Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
Dao
captaincodd
Blåfront
Redvictory
ANNA2LINK
9 posters

Alla svenskar borde kämpa för ett bättre Sverige!

ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Alla svenskar borde kämpa för ett bättre Sverige! - Sida 2 Empty Sv: Alla svenskar borde kämpa för ett bättre Sverige!

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-16, 00:19

Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Jo våga prata om problem på ett öppet och vuxet sätt.Det görs inte tillräckligt i dag.

Hade vi gjort det hade inte SD haft en chans.

SD är ett missnöjesparti! Precis som Nydemokrati (för er som minns dem!)
    De är glömda idag och jag kommer faktiskt inte ens ihåg vad de stod för
    Jag kommer ihåg att det var Bert Karlsson och Ian Wachmeister som stod och
    lastade drickabackar (de var höger)

Ja Ian och Bert "rörde" till det i "grytan"...

Minns första meningen på en sångtext som dom hade...

"Här kommer vi som hatar allt förmynderi..."... Tror den började så...
    ANNA2LINK

Alla svenskar borde kämpa för ett bättre Sverige! - Sida 2 Empty Sv: Alla svenskar borde kämpa för ett bättre Sverige!

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-16, 00:23

Secrist skrev:Fast Ny Demokrati var en dagslända som senare slets sönder av inbördes strider. SD har jobbat sig upp under åratal av politiskt arbete. Det riktiga startskottet kom ju 2001 när partiet splittrades i SD och ND (Nationaldemokraterna) där ND startades av människor som tyckte att SD:s linje blivit allt för mesig. Sedan dess har mängder av människor rensats ut när SD nu gör ett allvarligt försök att ta sig in i det politiska finrummet.

Frågan är hur många av SD:s politiker som är just rasister? Det är ju ingen som vet. Det finns säkert dom som inte är rasister som är med i partiet också. SD kommer ha svårt att någonsin få bort sin "rasiststämpel" pga detta.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Alla svenskar borde kämpa för ett bättre Sverige! - Sida 2 Empty SD

Inlägg  Secrist 2009-11-16, 00:28

Frågan är hur många av SD:s politiker som är just rasister? Det är ju ingen som vet. Det finns säkert dom som inte är rasister som är med i partiet också. SD kommer ha svårt att någonsin få bort sin "rasiststämpel" pga detta.

Tvättäkta rasister är nog rätt ovanliga. Ett troligt scenario, som jag ser det, är att dem kommer med tiden att reformera sitt politiska program där invandringen fortfarande är en huvudfråga men inte så dominerande som idag.
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-11-16, 00:38

Secrist skrev:Frågan är hur många av SD:s politiker som är just rasister? Det är ju ingen som vet. Det finns säkert dom som inte är rasister som är med i partiet också. SD kommer ha svårt att någonsin få bort sin "rasiststämpel" pga detta.

Tvättäkta rasister är nog rätt ovanliga. Ett troligt scenario, som jag ser det, är att dem kommer med tiden att reformera sitt politiska program där invandringen fortfarande är en huvudfråga men inte så dominerande som idag.

Jag tror att de flesta som tillhör Nationaldemokraterna och Folkfronten röstar på SD!
    Läs lite på Folkfrontens sida så förstår ni var en viss front här på forumet får alla sina tankar ifrån!
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-11-16, 00:40

ANNA2LINK skrev:Appropå det här med rasism och främlingsfientlighet. Detta är en viktig fråga att diskutera som vi alla vet. Här inne har ju Blåfront skrivit mycket om detta. Jag vill också lyfta upp frågan med på ett vad jag hoppas annolunda sätt.

Ofta när vi i Sverige diskuterar denna svåra fråga så är det lätt att vi blir arga på varann och missförstår varann. Det är som sagt svåra frågor att prata om.Men ack så viktiga.

Att rasism och främlingsfientlighet har växt mycket i Sverige dom senaste 10-20 åren har med mycket att göra. Det här med segregerade områden är ett stort problem anser jag. Att vi har segregerade områden med antingen mycket svenskar som bor i eller också områden med mycket invandrare i skapar problem i vårat land anser jag. Kanske "grundproblemet" till rasism??? Att vi i Sverige som sagt ofta inte lever i blandade områden?

Varför har vi skapat dessa problem utan att vi många gånger jobbar för att detta problem ska minska??? Hade vi i Sverige varit smartare så hade vi sett till att vi inte hade fått på detta sätt som vi har i dag.

Att vi har rasism och främlingfientlighet i Sverige är "allas" fel. Det är inte ens fel att två bråkar, eller hur?

Hur ska vi ALLA i Sverige göra för att minska på dessa problem?

ALLA svenskar borde kämpa för ett bättre Sverige!!!

Visst är frågan viktig, men ditt totalförvirrade inlägg gör inte saken bättre.

