GustavAnder 2009-12-13, 15:29
"människan är av naturen lat" .... jag antar att du utgår från dig själv då.
Jag håller inte med om att alla är det. Det förekommer en hel del lata människor i världen, men de är nog ändå i minoritet, och de förekommer rikligt i överklassen....
Vilket dravel du kommer med, bara för att jag pekar på att människan behöver ett mål och en piska ibland. Samhällen utan det går under, har du inte minsta kunskap om historien ?
Det är klart att det ska vara gränser och nivåer.... vem har sagt nåt annat ?!
Ingen, men många tycks ju inbilla sig att nivåerna är 12000 .
Ja ja du vill behålla socialbidrag och försäkringskassa och AF.... Detta är lite underligt ändå, att du vill behålla ett system som kostar mångt mångt mycket mer i skattepengar än medborgarlön skulle göra. Med medborgarlön försvinner onödig byråkrati, onödigt spenderade pengar på jakt på sjuka, försvinner.... och kan spenderas på RIKTIG rehab.... och förbättrade löner till låglöneyrken, så får du ändå effekten att folk får mer om de jobbar. Men detta är borgarna väldigt rädda för.... att låglöneyrkena skulle få det för bra.... så de inte kan utnyttjas, styras och stävjas.....
Så du backar från ditt vänster skitsnack som liknar nassarnas ?? Du har flera gånger påstått att jag/vi önskar att alla sjuka ska dö,och att vi inte vill ha någon form av bidrag alls, backar du från det , eller du kan inte ?
Annars är en poäng av mig att systemet med medborgarlön kommer att likna socialbidrag så mycket att det är frågan om det är någon mening med det.