Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
Sniperace
Corven
formsvackan
Kakmonstret
Regndrottning
bing
lazy
cleopatra
blueheaven
RedCloud
fredrik rahm70
Susz X
16 posters

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  formsvackan 2009-04-02, 20:41

    lazy skrev:–Vad hade ni väntat er,vi kom och stal deras land, konstaterade han.

    Snarare Adolf Hitler och Europas dåliga samvete som stod
    för den bedriften.

    Farbror Adolf hade nog inte ett enda dugg med detta att göra. Vad Europas dåliga samvete beträffar var nog det heller inte av någon större art.

    Detta är nog av större betydelse.

    Balfourdeklarationen är ett yttrande av den 2 november 1917 av den brittiske utrikesministern Arthur James Balfour, i vilket han meddelar lord Walter Rothschild, ledaren för det judiska samfundet i England, att den brittiska regeringen stöder förslaget att upprätta ett judiskt hemland i Palestina, dock under omständigheterna att detta inte skulle komma att påverka den i Palestina redan boende arabiska befolkningen. År 1917 var Palestina fortfarande formellt en del av det Osmanska riket men blev efter första världskriget ett brittiskt protektorat.

    Två inflytelserika sionistiska ledare hade försökt förmå den brittiska regeringen att fatta beslut om att Palestina i sig skulle bli judarnas eget hemland, men så långt ville inte britterna sträcka sig. Tvärtom, de valde att inte använda ordet "state" ('stat'), utan istället uttrycket "national home [for the Jewish people]" (ungefär ' nationellt hemvist [för det judiska folket]') och vidhöll under årtionden att man inte hade avsett en fri statsbildning (även om åtskilliga brittiska politiker rent privat var för en sådan).
    Av samma anledning skrev man inte "Palestine" enbart, som saken faktiskt formulerats i ett första utdrag, utan "in Palestine", för att inte ge sken av att man hade avsett hela Palestina.


    .
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  lazy 2009-04-02, 20:41

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 19:46, ändrad totalt 1 gång
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Corven 2009-04-02, 20:47

    Någon, jag minns tyvärr inte vem, har framfört en ide om att göra Jerusalem till FN's huvudstad.

    Dvs att den skulle tillhöra FN, och inte någon specifik religion. Fn's högkvarter skulle ligga där, och man kunde på det viset stoppa bråket mellan judar och muslimer om vem som har mest rätt till staden.

    Den tanken tilltalar mig. Att Jerusalem skulle bli en världsstad som tillhör alla.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty njaa

    Inlägg  Sniperace 2009-04-02, 20:50

    Corven skrev:Någon, jag minns tyvärr inte vem, har framfört en ide om att göra Jerusalem till FN's huvudstad.

    Dvs att den skulle tillhöra FN, och inte någon specifik religion. Fn's högkvarter skulle ligga där, och man kunde på det viset stoppa bråket mellan judar och muslimer om vem som har mest rätt till staden.

    Den tanken tilltalar mig. Att Jerusalem skulle bli en världsstad som tillhör alla.

    Då skulle Jerusalem vara en av FN stulen stad, Muslimer skulle vilja ha tillbaka den, Judar skulle vilja ha tillbaka och de kristna stå med hakan hängande ...

    Hamaz har ju KLART deklarerat att FN tillåts INTE att övervaka, de skulle ses som OCKUPANTER
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  lazy 2009-04-02, 20:51

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 19:49, ändrad totalt 1 gång
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-02, 20:51

    Intressant tanke, men tyvärr skulle muslimska stater bara anklaga FN för att vara en sionistisk organisation, med judiskt världsherravälde som målsättning.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  formsvackan 2009-04-02, 21:03

    lazy skrev:Fel Formsvackan.

