Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
MartinLindgren
Secrist
Mona Sahlin
Redvictory
8 posters

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Redvictory 2010-01-05, 11:03

    Men som vi befarade så blev de uppsagda men regeringen gjorde inget!
    Det måste sättas in åtgärdsprogram direkt!

    se dokumentären med några av de drabbade:
    http://svtplay.se/v/1827903/dokumentarfilm/kraschen_-_del_1
    avatar
    Mona Sahlin


    Antal inlägg : 241
    Join date : 09-12-22

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Mona Sahlin 2010-01-05, 12:43

    MEN VI HAR JU MASSINVANDRING? VI BEHÖVER JU ARBETSKRAFTSINVANDRING

    SKAPAR JU ARBETSTILLFÄLLEN FÖR MILJONER

    ELLER HUR RÖDING?

    SLUTA GNÄLL!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Redvictory 2010-01-05, 12:49

    Åter till trådens innehåll! varför sattes inge åtgärder in för de drabbade volvoarbetarna? nu vill jag inte att ni kommer med undanflykter som att
    vi inte skall stötta volvo med pengar! det handlar om åtgärder i form av vidareutbildningar innovativa projekt där volvoarbetarnas kompetenser tillvaratas
    för att kunna möta morgondagens behov!

    Och nu vill jag INTE höra nåt om invandrare eller annat skit från dig blåfront!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Stöd

    Inlägg  Secrist 2010-01-05, 13:48

    Men som vi befarade så blev de uppsagda men regeringen gjorde inget!
    Det måste sättas in åtgärdsprogram direkt!


    Och de skulle ha gjort menar du? Dessutom vittnar ju arbetsförmedlingar både i Gbg och Trollhättan om ett starkt stöd från regeringen.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-05, 15:04

    Vet du vad Lillmona, pröva att kasta av dig dina rasistiska skygglappar och lyft blicken längre än din bruna näsa räcker, så kommer du se, ja sverige behöver arbetskraft när tiderna vänder?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Redvictory 2010-01-05, 18:14

    Secrist skrev:Men som vi befarade så blev de uppsagda men regeringen gjorde inget!
    Det måste sättas in åtgärdsprogram direkt!


    Och de skulle ha gjort menar du? Dessutom vittnar ju arbetsförmedlingar både i Gbg och Trollhättan om ett starkt stöd från regeringen.

    Det är ju ingen hemlighet att Alliansen har som de ibörjan kallade det "samlat i ladorna" dvs suttit med armarna i kors och gjort (ingenting) de föröker vänta ut krisen! hur det gick? ja det ser vi idag med den högsta arbetslösheten i europa!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Sniperace 2010-01-05, 23:16

    upp
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Arbetslöshet i Europa

    Inlägg  Secrist 2010-01-05, 23:20

    RV fortsätter med sin hemmasnickrade statistik.

    Här har du lite fakta....

    http://www.dn.se/ekonomi/arbetslosheten-i-europa-stiger-1.922169
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  R.O.F.L 2010-01-05, 23:33

    Denna länk är mera aktuell. Får se hur RV "tramsar" bort denna:

    http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Arbetsloshet/Arbetsloshet/
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Redvictory 2010-01-05, 23:48

    R.O.F.L skrev:Denna länk är mera aktuell. Får se hur RV "tramsar" bort denna:

    http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Arbetsloshet/Arbetsloshet/

    Tramsa gör ni så bra själva! synd att diagrammet slutade där det blev intressant!
    Tala om vad Regeringen gjort för att minska arbetslösheten istället för att som ni själva sa Tramsa!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-05, 23:58

    Eftersom högergökarna ansvarsbefriat alliansen för det mesta som hänt under mandat perioden då särskilt arbetslösheten, så antar jag att dom tycker att alliansen är lika ansvarsbefriade den dagen konjukturen vänder?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Arbeit

    Inlägg  Secrist 2010-01-06, 02:12

    Tramsa gör ni så bra själva! synd att diagrammet slutade där det blev intressant!
    Tala om vad Regeringen gjort för att minska arbetslösheten istället för att som ni själva sa Tramsa!


    Fast nu påstår ju du att sverige har europas högsta arbetslöshet. Är det något påstående du vill ta tillbaka och erkänna att det kanske var lite överdrivet eller håller du fast vid din egentillverkade statistik?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Redvictory 2010-01-06, 04:12

    Secrist skrev:Tramsa gör ni så bra själva! synd att diagrammet slutade där det blev intressant!
    Tala om vad Regeringen gjort för att minska arbetslösheten istället för att som ni själva sa Tramsa!


    Fast nu påstår ju du att sverige har europas högsta arbetslöshet. Är det något påstående du vill ta tillbaka och erkänna att det kanske var lite överdrivet eller håller du fast vid din egentillverkade statistik?

