Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
boopi
enigma
Rainman
Corven
Regndrottning
Kakmonstret
fredrik rahm70
MartinLindgren
12 posters

    SAAB & ALLIANSEN...

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    SAAB & ALLIANSEN... Empty SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-18, 21:19

    Borgaralliansen dödförklarar Saab, man vägrar att gå in och försöka rädda företaget?
    Maud Olofson säger att skattebetalarna inte vill rädda SAAB, och därmed ansvarsbefriar hon sig själv och alliansen!
    En sittande regering som ger kalla handen till att rädda ett svenskt storbolag och kanske rädda så mycket som 25.000 jobb, kallar sig arbetar regering, där man sätter jobb i första hand och gick till val på det 2006,
    Visar sig återigen inte vara värda namnet Evil or Very Mad
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-18, 21:23

    martin7lindgren skrev:Borgaralliansen dödförklarar Saab, man vägrar att gå in och försöka rädda företaget?
    Maud Olofson säger att skattebetalarna inte vill rädda SAAB, och därmed ansvarsbefriar hon sig själv och alliansen!
    En sittande regering som ger kalla handen till att rädda ett svenskt storbolag och kanske rädda så mycket som 25.000 jobb, kallar sig arbetar regering, där man sätter jobb i första hand och gick till val på det 2006,
    Visar sig återigen inte vara värda namnet Evil or Very Mad

    kanske för att hålla ett företag som gått med förlust under armarna är lika smart som att köpa zimbawevaluta för sina pengar

    Berätta nu varför svenska skattepengar (dina och mina) skall gå oavkortat till generalmotors i USA??

    Berätta ÄVEN vad vi kall ta dessa miljarder ifrån??
    sjukvården skolor? militär? polis? eller "dom rika" som inte finns kanske??
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-18, 21:43

    Jag tycker iallafall att vi ska rädda SAAB, och ge alla möjligheter att rekonstruera, rädda varumärket och alla dessa jobb som det handlar, king
    Men SvenOtto Littorin väljer att visa upp sig när han monterar en ratt på scania idag,med ett stort leende Question
    Tycker alliansregeringen är helt handlingsförlamade när dom behövs som mest Sleep
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-18, 21:46

    martin7lindgren skrev:Jag tycker iallafall att vi ska rädda SAAB, och ge alla möjligheter att rekonstruera, rädda varumärket och alla dessa jobb som det handlar, king
    Men SvenOtto Littorin väljer att visa upp sig när han monterar en ratt på scania idag,med ett stort leende Question
    Tycker alliansregeringen är helt handlingsförlamade när dom behövs som mest Sleep


    Ungefär som vi försökte rädda varven på 70talet vilket kostade folket Åtskilliga MILJARDER rakt i sjön.

    (saab fick dock dom gamla varven gratis av staten som vi redan betalat)

    sedan kan vi debattera huruvida staten skall ha en BILINDUSTRI i sina ägor.

    skall inte staten liksom ägna sig åt välfärd trygghet och grundläggande saker såsom vägar sjukvård polis militär?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-18, 21:47

    borgaralliansen har ju slagit sig för bröstet och om och om igen påtalatr hur väl rustade vi är, men nu ser vi hur det står till med den saken No
    Mycket snack och liten verkstad i vanlig ordning i borgarsverige Twisted Evil
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-18, 21:51

    martin7lindgren skrev:borgaralliansen har ju slagit sig för bröstet och om och om igen påtalatr hur väl rustade vi är, men nu ser vi hur det står till med den saken No
    Mycket snack och liten verkstad i vanlig ordning i borgarsverige Twisted Evil

    Martin skulle du ej debattera här??

    det innbär ju att du skall svara på ställda frågor Och EJ köra med propaganda undvika debatt och byta ämnen hela tiden

    I all välmening martin

    Mvh

    Fredrik
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-18, 22:05

    Nu är det ju du som tittar in på en tråd startad av mig där jag framför mina åsikter om vad jag tycker när det gäller SAABs framtid, Very Happy
    sen väljer ju du om du vill gå in och höra vade jag har att säga, eller hur?
    Du kan inte ställa krav och börja rumstrera, clown
    Du får väl ta seden dit du kommer, förstår du inte det?
    Både du och jag diskuterar, utrycker oss precis som vi vill, så antingen gillar man läget, eller också håller man tyst, clown
    Med gillar läget menar jag acceptera andras åsikter även om dom skiljer från ens egna clown
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  Kakmonstret 2009-02-18, 22:05

    Jag gillar SAAB, men Maud har rätt. De första 5 miljarderna (i skattepengar) som behövs skulle bara vara till för att hålla SAAB flytande över vattenytan. SAAB har gått med förlust de 15-20 senaste åren, ännu fler miljarder som skulle försvinna.

