Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    Marinofficer i Israel protesterar

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  Dao 2010-06-07, 13:44

    En marinofficer i Israel har protesterat mot Israels räd:

    http://www.israeli-occupation.org/

    Artikeln i helhet:

    "First and foremost, we protest the fact that responsibility for the tragic results was immediately thrust onto the organizers of the flotilla," wrote the officers. "This demonstrates contempt for the responsibility that belongs principally to the hierarchy of commanders and those who approved the mission. This shows contempt for the values of professionalism, the purity of weapons and for human lives."

    IOA Editor (UPDATED): This Israeli naval-officers letter is important. As commanding officers of attack boats, they know the laws governing behavior in international waters and realize how grave Israel's violation of these basic international laws was.

    In addition to the Haaretz coverage of this story, the officers' letter states: "Based on our experience as commanders of [attack] boats and commando units... we think that it was possible to act in different ways in order to stop the ship. The approach used in the field included a high level of friction which, in our opinion, was unnecessary - and this irrespective of the nature of the resistance encountered during the raid on the ship [Mavi Marmara]. The nature of the operation [that was carried out] is contrary to other methods which were appropriate to implement, based on the understanding that the object was a civilian vessel, sailing under Turkish jurisdiction, in international waters."

    And, crucially, they attribute responsibility for the attack to Israel's military elite rather than to activists. This flies in the face of all of Israel's propaganda of last week.

    "Purity of Weapons" is an old, mythological Israeli term that attempts to distinguish between "just" killing (nearly always) and unjust killing (practically never) by IDF soldiers. For example, to date, no official Israeli source has termed Israel's attack on Gaza as violating this mythological standard.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  Dao 2010-06-07, 15:35

    Ärligt talat tycker jag detta är ett VIKTIGT inlägg i debatten, så tystnaden här är smått förbluffande...

    Vad säger Sniper och Lazy om denna nya vändning? Personen ifråga går ju emot er HELT!

    Vad säger ni andra?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  Sniperace 2010-06-07, 15:39

    Dao skrev:Ärligt talat tycker jag detta är ett VIKTIGT inlägg i debatten, så tystnaden här är smått förbluffande...

    Vad säger Sniper och Lazy om denna nya vändning? Personen ifråga går ju emot er HELT!

    Vad säger ni andra?

    man kan ju alltid hitta någon som går tvärsemot...

    som när jag lade fram iranska kvinnor som var emot slöjan osv, då räknades ju dessa inte eller hur? Very Happy

    på samma sätt är det professorer i marinrätt som har helt skilda åsikter osv osv

    så vad tycker du det finns att säga om det?

    för varje sak som händer i samhället kan du alltid hitta en jäkla massa åsikter som säger emot varandra, så konsigt vore det väl om det inte där också finns olika åsikter
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  Dao 2010-06-07, 16:24

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Ärligt talat tycker jag detta är ett VIKTIGT inlägg i debatten, så tystnaden här är smått förbluffande...

    Vad säger Sniper och Lazy om denna nya vändning? Personen ifråga går ju emot er HELT!

    Vad säger ni andra?

    man kan ju alltid hitta någon som går tvärsemot...

    som när jag lade fram iranska kvinnor som var emot slöjan osv, då räknades ju dessa inte eller hur? Very Happy

    på samma sätt är det professorer i marinrätt som har helt skilda åsikter osv osv

    så vad tycker du det finns att säga om det?

    för varje sak som händer i samhället kan du alltid hitta en jäkla massa åsikter som säger emot varandra, så konsigt vore det väl om det inte där också finns olika åsikter

    Tvärsemot VAD, Sniper?

    Vilka räknades inte och av vem? Inte av mig i alla fall... Men du har en rejäl tendens att skriva om mina åsikter i traditionell duktaturretorik...

    Vad säger emod VAD, Sniper?

    Det verkar VERKLIGEN som detta erkännande från Israel har kommit åt några ömma tår... Verkligen!

    Detsamma gäller alla protester från israeler om hur deras regering agerar, inte bara i denna fråga, utan i en hel del andra!

    Skäms du inte en smula, ens, Sniper?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  formsvackan 2010-06-07, 16:34

    Dao skrev:Ärligt talat tycker jag detta är ett VIKTIGT inlägg i debatten, så tystnaden här är smått förbluffande...

    Vad säger Sniper och Lazy om denna nya vändning? Personen ifråga går ju emot er HELT!

