Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


3 posters

    Vad har sagts om sjukförsäkringen under åren?

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vad har sagts om sjukförsäkringen under åren? Empty Vad har sagts om sjukförsäkringen under åren?

    Inlägg  Redvictory 2009-12-14, 22:28

    Mycket märkligt och motsägelsefullt har sagts under de senaste åren om sjukförsäkringen.

    Här är ett litet urval…

    Socialstyrelsens Jan Larsson, om nya skärpta riktlinjer för sjukskrivningar, 10 augusti 2007;

    - Vi kan inte säga att vi har någon god vetenskaplig grund för några av de här riktlinjerna …

    Cristina Husmark Pehrsson, SvD 15 augusti, 2007;

    - De nya skärpta riktlinjerna för sjukskrivningar ska bidra till att betala regeringens skattesänkningar.

    - riktlinjerna är vetenskapligt motiverade.


    *

    Sydsvenskan 15 mars 2008 – Fråga till Husmark P.

    Sedan 2003 har sjuktalen sjunkit och statens utgifter för sjukförsäkringen minskar, förra året med fem miljarder kronor. Varför vill ni skärpa reglerna?

    (Retoriken är putsad.)

    Det handlar inte om pengar. Det handlar om att hjälpa och stödja människor.

    Samma dag, samma tidning – Husmark P. tar plötsligt avstånd från hela sjukförsäkringsförslaget;

    Jag står inte bakom den. Den är en tjänstemannaprodukt. Jag står bakom den så till vida att det är ett förslag i enlighet med intentionerna från regeringen. Men jag står inte bakom skrivelsen.

    *

    Husmark P. tolkar sin egen lag på ett seminarium om sjukförsäkringen, Januari 2009;

    - det räcker med att klara av att arbeta halvtid hos sin arbetsgivare för att undvika prövning mot hela arbetsmarknaden efter 180 dagar

    Cecilia Udin, verksamhetsansvarig för sjukförsäkringen på Försäkringskassan, efter mötet;

    Jag tror inte att Cristina Husmark Pehrsson vill stå för lagen. Det verkar vara en sammanblandning av okunskap och ovilja att stå för den

    *

    Plånboken P1, 18 november 2009 (om de 54 000 som kastas ut från försäkringen 2010)…

    Vad händer med de sjuka som blir av med sin försörjning?

    - då får de nu, jag skulle nästan vilja säga, en glass-fil in i a-kassan…

    Vad ska de utförsäkrade som inte klarar av att arbeta göra?

    - man får ha försörjningsstöd. Det är väldigt många i vårt land som har det…


    *

    Regeringen backar om cancersjuka som tvingas jobba heltid efter 180 dagar, TV intervju 4 december 2009;

    - nu diskuterar vi inte vems fel det var…

    Agenda 6 december 2009, samma tema;

    inga remissinstanser har i sina remissvar poängterat att det kunde få de här orimliga konsekvenserna..

    Aktuellt 9 december 2009, erkänner Husmark P;

    - remissinstanserna var mycket kritiska mot hela rehabiliteringskedjan…

    *

    Ständigt matas vi med myter om att sjukförsäkringen kostar för mycket, att kostnaderna har ökat, att svenskarna har varit ”världens sjukaste folk” osv. Men, hur är det egentligen….
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vad har sagts om sjukförsäkringen under åren? Empty Sv: Vad har sagts om sjukförsäkringen under åren?

    Inlägg  RedCloud 2009-12-14, 22:34

    Men, hur är det egentligen….

    Dax att byta ut folket i Rosenbad....
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Vad har sagts om sjukförsäkringen under åren? Empty Sv: Vad har sagts om sjukförsäkringen under åren?

    Inlägg  Blåfront 2009-12-15, 01:19

    Varför går vi inte tillbaks till 2002 då S lovade BEKÄMPA ohälsotalet?
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Vad har sagts om sjukförsäkringen under åren? Empty Sv: Vad har sagts om sjukförsäkringen under åren?

    Inlägg  Blåfront 2009-12-15, 01:21

    Kolla vad rödjävel är duktig att granska olika citat, olika år olika tidningar

    Han fattar inte att det är så jag gör med rödjävlar?

    Men då passar det ju givetvist inte!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vad har sagts om sjukförsäkringen under åren? Empty Sv: Vad har sagts om sjukförsäkringen under åren?

    Inlägg  RedCloud 2009-12-15, 08:53

    Han fattar inte att det är så jag gör med rödjävlar?

    lol! lol! lol!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vad har sagts om sjukförsäkringen under åren? Empty Sv: Vad har sagts om sjukförsäkringen under åren?

    Inlägg  Redvictory 2009-12-15, 09:01

    Blåfront skrev:Varför går vi inte tillbaks till 2002 då S lovade BEKÄMPA ohälsotalet?

    En av skillnaderna mellan dig och mig är att jag debatterar dagens politik som vi kan påverka! att sitta här och beklaga sig om nåt som hänt i regheringen före är lika dumt som om jag skulle börja dra upp Torbjörn Fälldin Ola Ullsten Gösta Bohman m,m! Den andra skillnaden är att du är gravt psykiskt störd Nazze!

    Sponsored content


    Vad har sagts om sjukförsäkringen under åren? Empty Sv: Vad har sagts om sjukförsäkringen under åren?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 15:36