Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
MartinLindgren
Redclown
berralarzon
Redvictory
8 posters

    Vad får Husmark om hon blir sjuk?

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vad får Husmark om hon blir sjuk? Empty Vad får Husmark om hon blir sjuk?

    Inlägg  Redvictory 2009-12-09, 00:17

    Socialförsäkringsminister Cristina Husmark Pehrsson får hård kritik för regeringens nya regler, som börjar gälla vid årsskiftet.
    Så vad skulle hända om socialförsäkringsministern själv blev sjuk?
    Hon skulle få 86 000 kronor bara i januari.
    - Det är riktigt sjukt, säger sjukskrivne Patrik Evergren, 39, till Expressen.se.


    Snacka om bidragsutsugare!! hur i h-e är detta möjligt?
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Vad får Husmark om hon blir sjuk? Empty Sv: Vad får Husmark om hon blir sjuk?

    Inlägg  berralarzon 2009-12-09, 00:21

    Redvictory skrev:Socialförsäkringsminister Cristina Husmark Pehrsson får hård kritik för regeringens nya regler, som börjar gälla vid årsskiftet.
    Så vad skulle hända om socialförsäkringsministern själv blev sjuk?
    Hon skulle få 86 000 kronor bara i januari.
    - Det är riktigt sjukt, säger sjukskrivne Patrik Evergren, 39, till Expressen.se.


    Snacka om bidragsutsugare!! hur i h-e är detta möjligt?

    Bara lågt mer stående varelser står blåfront med tjyven awfultruhten/gustavander dom är helt jämnbördiga i detta.
    //berra
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vad får Husmark om hon blir sjuk? Empty Sv: Vad får Husmark om hon blir sjuk?

    Inlägg  Redvictory 2009-12-09, 00:39

    Andra regler för statsråd

    Så vad skulle hända om Cristina Husmark Pehrsson själv blev sjukskriven? Skulle hon tvingas gå kurser i cv-skrivning? Besöka arbetslivsintroduktionen? Matchas mot hela arbetsmarknaden för ett jobb, vilket som helst, som hon klarade av?
    Expressen.se frågade Ingrid Dahlin, kansliråd vid regeringskansliet.
    - Det är lite andra regler som gäller för statsråd, konstaterar Dahlin.
    Husmark Pehrsson skulle över huvud taget inte behöva ha någon kontakt med försäkringskassan.
    Som minister antas hon ha en årsarbetstid på 365 dagar och hennes ersättning räknas därför, enligt Ingrid Dahlin, på exakt antal dagar under en månad.

    Men för h-e kärringen ska väl för fan matchas mot den öppna arbetsmarknaden besöka arbetslivsintroduktion m,m m,m fy fan vilken äcklig (M)oderatkärring!
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    Vad får Husmark om hon blir sjuk? Empty Sv: Vad får Husmark om hon blir sjuk?

    Inlägg  Redclown 2009-12-09, 01:09

    Leta efter lägre stående varelser än berra och redvictory!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vad får Husmark om hon blir sjuk? Empty Sv: Vad får Husmark om hon blir sjuk?

    Inlägg  Redvictory 2009-12-09, 01:14

    Redclown skrev:Leta efter lägre stående varelser än berra och redvictory!

    Behövs ej sålänge du finns B-H! du är ju ett av forumets lägsta lågvattenmärken!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vad får Husmark om hon blir sjuk? Empty Sv: Vad får Husmark om hon blir sjuk?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-09, 01:22

    Så mycket stålar Kris-Tina drar in genom att bara nu i januari kasta ut ca 17.000 ur försäkringen så är ju självklart hon och hennes kompisar själva undantagna från sina egna regler!

    VEM BLIR FÖRVÅNAD?
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Vad får Husmark om hon blir sjuk? Empty Sv: Vad får Husmark om hon blir sjuk?

    Inlägg  råttan. 2009-12-09, 01:24

    Jag som trodde sjukförsäkringen var till för de sjuka och inte de bidragsberoende.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Vad får Husmark om hon blir sjuk? Empty va ?

