+15
captaincodd
RedCloud
Vercingetorix
lazy
berralarzon
SiP
theward
GustavAnder
ANNA2LINK
Regndrottning
Secrist
foliesvackan
blueheaven
Dao
marxisten
19 posters
USA och prioriteringar
marxisten- Antal inlägg : 5060
- Inlägg 126
Sv: USA och prioriteringar
Har ni inte bytt ämne lite nu?...
foliesvackan- Antal inlägg : 326
- Inlägg 127
Visst är det så. När GA ramlar in blir det tyvärr ofta resultatet. Faktum kvarstår att ett land som förbrukar hälften av resurserna till pang pang, får mindre kvar till annat. Att då argumentera för att detta land erbjuder de allra största ekonomiska möjligheterna för sina medborgare är inte speciellt välbetänkt.marxisten skrev:Har ni inte bytt ämne lite nu?...
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 128
USA
Att då argumentera för att detta land erbjuder de allra största ekonomiska möjligheterna för sina medborgare är inte speciellt välbetänkt.
Fast USA är världens största ekonomi och när jag säger möjligheter så menar jag framförallt på det praktiska planet vad gäller optimism, avsaknad av Jantelag, framåtanda etc. Mäter du bara ett lands kvaliteter på hur mycket bidrag som delas ut så är USA sämre än sverige.
Fast USA är världens största ekonomi och när jag säger möjligheter så menar jag framförallt på det praktiska planet vad gäller optimism, avsaknad av Jantelag, framåtanda etc. Mäter du bara ett lands kvaliteter på hur mycket bidrag som delas ut så är USA sämre än sverige.
blueheaven- Antal inlägg : 5228
- Inlägg 129
---------
Senast ändrad av blueheaven den 2010-01-15, 11:50, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 130
Att inställningen är annorlunda har jag inte motsatt mig. Inte heller att den kan vara bättre i USA.Secrist skrev:Att då argumentera för att detta land erbjuder de allra största ekonomiska möjligheterna för sina medborgare är inte speciellt välbetänkt.
Att USA som land erbjuder generellt större möjligheter till personlig ekonomisk utveckling är dock ett påstående jag inte köper rakt av.
- Inlägg 131
Och du är 100% idiot.blueheaven skrev:Foliesvackan tror att för varje peng som en arbetare eller tjänsteman får är en förlorad peng som inte ger välfärd, endast pengar förvaltade av politrucker ger välfärd i muppvänsterns värld!
100% skatt är 100% välfärd!
GustavAnder- Antal inlägg : 2835
- Inlägg 132
200%..
foliesvackan skrev:Visst är det så. När GA ramlar in blir det tyvärr ofta resultatet. Faktum kvarstår att ett land som förbrukar hälften av resurserna till pang pang, får mindre kvar till annat. Att då argumentera för att detta land erbjuder de allra största ekonomiska möjligheterna för sina medborgare är inte speciellt välbetänkt.marxisten skrev:Har ni inte bytt ämne lite nu?...
Du är sanslös, en total galning. USA förbrukar ca 4 % av sin BNP på försvaret.
Och i samma inlägg pratar du om att andra ska vara välbetänkta....
blueheaven- Antal inlägg : 5228
- Inlägg 133
----------
Senast ändrad av blueheaven den 2010-01-15, 11:50, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 134
Och denna, något felaktiga siffra säger dig vad då ?GustavAnder skrev:Du är sanslös, en total galning. USA förbrukar ca 4 % av sin BNP på försvaret.
Här har du litet mer att fantisera över.
The United States is far and away the global leader in military spending. Consider the following:
The United States spends more than the next 45 highest spending countries in the world combined.
The United States accounts for 48 percent of the world's total military spending.
The United States spends on its military 5.8 times more than China, 10.2 times more than Russia, and 98.6 times more than Iran.
The United States and its strongest allies (the NATO countries, Japan, South Korea and Australia) spend $1.1 trillion on their militaries combined, representing 72 percent of the world's total.