    Nej, regeringen ska inte investera i en garanterad förlust. Däremot måste man göra allt för att ta tillvara på den expertis och tekniska kompetens som finns inom företaget.

    Förhoppningsvis klarar SAAB en rekonstruktion.

    Världen går alltmer mot protektionism, om alla länder pumpar in pengar i sin egen bilindustri för att skydda den så uppstår ett nollsummespel, med bortkastade miljarder som enda resultat och en än värre kris.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-18, 22:13

    Nordic Light skrev:Jag gillar SAAB, men Maud har rätt. De första 5 miljarderna (i skattepengar) som behövs skulle bara vara till för att hålla SAAB flytande över vattenytan. SAAB har gått med förlust de 15-20 senaste åren, ännu fler miljarder som skulle försvinna.

    Nej, regeringen ska inte investera i en garanterad förlust. Däremot måste man göra allt för att ta tillvara på den expertis och tekniska kompetens som finns inom företaget.

    Förhoppningsvis klarar SAAB en rekonstruktion.

    Världen går alltmer mot protektionism, om alla länder pumpar in pengar i sin egen bilindustri för att skydda den så uppstår ett nollsummespel, med bortkastade miljarder som enda resultat och en än värre kris.


    som sagt det finns en enorm likhet mellan paniken att rädda varven (s) och paniken att rädda saab

    lösningen är inte att pumpa Miljarder i en sjunkande båt.

    detta BORDE (s) ha lärt sig vid detta laget

    "
    Nej, regeringen ska inte investera i en garanterad förlust. Däremot
    måste man göra allt för att ta tillvara på den expertis och tekniska
    kompetens som finns inom företaget.

    "

    Exakt!!!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-18, 22:16

    en tanke....

    Vore det inte bättre att stötta SAAB ekonomisk under en avvecklingsperiod? Istället för att 15 000 i bara Trollhättan skall bli arbetslösa? För arbetslösa kostar också mycket pengar...


    Senast ändrad av Regndrottning den 2009-02-18, 23:35, ändrad totalt 1 gång
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  Kakmonstret 2009-02-18, 22:19

    Jo, men det kostar ännu mer pengar fö att först pumpa in 5 miljarder, och inom en kort tid se 15000 arbetslösa iaf. Bättre att ta emot en fet smäll med en gång istället enligt min mening
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-18, 22:22

    [quote="Nordic Light"]Jo, men det kostar ännu mer pengar fö att först pumpa in 5 miljarder, och inom en kort tid se 15000 arbetslösa iaf. Bättre att ta emot en fet smäll med en gång istället enligt min mening[/quote]

    regndrottning

    man räknar iskallt ekonomiskt att en arbetslös eller sjuk i arbetsför ålder kostar samhället i genomsitt 300000kr om året..

    räkna nu själv??

    det är inte långtidare eller outbildade eller sjuka vi talar om som blir varslade av saab
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  Corven 2009-02-18, 22:29

    Jag tycker Maud har rätt i en sak hon sa. Om inte GM som är världens största biltillverkare klarar av att få SAAB vinstdugligt, hur ska den svenska regeringen klara av det då?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-18, 22:44

    Vi kan ju t.ex ta tillbaks SAAB, när nu multiGM vill bli av med bolaget, och rädda genom att få fart på SAAB, satsa på rekonstruktion och rädda 10.000 tals jobb, och i slutänden tillverka miljövänliga bilar och sist men inte minst, ha varumärket SAAB kvar, Arrow
    Tror att varje satsad krona i det här läget kommer betalas tillbaks med två kronor när tiderna vänder, Arrow
    Som man säger, våga satsa, våga vinna, och i potten ligger många tusen arbetande medborgares tillvaro, Arrow
    Många är villiga och ge allt, om SAAB tvingas gå i graven, så kommer vi få känna en stor tomhet!
    RÄDDA SAAB, EN SJÄLVKLARHET, tycker jag! Arrow
    avatar
    Rainman


