råttan skrev:Jag har hört att Mona inte ville samarbeta med kommunisterna, men tvingades till det av de som är partiets verkliga ledare.
Det har jag missat. Vilka kommunister är det?
råttan skrev:Jag har hört att Mona inte ville samarbeta med kommunisterna, men tvingades till det av de som är partiets verkliga ledare.
Påstår du på FULLT allvar att Lars Ohly INTE är en kommunist?Regndrottning skrev:Det har jag missat. Vilka kommunister är det?
DirtyDog skrev:Påstår du på FULLT allvar att Lars Ohly INTE är en kommunist?Regndrottning skrev:Det har jag missat. Vilka kommunister är det?
Från året innan senast valet:
Ohlys offentliga avsked till kommunismen kom i den sista upplagan av SVT:s "Agenda" på söndagskvällen.
Ohly, som fram till helt nyligen sagt att han är kommunist, berättade där att han nu bestämt sig för att stryka ordet kommunist.
- Jag tänker inte använda det begreppet mer. Anledningen är att det finns ett stort antal vänstermänniskor som ser det som ett hinder när vi ska föra ut vår politik, säger Ohly till SVT.
Enligt Ohly trodde han de fanns en möjlighet att på ett intellektuellt hederligt sätt förklara det han kallar begreppet.
- Det var omöjligt att stå för ett begrepp som jag påstår är försvarbart, för att andra ville pådyvla mig åsikter som jag inte haft och inte har, säger han.
- Det här är ingen eftergift åt mina motståndare. Det är snarare respekt för mina vänner.
- Jag kommer inte att använda begreppet mer men jag är trogen mina ideal.
Där säger han i KLARTEXT att han fortsätter att vara kommunist med slutar upp med att KALLA SIG för det.
Påstå inte att det går att tolka på nåt annat sätt!
Så om Fredrik Reinfeldt och flera andra höga moderater hade gått ut med att de är nazister så skulle du ändå inte angripa övriga partier i alliansen för att samarbeta med nazister bara för att det bland moderaterna finns medlemmar som INTE är nazister?Regndrottning skrev:
Och du menar på fullt allvar att Ohly är partiet? Att det inte finns några andra som utformar politiken?
Då hade jag fel. Jag trodde att ett parti bestod av flera personer som gemensamt arbetade tillsammans... mitt misstag.
Jag förstår nu att moderaterna består av F. Reinfelt, sossarna är M Sahlin, G Hägglund är Kd...osv...
Lika bra detta... Vad skall vi med partier till? Det går lika bra med envälde.
Hur blir man så jävla enfaldig som dig?
Hur blir man så jävla enfaldig som dig?
theward skrev:glömma Skydden hemma då
Mirror mirror on the wall, who´s on the reflection ?