KickTheRasist skrev:Buddy Israel skrev:KickTheRasist skrev:
Buddy här kommer vi inte i samma bana men jag orkar inte mera , du vet vad jag menar ..
Last chance , sen kommer jag inte att tjata mera ...
Israel är en påhitad stat och den förtrycker Palestinier denna är ju faktisk jätte jobbigt så spelar ingen roll hur mycket vi kallar Israel för en demokratisk stat , denna har inget att göra där , vi kan ta en simpel exempel.
Ta exempel mig jag är kroat och vi var offer i Auswitz , sen hela världen tycker synd om oss och för att gottgöra mina landsman säger dem ni för hälften av Sverige eller vilken land som helst, och du som Svensk det är ingen som frågar dig om detta , jag kommer ditt som en kroat och nu skall jag bestämma över dig och dessutom vill att du existerar inte mera ...
Hur kommer du att reagera ??
MVH
//KTR
Vi kommer nog aldrig att vara 100 procent överens, men vi kan kanske mötas på vägen.
Jo visst skulle man då som svensk ta illa upp, men varför skyller man bara på Israel och inte på de som bestämde det, d v s Storbritannien?
Hej igen Buddy ...
Intressant att du nämnde UK i denna sammanhang ja visst dem var en kolonial makt i då dagens Palestina och det ligger en del av börda på deras samvete absolut ...
Jag vet inte vad skall jag säga men jag vill att Palestinier för sitt land tillbaka och vaknar i den samma utan att bli hotade av någon annan förtrycka makt.
Du vet att jag har inget emot judar som judar detta som jag har emot att är Israel som har faktisk inte en rätt att existera där , jag vet att det låter förjävligt men så länge Israel som stat kommer att finnas där det kommer många människor att råka illa upp , så det spelar ingen roll om de är Judar eller Muslimer comprende amigo??
MVH
//KTR
Förstår vad du menar Buddy..om man ser det så här då?
Det finns politiker som vägrar samarbeta med varandra. De slåss om vem som ska bestämma över ett helt folk. Och folket får ta stryk för det- fast folket vill leva i fred som grannar. Det finns de som startat skolor tillsammans- de ser till människan. Inga slagsmål om vilken religion som är bäst.
Är det då rätt att "köra undan " en del av det folket?
Vore det inte bättre att antingen dela på landet - så alla får sitt hem?
Det är inte folket som byggt muren..det är politiker som vill ha makt.
Vore det inte bättre att dessa politiker får krav på sig att bete sig som vuxna
och diskutera med varandra? Om de inte kan det tycker iaf jag att de måste bytas ut..Mot personer som har folkets välmående som viktigaste vilja?