    Vad säger ni andra?
    http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/israel-navy-reserves-officers-allow-external-gaza-flotilla-probe-1.294536

    Personen i fråga är, A group of top Israel Navy reserves officers on Sunday publicly called on Israel to allow an external probe into its commando raid of a Gaza-bound humanitarian aid flotilla last week, which left nine people dead and several more wounded. In a letter to Prime Minister Benjamin Netanyahu and Israel Defense Forces Chief of Staff Gabi Ashkenazi, the Navy officers denounced the commando raid as having "ended in tragedy both at the military and diplomatic levels."

    "This demonstrates contempt for the responsibility that belongs principally to the hierarchy of commanders and those who approved the mission.

    This shows contempt for the values of professionalism, the purity of weapons and for human lives."



    those who approved the mission - De sjus gäng med Netanyahu i spetsen får alltså på skallen av marinofficerare som tydligen inte vill bära hundhuvudet för politikernas tavla.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  Dao 2010-06-07, 16:37

    Och detta skulle vara "ointressant", enligt Sniper - enbart för att de frångår hans fantasifulla teori om vad som hände!

    I själva verket styrker deras uttalande den idag rådande bilden av vad som hände!

    Ur källkritisk synpunkt är detta uttalande betydligt mer intressant än den kontrollerade propagandan från den israeliska regimen...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  Sniperace 2010-06-07, 16:40

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Ärligt talat tycker jag detta är ett VIKTIGT inlägg i debatten, så tystnaden här är smått förbluffande...

    Vad säger Sniper och Lazy om denna nya vändning? Personen ifråga går ju emot er HELT!

    Vad säger ni andra?

    man kan ju alltid hitta någon som går tvärsemot...

    som när jag lade fram iranska kvinnor som var emot slöjan osv, då räknades ju dessa inte eller hur? Very Happy

    på samma sätt är det professorer i marinrätt som har helt skilda åsikter osv osv

    så vad tycker du det finns att säga om det?

    för varje sak som händer i samhället kan du alltid hitta en jäkla massa åsikter som säger emot varandra, så konsigt vore det väl om det inte där också finns olika åsikter

    Tvärsemot VAD, Sniper?

    Vilka räknades inte och av vem? Inte av mig i alla fall... Men du har en rejäl tendens att skriva om mina åsikter i traditionell duktaturretorik...

    Vad säger emod VAD, Sniper?

    Det verkar VERKLIGEN som detta erkännande från Israel har kommit åt några ömma tår... Verkligen!

    Detsamma gäller alla protester från israeler om hur deras regering agerar, inte bara i denna fråga, utan i en hel del andra!

    Skäms du inte en smula, ens, Sniper?
    varför skulle jag skämmas?

    att ett par reservofficerare har annan uppfattning är väl inget ovanligt, det är INTE ISRAEL som erkänner, utan ett par reservare Very Happy

    så om en miljöpartist säger att sverige gjort fel i en sak så är det sverige som gjort uttalandet?

    är det samma sak om en bilreparatör säger det?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  Dao 2010-06-07, 16:45

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Ärligt talat tycker jag detta är ett VIKTIGT inlägg i debatten, så tystnaden här är smått förbluffande...

    Vad säger Sniper och Lazy om denna nya vändning? Personen ifråga går ju emot er HELT!

    Vad säger ni andra?

    man kan ju alltid hitta någon som går tvärsemot...

    som när jag lade fram iranska kvinnor som var emot slöjan osv, då räknades ju dessa inte eller hur? Very Happy

    på samma sätt är det professorer i marinrätt som har helt skilda åsikter osv osv

    så vad tycker du det finns att säga om det?

    för varje sak som händer i samhället kan du alltid hitta en jäkla massa åsikter som säger emot varandra, så konsigt vore det väl om det inte där också finns olika åsikter

    Tvärsemot VAD, Sniper?

    Vilka räknades inte och av vem? Inte av mig i alla fall... Men du har en rejäl tendens att skriva om mina åsikter i traditionell duktaturretorik...

    Vad säger emod VAD, Sniper?

    Det verkar VERKLIGEN som detta erkännande från Israel har kommit åt några ömma tår... Verkligen!

    Detsamma gäller alla protester från israeler om hur deras regering agerar, inte bara i denna fråga, utan i en hel del andra!

    Skäms du inte en smula, ens, Sniper?
    varför skulle jag skämmas?

    att ett par reservofficerare har annan uppfattning är väl inget ovanligt, det är INTE ISRAEL som erkänner, utan ett par reservare Very Happy

    så om en miljöpartist säger att sverige gjort fel i en sak så är det sverige som gjort uttalandet?

    är det samma sak om en bilreparatör säger det?

    De har ingen ANNAN uppfattning, Sniper! De har en uppfattning som går helt i linje med den allmänna uppfattningen av vad som skedde här - helt mot DIN uppfattning!