Country Military Spending (Billions of $)
United States 711.0
China 121.9
Russia 70.0
United Kingdom 55.4
France 54.0
Japan 41.1
Germany 37.8
Italy 30.6
Saudi Arabia 29.5
South Korea 24.6
India 22.4
Australia 17.2
Brazil 16.2
Canada 15.0
Spain 14.4
Turkey 11.6
Israel 11.0
Netherlands 9.9
United Arab Emirates 9.5
Taiwan 7.7
Greece 7.3
Iran 7.2
Myanmar 6.9
Singapore 6.3
Poland 6.2
Sweden 5.8
Colombia 5.4
Norway 5.0
Chile 4.7
Belgium 4.4
Egypt 4.3
Pakistan 4.2
Denmark 3.9
Indonesia 3.6
Switzerland 3.5
Kuwait 3.5
South Africa 3.5
Oman 3.3
Malaysia 3.2
Mexico 3.2
Portugal 3.1
Algeria 3.1
Finland 2.8
Austria 2.6
Venezuela 2.6
Czech Republic 2.5
Romania 2.3
Qatar 2.3
Thailand 2.3
Morocco 2.2
Argentina 1.9
Ukraine 1.7
Cuba 1.7
Angola 1.6
New Zealand 1.5
Hungary 1.3
Ireland 1.1
Jordan 1.1
Peru 1.1
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 135
GustavAnder skrev:foliesvackan skrev:Visst är det så. När GA ramlar in blir det tyvärr ofta resultatet. Faktum kvarstår att ett land som förbrukar hälften av resurserna till pang pang, får mindre kvar till annat. Att då argumentera för att detta land erbjuder de allra största ekonomiska möjligheterna för sina medborgare är inte speciellt välbetänkt.marxisten skrev:Har ni inte bytt ämne lite nu?...
Det är lögn och förbannad dikt!
Du har verkligen svalt hela skiten!
USA redovisar inte alla sina militära utgifter, och när de gör det så har de ofta döpt om dem till annat. Även där de lart och tydligt är militära utgifter har propagandisterna en tendens att fila på procenterna mycket rejält.
I sj'lva verket ligger USA militäta utgifter, om man verkligen tar med allt, på runt 50% av BNP!
Det är inte enhetligt, och mycket av detta skulle kunna tillskrivas civil produktion OCKSÅ - men de är militära i första hand!!!
Verkligen sjukt att NÅGON överhuvudtaget skulle gå på den siffra du uppger!!!!
- Inlägg 136
http://sv.wikipedia.org/wiki/USA:s_milit%C3%A4ra_budget
Dessutom verkar det som om GA:s 4% kommer från en missuppfattning. USA:s "homeland defence", dvs rent försvar av hemlandet - en pytteliten del av de militära utgifterna, utgör ca 4% av USA GDP - vilket är något heeeelt annat!
Så går det när man inte nehärskar Källkritik!!!!
Dessutom verkar det som om GA:s 4% kommer från en missuppfattning. USA:s "homeland defence", dvs rent försvar av hemlandet - en pytteliten del av de militära utgifterna, utgör ca 4% av USA GDP - vilket är något heeeelt annat!
Så går det när man inte nehärskar Källkritik!!!!
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
- Inlägg 137
Tänk att USA ska behöva dra nästan hela lasset för försvarandet av den fria världen. De andra länderna borde skämmas för att vara sådana snåljåpar...
;-)
;-)
- Inlägg 138
Vercingetorix skrev:Tänk att USA ska behöva dra nästan hela lasset för försvarandet av den fria världen. De andra länderna borde skämmas för att vara sådana snåljåpar...
;-)
Den var bra!!!
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
- Inlägg 139
Dao skrev:Vercingetorix skrev:Tänk att USA ska behöva dra nästan hela lasset för försvarandet av den fria världen. De andra länderna borde skämmas för att vara sådana snåljåpar...
;-)
Den var bra!!!
Eller hur?
(Var faktiskt rädd ett tag att du inte skulle inse ironin...)
- Inlägg 140
Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Tänk att USA ska behöva dra nästan hela lasset för försvarandet av den fria världen. De andra länderna borde skämmas för att vara sådana snåljåpar...
;-)
Den var bra!!!
Eller hur?
(Var faktiskt rädd ett tag att du inte skulle inse ironin...)
Hade det varit för ett år sedan hade jag nog gå på det!!!
Har blivit lite härdad här inne!!!
- Inlägg 141
lol
"Mina " 4 % kommer från de korrekta siffrorna som alla andra använder,
samma beräkningsgrunder som alla civiliserade stater använder,
de "siffrorna" rödingar använder används just bara av er, och andra nutcase.