    Det du skriver är troligtvis helt rätt, men jag förstår inte varför det skulle innebära att jag har fel. I och för sig har jag gärna fel, eftersom det är sådana gånger som jag har en chans att lära. Men denna gång förstår jag inte vad jag missat.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  lazy 2009-04-02, 21:07

    Ok du har inte fel FS, tror vi "pratade" förbi varandra, jag
    menade den stora invandring som ledde fram till staten
    Israel.
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-02, 21:17

    Susz X skrev:
    Inte nog med allt civilt mänskligt lidande hos människorna, skändningar av dessas bostäder, olivplantager , riktad förnedring av civila etc..- även stödprojekt för att kunna bygga upp ett samhälle saboterades systematiskt..


    - "Även en av Sverige finansierad avloppsanläggning i norra Gaza förstördes. Där saboterades även reningsutrustning

    En israelisk bulldozer skadade väldigt allvarligt de byggnader där kontrollutrustning för infiltrationsbassängerna fanns. Man välte också omkull en tank med dieselolja som stod vid bassängen så att all diesel hamnade i Gazas redan förorenade vatten, säger Johan Brisman."


    Sidas utredare Johan Brisman har aldrig skådat ett sådant systematiskt förstörande som israeliska soldater gjorde i Gaza:

    Lyssna på poddradion och läs mer här:

    http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=2739530


    Fördöm inte folket visa inte folket förakt- de ville fortsätta leva sida vid sida
    och protesterade- men nonchalerades även de totalt...
    Systematiskt slog de ut ett helt samhälle- skapade negativ stress hos befolkningen,
    tortyr i form av vit fosfor en militärjunta som faktiskt tillhör Europa- och har signerat våra FN- konventioner-
    vilka de totalt ignorerat..
    Vem betalar återställningen ?

    Vem har förtroende för ledare med ett sådant solklart planerat tillvägagångssätt? .

    Ja inte tänker de stå och titta på i samma veva som dessa kräk vill fullfölja det jobb som A.H startade.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  cleopatra 2009-04-02, 21:44

    WOW!! Märker ni att vi för en debatt utan pajkastning och personangrepp trots olika åsikter cheers MYCKET trevlig debatt och väldigt lärande och informativ. Jag har lärt mig mer om konflikten i MÖ här idag, än jag lärt mig sammanlagt vid alla tidigare tillfällen jag har försökt sätta mig in i den sunny

    (Faaan ta den som sabbar debatten nu så jag får ångra mitt inlägg!!!*blänger hotfullt*)
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  formsvackan 2009-04-02, 22:02

    lazy skrev:Ok du har inte fel FS, tror vi "pratade" förbi varandra, jag
    menade den stora invandring som ledde fram till staten
    Israel.

    Från olika vinklar bara.

    Den judiska staten är väl ett resultat av denna invandring, Irguns och Sternligans mördande av motståndare, bl.a. Folke Bernadotte, ett politiskt spel i FN, och mycket mer. Att palestinierna protesterade mot detta är väl inte så konstigt. David Ben-Gurion förvånades definitivt inte över palestiniernas orubbliga motstånd mot tanken på judarnas stat.

    –Vad hade ni väntat er, vi kom och stal deras land, konstaterade han.

    Att blanda in Adolf i detta skeende är i mina ögon att bortse från tidigare historia. Balfourdeklarationen är från 1917, alltså ett krig tidigare.

    Genom beslut i Nationernas förbund fick britterna ansvar för området år 1922. Tidigare hade fredskonferensen i San Remo beslutat att Palestina skulle tillfalla britterna och när beslutet ratificerades 1922 av Nationernas förbund fick även Balfourdeklarationens löfte om ett judiskt nationalhem ett internationellt godkännande.

    Deklarationen innehöll formuleringen ”ingenting skall göras, som skulle kunna skada de medborgerliga och religiösa rättigheterna hos existerande icke-judiska samhällen i Palestina

    Hur det blev med den saken vet vi Crying or Very sad


    En detalj i detta sammanhang.

