Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
blueheaven
MartinLindgren
Redvictory
F.I.S.T
8 posters

    Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !!

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !! Empty Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !!

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-16, 22:59

    Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut.
    Gång efter annan träffar jag människor som bryts ner av regeringens "trollspö" som gör folk friska genom att helt enkelt utförsäkra dem, tvinga dem till arbete de inte orkar med..... Senast idag träffade jag en kvinna/vän som har ett mycket ovanligt hjärtfel, vilket kan när som helst skicka henne till en för tidig död, i synnerhet under stress.
    Och Husmark pratar om mildrade regler ???

    Jag bor i en liten stad, men känner allt för många fall som bara blir sjukare av arbetstvång.... detta är inte människovärdigt.
    Samtidigt går massor av friska människor arbetslösa..... någon fler som tycker detta är vansinnigt ?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !! Empty Sv: Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !!

    Inlägg  Redvictory 2009-12-16, 23:22

    F.I.S.T skrev:Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut.
    Gång efter annan träffar jag människor som bryts ner av regeringens "trollspö" som gör folk friska genom att helt enkelt utförsäkra dem, tvinga dem till arbete de inte orkar med..... Senast idag träffade jag en kvinna/vän som har ett mycket ovanligt hjärtfel, vilket kan när som helst skicka henne till en för tidig död, i synnerhet under stress.
    Och Husmark pratar om mildrade regler ???

    Jag bor i en liten stad, men känner allt för många fall som bara blir sjukare av arbetstvång.... detta är inte människovärdigt.
    Samtidigt går massor av friska människor arbetslösa..... någon fler som tycker detta är vansinnigt ?

    Vi lär snart se Reinfeldt uttala sig om att Husmark drivit denna häxjakt på eget initiativ! allt för att rädda sitt eget skinn! och då kommer Anhängarna här att hålla med! (sekthögern)
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !! Empty Sv: Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-17, 00:16

    Reinfeldt och alliansen räknar iskallt med att svenska folket är dumskallar, lite valfläsk så är allt glömt inbillar man sig!

    Men folkets ilska över regeringens behandling av sjuka och skadade kommer skada dom själva, vi ser nog bara början ännu!

    Reinfeldt själv är så enfaldig att han tror allt beror på hans frånvaro, han fattar inte att svenska folket redan ger alliansen tummen ner!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !! Empty Sv: Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !!

    Inlägg  blueheaven 2009-12-17, 01:01

    ---------------


    Senast ändrad av blueheaven den 2010-01-14, 15:33, ändrad totalt 1 gång
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !! Empty Sv: Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !!

    Inlägg  berralarzon 2009-12-17, 01:13

    blueheaven skrev:
    martin7lindgren skrev:Reinfeldt och alliansen räknar iskallt med att svenska folket är dumskallar, lite valfläsk så är allt glömt inbillar man sig!

    Men folkets ilska över regeringens behandling av sjuka och skadade kommer skada dom själva, vi ser nog bara början ännu!

    Reinfeldt själv är så enfaldig att han tror allt beror på hans frånvaro, han fattar inte att svenska folket redan ger alliansen tummen ner!

    Redvictory martin enigma får mig att tänka på en flock hyenor som inte annat vill än illa! affraid

    Efter åren härinne bh så har vi en viss empati för dig med..
    Strange..
    //berra
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !! Empty Sv: Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !!

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-17, 02:14

    Men det är ganska intressant ändå, att så många går arbetslösa, och ändå är det bråttom att få ut SJUKA människor till jobb de inte orkar med ????
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !! Empty Sv: Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !!

    Inlägg  blueheaven 2009-12-17, 02:15

    -----------


    Senast ändrad av blueheaven den 2010-01-14, 15:33, ändrad totalt 1 gång
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !! Empty Sv: Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !!

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-17, 02:19

    blueheaven skrev:
    F.I.S.T skrev:Men det är ganska intressant ändå, att så många går arbetslösa, och ändå är det bråttom att få ut SJUKA människor till jobb de inte orkar med ????

    Må så vara men arbetslinjen består nog av fler ingredienser än så? cyclops

    "Nog" ?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !! Empty Sv: Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !!

    Inlägg  blueheaven 2009-12-17, 02:21

    --------


    Senast ändrad av blueheaven den 2010-01-14, 15:33, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !! Empty Sv: Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-18, 01:54

    F.I.S.T skrev:Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut.
    Gång efter annan träffar jag människor som bryts ner av regeringens "trollspö" som gör folk friska genom att helt enkelt utförsäkra dem, tvinga dem till arbete de inte orkar med..... Senast idag träffade jag en kvinna/vän som har ett mycket ovanligt hjärtfel, vilket kan när som helst skicka henne till en för tidig död, i synnerhet under stress.
    Och Husmark pratar om mildrade regler ???

