Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
Blåfront
Secrist
GustavAnder
R.O.F.L
MartinLindgren
foliesvackan
RedCloud
11 posters

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs

    Inlägg  RedCloud 2009-11-23, 18:11

    De blå ondgör sig ju hela tiden att de rödgröna inte presenterat någon politik, och vi vänsterröstare inte vet vad vi röstar på....[sic]

    Men hur är det i de egna leden ?

    Har jätten GlufsGlufs Moderaterna ätit upp sina småbröder & systrar ?

    Vad är egentligen en röst på tex KD ?

    Jo en röst på moderaterna och inget annat....

    Men varför är blåmöglet härinne så tysta om detta ?

    lol! lol! lol!
    foliesvackan
    foliesvackan


    Antal inlägg : 326
    Join date : 09-10-16

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty Sv: Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs

    Inlägg  foliesvackan 2009-11-23, 18:20

    Schhhh.... fortsätter detta riskerar Kådisar, Folkpartiklar och Trottoarbönder att hamna under riksdagsspärren.

    Någon taktikröstning behöver vi inte vara rädda för på den kanten. Inte ens GA skulle vilja låtsas vara folkpartist Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty Sv: Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-23, 19:12

    Självklart vill inte den samlade forumhögern förlora sitt favorittjabbel,
    Dom väljer hellre att vara både blinda och döva?

    Annars om dom små liven inte följer vad som händer,så föreslår jag dom gå in på de rödgrönas hemsidor och få svar på det dom verkar vara ovetande om!
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-11-23, 19:15

    Tror du vänsterpartiet kommer ha mycket att säga till om i vänstertrojkan?

    Samma "sitta i knä politik" kommer komma ur deras "sammarbete". (Martin7lindgren kommer givetvis dementera detta)

    Två fasta block mot varandra. Är det här för att stanna?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty Ok.

    Inlägg  GustavAnder 2009-11-23, 19:18

    så föreslår jag dom gå in på de rödgrönas hemsidor och få svar på det dom verkar vara ovetande om!.....


    V vill höja skatten för alla som tjänar 8000 i månan.....jobba på alla proletärer.

    Det måste väl dras in mer pengar till alla bidragen kantänka ?

    Ju mer ni skriver desto mer inser folk hur galen vänsterpolitiken är i praktiken.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty Politik

    Inlägg  Secrist 2009-11-23, 19:18

    Annars om dom små liven inte följer vad som händer,så föreslår jag dom gå in på de rödgrönas hemsidor och få svar på det dom verkar vara ovetande om!

    Så om man tittar på deras hemsidor så säger S och V: Ja, vi vill ha tillbaka förmögenhetsskatten! Mp säger: Det är bara dumt att återinföra förmögenhetsskatten. Öh, vad gäller?
    foliesvackan
    foliesvackan


    Antal inlägg : 326
    Join date : 09-10-16

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty Sv: Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs

    Inlägg  foliesvackan 2009-11-23, 19:40

    R.O.F.L skrev:Tror du vänsterpartiet kommer ha mycket att säga till om i vänstertrojkan?
    Gissningsvis för litet varför blåmöglets ylande om Ohly känns omotivetat, åtminstone för tänkande människor.
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty Sv: Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs

    Inlägg  Blåfront 2009-11-23, 19:45

    RedCloud skrev:De blå ondgör sig ju hela tiden att de rödgröna inte presenterat någon politik, och vi vänsterröstare inte vet vad vi röstar på....[sic]

    Men hur är det i de egna leden ?

    Har jätten GlufsGlufs Moderaterna ätit upp sina småbröder & systrar ?

    Vad är egentligen en röst på tex KD ?

    Jo en röst på moderaterna och inget annat....

    Men varför är blåmöglet härinne så tysta om detta ?

    lol! lol! lol!

    Sen jag registrerade mig på AB har ni startat mindre än 20 trådar om vänstersörjan politik om knappt ens det!
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-11-23, 19:46

    foliesvackan skrev:
    R.O.F.L skrev:Tror du vänsterpartiet kommer ha mycket att säga till om i vänstertrojkan?
    Gissningsvis för litet varför blåmöglets ylande om Ohly känns omotivetat, åtminstone för tänkande människor.

