Jag är mäkta upprörd av den nutida debatten över underbetalda lärare, det är något som har varit en nagel i ögat på mig en längre period. Dessa så kallade läromästare som enbart är pengahungriga, ofta outbildade förståsigpåare som inte bara har orimligt lång semester utan också redan i dagens läge har i min åsikt för hög lön. Vad ställs det för krav på lärare i dagens samhälle, egentligen?
+2
autopower
bandita
6 posters
De redan överbetalda lärarna kräver mer pengar
autopower- Antal inlägg : 1
- Inlägg 2
Vart har du sovit de sista åren?
Jag som medialärare i borlänge, jag ser ditt inlägg som väldigt provocative, jag jobbar ofta 55 timmarsveckor och har bara fem veckors semester varje år, med en månadslön på 32000 netto så känner jag mig inte direkt överbetald utan snarare väldigt underbetald!
Ungarna kan inget, vill inget och bryr sig inte, har mer än en gång slitit det lilla hår jag har kvar för att försöka få dem att förstå att det finns en värld utanför wow!
Vad jobbar du med? Eller är du en lat bidragstagare som inte rör dig i onödan kanske?
Ungarna kan inget, vill inget och bryr sig inte, har mer än en gång slitit det lilla hår jag har kvar för att försöka få dem att förstå att det finns en värld utanför wow!
Vad jobbar du med? Eller är du en lat bidragstagare som inte rör dig i onödan kanske?
bandita- Antal inlägg : 2
edit
Senast ändrad av bandita den 2011-06-03, 00:34, ändrad totalt 1 gång
Gandalf- Antal inlägg : 473
- Inlägg 4
10000
10.000 kronor mer i månadslön till lärare? skrevs det häromsistens på AB.
På vilket sätt skulle denna enorma löneförhöjning bidraga till att kunskapsnivån hos det uppväxande släktet blev till det bättre?
Dessutom skulle ju kommunkassan dräneras på kapital som kanske hellre borde investeras till andra nyttigheter vad gäller utbildning och investering till nästa generation!
På vilket sätt skulle denna enorma löneförhöjning bidraga till att kunskapsnivån hos det uppväxande släktet blev till det bättre?
Dessutom skulle ju kommunkassan dräneras på kapital som kanske hellre borde investeras till andra nyttigheter vad gäller utbildning och investering till nästa generation!
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
bandita skrev:Jag är mäkta upprörd av den nutida debatten över underbetalda lärare, det är något som har varit en nagel i ögat på mig en längre period. Dessa så kallade läromästare som enbart är pengahungriga, ofta outbildade förståsigpåare som inte bara har orimligt lång semester utan också redan i dagens läge har i min åsikt för hög lön. Vad ställs det för krav på lärare i dagens samhälle, egentligen?
Kraven verkar inte vara över en 5 årings nivå om man ser på den "lärare" som är flitigast på detta forum.
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
autopower skrev:Jag som medialärare i borlänge, jag ser ditt inlägg som väldigt provocative, jag jobbar ofta 55 timmarsveckor och har bara fem veckors semester varje år, med en månadslön på 32000 netto så känner jag mig inte direkt överbetald utan snarare väldigt underbetald!
32000 och underbetald... Mycket ska ha mer... 32 000 är ingen dålig lön!
Dannehof- Antal inlägg : 306
autopower skrev:Jag som medialärare i borlänge, jag ser ditt inlägg som väldigt provocative, jag jobbar ofta 55 timmarsveckor och har bara fem veckors semester varje år, med en månadslön på 32000 netto så känner jag mig inte direkt överbetald utan snarare väldigt underbetald!
Har du inte tänkt på att dom som hamnar med bidrag inte har något annat val? Det är långa köer till socialkontoret idag som du kanske inte vet om,och det är inte bara invandrare som tvingas leva på bidrag,även massor av Svenskar med,och dom hårdast drabbade idag är unga och invandrare,men dom struntar man i.Såna som du din giriga jävel borde inte klaga över din lön.Du ska bara ha mer och mer du.Förmodligen röstade du på nåt borgarparti det senaste valet.Du vet inte om verkligheten för dom svagaste i samhället som inte har någon möjlighet att ta sig längre upp i klasserna.Du ska hålla käften tycker jag,och sluta klaga.