    Jag bor i en liten stad, men känner allt för många fall som bara blir sjukare av arbetstvång.... detta är inte människovärdigt.
    Samtidigt går massor av friska människor arbetslösa..... någon fler som tycker detta är vansinnigt ?


    Ja visst är det vansinnigt!!!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !! Empty Sv: Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !!

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-18, 02:10

    blueheaven skrev:
    F.I.S.T skrev:
    blueheaven skrev:
    F.I.S.T skrev:Men det är ganska intressant ändå, att så många går arbetslösa, och ändå är det bråttom att få ut SJUKA människor till jobb de inte orkar med ????

    Må så vara men arbetslinjen består nog av fler ingredienser än så? cyclops

    "Nog" ?

    Ja är det inte berättigad tanke? cyclops

    ... jag tyckte bara det lät som att du var osäker på själv, om det innehöll mer... OCH DET är ju berättigat Cool
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !! Empty Sv: Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-18, 02:30

    Kan det verkligen finnas några "normalt funtade" människor i vårt land, oavsett partifärger som kan stödja Reinfeldt regeringens behandling av sjuka och utsatta människor?

    Visst har man förstått här på forum att det finns många högeranhängare som hyllar regeringens tilltag,

    Så frågan blir ju då,är dom "normalt funtade", man får ju anta att dom inbillar sig att aldrig bli sjuka eller skadade, för inte fan vill ens dom jublande högeranhängarna kastas ur sjukförsäkringen själva efter ett visst datum, om dom inte är hela och friska?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !! Empty Hylla

    Inlägg  Secrist 2009-12-18, 07:53

    Kan det verkligen finnas några "normalt funtade" människor i vårt land, oavsett partifärger som kan stödja Reinfeldt regeringens behandling av sjuka och utsatta människor?

    Visst ska de ha kritik för delar av deras reformarbete men att något måste göras för att motarbeta sjukskrivningar och förtidspensioneringar är alla överens om. Även sossarna. Det är bara naivt att tro något annat.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !! Empty Sv: Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !!

    Inlägg  Redvictory 2009-12-18, 09:08

    Secrist skrev:Kan det verkligen finnas några "normalt funtade" människor i vårt land, oavsett partifärger som kan stödja Reinfeldt regeringens behandling av sjuka och utsatta människor?

    Visst ska de ha kritik för delar av deras reformarbete men att något måste göras för att motarbeta sjukskrivningar och förtidspensioneringar är alla överens om. Även sossarna. Det är bara naivt att tro något annat.

    Men för inte länge sen satt du ju här med resten av dina anhängarvänner och försvarade Husmark att det inte alls var något fel på reformer anklagelser mot
    FK för att inte förstå riktlinjerns m,m m,m ! stå upp för det ni sagt eller erkänn att ni inte visste hur illa det var eller som vanligt invänta vad pappa Reinfeldt säger så är plötsligt alla era gamla åsikter som bortblåsta!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !! Empty Borta

    Inlägg  Secrist 2009-12-18, 09:18

    plötsligt alla era gamla åsikter som bortblåsta!

    Inte det minsta. Jag stödjer till 100% syftet med att reformera vänsterns misslyckade sjukförsäkring. Och jag tycker fortfarande att även FK har ett ansvar i denna mediala härva.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !! Empty Sv: Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !!

    Inlägg  Redvictory 2009-12-18, 09:36

    Secrist skrev:plötsligt alla era gamla åsikter som bortblåsta!

    Inte det minsta. Jag stödjer till 100% syftet med att reformera vänsterns misslyckade sjukförsäkring. Och jag tycker fortfarande att även FK har ett ansvar i denna mediala härva.

    För att FK till punkt o pricka följde Alliansens Sk Rehabiliteringskedja! ja varför blir jag INTE förvånad? du är ju en Alliansare som kan dö för din sektledare!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !! Empty Sv: Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !!

    Inlägg  theward 2009-12-18, 09:53

    Secrist skrev:plötsligt alla era gamla åsikter som bortblåsta!

    Inte det minsta. Jag stödjer till 100% syftet med att reformera vänsterns misslyckade sjukförsäkring. Och jag tycker fortfarande att även FK har ett ansvar i denna mediala härva.

    Ansvaret skulle isåfall vara att de inte klagat tidigare.
    Då jag vet vad många handläggare tycker om både de nya direktiven och Husmark/Persson

    Syftet är kanske inte samma som du tror, eller så är det,det.
    Då är det etter värre, av så många anledningar scratch

    Sponsored content


    Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !! Empty Sv: Det är för många nu som far illa, det måste få ett slut !!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-23, 12:22