Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
bing
Regndrottning
Redvictory
formsvackan
ANNA2LINK
9 posters

    Alliansen - Bidragsregering

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansen - Bidragsregering - Sida 2 Empty Det är arbetsgivarens marknad

    Inlägg  theward 2009-04-06, 09:56

    visuellt skrev:En politik som utgår från väldigt mycket självförnekelse. De sopar under mattan. Det som inte syns eller existerar finns inte. Därav är det så många som "fuskar" det syns inte på dem hur de mår eller om de är sjuka.

    "Min vän har klarat av jobbat fast den har whiplash" Då utgår man ifrån att alla andra kan med....

    "Det syns ju inte hur du mår. Men du kan inte komma i tid..." Jaha, vad ska man gör åt det? Men det kanske märks genom att man inte kan komma i tid?

    Mest frustrerad över att det som inte syns existerar inte.... Utan man fortsätter med självförnekelsen.

    De som är långtidsarbetslösa har ju då inte försökt tillräckligt. Självförnekelse... Vet vi verkligen att det är så?

    Själv har jag läst så många rättsligt blunders från många olika myndigheter. De sätter sig över lagarna... Vi dödliga kan dem inte och tror som sagt myndigheterna är ärliga.

    Så denna politik som är och förs. Handlar om att vi fortsätter att sopa under mattan. Då existerar ju inte längre problemen på något vänster. Så läggs ansvaret över på den enskilda att lösa det hela.

    Idag måste man vara sin egen djävulens advokat. Alltså dupera, manipulera och kunna tala för sig. Alltså halv manisk på något sätt...

    För man har inte längre endast myndigheterna att kunna "förhandla" med utan man har även fått samhället på något vänster mot en...

    Fast om det inte syns hur man mår, eller kanske inte heller syns hur många jobb man söker. Så blir man bemött att man inte gör tillräckligt. Vet vi verkligen att det är så? Eller vad är det vi utgår ifrån? Det som inte syns existerar inte?

    Verkar mera vara så....

    Det är de friskas värld.
    Sjuka och arbetslösa, måste ju ha gjort något fel?
    Moderaterna har ibland drag av livets ord´s framgångteorier.
    De som har flyt i livet förtjänar det, de som har oflyt, har syndat
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    Alliansen - Bidragsregering - Sida 2 Empty Sv: Alliansen - Bidragsregering

    Inlägg  visuellt 2009-04-06, 10:57

    theward skrev:
    visuellt skrev: Text .

    Det är de friskas värld.
    Sjuka och arbetslösa, måste ju ha gjort något fel?
    Moderaterna har ibland drag av livets ord´s framgångteorier.
    De som har flyt i livet förtjänar det, de som har oflyt, har syndat

    Enligt Timbro, så ska man då ta ansvar för allt innan. Se till att man inte kommer att belasta samhället. Då med sjukdomar, yrkesskador etc.. Då träna, äta rätt, ta rätt arbete, etc... Här har Timbro gått så långt att de har en tanke om att allt som är hälsofarligt ska då extra skattas för att på så sätt uppfostra samhället. Tex Tobak. Tänker på att alliansen har gått ut med att dessa skattehöjningar ska då gå till vården som tex rökning skapar. På detta är det inte längre sjukpenningsgrundande med tex lungcancer. Just för att man inte tog sitt ansvar...

    Läste om detta innan. Mycket av dessa tankar kommer som sagt smygande. En litet steg i taget...

    Fast vad gör man tex om man insjuknar i en genetisk sjukdom? Är det då föräldrarna som skulle tagit sitt ansvar så att detta inte hade uppkommit... Snacka om elit samhälle.... confused
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansen - Bidragsregering - Sida 2 Empty Alliansen spelar för att vinna väljare!

    Inlägg  Redvictory 2009-04-08, 09:39

    http://www.svd.se/nyheter/politik/artikel_2707235.svd

    Varför ger regeringen besked om mer pengar till kommunerna nu?

    – Därför att det är politiskt nödvändigt. Det har varit ett starkt tryck från Kommun-Sverige, från ekonomer som vill stimulera ekonomin och från oppositionen. Dessutom gick regeringen till val på att prioritera välfärdsverksamheterna i kommuner och landsting. Det här handlar om vård, skola och omsorg, frågor som brukar avgöra svenska val.

    Har beskedet pressats fram av finanskrisen och lågkonjunkturen?