    Att de därmed går EMOT sin egen regims uttalande, gör dem källkritiskt mycket intressanta!

    Ditt orerande om miljöpartister och bilreparatörer tror jag inte ens du själv förstod!

    Detta är högt uppsatta militära befäl, med god inblick i vad som hände i måndags!

    Inte ens du kan förneka att deras uttalande är sprängstoff mot dina egna konspirationsteorier!!!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  Sniperace 2010-06-07, 16:49

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Ärligt talat tycker jag detta är ett VIKTIGT inlägg i debatten, så tystnaden här är smått förbluffande...

    Vad säger Sniper och Lazy om denna nya vändning? Personen ifråga går ju emot er HELT!

    Vad säger ni andra?

    man kan ju alltid hitta någon som går tvärsemot...

    som när jag lade fram iranska kvinnor som var emot slöjan osv, då räknades ju dessa inte eller hur? Very Happy

    på samma sätt är det professorer i marinrätt som har helt skilda åsikter osv osv

    så vad tycker du det finns att säga om det?

    för varje sak som händer i samhället kan du alltid hitta en jäkla massa åsikter som säger emot varandra, så konsigt vore det väl om det inte där också finns olika åsikter

    Tvärsemot VAD, Sniper?

    Vilka räknades inte och av vem? Inte av mig i alla fall... Men du har en rejäl tendens att skriva om mina åsikter i traditionell duktaturretorik...

    Vad säger emod VAD, Sniper?

    Det verkar VERKLIGEN som detta erkännande från Israel har kommit åt några ömma tår... Verkligen!

    Detsamma gäller alla protester från israeler om hur deras regering agerar, inte bara i denna fråga, utan i en hel del andra!

    Skäms du inte en smula, ens, Sniper?
    varför skulle jag skämmas?

    att ett par reservofficerare har annan uppfattning är väl inget ovanligt, det är INTE ISRAEL som erkänner, utan ett par reservare Very Happy

    så om en miljöpartist säger att sverige gjort fel i en sak så är det sverige som gjort uttalandet?

    är det samma sak om en bilreparatör säger det?

    De har ingen ANNAN uppfattning, Sniper! De har en uppfattning som går helt i linje med den allmänna uppfattningen av vad som skedde här - helt mot DIN uppfattning!

    Att de därmed går EMOT sin egen regims uttalande, gör dem källkritiskt mycket intressanta!

    Ditt orerande om miljöpartister och bilreparatörer tror jag inte ens du själv förstod!

    Detta är högt uppsatta militära befäl, med god inblick i vad som hände i måndags!

    Inte ens du kan förneka att deras uttalande är sprängstoff mot dina egna konspirationsteorier!!!

    jaja, whatever you say....

    eftersom du tydligen inte har kvar ett uns av fattningsförmåga läg det vara lönlöst att ens försöka besvara dina konstiga inlägg.....

    men som sagt akulle du anse att ett par bilmekanier som har annan uppfattning i en fråga om landets säkerhet är något som framför Sverigen syn på saken *asg*

    helt borta i dimmorna verkar det som
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  formsvackan 2010-06-07, 16:55

    Sniperace skrev:att ett par reservofficerare har annan uppfattning är väl inget ovanligt, det är INTE ISRAEL som erkänner, utan ett par reservare Very Happy
    I israelisk press benämns personerna som A group of top Israel Navy reserves officers. Om din översättning "ett par reservare" är korrekt vet jag inte.

    Brevet som denna "okända" grupp skrev till Prime Minister Benjamin Netanyahu and Israel Defense Forces Chief of Staff Gabi Ashkenazi innehåller mycket frän kritik av dem som planerade och beslutade om attacken, inget annat.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  Sniperace 2010-06-07, 17:02

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:att ett par reservofficerare har annan uppfattning är väl inget ovanligt, det är INTE ISRAEL som erkänner, utan ett par reservare Very Happy
    I israelisk press benämns personerna som A group of top Israel Navy reserves officers. Om din översättning "ett par reservare" är korrekt vet jag inte.

    Brevet som denna "okända" grupp skrev till Prime Minister Benjamin Netanyahu and Israel Defense Forces Chief of Staff Gabi Ashkenazi innehåller mycket frän kritik av dem som planerade och beslutade om attacken, inget annat.

    så de är alltså INTE reservofficerare?

    varför kallas de då detta? Laughing
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  formsvackan 2010-06-07, 17:13

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:att ett par reservofficerare har annan uppfattning är väl inget ovanligt, det är INTE ISRAEL som erkänner, utan ett par reservare Very Happy
    I israelisk press benämns personerna som A group of top Israel Navy reserves officers. Om din översättning "ett par reservare" är korrekt vet jag inte.

