Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
patriot
lazy
berralarzon
Redvictory
Redclown
RedCloud
GustavAnder
formsvackan
Regndrottning
råttan.
14 posters

På tal om smygskattehöjning

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

På tal om smygskattehöjning - Sida 4 Empty Sv: På tal om smygskattehöjning

Inlägg  RedMentalCase 2013-09-23, 14:33

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Du tycks vara medveten om att ag är sänkt, men vad håller du då på med?
    Jag nyttjar tillfället att återigen påpeka att dribblandet med arbetsgivaravgiften inneburit att regeringen höjt inkomstskatten för alla löntagare, hittills med 5,48 procentenheter.

Att som du jubla över ett jobbskattebidrag som du till stor del betalar själv är lika begåvat som råttans försök att få låna sina pensionsavsättningar en gång till Very Happy
    Du tycks bara "nyttja" tillfället till att bevisa hur knäpp du är.
    Lallar om att andra ljuger och fantiserar när den ende som gör det är du, get help, man.

redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2013-09-23, 14:34

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Mår röda foliet dåligt av att ag har sänkts?
    Arbetsgivaravgiften berör mig inte speciellt mycket längre. Jag tycker dock att det är beklagligt att ni på högerkanten lurats att tro att en skattehöjning är en sänkning. Du ska nog vara glad att det inte är förbjudet att vara dum Very Happy 
    Du är vrickad, ag avgiften är ju sänkt!
    Jovisst, marginellt. Skattedelen har dock höjts, kraftigt. Detta måste vara pinsamt för dig och dina bröder i bedrövelsen eftersom ni i vanlig ordning tillgriper er traditionella "katastrofhantering", blunda, blåneka och ljug Very Happy
    RedMentalCase skrev:Och sen ljuger du igen och påstår att den inte berör dig
    Vem/vilka tror du betalar arbetsgivaravgift på min pension, staten, försäkringsbolagen ?
    Din dumme fan arbetsgivareavgiften är ju betald före avsättning till pensionsmedel pajas! clown cyclops 
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2013-09-23, 14:38

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Du tycks vara medveten om att ag är sänkt, men vad håller du då på med?
    Jag nyttjar tillfället att återigen påpeka att dribblandet med arbetsgivaravgiften inneburit att regeringen höjt inkomstskatten för alla löntagare, hittills med 5,48 procentenheter.

Att som du jubla över ett jobbskattebidrag som du till stor del betalar själv är lika begåvat som råttans försök att få låna sina pensionsavsättningar en gång till Very Happy
    Lallar om att andra ljuger och fantiserar när den ende som gör det är du, get help, man.
    Lugn och fin nu, vi vet redan att du har noll koll på det du själv skriver Very Happy

Btw: du kan ju vid tillfälle informera tomteblosset BH om att pensionsavsättningar ingår i arbetsgivaravgiften.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-09-23, 14:45

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

Lugn och fin nu, vi vet redan att du har noll koll på det du själv skriver Very Happy

Btw: du kan ju vid tillfälle informera tomteblosset BH om att pensionsavsättningar ingår i arbetsgivaravgiften.
    Du är f-n i mig inte riktigt klok , påstår andra har noll koll när ag i själva verket sänkts!

Din hjärna verkar vara i förruttnelsestadiet, den perfekte vänsterväljaren.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2013-09-23, 14:58

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

Du är f-n i mig inte riktigt klok , påstår andra har noll koll när ag i själva verket sänkts!

Din hjärna verkar vara i förruttnelsestadiet, den perfekte vänsterväljaren.
    Ett tydligt tecken på haschrökande och stort alkoholintag i kombination med demens ja här ser vi resultatet i form av foliet! affraid Shocked
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-09-23, 15:32

RedMentalCase skrev:påstår andra har noll koll när ag i själva verket sänkts!
    För helvete RMC, du kan sänka arbetsgivaravgiften mera genom att plocka bort alla försäkringar ur densamma, något som då innebär att du bara har skattedelen kvar. Denna har HÖJTS med 5,48 procentenheter av rövarregeringen Reinfeldt !

Om du känner dig kompenserad för skattehöjningen genom att du fått en sämre socialförsäkring är du att beklaga.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-09-23, 18:23

Kan det vara så att alla utom foliet fått sänkt skatt?

Min arbetsgivaravgift har sänkts. Min inkomstskatt har sänkts. Arbetsgivaravgift för ungdomar har sänkts kraftigt. Restaurangmomsen har sänkts.

Inom ramen för den sänkta arbetsgivaravgiften har posterna omfördelats något för att bättre matcha verkligheten. Under sosseriets tid tog man ut en alldeles för hög sjukförsäkringsavgift. Överskjutande medel gick till nypåhittade bidrag. Den "skattehöjning" foliet yrar om infördes m.a.o under soseriets tid.