    Antal inlägg : 123
    Join date : 09-02-17

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  Rainman 2009-02-18, 22:48

    Min bäste Herr Rahm, jag tror att vi behöver förtydliga ett och annat i ditt inlägg bara för att du inte skall bli missförstådd.
    fredrik rahm skrev:
    man räknar iskallt ekonomiskt att en arbetslös eller sjuk i arbetsför ålder kostar samhället i genomsitt 300000kr om året..

    Vem är "man" i det här fallet? I mina öron låter siffran som något låg.

    fredrik rahm skrev:
    det är inte långtidare eller outbildade eller sjuka vi talar om som blir varslade av saab

    Hur ser utbildningsbakgrunden ut på dom som ev kommer att varslas från SAAB? Hur många utav dem är långtidssjukskrivna?

    Jag dör av nyfikenhet, så snälla svara på dessa enkla frågor.

    Mvh
    Rainman
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-18, 22:52

    Arrow Jordklotet snurrar runt sin axel, månen cirkulerar runt jorden, och jorden runt solen, Arrow
    Ju fler dagar, månader och år vi väntar, dessto dyrare blir det, räddar vi SAAB nu, så har vi kanske ett välsmort maskineri färdigt och klart när tiderna vänder! Arrow
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-18, 23:06

    Rainman skrev:Min bäste Herr Rahm, jag tror att vi behöver förtydliga ett och annat i ditt inlägg bara för att du inte skall bli missförstådd.
    fredrik rahm skrev:
    man räknar iskallt ekonomiskt att en arbetslös eller sjuk i arbetsför ålder kostar samhället i genomsitt 300000kr om året..

    Vem är "man" i det här fallet? I mina öron låter siffran som något låg.

    fredrik rahm skrev:
    det är inte långtidare eller outbildade eller sjuka vi talar om som blir varslade av saab

    Hur ser utbildningsbakgrunden ut på dom som ev kommer att varslas från SAAB? Hur många utav dem är långtidssjukskrivna?

    Jag dör av nyfikenhet, så snälla svara på dessa enkla frågor.

    Mvh
    Rainman

    ja jag tyckte den åxå är väldigt låg.. skall leta.

    Och hittade denna:

    Människor som lever i ett utanförskap kostar samhället ganska mycket pengar:
    - en "vanlig" arbetslös kostar ca 350 000 kr/år
    - "ungdom på glid" ca 2,5 miljoner/år
    - drogmissbrukare ca 1,5 - 2 miljoner/år
    - alkoholmissbrukare ca 600 000 kr/år
    Det rör sig alltså om stora belopp i samhällskostnader.

    http://www.socialredovisning.nu/


    och antagligen är det ju mest heltidsanställda tekniker monterare och ingenjörer som är saabs anställda..
    avatar
    Rainman


    Antal inlägg : 123
    Join date : 09-02-17

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  Rainman 2009-02-18, 23:27

    fredrik rahm skrev:
    ja jag tyckte den åxå är väldigt låg.. skall leta.

    Och hittade denna:

    Människor som lever i ett utanförskap kostar samhället ganska mycket pengar:
    - en "vanlig" arbetslös kostar ca 350 000 kr/år
    - "ungdom på glid" ca 2,5 miljoner/år
    - drogmissbrukare ca 1,5 - 2 miljoner/år
    - alkoholmissbrukare ca 600 000 kr/år
    Det rör sig alltså om stora belopp i samhällskostnader.

    http://www.socialredovisning.nu/


    och antagligen är det ju mest heltidsanställda tekniker monterare och ingenjörer som är saabs anställda..

    En annan som är uppfödd med läroplan 66, "eleven skall fostras att bli en kritiskt ganskande samhällsmedborgare", undrar naturligtvis vem eller vilka som döljer sig bakom "socialredovisning.nu". Vet möjligtvis du detta?

    Vad gäller produktionspersonalen på SAAB kan jag berätta för dig att det stora flertalet inte är vare sig tekniker eller ingenjörer. De flesta jobbar som montörer, en hel del via bemanningsföretag, och har ganska begränsade möjligheter att hävda sig på den lokala arbetsmarknaden, just montörer efterfrågas inte i Västra Götaland just nu. Undra varför?

