Susz X skrev:Hmm..har jag missat något? Var står det att Sverige ska betala och anklagas för antisemitism? ..
Hittat länken är här:
http://www.dn.se/sport/sverige-anklagas-for-antisemitism-1.816482
Susz X skrev:Hmm..har jag missat något? Var står det att Sverige ska betala och anklagas för antisemitism? ..
Buddy Israel skrev:
Är det sidan som blivit "nerdaterad", eller vart står det att ISRAEL vill att Sverige skall betala?!
KickTheRasist skrev:Buddy Israel skrev:
Är det sidan som blivit "nerdaterad", eller vart står det att ISRAEL vill att Sverige skall betala?!
Ehm??
Vad ville visa Buddy med den länken ?
Buddy Israel skrev:KickTheRasist skrev:Buddy Israel skrev:
Ehm??
Vad ville visa Buddy med den länken ?
Precis vad jag skrev. Vart står det att Israel vill att Sverige skall betala notan? Eller bara anti-judisk propaganda igen?
KickTheRasist skrev:
Ok nu fattar jag .
Det för du kolla med din companion Nordic Light!! detta är hon eller han som kom med detta påstående, sorry egentligen skall jag inte utalla mig om sakerna som jag har inte belägg för , men att Israel ankalgar Sverige för Antisemitism stor det klart och tidlygt.
MVH
//KTR
Buddy Israel skrev:KickTheRasist skrev:
Ok nu fattar jag .
Det för du kolla med din companion Nordic Light!! detta är hon eller han som kom med detta påstående, sorry egentligen skall jag inte utalla mig om sakerna som jag har inte belägg för , men att Israel ankalgar Sverige för Antisemitism stor det klart och tidlygt.
MVH
//KTR
Ja det är sant. Jag vill däremot veta vad denna person fått för sig att ISRAEL som land vill att Sverige skall betala. Ha en bra kväll =)
KickTheRasist skrev:Susz X skrev:Hmm..har jag missat något? Var står det att Sverige ska betala och anklagas för antisemitism? ..
Hittat länken är här:
Ok nu fattar jag .
MVH
//KTR
Ja det är sant. Jag vill däremot veta vad denna person fått för sig att ISRAEL som land vill att Sverige skall betala. Ha en bra kväll =)
KickTheRasist skrev:
Här buddy :
https://acbladet.swedishforum.se/-f1/summan-fran-dc-matchen-i-malmo-t407.htm
Gillar faktisk din avatar på Clinton han är den enda USA president som jag tycker om så länge , vi för väll se vad Obamma kommer att göra .
Ha en trevlig helg själv..
MVH
//KTR
Susz X skrev:KickTheRasist skrev:Susz X skrev:Hmm..har jag missat något? Var står det att Sverige ska betala och anklagas för antisemitism? ..
Hittat länken är här:
Så- en klick personer anklagar i massmedia Sverige för att vara antisemitister?
Jag vet att det finns några som ex NSF som är det i sin själ.
Dessa fördömer jag totalt. Jag vet oxå- att det finns de som hatar muslimer
- dessa fördömer jag oxå totalt.
Jag vet oxå att det var några som demonstrerade mot matchen i syfte att symboliskt protestera mot politikers/en hel del militärers behandling av civila: familjer
även barnen blev utsatta som alla vet..den som inte vet har missat länkarna jag lagt in till amnestys oberoende utredning- även internationella jurister kräver
tuffare tag ang brott mot folkrätt/ krigsrätt.
En person är inte antisemit för att denne demonstrerar / protesterar/ markerar sitt missnöje mot en orätt/ olaglig företeelse mot civila människor på vår gemensamma jord- tvärtom.
Är man vän av demokrati och mänskliga rättigheter så säger man till när någon gör fel. Tiger man så samtycker man- då är man ingen vän av mänskliga rättigheter.
Tiger man när ett lands politiker gör fel- då är man inte heller vän till det landet.
Det handlar om rakhet och ärlighet. Hade jag tex funnits och levt som jude under nazi- tiden- hade jag velat att omvärlden reagerat när jag blev utsatt för orättvis behandling när jag inte gjort något alls. Bara ett exempel.
Vem det är som anklagar "varenda" svensk att vara antisemit vet jag inte- men
det borde vi väl få veta kan jag tycka. Givetvis måste man diskutera sånt här- för det är viktigt.
