marxisten 2009-11-24, 04:44
Secrist skrev:Jag repeterar denna eftersom jag inte fått svar från vänsterhåll ännu....
Annars om dom små liven inte följer vad som händer,så föreslår jag dom gå in på de rödgrönas hemsidor och få svar på det dom verkar vara ovetande om!
Så om man tittar på deras hemsidor så säger S och V: Ja, vi vill ha tillbaka förmögenhetsskatten!
Mp säger: Det är bara dumt att återinföra förmögenhetsskatten. Öh, vad gäller?
Vad det ägller kan vi upprepa tusen gånger utan att du fattar! DET ÄR OLIKA PARTIER, DÄRAV OLIKA STÅNDPUNKTER, de kommer dock förendas till valet i kampen mot högerregeringen...
Liksom Amerikanarna, Engelsmän och Ryssarna gjorde i andra världskriget. De samlade sig mot en gemensam fiende trots att de i mångt och mycket inte alls var överens, vilket är precis vad alliansen är mot S V och MP, en fiende. Rödgröna är inte överens i allt (vilket ingen påstått), men de samlar sig inför fighten och kommer överens.
Och varför är det så viktigt med allians helt plötsligt? Sossarna styrde vad jag vet i princip ändra från 30-talet till 70-talet. Sen 20 år innan Bildt vann. Sen tolk innan Persson förlorade mot Reinfeldt. En enda gång har sosarna haft egen majoritet, dvs. över 50%, aldrig förut har vi behövt någon jävla allians. Jag vet iaf. vad jag röstar på i nästa val när jag röstar rött, enade eller icke! Typ 75 år av rött styre de senaste 100 åren har gett erfarenhet för vad S går för utan någon jävla allians. Det är väl meningen de ska vara olika partier och inte bara 2 i riksdagen! Om de ska vara mer än två stora partier så måste de inte vara 100% i ALLA FRÅGOR!
Något ni stolpskott med Maud i spetsen tycks ha missat helt senaste veckorna gällande vattenfall!