    Just det, hur var det med sjukskrivna på SAAB?

    Mvh
    Rainman
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-18, 23:31

    Rainman skrev:
    fredrik rahm skrev:
    ja jag tyckte den åxå är väldigt låg.. skall leta.

    Och hittade denna:

    Människor som lever i ett utanförskap kostar samhället ganska mycket pengar:
    - en "vanlig" arbetslös kostar ca 350 000 kr/år
    - "ungdom på glid" ca 2,5 miljoner/år
    - drogmissbrukare ca 1,5 - 2 miljoner/år
    - alkoholmissbrukare ca 600 000 kr/år
    Det rör sig alltså om stora belopp i samhällskostnader.

    http://www.socialredovisning.nu/


    och antagligen är det ju mest heltidsanställda tekniker monterare och ingenjörer som är saabs anställda..

    En annan som är uppfödd med läroplan 66, "eleven skall fostras att bli en kritiskt ganskande samhällsmedborgare", undrar naturligtvis vem eller vilka som döljer sig bakom "socialredovisning.nu". Vet möjligtvis du detta?

    Vad gäller produktionspersonalen på SAAB kan jag berätta för dig att det stora flertalet inte är vare sig tekniker eller ingenjörer. De flesta jobbar som montörer, en hel del via bemanningsföretag, och har ganska begränsade möjligheter att hävda sig på den lokala arbetsmarknaden, just montörer efterfrågas inte i Västra Götaland just nu. Undra varför?

    Just det, hur var det med sjukskrivna på SAAB?

    Mvh
    Rainman


    Ja du vad du FÖRSÖKER påvisa vet jag ej?
    just montörer efterfrågas inte i Västra Götaland just nu
    typiskt svenskt beteende.. har du ett jobb MÅSTE du stanna vid detta du KAN inte vidare utbilda dig plugga byta karriär flytta.. nej nej jag är MONTÖR och skall dö som MONTÖR!!=)

    kanske att vi alla skall pumpa in mellan 10 - oändligt antal MILJARDER kronor för att gm skall släppa ett konkursmässigt företag??
    (ungefär som med varven)

    hell vi kan lägga ner alla skolor och ta dom pengarna såvida vänstern inte uppfinner en ny sedelpress i källaren eller ja höjaskatterna tills det inte alls lönar sig att jobba alls??=
    )
    avatar
    Rainman


    Antal inlägg : 123
    Join date : 09-02-17

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  Rainman 2009-02-18, 23:37

    fredrik rahm skrev:
    Ja du vad du FÖRSÖKER påvisa vet jag ej?

    kanske att vi alla skall pumpa in mellan 10 - oändligt antal MILJARDER kronor för att gm skall släppa ett konkursmässigt företag??
    (ungefär som med varven)

    hell vi kan lägga ner alla skolor och ta dom pengarna såvida vänstern inte uppfinner en ny sedelpress i källaren eller ja höjaskatterna tills det inte alls lönar sig att jobba alls??=)

    Jag är ledsen Fredrik, jag förstår inte riktigt ditt svar på min fråga om hur det förhöll sig med vem som ligger bakom de "fakta" som du stöttar dig på. Inte heller på svaret om frågan med sjukskrivna som ev riskererar att sägas upp från SAAB. Du kanske kan vara snäll och förtydliga dig?

    Mvh
    Rainman
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-18, 23:40

    Rainman skrev:
    fredrik rahm skrev:
    Ja du vad du FÖRSÖKER påvisa vet jag ej?

    kanske att vi alla skall pumpa in mellan 10 - oändligt antal MILJARDER kronor för att gm skall släppa ett konkursmässigt företag??
    (ungefär som med varven)

    hell vi kan lägga ner alla skolor och ta dom pengarna såvida vänstern inte uppfinner en ny sedelpress i källaren eller ja höjaskatterna tills det inte alls lönar sig att jobba alls??=)

    Jag är ledsen Fredrik, jag förstår inte riktigt ditt svar på min fråga om hur det förhöll sig med vem som ligger bakom de "fakta" som du stöttar dig på. Inte heller på svaret om frågan med sjukskrivna som ev riskererar att sägas upp från SAAB. Du kanske kan vara snäll och förtydliga dig?

