Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
Dao
blueheaven
captaincodd
Sniperace
MartinLindgren
Blåfront
10 posters

    Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud - Sida 2 Empty Sv: Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud

    Inlägg  formsvackan 2009-12-01, 08:53

    Blåfront skrev:Och där gick vi över till kristendomen igen, fan vad patetisk du är!

    Ja mänskliga rättigheter att lyssna på hårdrock! Har du ens läst artikeln? 4 hårdrockare flyr från irak för att man INTE FÅR!

    Det finns hundratals miljoner hårdrockare som berörs av detta förbud

    Mot dit jävla patetiska kortspel och kristna!
    Du kanske skulle ta reda på vilka svenska "kristna" organisationer som också utfärdat "förbud" mot hårdrock för sina medlemmar.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud - Sida 2 Empty Sv: Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud

    Inlägg  Sniperace 2009-12-01, 11:27

    Dao skrev:Var det "cirkelargumenterande" du kallade det, Sniper? Wink

    Tror det kvittar vad jag skriver för sig, för du kommer alltid att hitta något skit att haa upp dig på. Allt för att jag var så "dum" att jag reagerade på dina debattmetoder tidigare...

    Förstår att det blir komplicerat för dig då...

    Vad är problemet?

    att få skit för vad an än gör?

    vi har tydligen en moderator som vill bestämma vad och när man ska skriva....

    det var nog dig det var för komplicerat för, att det inte längre var i paritet med dina åsikter att ALLTID gå emot rasismen osv, plötsligt skulle det istället tigas ihjäl......

    var det just för att jag denna gång gjorde ett undantag och besvarade denne rasist?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud - Sida 2 Empty Sv: Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud

    Inlägg  Sniperace 2009-12-01, 11:28

    Ska vi då ta några av kristendomens fina förbud, t.ex. som förbudet mot kortspel och fiol för det har samvaro med djävulen????

    Oj, det visste jag inte, vilket land praktiserar detta och avrättar dem som bryter mot det?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud - Sida 2 Empty Sv: Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud

    Inlägg  blueheaven 2009-12-01, 11:30

    Det är inte bådas fel när två träter det är Dao's *

    * gammalt forumordspråk. Laughing
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud - Sida 2 Empty Sv: Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud

    Inlägg  marxisten 2009-12-02, 01:34

    Sniperace skrev:
    Ska vi då ta några av kristendomens fina förbud, t.ex. som förbudet mot kortspel och fiol för det har samvaro med djävulen????

    Oj, det visste jag inte, vilket land praktiserar detta och avrättar dem som bryter mot det?

    Det är ett gammalt förbud, som med säkerhet någon praktiserar än...
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud - Sida 2 Empty Sv: Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud

    Inlägg  marxisten 2009-12-02, 01:37

    Blåfront skrev:
    marxisten skrev:
    Blåfront skrev:http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/vbstv/article6149048.ab;jsessionid=33C925CD89D406D69990AEFCE7764FC6

    - I Bagdad kan man bli skjuten för att man har på sig en Iron Maiden-tröja.

    Bara det här skägget ger mig problem, säger basisten Firas i dokumentären.

    Firas drömmer om att få ha långt hår och kunna headbanga utan att bli gripen för det.

    I Irak är all hårdrock förbjuden. Man kan hamna i fängelse för att spela amerikaniserad musik. Heavy metal, som anses vara djävulsdyrkan, är direkt farligt att syssla med.


    Muslimer protesterar emot 1 förbud

    Jag hittar minst 4 förbud som kränker mina mänskliga värderingar som en självklart för hundratals miljoner hårdrockare!

    Och muslimer gnäller på främlingsfientlighet och rasism

    Men ok

    Då kan vi börja ta upp alla hundratals förbud i islam mot väst då?



    Att lyssna på Metallcia och gå i en Metallica t-shirt som vi tar som självklarhet

    Är alltså strikt förbjudet i Irak

    Bra

    Nu har jag verkligen ett bra argumen att kritisera islam mot alla deras förbud när dom själva gnäller på förbud!

    Ska vi då ta några av kristendomens fina förbud, t.ex. som förbudet mot kortspel och fiol för det har samvaro med djävulen????

    Seriöst, vad i helvete snackar du om. Mänskliga rättigheter och Metallica. Vad menar du, för så tillvida jag inte har helfel finns det ingen mänsklig rättighet som heter headbanging?

    Och där gick vi över till kristendomen igen, fan vad patetisk du är!

    Ja mänskliga rättigheter att lyssna på hårdrock! Har du ens läst artikeln? 4 hårdrockare flyr från irak för att man INTE FÅR!

    Det finns hundratals miljoner hårdrockare som berörs av detta förbud

    Mot dit jävla patetiska kortspel och kristna!

