Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
autopower
bandita
6 posters

    De redan överbetalda lärarna kräver mer pengar

    bandita
    bandita


    Antal inlägg : 2
    Join date : 11-06-02

    De redan överbetalda lärarna kräver mer pengar Empty De redan överbetalda lärarna kräver mer pengar

    Inlägg  bandita 2011-06-02, 21:16

    Jag är mäkta upprörd av den nutida debatten över underbetalda lärare, det är något som har varit en nagel i ögat på mig en längre period. Dessa så kallade läromästare som enbart är pengahungriga, ofta outbildade förståsigpåare som inte bara har orimligt lång semester utan också redan i dagens läge har i min åsikt för hög lön. Vad ställs det för krav på lärare i dagens samhälle, egentligen?
    autopower
    autopower


    Antal inlägg : 1
    Join date : 11-06-02

    De redan överbetalda lärarna kräver mer pengar Empty Vart har du sovit de sista åren?

    Inlägg  autopower 2011-06-02, 21:19

    Jag som medialärare i borlänge, jag ser ditt inlägg som väldigt provocative, jag jobbar ofta 55 timmarsveckor och har bara fem veckors semester varje år, med en månadslön på 32000 netto så känner jag mig inte direkt överbetald utan snarare väldigt underbetald!

    Ungarna kan inget, vill inget och bryr sig inte, har mer än en gång slitit det lilla hår jag har kvar för att försöka få dem att förstå att det finns en värld utanför wow!

    Vad jobbar du med? Eller är du en lat bidragstagare som inte rör dig i onödan kanske?
    bandita
    bandita


    Antal inlägg : 2
    Join date : 11-06-02

    De redan överbetalda lärarna kräver mer pengar Empty Sv: De redan överbetalda lärarna kräver mer pengar

    Inlägg  bandita 2011-06-02, 21:23

    edit


    Senast ändrad av bandita den 2011-06-03, 00:34, ändrad totalt 1 gång
    Gandalf
    Gandalf


    Antal inlägg : 473
    Join date : 11-04-08

    De redan överbetalda lärarna kräver mer pengar Empty 10000

    Inlägg  Gandalf 2011-06-02, 22:00

    10.000 kronor mer i månadslön till lärare? skrevs det häromsistens på AB.

    På vilket sätt skulle denna enorma löneförhöjning bidraga till att kunskapsnivån hos det uppväxande släktet blev till det bättre?

    Dessutom skulle ju kommunkassan dräneras på kapital som kanske hellre borde investeras till andra nyttigheter vad gäller utbildning och investering till nästa generation!
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    De redan överbetalda lärarna kräver mer pengar Empty Sv: De redan överbetalda lärarna kräver mer pengar

    Inlägg  RedMentalCase 2011-06-03, 00:46

    bandita skrev:Jag är mäkta upprörd av den nutida debatten över underbetalda lärare, det är något som har varit en nagel i ögat på mig en längre period. Dessa så kallade läromästare som enbart är pengahungriga, ofta outbildade förståsigpåare som inte bara har orimligt lång semester utan också redan i dagens läge har i min åsikt för hög lön. Vad ställs det för krav på lärare i dagens samhälle, egentligen?

    Kraven verkar inte vara över en 5 årings nivå om man ser på den "lärare" som är flitigast på detta forum.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    De redan överbetalda lärarna kräver mer pengar Empty Sv: De redan överbetalda lärarna kräver mer pengar

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-06-05, 00:25

    autopower skrev:Jag som medialärare i borlänge, jag ser ditt inlägg som väldigt provocative, jag jobbar ofta 55 timmarsveckor och har bara fem veckors semester varje år, med en månadslön på 32000 netto så känner jag mig inte direkt överbetald utan snarare väldigt underbetald!

    Ungarna kan inget, vill inget och bryr sig inte, har mer än en gång slitit det lilla hår jag har kvar för att försöka få dem att förstå att det finns en värld utanför wow!

    Vad jobbar du med? Eller är du en lat bidragstagare som inte rör dig i onödan kanske?



    32000 och underbetald... Mycket ska ha mer... 32 000 är ingen dålig lön!
    Dannehof
    Dannehof


    Antal inlägg : 306
    Join date : 12-12-10
    Age : 34

    De redan överbetalda lärarna kräver mer pengar Empty Sv: De redan överbetalda lärarna kräver mer pengar

    Inlägg  Dannehof 2012-12-14, 20:05

    autopower skrev:Jag som medialärare i borlänge, jag ser ditt inlägg som väldigt provocative, jag jobbar ofta 55 timmarsveckor och har bara fem veckors semester varje år, med en månadslön på 32000 netto så känner jag mig inte direkt överbetald utan snarare väldigt underbetald!

    Ungarna kan inget, vill inget och bryr sig inte, har mer än en gång slitit det lilla hår jag har kvar för att försöka få dem att förstå att det finns en värld utanför wow!

    Vad jobbar du med? Eller är du en lat bidragstagare som inte rör dig i onödan kanske?

    Har du inte tänkt på att dom som hamnar med bidrag inte har något annat val? Det är långa köer till socialkontoret idag som du kanske inte vet om,och det är inte bara invandrare som tvingas leva på bidrag,även massor av Svenskar med,och dom hårdast drabbade idag är unga och invandrare,men dom struntar man i.Såna som du din giriga jävel borde inte klaga över din lön.Du ska bara ha mer och mer du.Förmodligen röstade du på nåt borgarparti det senaste valet.Du vet inte om verkligheten för dom svagaste i samhället som inte har någon möjlighet att ta sig längre upp i klasserna.Du ska hålla käften tycker jag,och sluta klaga.

    Sponsored content


    De redan överbetalda lärarna kräver mer pengar Empty Sv: De redan överbetalda lärarna kräver mer pengar

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 17:28