    Folke Bernadotte mördades 17 september 1948 av den sionistiska organisationen Lehi, mera känd som Sternligan.
    Ligan såg Bernadotte som en vars planer stod i vägen för ett Israel som var större än planerat, eftersom han tänkte sig att det vid sidan om den judiska staten också skulle finnas en palestinsk stat, och att de palestinska flyktingarna skulle få återvända.

    Mordet på Bernadotte planerades av Yehoshua Zetler, Sternligans operative chef i Jerusalem, och godkändes av en styrgrupp, bestående av den framtida israeliske premiärministern Yitzhak Shamir, som under tiden för mordet var en av Sternligans högsta ledare, Nathan Yellin-Mor, Sternligans ledare i Jerusalem, och filosofen Yisrael Eldad.


    Yehoshua Cohen, som satte sex skott i Bernadottes kropp blev senare vän och livvakt åt David Ben-Gurion, Israels förste premiärminister.

    Vilka som inte accepterade vilken stat kan alltså diskuteras i all oändlighet.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Infra 2009-04-02, 22:19

    cleopatra skrev:Jag måste erkänna att mina kunskaper om Israel-Palestinakonflikten är mycket begränsade. Jag har försökt läsa in mig på ämnet, men dels är det svårt att hitta info som inte är färgat av författarens egna åsikter, och dels blir jag inte klok på vem som är boven i dramat confused Jag tycker det verkar som båda sidor är lika goda kålsupare och att det blivit en ond cirkel av vendettor som aldrig verkar ta slut. Kontrahenterna består av muslimofober och antisemiter som hellre fortsätter konflikten än ger sig en millimeter. De som får sitta emellan är som vanligt kvinnor och barn Evil or Very Mad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 30



    Sen försvåras problematiken av ett antal "storebröder" som tex Storbritannien och USA som under årens lopp blandat sig i konflikten. Frågan blir återigen: Hur mycket av deras inblandning beror på egna intressen och hur mycket beror på en önskan om att skapa fred i MÖ?

    Själv förstår jag folks tveksamhet att stödja den ena eller andra sidan i denna konflikt. Märker då och då att även SuszX är ambivalent på den punkten.
    Nätdebattörer som jag själv är "på", nu, då vi äntligen, tack vare nätdemokratin kan jämna ut den skeva nyhetsrapporteringen som haft en stor slagsida till israelisk fördel under gångna decennier. Detta "tolkningsföreträde" hos världens alla stora nyhetsbyråer har Israel skamlöst och effektivt använt för att demonisera sina offer. Det är detta som nätdemokratin erbjuder en möjlighet att ställa tillrätta eftersom vi nätdebattörer är "fria" och inte har några ohälsosamma bindningar eller lojaliteter åt något håll. Men vi som vill "rättvisa" i denna konflikt kämpar i stark motvind och får ofta kämpa mot de beramade Lol-Lol-gubbarna.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Susz X 2009-04-03, 03:05

    Uppfattar du mig som ambivalent tar du miste- vad grundar du det på Infra?Kanske uttrycker jag mig oklart ?Kanske har du missat en del tidigare inlägg? Vore glad om du visade var jag är ambivalent i mitt ställningstagande för den civila människan?
    Fördömer dem som inte sätter folkrätten, mänskliga rättigheter oavsett etnicitet i centrum. Förtryckare med makt att förtrycka borde avsättas omgående.Även den som
    försöker spela på andras tidigare utsatthet för att legalisera det muslimhat som
    är i europa- Sverige är en del av detta.


    En annan intressant länk- från den oberoende folkrättsrörelsen amnestys press med krav på vapenembrago..och Var har vi de modiga politikerna i Sverige?


    http://www2.amnesty.se/ap.nsf/webbreportage/D3A69BB85647B17BC125757E004B6058?opendocument

    ps Infra- Du skriver "rättvisa"- vad är det för dig i sammanhanget?..ds.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  lazy 2009-04-03, 06:33

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 19:52, ändrad totalt 1 gång
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  formsvackan 2009-04-03, 12:45

    lazy skrev:Fs, jag tycker inte alls att man bortser från historian innan bara
    för att man blandar in Hitler för jag anser att han var förutsättningen
    för att en judisk stat skulle bli verklighet, om det inte hade varit
    för förintelsen hade det inte funnits ett sånt behov av skydd som en
    stat skulle ge, man ska inte heller glömma bort att i judendomen ingår
    att vara statslös så det är många av de riktigt ortodoxa judarna som
    inget hellre vill än att Israel går under hur konstigt det än låter.

