+26
GustavAnder
formsvackan
bing
RedCloud
croz
kanaljen
IK HAAT COMMUNISME
SiP
Susz X
blueheaven
Sossar-e-lata
carlwiss
theward
berralarzon
Kakmonstret
lazy
DirtyDog
Secrist
råttan.
Nixons_näsa
R.O.F.L
ANNA2LINK
womanlover
Regndrottning
fredrik rahm70
MartinLindgren
30 posters
LEVE MONA SAHLIN...
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 576
Sv: LEVE MONA SAHLIN...
Vad ska jag be om ursäkt för, mina åsikter?
- Inlägg 577
Hörde idag Mona Sahlin och Tomas Östros gå ut med, om dom vinner valet, så får dom som tjänar över 1 miljon om året räkna med högre skatt,
Man säger också att dom med dom största husen får räkna med att betala 1% av taxeringsvärdet på sina fastigheter,
Sen får förmögna, alltså rika människor, räkna med en återinförd förmögenhetskatt på 1%,
Låter sansat tycker jag, säkert håller många välbärgade också med om det, då dom privat inte känner av några kriser överhuvudtaget,
För det måste ju vara roligare att vara högavlönad, rik, förmögen och välbärgad om man vet att alla andra slipper gå på knäna, det är jag säker på,
Den svenska mentaliteten helt enkelt,
Man säger också att dom med dom största husen får räkna med att betala 1% av taxeringsvärdet på sina fastigheter,
Sen får förmögna, alltså rika människor, räkna med en återinförd förmögenhetskatt på 1%,
Låter sansat tycker jag, säkert håller många välbärgade också med om det, då dom privat inte känner av några kriser överhuvudtaget,
För det måste ju vara roligare att vara högavlönad, rik, förmögen och välbärgad om man vet att alla andra slipper gå på knäna, det är jag säker på,
IK HAAT COMMUNISME- Antal inlägg : 575
- Inlägg 578
martin7lindgren skrev:Hörde idag Mona Sahlin och Tomas Östros gå ut med, om dom vinner valet, så får dom som tjänar över 1 miljon om året räkna med högre skatt,
Låter enbart som en ordinär orealistisk taktik av tokvänstern.
- Inlägg 579
Det får stå för din räkning, Buddy Israel!
Läs gärna dagens DN debatt, Det är bra ider och förslag!
Särskilt slogan, FRAMGÅNG KRÄVER RÄTTVISA!
Läs gärna dagens DN debatt, Det är bra ider och förslag!
Särskilt slogan, FRAMGÅNG KRÄVER RÄTTVISA!
bing- Antal inlägg : 138
- Inlägg 580
allt är frid och fröjd i den rödgröna röran....
fråga: hur många är det som tjänar mer än 1 miljon om året? hur stora skatteintäkter skulle fås genom denna höjning?
fråga: vad skulle man uppnå genom att återinföra förmögenhetsskatten? [hint: folk skulle, återigen, börja flytta kaptial utomlands istället för att behålla det i sverige - något sverige skulle förlora stort på]
Miljöpartiet säger nej till skatteförslaget
Samarbetspartnern Miljöpartiet säger nej till stora delar av Socialdemokraternas skattehöjningar.
Återinförd förmögenhetsskatt är en rent dålig idé, enligt MP.
fråga: hur många är det som tjänar mer än 1 miljon om året? hur stora skatteintäkter skulle fås genom denna höjning?
fråga: vad skulle man uppnå genom att återinföra förmögenhetsskatten? [hint: folk skulle, återigen, börja flytta kaptial utomlands istället för att behålla det i sverige - något sverige skulle förlora stort på]
blueheaven- Antal inlägg : 5228
- Inlägg 581
Hur tänker du martin?
Med knäna?
Med knäna?
- Inlägg 582
Det är ju så Mr. Blueheaven!
Som du själv är tror du andra är, därför låter det som du vet mer om att tänka med knäna än vad jag gör!
Som du själv är tror du andra är, därför låter det som du vet mer om att tänka med knäna än vad jag gör!
- Inlägg 583
MP säger också att alla dörrar är öppna!
Dom rödgröna kommer säkert vara helt överens vad det lider!