    Okej inte europas högsta men inte långt ifrån! nu kan vi återgå till frågan! vad har Alliansregeringen gjort för att minska arbetslösheten?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Arbeit

    Inlägg  Secrist 2010-01-06, 12:25

    Okej inte europas högsta men inte långt ifrån! nu kan vi återgå till frågan! vad har Alliansregeringen gjort för att minska arbetslösheten?

    Bra att du erkände att du hade fel i den frågan. Det kanske borde vara en tankeställare inför framtida påhopp på alliansen. Hursomhelst, alliansen har faktiskt satsat på både utbildningar och praktikplatser för arbetslösa. I en omfattning som gett de kritik inom de egna leden att bedriva en socialdemokratisk politik inom detta område. Sedan driver ju alliansen sin jobblinje men det gäller ju över en längre tid. Rom byggdes inte på en dag.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Redvictory 2010-01-06, 12:31

    Secrist skrev:Okej inte europas högsta men inte långt ifrån! nu kan vi återgå till frågan! vad har Alliansregeringen gjort för att minska arbetslösheten?

    Bra att du erkände att du hade fel i den frågan. Det kanske borde vara en tankeställare inför framtida påhopp på alliansen. Hursomhelst, alliansen har faktiskt satsat på både utbildningar och praktikplatser för arbetslösa. I en omfattning som gett de kritik inom de egna leden att bedriva en socialdemokratisk politik inom detta område. Sedan driver ju alliansen sin jobblinje men det gäller ju över en längre tid. Rom byggdes inte på en dag.

    Du menar den sk Arbetslinjen där svårt sjuka skall jobba sålänge de har en arbetsförmåga? http://www.dn.se/opinion/debatt/svart-cancersjuka-kvinnor-tvingas-soka-heltidsarbete-1.1005929
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Fokus

    Inlägg  Secrist 2010-01-06, 12:35

    Du menar den sk Arbetslinjen där svårt sjuka skall jobba sålänge de har en arbetsförmåga?

    Är det överhuvudtaget möjligt att diskutera någonting med dig utan att du genast springer tillbaka till samma länkar gång efter annan. Evil or Very Mad
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Redvictory 2010-01-06, 12:36

    Secrist skrev:Du menar den sk Arbetslinjen där svårt sjuka skall jobba sålänge de har en arbetsförmåga?

    Är det överhuvudtaget möjligt att diskutera någonting med dig utan att du genast springer tillbaka till samma länkar gång efter annan. Evil or Very Mad

    Får man inte ställa en fråga? är det besvärande att höra sanningen om den sk Arbetslinjen?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Regndrottning 2010-01-06, 12:37

    Secrist skrev:Okej inte europas högsta men inte långt ifrån! nu kan vi återgå till frågan! vad har Alliansregeringen gjort för att minska arbetslösheten?

    Bra att du erkände att du hade fel i den frågan. Det kanske borde vara en tankeställare inför framtida påhopp på alliansen. Hursomhelst, alliansen har faktiskt satsat på både utbildningar och praktikplatser för arbetslösa. I en omfattning som gett de kritik inom de egna leden att bedriva en socialdemokratisk politik inom detta område. Sedan driver ju alliansen sin jobblinje men det gäller ju över en längre tid. Rom byggdes inte på en dag.

    Sanning med modifikation.....

    Jag som arbetslös har inte sett skymten av någon utbildning. När det gäller praktikplatser så blir vi arbetslösa uppmuntrade att skaffa en sådan själv.

    Men jag undrar om inte praktikplatser har motsatt inverkan på arbetslösheten? Jovisst, de som befinner sig på praktik kommer bort ur arbetslöshetsstatestiken, men blir det fler jobb? Jag tror inte detta då mnan kan fråga sig varför en arbetsgivare skulle anställa när han kan få arbetskraften gratis?


    queen
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Redvictory 2010-01-06, 12:41

    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:Okej inte europas högsta men inte långt ifrån! nu kan vi återgå till frågan! vad har Alliansregeringen gjort för att minska arbetslösheten?

    Bra att du erkände att du hade fel i den frågan. Det kanske borde vara en tankeställare inför framtida påhopp på alliansen. Hursomhelst, alliansen har faktiskt satsat på både utbildningar och praktikplatser för arbetslösa. I en omfattning som gett de kritik inom de egna leden att bedriva en socialdemokratisk politik inom detta område. Sedan driver ju alliansen sin jobblinje men det gäller ju över en längre tid. Rom byggdes inte på en dag.

    Sanning med modifikation.....

    Jag som arbetslös har inte sett skymten av någon utbildning. När det gäller praktikplatser så blir vi arbetslösa uppmuntrade att skaffa en sådan själv.

