta mänskliga rättigheter i centrum och mål.
    Undrar varför? Kan en självrannsakan av rang vara på sin plats?

    Det är dubbelmoralen i detta sammantaget som gör att politikerföraktet
    växer- ska det vara så förbannat svårt att begripa?

    Att torka en tår med ena handen och skapa en flod av tårar med andra
    att manipulera människor med MEDVETNA SYSTEMATISKA härskarmetoder
    det duger inte. Jösses- det skiner igenom även globalt.
    Oavsett parti.

    Förstör inte min stolthet i att vara svensk. Tack.
    Välj att möta människan- inte utesluta dito.

    mvh/ Susz


    Senast ändrad av Susz X den 2009-04-06, 14:46, ändrad totalt 1 gång
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Sossarna rökta hos medelklassen, och mig. - Sida 2 Empty va ?

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-06, 14:44

    Jag kan då rakt inte begripa hur regndrottning kan få en korrekt beskrivning och redogörelse för hur vänsterpartiets politik ser ut och deras förslag , till att vara nedlåtande ?
    De som är nedlåtande är väl vänsterpartiet, de gamla kommisarna, som lägger såna förslag, en ren provokation mot Sverige och deras medborgare.
    De la ett förslag om att höja skatten för de som tjänade 15 tusen, de lägger förslag om utgifter på 100 tals miljarder, som ska finansieras med skattehöjningar för låg och medelinkomst tagare.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Sossarna rökta hos medelklassen, och mig. - Sida 2 Empty Sv: Sossarna rökta hos medelklassen, och mig.

    Inlägg  Susz X 2009-04-06, 14:51

    GustavAnder skrev:Jag kan då rakt inte begripa hur regndrottning kan få en korrekt beskrivning och redogörelse för hur vänsterpartiets politik ser ut och deras förslag , till att vara nedlåtande ?
    De som är nedlåtande är väl vänsterpartiet, de gamla kommisarna, som lägger såna förslag, en ren provokation mot Sverige och deras medborgare.
    De la ett förslag om att höja skatten för de som tjänade 15 tusen, de lägger förslag om utgifter på 100 tals miljarder, som ska finansieras med skattehöjningar för låg och medelinkomst tagare.

    Nja- jag tycker minsann att ni är lika goda kålsupare allihop. De härskarmetoder du själv använder är rent av förkastliga. Inte till gagn för någon.Enbart destruktivt.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Sossarna rökta hos medelklassen, och mig. - Sida 2 Empty Sv: Sossarna rökta hos medelklassen, och mig.

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-06, 14:54

    Det är ju det med vänsterns NAIVA"politik" (önskningar snarare)
    det LÅTER fint, men hur man skall finansiera allt verkar det vara tyst om.

    Sedan kan man ju fråga sig vilket statligt som funkar effektivt och bra för VÅRA gemensamma skattepengar(förutom systembolaget) vilket är det enda sättet att finansiera alla fina gulliga vänsterförslag.

    hur var det med allmännyttan och renovering senast(en månad sedan glömt det??)

    Nää bygg nytt för inte miljoner (miljon projekt) numera utan MILJARDER...och dessa skall vem betala??


    Alla dom 200000 som jobbar ÅT staten och kommunerna enligt vänsterns våta dröm?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Sossarna rökta hos medelklassen, och mig. - Sida 2 Empty Sv: Sossarna rökta hos medelklassen, och mig.

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-06, 14:59

    Jag tänker även på hur alliansen vill slopa strejkrätten samt sänka lönerna för att 'konkerrera med kineserna'- Olofsson.

    'Jobbavdraget är inte till för att höja lönen utan för att folk skall nöja sig med mindre i lön'... - Pihlsäter.

    Jag vet att det är tvång att ta ett arbete som betalar så 'mycket' som 68 kr/tim... Detta enligt alliansens jobblinje.

    Så vilka arbetare talar vi om? De på golvet eller de i styrelserna?


    queen
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Sossarna rökta hos medelklassen, och mig. - Sida 2 Empty Sv: Sossarna rökta hos medelklassen, och mig.

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-06, 15:29

    SOSSARNA ÄR RÖKTA..BLEV ..MEN ALLIANSEN DÅÅÅÅ..

    VANLIGA FOKUS FÖRSKJUTNINGEN OCH VÄNSTERNS TOTALA OVILJA ATT DISKUTERA NUTIDA POLITIK 2009-2010

    GANSKA ROANDE
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Sossarna rökta hos medelklassen, och mig. - Sida 2 Empty Sv: Sossarna rökta hos medelklassen, och mig.

    Inlägg  RedCloud 2009-04-06, 15:32

    "SOSSARNA ÄR RÖKTA..BLEV ..MEN ALLIANSEN DÅÅÅÅ..?"

    röktare
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Sossarna rökta hos medelklassen, och mig. - Sida 2 Empty Sv: Sossarna rökta hos medelklassen, och mig.

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-06, 15:40

    För att återgå till ämnet.

    Om vänsterns råttor har nån självbevarelsedrift, borde dom NU presentera en egen Politik och snabbt som ögat överge detta sjunkade skepp kallat "sosse alliansen"

    fast vänstern dras ju med samma problem som sossarna..

    förslagen är många likaså Miljarderna som utlovas i rask takt, men inte ett knyst om hur man skall finansiera allt.

    Höjda skatter för "rika" knystades det om.. vilka "rika" det menas och att detta faktiskt spär på hela krisen fick man ej veta=)


    Och fortfarande är det Knappt ngn vänster /sosse som klarar debattera sin EGEN politik..
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Sossarna rökta hos medelklassen, och mig. - Sida 2 Empty Sv: Sossarna rökta hos medelklassen, och mig.

    Inlägg  Thors 2010-03-22, 13:57

    upp

    Sponsored content


    Sossarna rökta hos medelklassen, och mig. - Sida 2 Empty Sv: Sossarna rökta hos medelklassen, och mig.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 13:37