Dom rödgröna kommer säkert vara helt överens vad det lider!
- Inlägg 584
är det bra eller dåligt av inkompetenta Mona att gå ut med ett sådant utspel INNAN arbetsgrupperna den rödgröna röran har tillsatt är klara?
- Inlägg 585
Vem är inkompentena Mona, henne känner jag inte till?
Sen är det ju välkännt, att dom tre rödgröna partierna driver sin egen politik, ingen behöver hoppa upp i knäna på någon annan,
A´la alliansens koncept!
Sen är det ju välkännt, att dom tre rödgröna partierna driver sin egen politik, ingen behöver hoppa upp i knäna på någon annan,
A´la alliansens koncept!
- Inlägg 586
martin7lindgren skrev:Sen är det ju välkännt, att dom tre rödgröna partierna driver sin egen politik, ingen behöver hoppa upp i knäna på någon annan,
så det är därför de har skapat arbetsgrupper för att ta fram en gemensam valplattform? ja, jösses - vad ska man säga när snillen spekulerar
det är ju uppenbart att Mona kommer med detta utspel för att piska in småpartierna till rätt åsikter innan arbetsgruppen tar ett beslut
- Inlägg 587
Precis som du säger, man har arbetsgrupper som just nu jobbar för fullt med ett gemensamt valprogram,
Så det finns inget hinder för att var för sig går ut med sina ider,
Så det finns inget hinder för att var för sig går ut med sina ider,
- Inlägg 588
mer kritik mot Mona
allt som vanligt i den rödgröna röran med andra ord, de är inte ens i närheten av att vara överrens...
Även Vänsterpartiet kritiserar dagens utspel från Socialdemokraterna - men från ett annat håll.
– Förslaget är magert. Det är marginella skillnader mot vår högerregering. Det gör mig besviken, säger Ulla Andersson, Vänsterpartiets talesperson i ekonomiska frågor.
Hon är framförallt kritisk till att Socialdemokraterna inte säger något om att avskaffa regeringens jobbskatteavdrag, som ger lägre skatt för alla som arbetar
allt som vanligt i den rödgröna röran med andra ord, de är inte ens i närheten av att vara överrens...
Sossar-e-lata- Antal inlägg : 1357
- Inlägg 589
Fiffel vänstern
Är det någon som tar sosseriet på alvar!?? vilka hycklare, fiflar Mona och fifflar Wanja hand i hand med kommunister i hälarna samt ett gäng trädkramare som vill höja bensinskatten med 100%, kämpa på så blir Alliansens seger en lätt promenad 2010.
- Inlägg 590
Se där, ser man på?
Har du krypit fram ur din håla, sossar-e-lata?
Men så klart våren närmar sig!
Jo då, jag vet en som stödjer den rödgröna oppositionen, nämligen undertecknad?
Leve Mona Sahlin & Co!
Leve Mona Sahlin & Co!
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 591
martin7lindgren skrev:Se där, ser man på?
Leve Mona Sahlin & Co!
"Jo då, jag vet en som stödjer den rödgröna oppositionen, nämligen undertecknad?"
Ofan, det hade jag ingen aning om!!!!!!!!
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 592
Oj martin, inte många som ropar hipp, hipp, hurra för Mona S
här inte. Inte ens AB kan lindra smällen.
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article4757722.ab
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 593
"Svenskt Näringsliv ifrågasätter om Socialdemokraterna förstått den nuvarande krisens allvar."lazy skrev:Oj martin, inte många som ropar hipp, hipp, hurra för Mona S
Redvictory har befunnit sig i en grotta senase halvåret verkar det som då han frågar var jobben finns i tråd efter tråd.......
Alla förstår utom Vänsterfalangen som går på minor....
råttan.- Antal inlägg : 4318
- Inlägg 594
Minns var du läste det först:"Mona kommer aldrig att bli statsminister".
Ärligt, hon har inte en chans. Folket vill inte ha hennes politik. Smörjan som presenterades i DN igår sågas jäms med fotknölarna av alla utom möjligen rikspuckot Lasse långfinger.
Ärligt, hon har inte en chans. Folket vill inte ha hennes politik. Smörjan som presenterades i DN igår sågas jäms med fotknölarna av alla utom möjligen rikspuckot Lasse långfinger.