    OK. Jag å min sida anser "problemet" vara betydligt äldre än så, vilket torde framgå av Balfourdeklarationen om inte annat. Naturligtvis var förintelsen något som verkligen satte fart på processen, men den var inte upphovet.

    Att kasta in AH som personligen ansvarig för detta, är att förenkla rejält och inget jag köper. OBS ! Jag vill på intet sätt att detta uppfattas som något försvar för denna dåres gärningar, enbart ett påpekande att det var andra intressen som låg bakom det som sedan utvecklades till den otäcka judeförföljelsen. Jag uppfattar AH som en initialt inkastad pajas på scenen, i syfte att förvilla publiken medans den verkliga föreställningen utspelades i kulisserna. Manusförfattarna kom att ångra detta bittert då pajasen snart visade sig vara okontrollerbar.

    Britternas problem i denna soppa var att den föreslagna "samlevnaden" inte accepterades av vare sig araber eller judar. Bildande av någon judisk stat var inte aktuellt, men blev direkt något som judarna krävde och araberna vägrade.

    Det är inte min sak att döma vem som har gjort vilka fel i detta, men i vanlig ordning är det lätt för oss människor att sympatisera med den som är mindre.

    Om en lösning på problemet ska kunna uppnås vid förhandlingsbordet, måste parterna först enas om en gemensam sanning. Jag håller helt med Cordelia Edvardson i hennes åsikter om att judarna måste acceptera sin skuld i fördrivandet av palestinierna, om en fred ska kunna uppnås.

    För Cordelia Edvardson är en grundpelare när det gäller Mellanösternkonflikten att erkänna att det var ett övergrepp att fördriva palestinierna från deras land 1948. Men, säger hon, man kan inte upphäva en oförrätt med en annan. Och nu skulle det vara en oförrätt att fördriva israelerna. Hon kräver i stället att man ska klara den svåra konsten att stå ut med att man kan ha rätt och vara skyldig samtidigt. På landsfadern Ben-Gurions tid kunde man säga att det var ett övergrepp, varför inte nu? frågar hon retoriskt.

    - Judarna har genom historien varit offer. Och offret är a priori oskyldigt. Den rollen ger dig ett moraliskt övertag. Men när Israel blev till, då blev offren också för­övare. Och så är det. Ingen kan leva, ännu mindre överleva, utan att bli skyldig. Men det har det judiska folket oerhört svårt att ta till sig.



    Naturligtvis kan "fred" framtvingas med vapen, men hur långvarig blir då denna, och vem vill egentligen ha den ?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-03, 12:55

    Det är ingen som kräver Jerusalem utav pin kiv...

    Jerusalem är en helig stad för tre religioner.


    queen
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-03, 16:49

    Regndrottning skrev:Det är ingen som kräver Jerusalem utav pin kiv...

    Jerusalem är en helig stad för tre religioner.


    queen




    Instämmer det har jag påpekat förut vid några tillfälle , men det verkar att Israel anhängare vill ha kontroll över det .
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  lazy 2009-04-03, 17:40

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 19:55, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Infra 2009-04-03, 17:52

    SuszX
    I de flesta av dina inlägg i Palestinafrågan tar du förbehållslöst ställning för palestinierna. Då och då kan jag läsa ett inlägg i denna fråga från dig, där du till synes misstänker att de som gapar högst om Israels förtryck (jag själv t ex) möjligen skulle kunna vara nazianstrukna, vara psykopater eller ha andra konstiga motiv för att ställa sig upp och anklaga Israel. Jag skall försöka få tag på ett exempel genom att bläddra i trådarna. Jag får lämna tråden just nu.