    Är det patetiskt med förbud mot kortspel. Har du aldrig spelat stötpoker, eller Texas holdém, eller kanske en vanlig skitgubbe? Tror du inte att om det praktiserades idag i större utsträckning skulle beröra miljoner?

    F.ö. kan jag upplysa om att flera trossamfund inom kristendom förbjudit hårdrock pga. att det vore samvaro med djävulen...
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud - Sida 2 Empty Sv: Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud

    Inlägg  marxisten 2009-12-02, 01:41

    Blåfront skrev:Ja mänskliga rättigheter att lyssna på hårdrock! Har du ens läst artikeln? 4 hårdrockare flyr från irak för att man INTE FÅR!

    MILJONTALS kvinnor drabbas och flyr från bl.a. Latinamerika m.fl. katolska områden i världen pga. att man INTE FÅR göra ABORT!

    Är inte det ett skäl för dig att hata katolicismen och spamma trådar om hur farlig katolicismen är?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud - Sida 2 Empty Sv: Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud

    Inlägg  Sniperace 2009-12-02, 10:13

    marxisten skrev:
    Blåfront skrev:Ja mänskliga rättigheter att lyssna på hårdrock! Har du ens läst artikeln? 4 hårdrockare flyr från irak för att man INTE FÅR!

    MILJONTALS kvinnor drabbas och flyr från bl.a. Latinamerika m.fl. katolska områden i världen pga. att man INTE FÅR göra ABORT!

    Är inte det ett skäl för dig att hata katolicismen och spamma trådar om hur farlig katolicismen är?

    Ja, och svenskar försöker fly sverige för att de MÖRDAT sin granne.....det är ju hemskt!!



    ser du ingen skillnad mellan att fly för lagar som är så drakoniska att man DÖDAS för att ha lyssnat på fel musik, för att man straffas för att man har "fel" kläder, för att man har långt hår osv och att man flyr för att man INTE får döda sitt barn?
    Sedan är det ju också den demokratiska principen, MAJORITETEN i de flesta länder som förbjuder abort står ju för detta förbud, med en ändrad syn på detta så kunde en majoritet besluta att tillåta eller hur?

    förresten, HUR tror du de Islamska diktaturerna där man blir dödad för en massa olika brott ställer sig till ABORT?

    JAg tror man DÄR får oroa sig väldigt mycket kraftigare för denna saken.....
    trodde du att man får göra abort i islamskt styrda länder?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud - Sida 2 Empty Sv: Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud

    Inlägg  Sniperace 2009-12-02, 10:19

    marxisten skrev:
    Sniperace skrev:
    Ska vi då ta några av kristendomens fina förbud, t.ex. som förbudet mot kortspel och fiol för det har samvaro med djävulen????

    Oj, det visste jag inte, vilket land praktiserar detta och avrättar dem som bryter mot det?

    Det är ett gammalt förbud, som med säkerhet någon praktiserar än...


    så du menar på fullt allvar att du tror detta förbud finns och att det är straffbelagt i lag osv, att dessa avrättas osv?

    och är det så att du skriver om förbud som funnits i medeltiden,så trodde jag att vi diskuterar NUTID, inte sådant som är flera hundra år gammalt och avskaffat redan då....

    för visst, det brändes häxor på 15-hundratalet eller sextonhundratalet här, är det något som skulle berättiga att det skulle praktiseras i något land idag?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud - Sida 2 Empty Sv: Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud

    Inlägg  Dao 2009-12-02, 11:32

    Sniper

    Finns det någon diktatur som är bra? Med bra och trevliga regler? Som bryr sig om sin befolkning?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud - Sida 2 Empty Sv: Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud

    Inlägg  Sniperace 2009-12-02, 12:04

    Dao skrev:Sniper

    Finns det någon diktatur som är bra? Med bra och trevliga regler? Som bryr sig om sin befolkning?

    Nej, det har jag aldrig påstått, tvärtom har jag varit noga att fördöma ALLA diktaturer
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud - Sida 2 Empty Sv: Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud

    Inlägg  Dao 2009-12-02, 12:14

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Sniper

    Finns det någon diktatur som är bra? Med bra och trevliga regler? Som bryr sig om sin befolkning?

    Nej, det har jag aldrig påstått, tvärtom har jag varit noga att fördöma ALLA diktaturer

    Men varför skulle då diktaturer i muslimska regioner vara värre än andra? Eller menar du att de skiljer sig från andra diktaturer?
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud - Sida 2 Empty Sv: Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud

    Inlägg  marxisten 2009-12-02, 15:34

    Sniperace skrev:
    marxisten skrev:
    Sniperace skrev:
    Ska vi då ta några av kristendomens fina förbud, t.ex. som förbudet mot kortspel och fiol för det har samvaro med djävulen????