Föra gången rasismen hade en topp i Sverige var för 16 år sedan 1993. Expressen hade en läpsedel: "Släng ut dem". Bonnier slängde istället ut sin chefredaktör.

Så att säga att rasismen ökat de senaste 20 åren är naturligtvis bullshit. 1993 stod konjunkturen på botten precis som 2009. Det är i dessa lägen rasismen får fotfäste. Trist men sant.
    Secrist
    Secrist

Alla svenskar borde kämpa för ett bättre Sverige! - Sida 2 Empty Röst

Inlägg  Secrist 2009-11-16, 00:42

Jag tror att de flesta som tillhör Nationaldemokraterna och Folkfronten röstar på SD!

Öh, borde inte ND rösta på sig själva?
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-16, 00:45

råttan. skrev:
    ANNA2LINK skrev:Appropå det här med rasism och främlingsfientlighet. Detta är en viktig fråga att diskutera som vi alla vet. Här inne har ju Blåfront skrivit mycket om detta. Jag vill också lyfta upp frågan med på ett vad jag hoppas annolunda sätt.

Ofta när vi i Sverige diskuterar denna svåra fråga så är det lätt att vi blir arga på varann och missförstår varann. Det är som sagt svåra frågor att prata om.Men ack så viktiga.

Att rasism och främlingsfientlighet har växt mycket i Sverige dom senaste 10-20 åren har med mycket att göra. Det här med segregerade områden är ett stort problem anser jag. Att vi har segregerade områden med antingen mycket svenskar som bor i eller också områden med mycket invandrare i skapar problem i vårat land anser jag. Kanske "grundproblemet" till rasism??? Att vi i Sverige som sagt ofta inte lever i blandade områden?

Varför har vi skapat dessa problem utan att vi många gånger jobbar för att detta problem ska minska??? Hade vi i Sverige varit smartare så hade vi sett till att vi inte hade fått på detta sätt som vi har i dag.

Att vi har rasism och främlingfientlighet i Sverige är "allas" fel. Det är inte ens fel att två bråkar, eller hur?

Hur ska vi ALLA i Sverige göra för att minska på dessa problem?

ALLA svenskar borde kämpa för ett bättre Sverige!!!

Visst är frågan viktig, men ditt totalförvirrade inlägg gör inte saken bättre.

Föra gången rasismen hade en topp i Sverige var för 16 år sedan 1993. Expressen hade en läpsedel: "Släng ut dem". Bonnier slängde istället ut sin chefredaktör.

Så att säga att rasismen ökat de senaste 20 åren är naturligtvis bullshit. 1993 stod konjunkturen på botten precis som 2009. Det är i dessa lägen rasismen får fotfäste. Trist men sant.

Ska jag vara ärlig så har jag inte riktigt koll på hur lång tid som rasism och främlingsfientlighet har ökat. Men att ökningen har pågått ganska länge.Råttan hur länge tror du att det har ökat då?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-16, 00:55

Det hela går ju i vågor. Nu är främlingsfientligheten på topp. Den förra toppen var 1993. Nånstans däremellan fanns en botten. Det känns som det gått rätt fort åt fel håll på senare år. Vid förra valet fick sd typ 3%, så då hade ökningen redan satt fart. Det kan vara så att den ökning vi nu ser toppen av startade för ca 7 år sen. Det är dock bara vad jag tror.

När ekonomin nu vänder och vi går mot en långsam och lång högkonjunktur så kommer rasismen att succesivt avta.

Tyvärr kommer sd att komma in i riksdagen 2010, men redan 2014 röstar vi ut dem.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-16, 01:03

råttan. skrev:Det hela går ju i vågor. Nu är främlingsfientligheten på topp. Den förra toppen var 1993. Nånstans däremellan fanns en botten. Det känns som det gått rätt fort åt fel håll på senare år. Vid förra valet fick sd typ 3%, så då hade ökningen redan satt fart. Det kan vara så att den ökning vi nu ser toppen av startade för ca 7 år sen. Det är dock bara vad jag tror.

När ekonomin nu vänder och vi går mot en långsam och lång högkonjunktur så kommer rasismen att succesivt avta.

Tyvärr kommer sd att komma in i riksdagen 2010, men redan 2014 röstar vi ut dem.

Ja det stämmer nog det du skriver.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2009-11-16, 01:07

Ja det stämmer nog det du skriver.

Tror jag inte. Såvida inte SD rent havererar så är dem här för att stanna. Åtminstone för överskådlig framtid.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-16, 01:08

Det tror inte jag. Jag tror de går samma öde som ny demokrati till mötes.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-16, 01:13

råttan. skrev:Det tror inte jag. Jag tror de går samma öde som ny demokrati till mötes.