    Jag skriver klamrar runt ordet rättvisa eftersom anntagligen alla på vardera sidan i denna konflikt tycker att de försvarar en rättvis sak. Det tycker emellertid inte jag. Kanske skulle jag ha slopat klamrarna.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-03, 18:01

    Infra skrev:SuszX
    I de flesta av dina inlägg i Palestinafrågan tar du förbehållslöst ställning för palestinierna. Då och då kan jag läsa ett inlägg i denna fråga från dig, där du till synes misstänker att de som gapar högst om Israels förtryck (jag själv t ex) möjligen skulle kunna vara nazianstrukna, vara psykopater eller ha andra konstiga motiv för att ställa sig upp och anklaga Israel. Jag skall försöka få tag på ett exempel genom att bläddra i trådarna. Jag får lämna tråden just nu.

    Jag skriver klamrar runt ordet rättvisa eftersom anntagligen alla på vardera sidan i denna konflikt tycker att de försvarar en rättvis sak. Det tycker emellertid inte jag. Kanske skulle jag ha slopat klamrarna.


    Jag fick ju benämning för nationalsocialist förut och snart blir jag sammanfogad med SS ...


    Snälla tagga ner!! detta människor som vill kalla andra med sådana benämningar är bara komiska.


    OBS!! Tror inte att SUSZ vill kalla dig för nazist absolut inte..


    MVH
    //KTR
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Infra 2009-04-03, 21:11

    KickTheRasist skrev:
    Infra skrev:SuszX
    I de flesta av dina inlägg i Palestinafrågan tar du förbehållslöst ställning för palestinierna. Då och då kan jag läsa ett inlägg i denna fråga från dig, där du till synes misstänker att de som gapar högst om Israels förtryck (jag själv t ex) möjligen skulle kunna vara nazianstrukna, vara psykopater eller ha andra konstiga motiv för att ställa sig upp och anklaga Israel. Jag skall försöka få tag på ett exempel genom att bläddra i trådarna. Jag får lämna tråden just nu.

    Jag skriver klamrar runt ordet rättvisa eftersom anntagligen alla på vardera sidan i denna konflikt tycker att de försvarar en rättvis sak. Det tycker emellertid inte jag. Kanske skulle jag ha slopat klamrarna.


    Jag fick ju benämning för nationalsocialist förut och snart blir jag sammanfogad med SS ...


    Snälla tagga ner!! detta människor som vill kalla andra med sådana benämningar är bara komiska.


    OBS!! Tror inte att SUSZ vill kalla dig för nazist absolut inte..


    MVH
    //KTR

    Du försdtår väl, KTR att jag aldrig skulle kalla SuszX för det. Inte skulle hon kalla mig det heller. Ibland funderar vi alla och är inte alltid så tydliga.
    Vi står ju på samma sida i denna fråga. Jag försökte fördjupa något som jag sagt och som SuszX undrade över. Jag trasslade visst in mig ännu värre. pale

    Mer om Gazanotan. Jag glömde länken. Nu vill Israel att svenska skattebetalare skall betala notan för Gazakriget i januari.

    http://www.sr.se/sida/default.aspx?ProgramID=416
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Susz X 2009-04-04, 00:47

    Infra skrev:SuszX
    I de flesta av dina inlägg i Palestinafrågan tar du förbehållslöst ställning för palestinierna. Då och då kan jag läsa ett inlägg i denna fråga från dig, där du till synes misstänker att de som gapar högst om Israels förtryck (jag själv t ex) möjligen skulle kunna vara nazianstrukna, vara psykopater eller ha andra konstiga motiv för att ställa sig upp och anklaga Israel. Jag skall försöka få tag på ett exempel genom att bläddra i trådarna. Jag får lämna tråden just nu.