    Oj, det visste jag inte, vilket land praktiserar detta och avrättar dem som bryter mot det?

    Det är ett gammalt förbud, som med säkerhet någon praktiserar än...


    så du menar på fullt allvar att du tror detta förbud finns och att det är straffbelagt i lag osv, att dessa avrättas osv?

    och är det så att du skriver om förbud som funnits i medeltiden,så trodde jag att vi diskuterar NUTID, inte sådant som är flera hundra år gammalt och avskaffat redan då....

    för visst, det brändes häxor på 15-hundratalet eller sextonhundratalet här, är det något som skulle berättiga att det skulle praktiseras i något land idag?

    Det jag ville visa var att sjuka förbud finns överallt,, vissa är betydligt värre än sådana mot hårdrock. T.ex. abortförbud, hört talas om det? Drabbar miljoner kvinnor årligen i bl.a. Latinamerika och andra katolska områden. Känns viktigare och känns osm de drabbar fler än förbud mot headbanging.

    Jag säger alltid, världen vore så fan mycket bättre utan religionens förtryck av människor, och jag vet ingen religion utom möjligen någon naturreligion) som inte förtrycker folket. Och jag försvarar ingen religion eller någons förtryck...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud - Sida 2 Empty Sv: Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud

    Inlägg  Sniperace 2009-12-02, 17:25

    marxisten skrev:
    Sniperace skrev:
    marxisten skrev:
    Sniperace skrev:
    Ska vi då ta några av kristendomens fina förbud, t.ex. som förbudet mot kortspel och fiol för det har samvaro med djävulen????

    Oj, det visste jag inte, vilket land praktiserar detta och avrättar dem som bryter mot det?

    Det är ett gammalt förbud, som med säkerhet någon praktiserar än...


    så du menar på fullt allvar att du tror detta förbud finns och att det är straffbelagt i lag osv, att dessa avrättas osv?

    och är det så att du skriver om förbud som funnits i medeltiden,så trodde jag att vi diskuterar NUTID, inte sådant som är flera hundra år gammalt och avskaffat redan då....

    för visst, det brändes häxor på 15-hundratalet eller sextonhundratalet här, är det något som skulle berättiga att det skulle praktiseras i något land idag?

    Det jag ville visa var att sjuka förbud finns överallt,, vissa är betydligt värre än sådana mot hårdrock. T.ex. abortförbud, hört talas om det? Drabbar miljoner kvinnor årligen i bl.a. Latinamerika och andra katolska områden. Känns viktigare och känns osm de drabbar fler än förbud mot headbanging.

    Jag säger alltid, världen vore så fan mycket bättre utan religionens förtryck av människor, och jag vet ingen religion utom möjligen någon naturreligion) som inte förtrycker folket. Och jag försvarar ingen religion eller någons förtryck...

    Abortförbud behöver INTE ha ett dugg med religion att göra, det kan vara ren etik, att INTE vilja döda "barn"

    Så du tycker det är en banalitet att avrättas pga att man spelar hårdrock, men fruktansvärt om man nekas abort?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud - Sida 2 Empty Sv: Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud

    Inlägg  Sniperace 2009-12-02, 17:28

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Sniper

    Finns det någon diktatur som är bra? Med bra och trevliga regler? Som bryr sig om sin befolkning?

    Nej, det har jag aldrig påstått, tvärtom har jag varit noga att fördöma ALLA diktaturer

    Men varför skulle då diktaturer i muslimska regioner vara värre än andra? Eller menar du att de skiljer sig från andra diktaturer?

    Vem har sagt att de är värre?

    men vilka andra diktaturer avrätta äktenskapsbrytare, vilka andra avrättar homosexuella?
    Vilka andra diktaturer har drakoniska regler om hur man ska leva?

    tycker du att det är berättigat att detta sker i islamska diktaturer för att annat förtryck finns i andra diktaturer?

    ska vi bortse från vad som sker i Iran pga att det råder abortförbud i andra länder?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud - Sida 2 Empty Sv: Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud

    Inlägg  Dao 2009-12-02, 17:55

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Sniper

    Finns det någon diktatur som är bra? Med bra och trevliga regler? Som bryr sig om sin befolkning?

    Nej, det har jag aldrig påstått, tvärtom har jag varit noga att fördöma ALLA diktaturer

    Men varför skulle då diktaturer i muslimska regioner vara värre än andra? Eller menar du att de skiljer sig från andra diktaturer?

    Vem har sagt att de är värre?

    men vilka andra diktaturer avrätta äktenskapsbrytare, vilka andra avrättar homosexuella?
    Vilka andra diktaturer har drakoniska regler om hur man ska leva?

    tycker du att det är berättigat att detta sker i islamska diktaturer för att annat förtryck finns i andra diktaturer?

    ska vi bortse från vad som sker i Iran pga att det råder abortförbud i andra länder?