Däremot har jag som politiskt obunden sett att det finns en ondska som försöker sko sig på denna situation. Det är inte rätt. Det är rentutsagt för jävligt- dessa borde skämmas. Detta tillvägagångssätt är ett direkt hot mot vår demokrati.
Här buddy :
https://acbladet.swedishforum.se/-f1/summan-fran-dc-matchen-i-malmo-t407.htm
Gillar faktisk din avatar på Clinton han är den enda USA president som jag tycker om så länge , vi för väll se vad Obamma kommer att göra .
Ha en trevlig helg själv..
MVH
//KTR
Tack. Trodde att personen i fråga menade att Israel ville att Sverige skulle betala notan för GAZA-KRIGET! Så var det ju inte, bra.
Jo, Clinton är väl en av få presidenter som kan få bra kritik. Bush var väl mer av en hjärndöd republikansk krigsherre.
KickTheRasist skrev:
Clinton hjälpte en hel del i Balkan kriget faktisk , detta är därifrån jag kommer och jag älskar den mannen , men W tycker jag att han är helt och hållet "FUCKT UP" killen fattar zero ..
MVH
//KTR
Buddy Israel skrev:Susz X skrev:KickTheRasist skrev:Susz X skrev:Hmm..har jag missat något? Var står det att Sverige ska betala och anklagas för antisemitism? ..
Hittat länken är här:
Jag vet oxå att det var några som demonstrerade mot matchen i syfte att symboliskt protestera mot politikers/en hel del militärers behandling av civila: familjer
även barnen blev utsatta som alla vet..den som inte vet har missat länkarna jag lagt in till amnestys oberoende utredning- även internationella jurister kräver
En person är inte antisemit för att denne demonstrerar / protesterar/ markerar sitt missnöje mot en orätt/ olaglig företeelse mot civila människor på vår gemensamma jord- tvärtom.
Är man vän av demokrati och mänskliga rättigheter så säger man till när någon gör fel. Tiger man så samtycker man- då är man ingen vän av mänskliga rättigheter.
Tiger man när ett lands politiker gör fel- då är man inte heller vän till det landet.
Det handlar om rakhet och ärlighet. Hade jag tex funnits och levt som jude under nazi- tiden- hade jag velat att omvärlden reagerat när jag blev utsatt för orättvis behandling när jag inte gjort något alls. Bara ett exempel.
det borde vi väl få veta kan jag tycka. Givetvis måste man diskutera sånt här- för det är viktigt.
Däremot har jag som politiskt obunden sett att det finns en ondska som försöker sko sig på denna situation. Det är inte rätt. Det är rentutsagt för jävligt- dessa borde skämmas. Detta tillvägagångssätt är ett direkt hot mot vår demokrati.
Håller med dig där. Att nazister försöker få in en fot i situationen är av ren ondskans syfte! Deras syfte är att judar är ett "dåligt folk", och således har inget med kriget i sig att göra. Sorgligt!
Susz X skrev:Varför skriver Infra att Israel vill att Sverige ska betala?
Eller vem mer har påstått det? Visa mig i så fal är du snäll..Det står inget om det alls - har inte läst det någonstans...
Clinton hjälpte en hel del i Balkan kriget faktisk , detta är därifrån jag kommer och jag älskar den mannen , men W tycker jag att han är helt och hållet "FUCKT UP" killen fattar zero ..
MVH
//KTR
Precis, Clinton är av höger kaliber än G W B. 70 procent av amerikanerna hatar ju denna snubbe. Helt inkompetent, från Texas också (inget ont om Texas i sig men...du vet)
KickTheRasist skrev:Buddy Israel skrev:Susz X skrev:KickTheRasist skrev:Susz X skrev:Hmm..har jag missat något? Var står det att Sverige ska betala och anklagas för antisemitism? ..
Hittat länken är här:
Håller med dig där. Att nazister försöker få in en fot i situationen är av ren ondskans syfte! Deras syfte är att judar är ett "dåligt folk", och således har inget med kriget i sig att göra. Sorgligt!
citat:
"Vem det är som anklagar "varenda" svensk att vara antisemit vet jag inte- men
Däremot har jag som politiskt obunden sett att det finns en ondska som försöker sko sig på denna situation. Det är inte rätt. Det är rentutsagt för jävligt- dessa borde skämmas. Detta tillvägagångssätt är ett direkt hot mot vår demokrati."