    Brevet som denna "okända" grupp skrev till Prime Minister Benjamin Netanyahu and Israel Defense Forces Chief of Staff Gabi Ashkenazi innehåller mycket frän kritik av dem som planerade och beslutade om attacken, inget annat.

    så de är alltså INTE reservofficerare?

    varför kallas de då detta? Laughing
    Din nedlåtande översättning är inget annat än ett försök att vifta bort obehagligheter. Den överlägsna attityd du på det sättet visar hedrar dig på intet sätt.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  Dao 2010-06-07, 18:55

    Sniperace skrev:jaja, whatever you say....

    Usch... Jag HATAR verkligen att "vinna" debatter! Hade önskat att få lite mer ordentliga mothugg istället...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  Sniperace 2010-06-07, 19:55

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:att ett par reservofficerare har annan uppfattning är väl inget ovanligt, det är INTE ISRAEL som erkänner, utan ett par reservare Very Happy
    I israelisk press benämns personerna som A group of top Israel Navy reserves officers. Om din översättning "ett par reservare" är korrekt vet jag inte.

    Brevet som denna "okända" grupp skrev till Prime Minister Benjamin Netanyahu and Israel Defense Forces Chief of Staff Gabi Ashkenazi innehåller mycket frän kritik av dem som planerade och beslutade om attacken, inget annat.

    så de är alltså INTE reservofficerare?

    varför kallas de då detta? Laughing
    Din nedlåtande översättning är inget annat än ett försök att vifta bort obehagligheter. Den överlägsna attityd du på det sättet visar hedrar dig på intet sätt.


    men det är ju inte israels officiella hållning eller hur?

    och vad är nedlåtande med att kalla en reservofficer för reservofficer?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  Dao 2010-06-07, 23:37

    Sniperace skrev:men det är ju inte israels officiella hållning eller hur?

    Så bara om det är den israeliska oficiella hållning, hade detta varit intressant?

    För mig är det tvärt om!

    Uttalandet går EMOT Israels officiella hållning, av personer som inte gynnas av det de uttalar!

    Och uttalandet passar ihop med den fakta som finns tillgänglig i övrigt!

    Att kritiken alltså kommer från de som utförde dådet ÄR sprängstoff - och jag förstår att du vill minimera detta så mycket du kan!

    Om den ser ut som en get, luktar som en get, beter sig som en get och låter som en get, så är det sannoligt en get - även om du skulle vilja få den att bli något annat!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  Sniperace 2010-06-08, 09:03

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:men det är ju inte israels officiella hållning eller hur?

    Så bara om det är den israeliska oficiella hållning, hade detta varit intressant?

    För mig är det tvärt om!

    Uttalandet går EMOT Israels officiella hållning, av personer som inte gynnas av det de uttalar!

    Och uttalandet passar ihop med den fakta som finns tillgänglig i övrigt!

    Att kritiken alltså kommer från de som utförde dådet ÄR sprängstoff - och jag förstår att du vill minimera detta så mycket du kan!

    Om den ser ut som en get, luktar som en get, beter sig som en get och låter som en get, så är det sannoligt en get - även om du skulle vilja få den att bli något annat!


    javisst, men då är det ju så att om en dissident från iran säger en sak emot Iran, då bör du verkligen lyssna på denna, och om e Muslim säger emot andra muslimer bör du ju ta denne på allvar när han säger att sex slöjan är en påtvingad sak...

    men se det är ju bara när det stöder din tes som sådant passar lol! lol! lol!


    som sagt, det finns ALLTID i varje land de som anser annat än ledningen, om det sedan är en reservofficer eller en skomakare kvittar..... stöder denne din syn så är denne mer att lita på än alla andra
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  Dao 2010-06-08, 10:43

    Sniperace skrev:javisst, men då är det ju så att om en dissident från iran säger en sak emot Iran, då bör du verkligen lyssna på denna, och om e Muslim säger emot andra muslimer bör du ju ta denne på allvar när han säger att sex slöjan är en påtvingad sak...

    men se det är ju bara när det stöder din tes som sådant passar lol! lol! lol!


    som sagt, det finns ALLTID i varje land de som anser annat än ledningen, om det sedan är en reservofficer eller en skomakare kvittar..... stöder denne din syn så är denne mer att lita på än alla andra

    Jag tar alltid sådana uttalanden som du beskriver på allvar!

    Och deras protester stödjer min tes också!

    Dock stödjer det inte det du vill bestämma skall vara min tes!