    Jag skriver klamrar runt ordet rättvisa eftersom anntagligen alla på vardera sidan i denna konflikt tycker att de försvarar en rättvis sak. Det tycker emellertid inte jag. Kanske skulle jag ha slopat klamrarna.

    Okej- jag frågade- och du gav ett svar. Dock har du uppåt väggarna fel- och undrar var du fått det du skriver ifrån? Var har jag tagit ställning för något annat än den civila människans folkrätt/mänskliga rättigheter- oavsett etnicitet oavsett muslimer, judar , kristna i de båda länderna??
    Visa mig var jag inte fördömt förtryck av den civila människan- förtryck från maktgiriga- oavsett etnicitet..? Varför skriver du så Infra? Fiskar du? Är jag oklar? Har du överhuvudtaget läst trådens början? Verkar inte så- eller är det något i svaren som är så oklart?


    Senast ändrad av Susz X den 2009-04-04, 01:03, ändrad totalt 2 gånger
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-04, 00:54

    Infra skrev:
    KickTheRasist skrev:
    Infra skrev:SuszX
    I de flesta av dina inlägg i Palestinafrågan tar du förbehållslöst ställning för palestinierna. Då och då kan jag läsa ett inlägg i denna fråga från dig, där du till synes misstänker att de som gapar högst om Israels förtryck (jag själv t ex) möjligen skulle kunna vara nazianstrukna, vara psykopater eller ha andra konstiga motiv för att ställa sig upp och anklaga Israel. Jag skall försöka få tag på ett exempel genom att bläddra i trådarna. Jag får lämna tråden just nu.

    Jag skriver klamrar runt ordet rättvisa eftersom anntagligen alla på vardera sidan i denna konflikt tycker att de försvarar en rättvis sak. Det tycker emellertid inte jag. Kanske skulle jag ha slopat klamrarna.


    Jag fick ju benämning för nationalsocialist förut och snart blir jag sammanfogad med SS ...


    Snälla tagga ner!! detta människor som vill kalla andra med sådana benämningar är bara komiska.


    OBS!! Tror inte att SUSZ vill kalla dig för nazist absolut inte..


    MVH
    //KTR

    Du försdtår väl, KTR att jag aldrig skulle kalla SuszX för det. Inte skulle hon kalla mig det heller. Ibland funderar vi alla och är inte alltid så tydliga.
    Vi står ju på samma sida i denna fråga. Jag försökte fördjupa något som jag sagt och som SuszX undrade över. Jag trasslade visst in mig ännu värre. pale

    Mer om Gazanotan. Jag glömde länken. Nu vill Israel att svenska skattebetalare skall betala notan för Gazakriget i januari.

    http://www.sr.se/sida/default.aspx?ProgramID=416


    Jag vet Infra Sad




    Men detta är inte allt nu anklagas Sverige för Antisemitism för att Svenskarna har visat sitt missnöje mot Palestinsk ockupation det tycker jag är väldigt lågt , nu kommer vi att sammankopplas med SS , som sagt vi kommer att kallas för nazister så småningom , sen var de att Svenska staten skall betala nästan över 300.000 SKR i skadestånd

    Detta är fucking "Svart Komedi" om du frågar mig ...


    MVH

    //KTR
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Susz X 2009-04-04, 01:07

    Hmm..har jag missat något? Var står det att Sverige ska betala och anklagas för antisemitism? ..


    Senast ändrad av Susz X den 2009-04-04, 01:17, ändrad totalt 1 gång
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-04, 01:17

    Susz X skrev:Hmm..har jag missat något? Var står det att Sverige ska betala och anklagas för antisemitism?



    Jag har läst någonstans på DN Bladet har jag för mig men det togs snabbt bort
    skall försöka att hitta den , detta är kanske dumt att säga utan att visa källa sorry


    Men skall försöka hitta den ..



    MVH

    //KTR

    Sponsored content


    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 3 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 20:37