"Vi har ju första och andra klass. Där kan ju människor välja." SJ:s ordförande Ulf Adelsohn tycker inte att det behövs mer konkurrens på järnvägen, 26 mars.
+6
F.I.S.T
marxisten
Infra
MartinLindgren
Redvictory
formsvackan
10 posters
När fan blir gammal ...
Redvictory- Antal inlägg : 12028
- Inlägg 2
Sv: När fan blir gammal ...
formsvackan skrev:"Vi har ju första och andra klass. Där kan ju människor välja." SJ:s ordförande Ulf Adelsohn tycker inte att det behövs mer konkurrens på järnvägen, 26 mars.
Ja varför förvånas jag INTE när det gäller denne Högerborgare?
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 3
Kanske något för Reinfeldt att ta till sig i kommande valkamp, sin föregångares utlåtande Vi har valfrihet, folk kan välja första eller andra klass?
Sen är ju frågan hur många av oss har möjlighet att göra det valet, för dom flesta finns ju bara det ena alternativet!
Sen är ju frågan hur många av oss har möjlighet att göra det valet, för dom flesta finns ju bara det ena alternativet!
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 4
Jag blir aldrig klok över SJ:s biljettpolitik. Om man väntar ända tills man missar tåget så blir det billigaste biljett priset.
marxisten- Antal inlägg : 5060
- Inlägg 5
Infra skrev:Jag blir aldrig klok över SJ:s biljettpolitik. Om man väntar ända tills man missar tåget så blir det billigaste biljett priset.
Missar du tåget blir det gratis...
I vilket fall är det sjukare än så. När jag åkte upp till Åmål var det billigare med Första Klass än Andra Klass på någon/några av bytessräckorna.
När mamma och hennes chef skulle åka någonstans gick han på i Kalmar (första stationen) mamma i Nybro (andra stationen). De bokade biljetterna samtidigt och skulle åka till samma ställe. De gjorde så för det var dels smidigare och dels trodde de det skulle bli billigare. Gissa vad: Mamma som åkte en station mindre, fick den dyraste biljetten!
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 6
Ulf Adelsson är ett typexempel på att vara svävande i "det blå" att inte veta vad han pratar om. Jag minns när han gjorde uttalande om budgeteringen av vägar, och vart pengarna skulle gå. Han menade på att reparering av vägar naturligtsvis var viktigare och mer behövliga i sthlm....
Ulf hade "gjort en resa till Norrland" för att rekognosera och undersöka kvaliten på vägarna där ...
Hans slutsats blev "Sluta gnäll, norrlänningar"
Av historien framgår då att Adhelsson hade bilat på E4an utanför sundsvall, och därmed tyckt sig få en bra bild om norrländska vägar...
... Jag skulle velat tagit med honom på en tur längs Ångermanländska inlandsvägar....
.... och hört hans uttalande efter den resan
Ulf hade "gjort en resa till Norrland" för att rekognosera och undersöka kvaliten på vägarna där ...
Hans slutsats blev "Sluta gnäll, norrlänningar"
Av historien framgår då att Adhelsson hade bilat på E4an utanför sundsvall, och därmed tyckt sig få en bra bild om norrländska vägar...
... Jag skulle velat tagit med honom på en tur längs Ångermanländska inlandsvägar....
.... och hört hans uttalande efter den resan
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 7
När högern har velat nå framgång, försöker de framstå som vänster! De gånger vänstern når motgångar - är när de tagit för stora steg åt höger...
Ganska tydligt bild, tycker jag...
Ganska tydligt bild, tycker jag...
PE Dal- Antal inlägg : 1127
- Inlägg 8
Bullseye
"""När högern har velat nå framgång, försöker de framstå som vänster! De gånger vänstern når motgångar - är när de tagit för stora steg åt höger...
Ganska tydligt bild, tycker jag..."""
Helt klart en sk "bullseye" analys.
Ganska tydligt bild, tycker jag..."""
Helt klart en sk "bullseye" analys.
SilverSurfer- Antal inlägg : 332
- Inlägg 9
Och tyvärr.....kanske inte för alla ...finns inget riktigt vänster parti längre..........Vänstern de "vänstraste" som finns är ju där sossarna var för ca 10 år sen....Är alla för rika och har alla det för bra i detta land där sossarna regerat 90% av modern tid? Hur kan så många i detta land tycka att höger politik som endast gynnar de som har miljoner på sina sparkonton är bra för alla i vårt land?
Vi är ju säkert endast 10% i detta land som gynnas av högerns politik.
*****suck*****
*****suck*****
redclownII- Antal inlägg : 53
- Inlägg 10
SilverSurfer skrev:Och tyvärr.....kanske inte för alla ...finns inget riktigt vänster parti längre..........Vänstern de "vänstraste" som finns är ju där sossarna var för ca 10 år sen....Är alla för rika och har alla det för bra i detta land där sossarna regerat 90% av modern tid? Hur kan så många i detta land tycka att höger politik som endast gynnar de som har miljoner på sina sparkonton är bra för alla i vårt land?
*****suck*****
Legat och slumrat i en kolgruva typ de senaste 30 åren?
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 11
Ja du verkar ju ha sovit klart för den gången! Sett till Blueheaven nyligen?