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-09, 01:26

    råttan. skrev:Jag som trodde sjukförsäkringen var till för de sjuka och inte de bidragsberoende.

    Men det förstår du väl, de har ju röstat på vänstern hela sitt liv, nu vill de ha " betalt" för sitt " arbete", nu vill de ha bidrag resten av livet.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vad får Husmark om hon blir sjuk? Empty Sv: Vad får Husmark om hon blir sjuk?

    Inlägg  Redvictory 2009-12-09, 01:28

    GustavAnder skrev:
    råttan. skrev:Jag som trodde sjukförsäkringen var till för de sjuka och inte de bidragsberoende.

    Men det förstår du väl, de har ju röstat på vänstern hela sitt liv, nu vill de ha " betalt" för sitt " arbete", nu vill de ha bidrag resten av livet.

    Jag har arbetat sen jag var 14 år och betalat skatt! till skillnad mot dig tjyven som suger ut ur välfärden trots att du svartarbetar och stjäl!
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    Vad får Husmark om hon blir sjuk? Empty Sv: Vad får Husmark om hon blir sjuk?

    Inlägg  Redclown 2009-12-09, 01:32

    Redvictory skrev:
    GustavAnder skrev:
    råttan. skrev:Jag som trodde sjukförsäkringen var till för de sjuka och inte de bidragsberoende.

    Men det förstår du väl, de har ju röstat på vänstern hela sitt liv, nu vill de ha " betalt" för sitt " arbete", nu vill de ha bidrag resten av livet.

    Jag har arbetat sen jag var 14 år och betalat skatt! till skillnad mot dig tjyven som suger ut ur välfärden trots att du svartarbetar och stjäl!

    Det var ett jävla tjatande om något som du inte har en aning om dessutom är du inte fri från synd själv ditt jävla hycklande rövhål!
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Vad får Husmark om hon blir sjuk? Empty dåre

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-09, 01:37

    Redclown skrev:
    Redvictory skrev:
    GustavAnder skrev:
    råttan. skrev:Jag som trodde sjukförsäkringen var till för de sjuka och inte de bidragsberoende.

    Men det förstår du väl, de har ju röstat på vänstern hela sitt liv, nu vill de ha " betalt" för sitt " arbete", nu vill de ha bidrag resten av livet.

    Jag har arbetat sen jag var 14 år och betalat skatt! till skillnad mot dig tjyven som suger ut ur välfärden trots att du svartarbetar och stjäl!

    Det var ett jävla tjatande om något som du inte har en aning om dessutom är du inte fri från synd själv ditt jävla hycklande rövhål!

    rv verkar ha trovärdighets problem, påstår sig arbetat sen han var 14, säger sig ha 4 arbete plus företag, påstår att andra (jag) som de facto betalt in miljoner är tjuvar.....
    Är det hjärntumören som spökar igen ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vad får Husmark om hon blir sjuk? Empty Money

    Inlägg  Secrist 2009-12-09, 02:12

    Snacka om bidragsutsugare!! hur i h-e är detta möjligt?

    Därför att politiker tar hand om varandra.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vad får Husmark om hon blir sjuk? Empty Förvånad ?

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-09, 03:49

    Oj oj - Varför är man inte förvånad ?
    Detta verkar vara mer regel än undantag, att politiker och penningstinna makthavare skall vara undantagna de regler som gäller vanliga medborgare.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vad får Husmark om hon blir sjuk? Empty Sv: Vad får Husmark om hon blir sjuk?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-09, 04:24

    Vilka är dom bidragsberoende du yrar om Kronråttan?

    Menar du dom 17.000 som kastas ut från sjukförsäkringen i januari, du vet dom du kallat lata och tärande i flera år?

    Hur vill du själv bemötas om du blir sjuk,vill du då smaka på din egen medicin och bli kallad tärande och lat bidragslyftare, som du själv kör med mot dina utsatta medmänniskor?

    Sponsored content


    Vad får Husmark om hon blir sjuk? Empty Sv: Vad får Husmark om hon blir sjuk?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 17:26