- Inlägg 595
Det får stå för dig råttan, jag har en annan bild,
Jag tror att Mona har minst lika stor chans att bli vår nästa statsminister som Fredrik Reinfeldt iallafall?
Ni båda Madame Lazy och Råttan kan sitta och yla ut ert hat mot Mona hur mycket ni vill,
Tror ni jag bryr mig, ni får väl tycka och tro vad ni vill, jag som jag vill?
Vi har ju åsiktsfrihet, eller hur?
Sen verkar ju Mona Sahlin vara het ute på nätet,
Se bara här på forumet, Leve Mona Sahlin tråden har ju hitills iallafall överlevt minst 10 anti hata Mona Sahlin trådar!
Jag tror att Mona har minst lika stor chans att bli vår nästa statsminister som Fredrik Reinfeldt iallafall?
Ni båda Madame Lazy och Råttan kan sitta och yla ut ert hat mot Mona hur mycket ni vill,
Tror ni jag bryr mig, ni får väl tycka och tro vad ni vill, jag som jag vill?
Vi har ju åsiktsfrihet, eller hur?
Sen verkar ju Mona Sahlin vara het ute på nätet,
Se bara här på forumet, Leve Mona Sahlin tråden har ju hitills iallafall överlevt minst 10 anti hata Mona Sahlin trådar!
fredrik rahm70- Antal inlägg : 3811
- Inlägg 596
kanske nån "kamrat" kan berätta Hur eran "vänster" (utan politik än så länge) skall kunna samarbeta med Mp?=)
Eller a juste Opinionssiffror ÄR politik enligt er.
Ps Kickarasisterna (rasisten) nej det är ej 9 miljoner väljare i sverige..
såvida vi ej låter barn under 18år rösta samt icke svenska medborgare.
Snarare ca 5.6 - 5.7 miljoner.
Eller a juste Opinionssiffror ÄR politik enligt er.
Ps Kickarasisterna (rasisten) nej det är ej 9 miljoner väljare i sverige..
såvida vi ej låter barn under 18år rösta samt icke svenska medborgare.
Snarare ca 5.6 - 5.7 miljoner.
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 597
ja ja lilla Fredrik vi VET vid här laget att du kan hantera Ctrl +C/Ctrl +V, men måste du spamma ner också detta Forum ?
- Inlägg 598
RedCloud skrev:ja ja lilla Fredrik vi VET vid här laget att du kan hantera Ctrl +C/Ctrl +V, men måste du spamma ner också detta Forum ?
Ja lille redcloud vi vet att du ej klarar att svara på frågor eller debattera utan bara kommentera och ge dig på ANDRA debattörer=)
=)
adjö btw nu skall jag ut och bränna Pengar och storhandla bla på ikea..(ska du ej kommentera det i vanlig icke debatt ordning??)
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 599
"adjö btw nu skall jag ut och bränna Pengar och storhandla bla på ikea"
vi vet vid det här laget att du sticker med svansen mellan benen så fort du möter lite motstånd.
förköp dig gärna....
Vid 38 års ålder, har du inte insett att man inte kan köpa sig lycka Fredrik ?
Inte ens på IKEA ?
vi vet vid det här laget att du sticker med svansen mellan benen så fort du möter lite motstånd.
förköp dig gärna....
Inte ens på IKEA ?
- Inlägg 600
RedCloud skrev:"adjö btw nu skall jag ut och bränna Pengar och storhandla bla på ikea"
förköp dig gärna....
Inte ens på IKEA ?
men det är ju klart debattera sak är oviktigt när man kan ge, sig på andra debattörer enligt sin vanliga lista..
* Ad hominem abusive eller argumentum ad personam – Argument där man förolämpar sin meningsmotståndare.
* Ad hominem circumstantial – Man påstår att omständigheterna någon befinner sig i gör att han har fel.
* Ad hominem tu quoque – Tu quoque betyder "du också".
* Guilt by association - Argument som har som syfte att förknippa meningsmotståndaren med något, allmänt betraktat, dåligt.
samt goodwinslag - du är nazist
Ngn som känner IGEN REDCLOUD´s "debatt teknik"