    Men jag undrar om inte praktikplatser har motsatt inverkan på arbetslösheten? Jovisst, de som befinner sig på praktik kommer bort ur arbetslöshetsstatestiken, men blir det fler jobb? Jag tror inte detta då mnan kan fråga sig varför en arbetsgivare skulle anställa när han kan få arbetskraften gratis?


    queen

    Precis RD! jag känner en kille som driver en verkstad! han brukar använda sig av praktikanter på löpande band in ut in ut som värsta göket!
    Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Praktik

    Inlägg  Secrist 2010-01-06, 12:41

    Jag som arbetslös har inte sett skymten av någon utbildning. När det gäller praktikplatser så blir vi arbetslösa uppmuntrade att skaffa en sådan själv.

    Skulle det vara ett orimligt krav menar du?

    Och praktik är inte gratis arbetskraft. Då är det inte en seriös arbetsgivare. Och om du dessutom skaffar praktikplatsen själv så förutsätter jag att du väljer en som är seriös.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Praktik

    Inlägg  Secrist 2010-01-06, 12:42

    Precis RD! jag känner en kille som driver en verkstad! han brukar använda sig av praktikanter på löpande band in ut in ut som värsta göket!

    Han kanske gillar att hjälpa folk?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Redvictory 2010-01-06, 12:47

    Secrist skrev:Precis RD! jag känner en kille som driver en verkstad! han brukar använda sig av praktikanter på löpande band in ut in ut som värsta göket!

    Han kanske gillar att hjälpa folk?

    Nej! han gillar att ta in gratis arbetskraft för ingen har fått jobb där! de åker ut så snart han måste börja pröjsa! inte ens arbetsskor står han för!

    En annan kompis som också driver en verstad brukar ta in killar som är arbetslösa och pröjsa dem lön har fått enorma problem när de nya stämplingsreglerna kom!
    killarna kan inte jobba strödagar för då förlorar de stämpling! så de tvingas tacka nej till jobb för att inte ekonomin skall drabbas! företaget har inte råd att låta dem jobba två dagar för att de sen skall städa verkstan i tre!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Regndrottning 2010-01-06, 12:51

    Secrist skrev:Jag som arbetslös har inte sett skymten av någon utbildning. När det gäller praktikplatser så blir vi arbetslösa uppmuntrade att skaffa en sådan själv.

    Skulle det vara ett orimligt krav menar du?

    Och praktik är inte gratis arbetskraft. Då är det inte en seriös arbetsgivare. Och om du dessutom skaffar praktikplatsen själv så förutsätter jag att du väljer en som är seriös.

    Orimligt krav? Var får du det ifrån?

    Nej, jag säger att under alliansens tid har jag inte sett skymten av några utbildningar på AF. Och jag är i en position att veta. Jag är själv långtidsarbetslös och min sambo jobbar på AF......

    Om du nu inte räknar skriva cv som en utbildning, förstås... Wink

    De seriösa arbetsgivare tar inte emot praktikanter, de vill ha anställda. Det är de oseriösa som vill ha den gratis arbetskraften som arbetsmarknaden erbjuder. T.o.m. AF har fått upp ögonen för detta.


    queen
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Redvictory 2010-01-06, 13:36

    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:Jag som arbetslös har inte sett skymten av någon utbildning. När det gäller praktikplatser så blir vi arbetslösa uppmuntrade att skaffa en sådan själv.

    Skulle det vara ett orimligt krav menar du?

    Och praktik är inte gratis arbetskraft. Då är det inte en seriös arbetsgivare. Och om du dessutom skaffar praktikplatsen själv så förutsätter jag att du väljer en som är seriös.

    Orimligt krav? Var får du det ifrån?

    Nej, jag säger att under alliansens tid har jag inte sett skymten av några utbildningar på AF. Och jag är i en position att veta. Jag är själv långtidsarbetslös och min sambo jobbar på AF......

    Om du nu inte räknar skriva cv som en utbildning, förstås... Wink

    De seriösa arbetsgivare tar inte emot praktikanter, de vill ha anställda. Det är de oseriösa som vill ha den gratis arbetskraften som arbetsmarknaden erbjuder. T.o.m. AF har fått upp ögonen för detta.


    queen

    upp
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Seriöst

    Inlägg  Secrist 2010-01-07, 00:53

    De seriösa arbetsgivare tar inte emot praktikanter

    Vi har praktikanter på mitt jobb. Och det är ett synnerligen seriöst företag. Fast någon gratis arbetskraft är det inte. Att hitta en vettig sysselsättning är svårt nog ändå.

    Sponsored content


    Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade" Empty Sv: Alliansanhängare sa "de är ju bara varslade"

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-29, 14:45