    Klargörande av herr Ohly känns aldrig omotiverat, även för icke tänkande Very Happy
    foliesvackan
    foliesvackan


    Antal inlägg : 326
    Join date : 09-10-16

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty Sv: Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs

    Inlägg  foliesvackan 2009-11-23, 19:52

    R.O.F.L skrev:
    foliesvackan skrev:
    R.O.F.L skrev:Tror du vänsterpartiet kommer ha mycket att säga till om i vänstertrojkan?
    Gissningsvis för litet varför blåmöglets ylande om Ohly känns omotivetat, åtminstone för tänkande människor.

    Klargörande av herr Ohly känns aldrig omotiverat, även för icke tänkande Very Happy
    Har konstaterat att så är fallet Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty Vad gäller?

    Inlägg  Secrist 2009-11-24, 00:51

    Jag repeterar denna eftersom jag inte fått svar från vänsterhåll ännu....

    Annars om dom små liven inte följer vad som händer,så föreslår jag dom gå in på de rödgrönas hemsidor och få svar på det dom verkar vara ovetande om!

    Så om man tittar på deras hemsidor så säger S och V: Ja, vi vill ha tillbaka förmögenhetsskatten!

    Mp säger: Det är bara dumt att återinföra förmögenhetsskatten. Öh, vad gäller?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty Sv: Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs

    Inlägg  Regndrottning 2009-11-24, 01:23

    Secrist skrev:Jag repeterar denna eftersom jag inte fått svar från vänsterhåll ännu....

    Annars om dom små liven inte följer vad som händer,så föreslår jag dom gå in på de rödgrönas hemsidor och få svar på det dom verkar vara ovetande om!

    Så om man tittar på deras hemsidor så säger S och V: Ja, vi vill ha tillbaka förmögenhetsskatten!

    Mp säger: Det är bara dumt att återinföra förmögenhetsskatten. Öh, vad gäller?

    Det som gäller är vad oppositionen presenterar i sitt valprogram.

    Tror du inte det förekom heta diskussioner innan alliansen blev överens?


    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty Oppositionen

    Inlägg  Secrist 2009-11-24, 02:40

    Det som gäller är vad oppositionen presenterar i sitt valprogram.

    Tror du inte det förekom heta diskussioner innan alliansen blev överens?


    Fast nu säger ju vänstern att allt kommer att bli mycket bättre bara vänstern vinner 2010. Trots att oppositionens olika partier har totalt olika åsikter i många frågor.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty Sv: Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-24, 03:31

    Var rädd om pekfingret Secristen, du verkar inte förstå att du är på väg att slita ut det?

    Du kanske ska hålla dig till att peta näsan medans du har fingret kvar?
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty Sv: Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs

    Inlägg  marxisten 2009-11-24, 04:36

    Secrist skrev:Jag repeterar denna eftersom jag inte fått svar från vänsterhåll ännu....

    Annars om dom små liven inte följer vad som händer,så föreslår jag dom gå in på de rödgrönas hemsidor och få svar på det dom verkar vara ovetande om!

    Så om man tittar på deras hemsidor så säger S och V: Ja, vi vill ha tillbaka förmögenhetsskatten!

    Mp säger: Det är bara dumt att återinföra förmögenhetsskatten. Öh, vad gäller?

    Vad det ägller kan vi upprepa tusen gånger utan att du fattar! DET ÄR OLIKA PARTIER, DÄRAV OLIKA STÅNDPUNKTER, de kommer dock förendas till valet i kampen mot högerregeringen...

    Liksom Amerikanarna, Engelsmän och Ryssarna gjorde i andra världskriget. De samlade sig mot en gemensam fiende trots att de i mångt och mycket inte alls var överens, vilket är precis vad mMär mot S V och MP. Rödgröna är inte överens i allt, men de samlar sig inför fighten coh kommer överens.

    Något ni stolpskott med Maud i spetsen tycks ha missat helt senaste veckorna gällande vattenfall!
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty Sv: Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs

    Inlägg  marxisten 2009-11-24, 04:44

    Secrist skrev:Jag repeterar denna eftersom jag inte fått svar från vänsterhåll ännu....

    Annars om dom små liven inte följer vad som händer,så föreslår jag dom gå in på de rödgrönas hemsidor och få svar på det dom verkar vara ovetande om!

    Så om man tittar på deras hemsidor så säger S och V: Ja, vi vill ha tillbaka förmögenhetsskatten!

