Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
MartinLindgren
Secrist
Mona Sahlin
Redvictory
8 posters

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" - Sida 2 Empty Jobb?

    Inlägg  Secrist 2010-01-07, 00:56

    Om du nu inte räknar skriva cv som en utbildning, förstås...

    Ingen som kommer ihåg vänstern alla vuxendagis tidigare. Ett "avslöjande" var arbetslösa i Skåne som satt i en källare och målade små tomtar. Razz
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" - Sida 2 Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Redvictory 2010-01-07, 00:59

    Secrist skrev:Om du nu inte räknar skriva cv som en utbildning, förstås...

    Ingen som kommer ihåg vänstern alla vuxendagis tidigare. Ett "avslöjande" var arbetslösa i Skåne som satt i en källare och målade små tomtar. Razz

    Så du ser ner på dem som målar småtomtar du! är inte det också ett jobb?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" - Sida 2 Empty Tomtar

    Inlägg  Secrist 2010-01-07, 01:00

    Så du ser ner på dem som målar småtomtar du! är inte det också ett jobb?

    Det tyckte inte dem som satt där. De tyckte det var förnedrande, men kraven från AF gjorde att det inte gick att neka.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" - Sida 2 Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Redvictory 2010-01-07, 01:04

    Secrist skrev:Så du ser ner på dem som målar småtomtar du! är inte det också ett jobb?

    Det tyckte inte dem som satt där. De tyckte det var förnedrande, men kraven från AF gjorde att det inte gick att neka.

    Då kanske du kan förstå hur förnedrande det är för sjuka att behöva söka jobb det sista det gör innan de dör!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" - Sida 2 Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Regndrottning 2010-01-07, 01:06

    Secrist skrev:Om du nu inte räknar skriva cv som en utbildning, förstås...

    Ingen som kommer ihåg vänstern alla vuxendagis tidigare. Ett "avslöjande" var arbetslösa i Skåne som satt i en källare och målade små tomtar. Razz

    Jag minns sossarnas vuxendagis.... Jag har racknat ner på dem vid andra tillfällen. Men nu är det tal om alliansens utbildningarna... var är dem?

    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" - Sida 2 Empty Jobb

    Inlägg  Secrist 2010-01-07, 01:14

    Då kanske du kan förstå hur förnedrande det är för sjuka att behöva söka jobb det sista det gör innan de dör!

    Självklart är det helt fel. Och det har heller aldrig varit avsikten. Fast majoriteten av de sjukskrivna är faktiskt inte döende.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" - Sida 2 Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Redvictory 2010-01-07, 01:23

    Secrist skrev:Då kanske du kan förstå hur förnedrande det är för sjuka att behöva söka jobb det sista det gör innan de dör!

    Självklart är det helt fel. Och det har heller aldrig varit avsikten. Fast majoriteten av de sjukskrivna är faktiskt inte döende.


    Tänk att du använder precis samma ord som Husmark/Pehrsson! kan det vara en tillfällighet eller? avsikt eller ej! när hon efter att FK skickat skrivelser om detta ändå inte ändrade dem och ljög i direktsändning om att hon absolut INTE fått några indikationer om konsekvenserna! helt jävla oförsvarligt!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" - Sida 2 Empty FK

    Inlägg  Secrist 2010-01-07, 01:25

    Tänk att du använder precis samma ord som Husmark/Pehrsson! kan det vara en tillfällighet eller? avsikt eller ej! när hon efter att FK skickat skrivelser om detta ändå inte ändrade dem och ljög i direktsändning om att hon absolut INTE fått några indikationer om konsekvenserna! helt jävla oförsvarligt!

    Och tänk att du är så förblindad av kvällstidningarnas löpsedlar att fakta helt kommer i skymundan.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" - Sida 2 Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Redvictory 2010-01-07, 01:28

    Secrist skrev:Tänk att du använder precis samma ord som Husmark/Pehrsson! kan det vara en tillfällighet eller? avsikt eller ej! när hon efter att FK skickat skrivelser om detta ändå inte ändrade dem och ljög i direktsändning om att hon absolut INTE fått några indikationer om konsekvenserna! helt jävla oförsvarligt!

    Och tänk att du är så förblindad av kvällstidningarnas löpsedlar att fakta helt kommer i skymundan.

    Det Husmark säger i media är lögn! det sjuka upplever tror jag på och det kommer jag alltid tro på! (försök förstå det)
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" - Sida 2 Empty FK

    Inlägg  Secrist 2010-01-07, 01:29

    Det Husmark säger i media är lögn! det sjuka upplever tror jag på och det kommer jag alltid tro på! (försök förstå det)

    Trots att fakta säger att detta inte är nya problem?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" - Sida 2 Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Redvictory 2010-01-07, 01:31

    Secrist skrev:Det Husmark säger i media är lögn! det sjuka upplever tror jag på och det kommer jag alltid tro på! (försök förstå det)

    Trots att fakta säger att detta inte är nya problem?