Hoppas det samtidigt som våra toppolitiker blir bättre på att prata och lösa problem som dom ska göra!!!Samtidigt som vi alla måste ta eget ansvar med.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2009-11-16, 01:14

Det tror inte jag. Jag tror de går samma öde som ny demokrati till mötes.
    Tvivlar jag på. SD och Ny Demokrati går inte att jämföra.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-16, 01:17

Secrist skrev:Det tror inte jag. Jag tror de går samma öde som ny demokrati till mötes.
    Tvivlar jag på. SD och Ny Demokrati går inte att jämföra.

Nej du kan ha rätt... Rolling Eyes
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-11-16, 01:22

ANNA2LINK skrev:
    råttan. skrev:Det tror inte jag. Jag tror de går samma öde som ny demokrati till mötes.

Hoppas det samtidigt som våra toppolitiker blir bättre på att prata och lösa problem som dom ska göra!!!Samtidigt som vi alla måste ta eget ansvar med.

Det vore ju bra om partierna kunde komma överens om flyktingfrågan iallafall!
    Till och med vi på detta ocensurerade forum tycks ju vara ganska överens!
    ja förutom vissa då! Very Happy
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-16, 01:24

Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:

Till och med vi på detta ocensurerade forum tycks ju vara ganska överens!
    ja förutom vissa då! Very Happy

Ja verkligen... Fattar inte varför dom inte kommer överens. Är det rätt folk som sitter och bestämmer om detta i dag kan man ju undra?
    Secrist
    Secrist

Alla svenskar borde kämpa för ett bättre Sverige! - Sida 2 Empty Överens

Inlägg  Secrist 2009-11-16, 01:24

Med dagens debattklimat så tvivlar jag starkt på det.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-16, 01:25

Secrist skrev:Det vore ju bra om partierna kunde komma överens om flyktingfrågan iallafall!

Med dagens debattklimat så tvivlar jag starkt på det.

Samma här faktiskt!
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Alla svenskar borde kämpa för ett bättre Sverige! - Sida 2 Empty tyvärr

Inlägg  GustavAnder 2009-11-16, 01:26

Jag tror inte heller att SD är att jämföra med Ny Demokrati som var ett parti som helst byggde på 2 personer, Bert och Ian.

SD är mer som V, lever på missnöje och dåliga tider.

Jag delar uppfattningen att dagens debattklimat är en katastrof, det spelar bara SD i händerna, urkorkade pk människor som gapar rasism om Vellinge spelar bara SD i händerna,
    j-vla åsnor, för att uttrycka det milt.

Jag har blivit övertygad om att alla dessa åsnor går igång på motsättningar och hat precis som SD folket, och gillar den hatiska stämmning som blåses upp.

Har jag sagt tidigare att nassar och rödingar är samma pack och lika störda ?
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-16, 01:41

GustavAnder skrev:Jag tror inte heller att SD är att jämföra med Ny Demokrati som var ett parti som helst byggde på 2 personer, Bert och Ian.

Jag delar uppfattningen att dagens debattklimat är en katastrof, det spelar bara SD i händerna, urkorkade pk människor som gapar rasism om Vellinge spelar bara SD i händerna,

Jag har blivit övertygad om att alla dessa åsnor går igång på motsättningar och hat precis som SD folket, och gillar den hatiska stämmning som blåses upp.

Ja visst är debattklimatet om detta katastrof!
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-11-16, 01:49

GustavAnder skrev:Jag tror inte heller att SD är att jämföra med Ny Demokrati som var ett parti som helst byggde på 2 personer, Bert och Ian.

Ditt inlägg är verkligen katastrof G-A!
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Alla svenskar borde kämpa för ett bättre Sverige! - Sida 2 Empty åsna

Inlägg  GustavAnder 2009-11-16, 02:00

Du säger det RV för att du är en av åsnorna, ett praktexemplar som säkerligen skulle vinna pris på åsne-utställningen .
    Du är en lika stor åsna som blåfront,
    med den möjliga distinktionen att du inte riktigt inser det.
    captaincodd
    captaincodd

Antal inlägg : 904

Alla svenskar borde kämpa för ett bättre Sverige! - Sida 2 Empty Uhhummm

Inlägg  captaincodd 2009-11-16, 02:04

ursäkta men är nån en åsna som inte inser det så är det definitivt Blaufront.RV är en frisk fläkt i intellektet för dessa med dylikt i utrustningen Wink
    captaincodd
    captaincodd

Antal inlägg : 904

Alla svenskar borde kämpa för ett bättre Sverige! - Sida 2 Empty Okej

Inlägg  captaincodd 2009-11-16, 02:07

med sådant i behåll menade jag så klart,intellekt allså Embarassed
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-16, 03:43

visst är det jätteskillnad på sd och nyd, men det handlar om samma väljargrupp.

Anti-sd-gruppen på facebook har snabbt samlat 200000 medlemmar. När ekonomin föörbättras och missnöjet minskar samtidigt som det blir socialt oacceptabelt att rösta på sd så kommer de åka ur. Det är iallafall vad jag hoppas på.

Det är korkade individer som röstar på sd, lika illa är det med v-väljare.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 05:16