    Att samtliga trovärdiga källor talar emot dig skiter du uppenbarlöigen fan i, märker jag...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  Sniperace 2010-06-08, 10:51

    det beror ju bara på vem som anser dem vara trovärdig...

    inget som är emot din tes är trovärdiga, allt som stöder din åsikt är i allra högsta grad trovärdiga.

    Och nej i andras ögon stöder det inte dig, det är mest i dina egna efter vad jag ser.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  Dao 2010-06-08, 10:55

    Sniperace skrev:det beror ju bara på vem som anser dem vara trovärdig...

    inget som är emot din tes är trovärdiga, allt som stöder din åsikt är i allra högsta grad trovärdiga.

    Och nej i andras ögon stöder det inte dig, det är mest i dina egna efter vad jag ser.

    VILKA teser då???

    De du tog upp i ditt förra inlägg är inga som gått emot NÅGOT som jag tidigare påstått!!!

    Du kan inte bara fantisera ihop något om mig, och när jag skriver något som inte stödjer dessa dina fantasier - så är det MIG det är fel på???

    Troovärdigheten i ett uttalande är INTE baserat på innehållet i uttalandet, utan den källkritiska grunden för detta - men om detta verkar du inte veta ett djävla skit!

    Och istället går du på mig som person, med lögner om mina "teser"...

    Du får banne mig skärpa dig rejält, Sniper...

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  lazy 2010-06-08, 16:15

    Från Jerusalem Post.

    "In the letter, the officers wrote that the organizers of the flotilla should not be held responsible for the tragic results, but rather the responsibility should fall "on the top commanders and those who approved the operation."

    http://www.jpost.com/Israel/Article.aspx?id=177656

    Vad är det som är så speciellt med det här? Det är inte mer sensationellt
    än att vissa grupper har krävt Ehud Baraks omedelbara avgång och helst
    hans huvud på ett fat p.g.a att deras söner skickades till en båt utrustade
    med paintballgevär och en pistol och var helt oförberedda på vad som faktiskt
    skulle hända.

    Själv håller jag fast vid att Free Gaza inte är några helt oskyldiga "humanister"
    som enbart är ute efter att hjälpa människor, det har de med all tydlighet visat
    tidigare.


    Senast ändrad av lazy den 2010-06-08, 18:22, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : stavfel)
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  Sniperace 2010-06-08, 16:21

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:det beror ju bara på vem som anser dem vara trovärdig...

    inget som är emot din tes är trovärdiga, allt som stöder din åsikt är i allra högsta grad trovärdiga.

    Och nej i andras ögon stöder det inte dig, det är mest i dina egna efter vad jag ser.

    VILKA teser då???

    De du tog upp i ditt förra inlägg är inga som gått emot NÅGOT som jag tidigare påstått!!!

    Du kan inte bara fantisera ihop något om mig, och när jag skriver något som inte stödjer dessa dina fantasier - så är det MIG det är fel på???

    Troovärdigheten i ett uttalande är INTE baserat på innehållet i uttalandet, utan den källkritiska grunden för detta - men om detta verkar du inte veta ett djävla skit!

    Och istället går du på mig som person, med lögner om mina "teser"...

    Du får banne mig skärpa dig rejält, Sniper...


    tycker du?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  lazy 2010-06-08, 16:29

    Jag undrar förresten vad Dao tycker om den här källan? Kan Fouad Sobhi
    ses som en trovärdig källa eller är han också, som så ofta i vissa
    "palestinavänners" ögon en förrädare?

    Det ska bli intressant att läsa Daos kommentar till den här artikeln.


    Se artikeln här.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  Dao 2010-06-08, 21:10

    lazy skrev:Jag undrar förresten vad Dao tycker om den här källan? Kan Fouad Sobhi
    ses som en trovärdig källa eller är han också, som så ofta i vissa
    "palestinavänners" ögon en förrädare?

    Det ska bli intressant att läsa Daos kommentar till den här artikeln.


    Se artikeln här.

    Var någonstans var källan?

    Läste bara om en arab som hade samma åsikter som Lazy... och det är det ingen som trott att det inte skulle finnas...

    Och "förrädare"? vad menar du med det? Har aldrig använt det uttrycket.

    Jag godkänner ALLA källor som existerar i frågan, till skillnad från du och Sniper. Men värdet av dessa är baserad på det man kallar "Källkritik", vilket är en vanlig metod för journalister och forskare, när man värderar källor.

    Men ALLA källor är av betydelse - på ett sätt eller annat!

    Sponsored content


    Marinofficer i Israel protesterar Empty Sv: Marinofficer i Israel protesterar

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 20:25