marxisten 2009-12-24, 18:41
martin7lindgren skrev:Ja nu går vi mot dom flesta levande medborgares största jultraditions jul med Kalle Anka kl:15.00!
För 54:de gången på raken om jag har rätt?
Något sådant, och likväl är de alltid lika "kul", eller "tråkigt" om man så vill. Man kan de ju utantill men måste ändå se det. Men den svenska versionen är på både gott och ont ganksa nedklipp och kort. Orginalet, d.v.s den version som är i Amerika är åtminstonde dubbelt så lång. Har den faktiskt inspelad från när den sändes för typ 15 år sedan på någon satellit kanal. Tomteverkstan i Sverge är skitkort i jämförelse och det är på ont. I hela får man se när hanå ker itll de olika barnen mm, faktiskt ganksa kul bitvis. Däremot är det en massa skit även i den amerikanska som inte är fullt så kul.
Men i vilket fall är det lite komiskt gällande Kalle Anka och svenska folket. Jag vet inte med er andra, men jag kan de i princip utantill, om man så blundar och bara hör ljudet så vet man bilderna exakt. Ändå så ska man likförbannat se det, och det ska vara knäpptyst. Ingen jul utan Kalle Anka, tyvärr har dock en del av "julstämningen" försvunnit sedan Arne försvann...
Nåja, nu är det julklappar hänäst (en stor ikon för konsumtionsamhället enligt mig, dock en uppskattad och trevlig sådan när man träffar sina nära och kära.
). Och ikväll är det dags för nästa jultradition, det som borgarna anser är kommunistiskt och blondinbella om jag minns rätt ville förbjuda att visas. Karl Bertil Johnsson... Sen är det Svensson-Svensson... Skönt med en dag man vet vad ska hända iaf. Julafton måste vara den enda dag då typ 50% av folket gör nästan samma sak.
Denna dagen anser jag att vi alla på forum, oavsett politisk åskådning liksom irl skall glädjas åt och att vi ska vara vänner. Så jag vill skänka er alla en Riktigt God Jul, och en trevlig fortsättning på kvällen.