    Mvh
    Rainman

    fakta redovisade jag med länk (annars finns det www.google.se )

    sedan missförstod du mej jag skrev att det handlade ju INTE om långtidssjuka oh arbetslösa som varslades ifrån saab

    eller menar du att folk som jobbar på saab står och är sjuka /arbetslösa??
    =)
    du verkar ha dragit saker HELT ur sammanhang i din debatt
    avatar
    Rainman


    Antal inlägg : 123
    Join date : 09-02-17

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  Rainman 2009-02-18, 23:59

    Nu, min käre Herr Rahm, får vi nog ta saker och ting i dess rätta ordning.

    fredrik rahm skrev:

    fakta redovisade jag med länk (annars finns det www.google.se )


    Trevligt att du har upptäckt Google, frågan kvarstår: Vem ligger bakom siten du har hämtat din information från?

    fredrik rahm skrev:
    sedan missförstod du mej jag skrev att det handlade ju INTE om långtidssjuka oh arbetslösa som varslades ifrån saab

    Helt rätt, du påstod att det INTE var det. Att det inte är arbetslösa (än) kan jag hålla med om, det är nämligen mycket ovanligt att arbetslösa varslas, men det finns en och annan långtidssjukskriven som riskerar att förlora sitt jobb. Du kanske kan redovisa varför du tror att det inte finns långtidssjukskrivna på SAAB?

    fredrik rahm skrev:
    du verkar ha dragit saker HELT ur sammanhang i din debatt

    Det påståendet får du förklara lite tydligare för mig, jag tror inte riktigt jag förstår.

    Mvh
    Rainman
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-19, 00:04

    Rainman skrev:Nu, min käre Herr Rahm, får vi nog ta saker och ting i dess rätta ordning.

    fredrik rahm skrev:

    fakta redovisade jag med länk (annars finns det www.google.se )


    Trevligt att du har upptäckt Google, frågan kvarstår: Vem ligger bakom siten du har hämtat din information från?

    fredrik rahm skrev:
    sedan missförstod du mej jag skrev att det handlade ju INTE om långtidssjuka oh arbetslösa som varslades ifrån saab

    Helt rätt, du påstod att det INTE var det. Att det inte är arbetslösa (än) kan jag hålla med om, det är nämligen mycket ovanligt att arbetslösa varslas, men det finns en och annan långtidssjukskriven som riskerar att förlora sitt jobb. Du kanske kan redovisa varför du tror att det inte finns långtidssjukskrivna på SAAB?

    fredrik rahm skrev:
    du verkar ha dragit saker HELT ur sammanhang i din debatt

    Det påståendet får du förklara lite tydligare för mig, jag tror inte riktigt jag förstår.

    Mvh
    Rainman

    snacka om att glida ifrån ämnet och trolla

    ser nu att vidare diskussion inte kommer att leda någonstans eftersom DU inte vill debattera vilket är SYND

    ett tips är att gå tillbaka ett par inlägg och försöka läsa och TÄNKA innan du skriver istället för att prompt angripa. Rolling Eyes
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-19, 00:14

    Fredrik...

    Jag har läst lite här och jag kan inte hitta några angrepp på dig.

    Såtillvida du inte anser att frågar är ett angrepp? Särskild frågor som du inte kan besvara?
    Wink
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-19, 00:16

    Regndrottning skrev:Fredrik...

    Jag har läst lite här och jag kan inte hitta några angrepp på dig.

    Såtillvida du inte anser att frågar är ett angrepp? Särskild frågor som du inte kan besvara?
    Wink

    det går ej att besvara frågor som ändrar synvinkel och ståndpunkt hela tiden samt förnekande av källor och ignorerade av skriven text

    att rycka ur en sak ur sit sammanhang (är det värt att rädda saab ) till att bli "vad kostar en arbetslös" (finns 100 olika siffror på internet dock redovisade jag en källa som genast ignorerades) och hur MÅNGA sjuka saab i trollhättan har idag är trollande och inget annat
    lol!

    Sponsored content


    SAAB & ALLIANSEN... Empty Sv: SAAB & ALLIANSEN...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 11:32