- Inlägg 142
For FY 2009, Department of Defense spending amounts to 4.8% of GDPGustavAnder skrev:"Mina " 4 % kommer från de korrekta siffrorna som alla andra använder,
http://www.whitehouse.gov/omb/budget/fy2010/assets/hist.pdf (varning för vänsterporr)
Vad säger egentligen denna siffra dig ?
Oavsett hur du vänder och vrider på verkligheten så står USA för hälften av världens militära utgifter. Likaså används närmare hälften av skatterna till detta ändamål.
4-5% av BNP säger vad då ?
- Inlägg 143
4
Vad säger egentligen denna siffra dig ?....4-5% (foliet försöker dölja att han tidigare sa 50 %)
4-5 % ,
jävligt svag kaffejög, summan som kommunskiterna hela tiden förlitar sig på att sossar ska hjälpa till med, räntan på billån...
Dessutom den korrekta siffran gällande USAs militär budget.
Och angående vrida och vända på siffror är det ju DU och alla ni andra vänstermuppar som gör det i hela denna tråden, över löjets gräns, hur har du mage att klistra det på mig som använder de korrekta, din mupp.
4-5 % ,
jävligt svag kaffejög, summan som kommunskiterna hela tiden förlitar sig på att sossar ska hjälpa till med, räntan på billån...
Dessutom den korrekta siffran gällande USAs militär budget.
Och angående vrida och vända på siffror är det ju DU och alla ni andra vänstermuppar som gör det i hela denna tråden, över löjets gräns, hur har du mage att klistra det på mig som använder de korrekta, din mupp.
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 144
wiki:
Till exempel kan det nämnas att landets militärbudget är större än de tio närmast största militärmakterna tillsammans
Rackarns kommunister att förfalska de officiella amerikanska siffrorna.....
Till exempel kan det nämnas att landets militärbudget är större än de tio närmast största militärmakterna tillsammans
Rackarns kommunister att förfalska de officiella amerikanska siffrorna.....
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 145
Mer kommunistpropaganda:
- Inlägg 146
GustavAnder skrev:"Mina " 4 % kommer från de korrekta siffrorna som alla andra använder,
Nej - ALLA ANDRA använder inte alls dessa siffror. Det gör bara de som inte bryr sig om vad USA håller på med...
De som går efter fakta använder garanterat inte dessa siffror!!!
captaincodd- Antal inlägg : 904
- Inlägg 147
Det värsta
är att högergökarna tycker att det är helt i sin ordning med en Bush-budget där hälften av pengarna går till pangpang.Så normala är dom nyliberala tydligen,,,,
- Inlägg 148
Jag har aldrig nämnt % av BNP. Det var det du din förbaskade skämtartikel som gjordeGustavAnder skrev:Vad säger egentligen denna siffra dig ?....4-5% (foliet försöker dölja att han tidigare sa 50 %)
Så den länk du fick godkänns alltså inte ?GustavAnder skrev:Och angående vrida och vända på siffror är det ju DU och alla ni andra vänstermuppar som gör det i hela denna tråden, över löjets gräns, hur har du mage att klistra det på mig som använder de korrekta, din mupp.
http://www.whitehouse.gov/omb/budget/fy2010/assets/hist.pdf
Vänstermupparna i Vita Huset har tydligen varit i farten bakom ryggen på dig igen. Du kan inte ha det lätt
marxisten- Antal inlägg : 5060
- Inlägg 149
GustavAnder skrev:foliesvackan skrev:Visst är det så. När GA ramlar in blir det tyvärr ofta resultatet. Faktum kvarstår att ett land som förbrukar hälften av resurserna till pang pang, får mindre kvar till annat. Att då argumentera för att detta land erbjuder de allra största ekonomiska möjligheterna för sina medborgare är inte speciellt välbetänkt.marxisten skrev:Har ni inte bytt ämne lite nu?...
Du menar 44,4% av stadsbudgetten!
captaincodd- Antal inlägg : 904
- Inlägg 150
Tydligen
uppenbart att GA följer gamla högerspår genom att dribbla med siffror,,,Det minns iaf jag från förra valrörelsen.Utanfanskapet var "enormt",men det beror på hur man räknar så klart.Snacka om att nedvärdera fiendens intelligens,,,