    Mp säger: Det är bara dumt att återinföra förmögenhetsskatten. Öh, vad gäller?

    Vad det ägller kan vi upprepa tusen gånger utan att du fattar! DET ÄR OLIKA PARTIER, DÄRAV OLIKA STÅNDPUNKTER, de kommer dock förendas till valet i kampen mot högerregeringen...

    Liksom Amerikanarna, Engelsmän och Ryssarna gjorde i andra världskriget. De samlade sig mot en gemensam fiende trots att de i mångt och mycket inte alls var överens, vilket är precis vad alliansen är mot S V och MP, en fiende. Rödgröna är inte överens i allt (vilket ingen påstått), men de samlar sig inför fighten och kommer överens.

    Och varför är det så viktigt med allians helt plötsligt? Sossarna styrde vad jag vet i princip ändra från 30-talet till 70-talet. Sen 20 år innan Bildt vann. Sen tolk innan Persson förlorade mot Reinfeldt. En enda gång har sosarna haft egen majoritet, dvs. över 50%, aldrig förut har vi behövt någon jävla allians. Jag vet iaf. vad jag röstar på i nästa val när jag röstar rött, enade eller icke! Typ 75 år av rött styre de senaste 100 åren har gett erfarenhet för vad S går för utan någon jävla allians. Det är väl meningen de ska vara olika partier och inte bara 2 i riksdagen! Om de ska vara mer än två stora partier så måste de inte vara 100% i ALLA FRÅGOR!

    Något ni stolpskott med Maud i spetsen tycks ha missat helt senaste veckorna gällande vattenfall!
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty Sv: Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs

    Inlägg  marxisten 2009-11-24, 04:45

    Secrist skrev:Det som gäller är vad oppositionen presenterar i sitt valprogram.

    Tror du inte det förekom heta diskussioner innan alliansen blev överens?


    Fast nu säger ju vänstern att allt kommer att bli mycket bättre bara vänstern vinner 2010. Trots att oppositionens olika partier har totalt olika åsikter i många frågor.

    Tjaa, det är olika partier, eller hur?...

    Och olika åsikt.... Hör jag Maud vs. Vattenfall i bakgrunden? Rolling Eyes
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty Olika

    Inlägg  Secrist 2009-11-24, 04:57

    Tjaa, det är olika partier, eller hur?...

    Ja, men hur kan "ni" då så tvärsäkert säga att allt kommer att bli fantastiskt bra bara vänstern vinner trots att ingen idag vet vilken politik som kommer att gälla.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty Sv: Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs

    Inlägg  theward 2009-11-24, 07:39

    Secrist skrev:Tjaa, det är olika partier, eller hur?...

    Ja, men hur kan "ni" då så tvärsäkert säga att allt kommer att bli fantastiskt bra bara vänstern vinner trots att ingen idag vet vilken politik som kommer att gälla.

    Det hela är ganska enkelt...

    Det kan absolut inte bli sämre iaf...

    Förövrigt visar historien sitt tydliga språk...
    Du vet har man följt med i skolan på tex historie och samhällskunskapslektionerna..
    Då har man en ganska klar nild av vad höger/vänster stod för och fortfarande står för...

    Att "nya" moderaterna kallar sig "arbetarparti", gör ingen skillnad när politiken är den samma......
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty Sämre

    Inlägg  Secrist 2009-11-25, 00:55

    Det hela är ganska enkelt...

    Det kan absolut inte bli sämre iaf...


    Tja, jag vet inte det. Jag tycker inte det är så himla dåligt i sverige nu.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty Sv: Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs

    Inlägg  Redvictory 2009-11-25, 00:58

    Secrist skrev:Det hela är ganska enkelt...

    Det kan absolut inte bli sämre iaf...


    Tja, jag vet inte det. Jag tycker inte det är så himla dåligt i sverige nu.


    HA,HA,HA,HA Nu var du rolig secrist! Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty Dåligt

    Inlägg  Secrist 2009-11-25, 01:06

    HA,HA,HA,HA Nu var du rolig secrist!

    Vänstern är alltid så negativ. Är det något som följer med den politiska åsikten? Allt är så jobbigt och svårt.

    Sponsored content


    Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs Empty Sv: Alliansen 2010 & jätten GlufsGlufs

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-27, 15:37