    – Ja, det ekonomiska läget har inneburit att trycket på regeringen har ökat. Hittills är industrin och den privata sektorn hårdast drabbad, och regeringen vill förhindra att jobbkrisen slår in i den offentliga sektorn.

    Vad säger ni alliansanhängare nu då! ni har ju hela tiden påstått att kommunerna minsann INTE skall ha mer pengar!!! svara nu era ynkliga alliansahängare!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansen - Bidragsregering - Sida 2 Empty Det räcker tydligen inte ändå

    Inlägg  theward 2009-04-08, 09:51

    visuellt skrev:
    theward skrev:
    visuellt skrev: Text .

    Det är de friskas värld.
    Sjuka och arbetslösa, måste ju ha gjort något fel?
    Moderaterna har ibland drag av livets ord´s framgångteorier.
    De som har flyt i livet förtjänar det, de som har oflyt, har syndat

    Enligt Timbro, så ska man då ta ansvar för allt innan. Se till att man inte kommer att belasta samhället. Då med sjukdomar, yrkesskador etc.. Då träna, äta rätt, ta rätt arbete, etc... Här har Timbro gått så långt att de har en tanke om att allt som är hälsofarligt ska då extra skattas för att på så sätt uppfostra samhället. Tex Tobak. Tänker på att alliansen har gått ut med att dessa skattehöjningar ska då gå till vården som tex rökning skapar. På detta är det inte längre sjukpenningsgrundande med tex lungcancer. Just för att man inte tog sitt ansvar...

    Läste om detta innan. Mycket av dessa tankar kommer som sagt smygande. En litet steg i taget...

    Fast vad gör man tex om man insjuknar i en genetisk sjukdom? Är det då föräldrarna som skulle tagit sitt ansvar så att detta inte hade uppkommit... Snacka om elit samhälle.... confused

    jag har ju varit renlevnadsman och tränat hela mit liv, sjuk blev jag ändå.
    Fast det är väl iaf mit fel på nåt sätt..antar jag

    Likaså med arbetslöshet, har man inte flyt, lite go och rätt kontakter är det lätt att hama i långa perioder utan jobb.
    Det behöver inte var ett dugg fel på ens arbetsvilja öht
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    Alliansen - Bidragsregering - Sida 2 Empty Sv: Alliansen - Bidragsregering

    Inlägg  visuellt 2009-04-08, 21:19

    theward skrev:
    visuellt skrev:
    theward skrev:
    visuellt skrev: Text .

    Det är de friskas värld.
    Sjuka och arbetslösa, måste ju ha gjort något fel?
    Moderaterna har ibland drag av livets ord´s framgångteorier.
    De som har flyt i livet förtjänar det, de som har oflyt, har syndat

    Enligt Timbro, så ska man då ta ansvar för allt innan. Se till att man inte kommer att belasta samhället. Då med sjukdomar, yrkesskador etc.. Då träna, äta rätt, ta rätt arbete, etc... Här har Timbro gått så långt att de har en tanke om att allt som är hälsofarligt ska då extra skattas för att på så sätt uppfostra samhället. Tex Tobak. Tänker på att alliansen har gått ut med att dessa skattehöjningar ska då gå till vården som tex rökning skapar. På detta är det inte längre sjukpenningsgrundande med tex lungcancer. Just för att man inte tog sitt ansvar...

    Läste om detta innan. Mycket av dessa tankar kommer som sagt smygande. En litet steg i taget...

    Fast vad gör man tex om man insjuknar i en genetisk sjukdom? Är det då föräldrarna som skulle tagit sitt ansvar så att detta inte hade uppkommit... Snacka om elit samhälle.... confused

    jag har ju varit renlevnadsman och tränat hela mit liv, sjuk blev jag ändå.
    Fast det är väl iaf mit fel på nåt sätt..antar jag

    Likaså med arbetslöshet, har man inte flyt, lite go och rätt kontakter är det lätt att hama i långa perioder utan jobb.
    Det behöver inte var ett dugg fel på ens arbetsvilja öht

    Ja, känner igen din tankegång. Skulle då ha valt andra föräldrar och valt en andra gener.. Då hade jag tagit mitt ansvar före... Eller som Timbro även har gått ut med. Ja, för mig är det hela inbillning och att jag tillåter mig själv att vara ett offer...
    affraid

    Sponsored content


    Alliansen - Bidragsregering - Sida 2 Empty Sv: Alliansen - Bidragsregering

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 11:48