    Alla diktaturer har dylika regler, Sniper!

    Sedan försöker du vända på resonemanget istället för att försöka föra en debatt...

    Det jag vill få fram är följande:

    Jämför olika diktaturer med varandra, så hittar du massor av gemensamma nämnare!

    Jämför muslimska diktaturers islam, med vad de vanliga muslimernas islam, så ser man en massa saker som inte stämmer!

    Ändå fortsätter du att envisas med att gå diktaturernas retorik till mötes???

    Varför det - om du nu ogillar ALL diktatur???

    I de muslimska länderna drabbas muslimerna lika mycket som några andra av diktaturen. Hur tror du dessa trornde skulle tycka om att du anser att förtryckarnas tolkning av islam står över deras???
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud - Sida 2 Empty Sv: Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud

    Inlägg  lazy 2009-12-02, 18:32

    I Iran räcker det med att vilja ha lite större frihet för att riskera
    dödsstraff.

    http://www.sr.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3304&grupp=6241&artikel=3245589

    Den här länken "snodde" jag från Nimas blogg, klart sevärd.

    http://www.thedailyshow.com/watch/wed-december-30-2009/maziar-bahari
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud - Sida 2 Empty Sv: Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud

    Inlägg  Sniperace 2009-12-02, 20:21

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Sniper

    Finns det någon diktatur som är bra? Med bra och trevliga regler? Som bryr sig om sin befolkning?

    Nej, det har jag aldrig påstått, tvärtom har jag varit noga att fördöma ALLA diktaturer

    Men varför skulle då diktaturer i muslimska regioner vara värre än andra? Eller menar du att de skiljer sig från andra diktaturer?

    Vem har sagt att de är värre?

    men vilka andra diktaturer avrätta äktenskapsbrytare, vilka andra avrättar homosexuella?
    Vilka andra diktaturer har drakoniska regler om hur man ska leva?

    tycker du att det är berättigat att detta sker i islamska diktaturer för att annat förtryck finns i andra diktaturer?

    ska vi bortse från vad som sker i Iran pga att det råder abortförbud i andra länder?

    Alla diktaturer har dylika regler, Sniper!
    ok, alla diktaturer oavsett om de är islamskt styrda eller ej avrättar äktenskapsbrytare?
    alla diktaturer oavsett om de är islamskt styreda eller ej avrättar homosexuella?
    alla diktaturer oavsett om de är islamskt styrda eller ej avättar människor som avfaller från en religion?

    och detta vill du inte att någon ska nämna eller protestera mot eftersom till ex portugal hade förbud mot abort?

    eller om Nordkorea avrättar den som är emot kommunismen öppet i landet, eller för att israel bär sig illa åt mot palestinier?

    Kanske bättre om vi håller käften om ALLA orättvisor och missförhållanden i världen, eller är det bara vissa som får nämnas och protesteras mot?


    Sedan försöker du vända på resonemanget istället för att försöka föra en debatt...

    Det jag vill få fram är följande:

    Jämför olika diktaturer med varandra, så hittar du massor av gemensamma nämnare!

    javisst den gemensamma nämnaren är förtryck och maktmissbruk



    Jämför muslimska diktaturers islam, med vad de vanliga muslimernas islam, så ser man en massa saker som inte stämmer!.
    du menar att så snart det gäller förtryck i religionens namn ska man hålla truten och rätta sig i ledet?

    Ändå fortsätter du att envisas med att gå diktaturernas retorik till mötes???

    Varför det - om du nu ogillar ALL diktatur???

    vilka diktaturers retorik går jag tillmötes?

    Kan du nämna någon specifik, och hur jag går dessa tillmötes?

    snarare är det DU som går de islamskt styrda diktaturerna tillmötes genom att förringa deras dåd och vad DE står för, att försöka TYSTA detta.....


    I de muslimska länderna drabbas muslimerna lika mycket som några andra av diktaturen. Hur tror du dessa trornde skulle tycka om att du anser att förtryckarnas tolkning av islam står över deras???

    så du menar att de stenar alla kvinnor oavsett om de är otrtogna eller inte, de avrättar folk för avfall från islam osv?

    att de sedan förtrycks allihopa är säkert rätt, men gör det att diktaturen ska gå utan skuld och inte bekämpas?

    och för säkert tudsende gången, det är dessa maktgalnas tolkning av islam jag är emot, inte den normale muslimens, det borde du förstått vid det här laget eller hur?

    Sponsored content


    Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud - Sida 2 Empty Sv: Muslimer protesterar emot förbud - själv har dom hundratals förbud

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-23, 00:21