Att foliet nu kacklar vidare som den praktnolla han är, kan vara hans sätt att erkänna att han har fel.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-09-23, 18:24

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:påstår andra har noll koll när ag i själva verket sänkts!
    För helvete RMC, du kan sänka arbetsgivaravgiften mera genom att plocka bort alla försäkringar ur densamma, något som då innebär att du bara har skattedelen kvar. Denna har HÖJTS med 5,48 procentenheter av rövarregeringen Reinfeldt !

Om du känner dig kompenserad för skattehöjningen genom att du fått en sämre socialförsäkring är du att beklaga.
    Fel igen foliet, det är bara en liten verklighetsanpassning som skett. Skattehöjningarna stod sosseriet för.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-09-23, 19:13

ericTheDog skrev:Kan det vara så att alla utom foliet fått sänkt skatt?
    Nej.
    ericTheDog skrev:Min arbetsgivaravgift har sänkts.
    Detta har du märkt hur då ?
    ericTheDog skrev:Min inkomstskatt har sänkts.
    Då jag inte vet hur din kommunalskatt förändrats kan jag inte veta om du ljuger eller inte.

Jobbskatteavdraget är som framgår av namnet ett avdrag, inte en sänkning.
    ericTheDog skrev:Arbetsgivaravgift för ungdomar har sänkts kraftigt.
    Medfört i stort sett ingenting.
    ericTheDog skrev:Restaurangmomsen har sänkts.
    Medfört i stort sett ingenting.
    ericTheDog skrev:Inom ramen för den sänkta arbetsgivaravgiften har posterna omfördelats något för att bättre matcha verkligheten.
    Nej, för att matcha lagstiftningen torde vara en korrektare beskrivning.
    ericTheDog skrev:Under sosseriets tid tog man ut en alldeles för hög sjukförsäkringsavgift.
    Ändå ylade ni över att sjuka skulle driva landet i konkurs.
    ericTheDog skrev:Överskjutande medel gick till nypåhittade bidrag.
    Vilka menar du ?

3 § Sjukförsäkringsavgifter ska finansiera kostnader för följande ersättningar som utges enligt socialförsäkringsbalken
    1. graviditetspenning enligt 10 kap., sjukpenning och ersättning för merkostnader för resor enligt 27 kap. samt ersättningar enligt 110 kap. 30 § för kostnader för utredning m.m. i ärenden om sjukdom och rehabilitering,
    2. rehabiliteringspenning och andra ersättningar enligt 31 kap., och
    3. inkomstrelaterad sjukersättning och inkomstrelaterad aktivitetsersättning enligt 34 kap. Lag (2010:1283).

4 § Sjukförsäkringsavgifter ska också finansiera
    1. Centrala studiestödsnämndens kostnader med anledning av att studielån som avser en sjukperiod inte behöver återbetalas enligt studiestödslagen (1999:1395) eller bestämmelser som har meddelats med stöd av den lagen,
    2. kostnader för närståendepenning enligt 47 kap. socialförsäkringsbalken,
    3. Försäkringskassans kostnader enligt lagen (1991:1047) om sjuklön,
    4. vissa av Försäkringskassans förvaltningskostnader, och
    5. sådana statliga ålderspensionsavgifter enligt lagen (1998:676) om statlig ålderspensionsavgift som betalas för förmåner enligt 1 och 2 ovan samt 3 §. Lag (2011:1515).

Varför nöjde då inte rövarregeringen sig med att bara ta bort dessa ?
    ericTheDog skrev:Den "skattehöjning" foliet yrar om infördes m.a.o under soseriets tid.
    Nej, införandet kan nog sossarna få stå för, men höjningen ligger rövarregeringen bakom.

http://www.svensktnaringsliv.se/fragor/sjukfranvaro/hojd-loneavgift-minskar-incitament-att-anstalla_41518.html

Den allmänna löneavgiften infördes 1995 i syfte att delfinansiera det svenska EU-ordförandeskapet. Avgiften har därefter fungerat som ett allmänt tillskott till statsbudgeten, och kan inte betraktas som annat än en skatt.
    ericTheDog skrev:Att foliet nu kacklar vidare som den praktnolla han är, kan vara hans sätt att erkänna att han har fel.
    Nej, har jag fel säger jag också det öppet och ärligt. Fel kan även jag ha, 1964 hade jag t.o.m. fel två gånger Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-09-23, 19:54

1964, det var nog snarare det året då du sist hade full koll, din galning.

Du kallar avdrag för bidrag, avgift för skatt, inbillar dig att ag avgiften är höjd, kan inte ens erkänna att de som jobbar fått en skattesänkning...
    sök terapi, din röde stockkonservative stalinist.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 06:36