    Nya problem?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" - Sida 2 Empty Problem

    Inlägg  Secrist 2010-01-07, 01:33

    Nya problem?

    Att sjukskrivna har problem med FK. Inklusive cancersjuka.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" - Sida 2 Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Redvictory 2010-01-07, 01:37

    Secrist skrev:Nya problem?

    Att sjukskrivna har problem med FK. Inklusive cancersjuka.

    Det har ju aldrig funnits nåt problem enligt Husmark och er Anhängare!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" - Sida 2 Empty Problem

    Inlägg  Secrist 2010-01-07, 01:45

    Det har ju aldrig funnits nåt problem enligt Husmark och er Anhängare!

    Nja, regelverket var skriven så att den inte borde kunna missförstås av FK. Fast det kunde den uppenbarligen.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" - Sida 2 Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Infra 2010-01-07, 04:58

    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Okej inte europas högsta men inte långt ifrån! nu kan vi återgå till frågan! vad har Alliansregeringen gjort för att minska arbetslösheten?

    Bra att du erkände att du hade fel i den frågan. Det kanske borde vara en tankeställare inför framtida påhopp på alliansen. Hursomhelst, alliansen har faktiskt satsat på både utbildningar och praktikplatser för arbetslösa. I en omfattning som gett de kritik inom de egna leden att bedriva en socialdemokratisk politik inom detta område. Sedan driver ju alliansen sin jobblinje men det gäller ju över en längre tid. Rom byggdes inte på en dag.

    Du menar den sk Arbetslinjen där svårt sjuka skall jobba sålänge de har en arbetsförmåga? http://www.dn.se/opinion/debatt/svart-cancersjuka-kvinnor-tvingas-soka-heltidsarbete-1.1005929

    Du har så rätt RV. Lillnazze vill att jag skall skämmas när jag hänvisar till enskillda sjuka som skulle tvingas arbeta trots att de kämpar mot döden. Att
    kämpa mot en dödlig sjukdom borde ensamt vara tillräckligt för att bli respekterad och lämnad i fred.

    Var och var annan dag nu går sjuka ut i pressen och förnedras genom att tvingas vika ut sin sjukdomshistoria i pressen och i övrig media. Ingen respekt för intregitet där, inte. Jag tycker det är för djävligt att svårt drabbade skall tvingas ut för att urskuldra sig i media - som om det vore
    brottsligt att drabbas av sjukdom.


    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mitt-tillstand-blir-samre-evalinnea-torstensson-tar-en-ekonomisk-small-eftersom-hon-inte-orkar-ga-pa-arbetsformedlingens-introduktionskurs_4046191.svd
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" - Sida 2 Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Redvictory 2010-01-07, 12:06

    Infra skrev:
    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Okej inte europas högsta men inte långt ifrån! nu kan vi återgå till frågan! vad har Alliansregeringen gjort för att minska arbetslösheten?

    Bra att du erkände att du hade fel i den frågan. Det kanske borde vara en tankeställare inför framtida påhopp på alliansen. Hursomhelst, alliansen har faktiskt satsat på både utbildningar och praktikplatser för arbetslösa. I en omfattning som gett de kritik inom de egna leden att bedriva en socialdemokratisk politik inom detta område. Sedan driver ju alliansen sin jobblinje men det gäller ju över en längre tid. Rom byggdes inte på en dag.

    Du menar den sk Arbetslinjen där svårt sjuka skall jobba sålänge de har en arbetsförmåga? http://www.dn.se/opinion/debatt/svart-cancersjuka-kvinnor-tvingas-soka-heltidsarbete-1.1005929


    Du har så rätt RV. Lillnazze vill att jag skall skämmas när jag hänvisar till enskillda sjuka som skulle tvingas arbeta trots att de kämpar mot döden. Att
    kämpa mot en dödlig sjukdom borde ensamt vara tillräckligt för att bli respekterad och lämnad i fred.

    Var och var annan dag nu går sjuka ut i pressen och förnedras genom att tvingas vika ut sin sjukdomshistoria i pressen och i övrig media. Ingen respekt för intregitet där, inte. Jag tycker det är för djävligt att svårt drabbade skall tvingas ut för att urskuldra sig i media - som om det vore
    brottsligt att drabbas av sjukdom.


    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mitt-tillstand-blir-samre-evalinnea-torstensson-tar-en-ekonomisk-small-eftersom-hon-inte-orkar-ga-pa-arbetsformedlingens-introduktionskurs_4046191.svd

    Precis! vad har de att vinna på att "vika ut sig"? det är just för att de gör det inte alltid för sin egen del utan för andra! så är det i mitt fall! jag tänker på andra som befinner sig i sämre situationer än mig! Husmark och Alliansen däremot har mycket att vinna på att ljuga och skylla på FK och handläggarna dvs att de skulle missuppfattat reglerna! reglerna var tydliga
    allt annat är lögn och förbannad dikt!

    Sponsored content


    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" - Sida 2 Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-15, 18:48