och då alla vet att det är den viktigaste frågan för Alliansen och att den rödgröna röran bara vill göra sådana som Martin & reddarna glada med höjda bidrag utan att behöva lyfta ett finger så förstår jag att Alliansen leder redan, nu vänder ekonomin och allt ser ljusare ut, TACKA FREDRIK & ALLIANSEN för det fina jobbet.
+2
berralarzon
Sossar-e-lata
6 posters
Alliansen vinner 2010 då de flesta anser jobben viktigast....
Sossar-e-lata- Antal inlägg : 1357
berralarzon- Antal inlägg : 6964
Sossar-e-lata skrev:och då alla vet att det är den viktigaste frågan för Alliansen och att den rödgröna röran bara vill göra sådana som Martin & reddarna glada med höjda bidrag utan att behöva lyfta ett finger så förstår jag att Alliansen leder redan, nu vänder ekonomin och allt ser ljusare ut, TACKA FREDRIK & ALLIANSEN för det fina jobbet.
Du tackar fel SEL alla dessa som blivit av med jobbet bidrar till vändningen.
//berra
Pst: skit samma i detta som sitter på taburetterna för tillfället!
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
Se verkligheten i vitögat S-e-L, håll dig till skumpan och skaldjuren?
2010 står du med hängande huvud och sur min,
Gravöl väntar för din del!
Blåfront- Antal inlägg : 5440
martin7lindgren skrev:Se verkligheten i vitögat S-e-L, håll dig till skumpan och skaldjuren?
Martin lille
din kommentar de borgerliga leder nu?
marxisten- Antal inlägg : 5060
Sossar-e-lata skrev:och då alla vet att det är den viktigaste frågan för Alliansen och att den rödgröna röran bara vill göra sådana som Martin & reddarna glada med höjda bidrag utan att behöva lyfta ett finger så förstår jag att Alliansen leder redan, nu vänder ekonomin och allt ser ljusare ut, TACKA FREDRIK & ALLIANSEN för det fina jobbet.
Alliansen vill liksom alla kapitalister har en arbetslöshet på ett par % för att det ska bli konkurrans mellan arbetare om jobben och därmed sänka lönerna. Dessa bidrag du talar om är viktiga för att man ska undvika lönesänkningar vilket jag beskrivit förut, därmed ger ni er på dem. Så skillnaden som du ställer upp dem är att högern vill sänka löner och vänstern vill höja dem genom ett bra försäkringssystem och noll i arbetslöshet!
Alla som vet hur lönesättning går till vet att ni vill ha ett par % i arbetslöshet för att prispressa medan arbetarna vill ha noll i arbetslöshet för att kunna få högre lön. Liksom alla vet att ni vill ha dåliga försäkringar för man ska tvingas ta skitjobb medan vänstern vill ha ett bra socialförsäkringssystem så att man inte tvingas till jobb med skitlön! Så ojja er inte för arbetslösheten, det är så ni vill ha det!
KickTheRasist- Antal inlägg : 3622
- Inlägg 6
till marx
citat:
"Alliansen vill liksom alla kapitalister har en arbetslöshet på ett par % för att det ska bli konkurrans mellan arbetare om jobben och därmed sänka lönerna"
Blatten är det största orsak till allt rösta SD!!
"Alliansen vill liksom alla kapitalister har en arbetslöshet på ett par % för att det ska bli konkurrans mellan arbetare om jobben och därmed sänka lönerna"
Blatten är det största orsak till allt rösta SD!!