Ja enigt inlägget på DN tidningar är att Israel anklagar Sverige för antisemitism på grund av att Svensken visar upp sin feja upp och sa nej till barnmördare och förtryckare.
Är detta fel ??
MVH
//KTR
KickTheRasist skrev:
Ja jag har lite kusiner i Florida dem är inte så förjusta i Texas Ranger faktisk
Buddy Israel skrev:KickTheRasist skrev:Buddy Israel skrev:Susz X skrev:KickTheRasist skrev:Susz X skrev:Hmm..har jag missat något? Var står det att Sverige ska betala och anklagas för antisemitism? ..
Hittat länken är här:
citat:
"Vem det är som anklagar "varenda" svensk att vara antisemit vet jag inte- men
Däremot har jag som politiskt obunden sett att det finns en ondska som försöker sko sig på denna situation. Det är inte rätt. Det är rentutsagt för jävligt- dessa borde skämmas. Detta tillvägagångssätt är ett direkt hot mot vår demokrati."
Ja enigt inlägget på DN tidningar är att Israel anklagar Sverige för antisemitism på grund av att Svensken visar upp sin feja upp och sa nej till barnmördare och förtryckare.
Är detta fel ??
MVH
//KTR
Ja det är fel. Sverige är inte anti-semitiskt, men däremot fanns att åskåda en del "nazistiska" demonstranter, men dessa är knappast Svenska folket!
Israel ser nog inte det så att man säger nej till "mord", utan snarare att just Israel försvarar sig, vilket är så DEM ser det.
Buddy Israel skrev:Susz X skrev:Varför skriver Infra att Israel vill att Sverige ska betala?
Eller vem mer har påstått det? Visa mig i så fal är du snäll..Det står inget om det alls - har inte läst det någonstans...
Jag missförstod, jag trodde att Infra menade att Israel påstod att Sverige skulle betala för Gaza-kriget. Ber om ursäkt för detta.
Susz X skrev:Buddy Israel skrev:Susz X skrev:Varför skriver Infra att Israel vill att Sverige ska betala?
Jag missförstod, jag trodde att Infra menade att Israel påstod att Sverige skulle betala för Gaza-kriget. Ber om ursäkt för detta.
Vad är det nu då? Nej- du missförstod inte då- men nu gör du det...
Vad jag menar är att den ende jag sett påstå att Israel vill att Sverige ska betala är Infra.
KickTheRasist skrev:
Buddy här kommer vi inte i samma bana men jag orkar inte mera , du vet vad jag menar ..
Last chance , sen kommer jag inte att tjata mera ...
Israel är en påhitad stat och den förtrycker Palestinier denna är ju faktisk jätte jobbigt så spelar ingen roll hur mycket vi kallar Israel för en demokratisk stat , denna har inget att göra där , vi kan ta en simpel exempel.
Ta exempel mig jag är kroat och vi var offer i Auswitz , sen hela världen tycker synd om oss och för att gottgöra mina landsman säger dem ni för hälften av Sverige eller vilken land som helst, och du som Svensk det är ingen som frågar dig om detta , jag kommer ditt som en kroat och nu skall jag bestämma över dig och dessutom vill att du existerar inte mera ...
Hur kommer du att reagera ??
MVH
//KTR
Buddy här kommer vi inte i samma bana men jag orkar inte mera , du vet vad jag menar ..
Last chance , sen kommer jag inte att tjata mera ...
Israel är en påhitad stat och den förtrycker Palestinier denna är ju faktisk jätte jobbigt så spelar ingen roll hur mycket vi kallar Israel för en demokratisk stat , denna har inget att göra där , vi kan ta en simpel exempel.
Ta exempel mig jag är kroat och vi var offer i Auswitz , sen hela världen tycker synd om oss och för att gottgöra mina landsman säger dem ni för hälften av Sverige eller vilken land som helst, och du som Svensk det är ingen som frågar dig om detta , jag kommer ditt som en kroat och nu skall jag bestämma över dig och dessutom vill att du existerar inte mera ...
Hur kommer du att reagera ??
MVH
//KTR
Vi kommer nog aldrig att vara 100 procent överens, men vi kan kanske mötas på vägen.
Jo visst skulle man då som svensk ta illa upp, men varför skyller man bara på Israel och inte på de som bestämde det, d v s Storbritannien?