Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
captaincodd
Dao
lazy
Susz X
8 posters

Goldstone vill se rättsliga följder..

lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Goldstone vill se rättsliga följder.. - Sida 2 Empty Sv: Goldstone vill se rättsliga följder..

Inlägg  lazy 2011-04-18, 01:44

Den enda man "azgarvar arslet av sig" åt är åt dig Infra.Från dina länkar:

Haaretz
    Published 12:09 15.04.10

Latest update 14:18 15.04.10
    According to the report circulating on Web logs, the South African Zionist Federation (SAZF) and the Beth Hamedrash Hagadol in Sandton reached an agreement with the Goldstone family under which the judge would not be permitted to attend the synagogue service in Johannesburg next month.

Jerusalem Post
    04/15/2010 14:07

Judge Richard Goldstone, who headed a war crimes probe that has infuriated Israel and Jewish communities around the world, will not be attending his grandson’s bar mitzva in Johannesburg next month, according to a South African newspaper.

Ge mig nu en bra förklaring till varför Goldstone väntade nästan ett helt år
    efter hans sonsons Bar mitzvah?

Jag har förstått att du har stora problem med artiklar på engelska så därför
    har jag gjort en Google translate av Goldstones artikel i Washington Post, om
    du vågar klicka på länken förstås. Wink

R. Goldstone

Sorry, höll på att glömma, för den som inte har problem med engelska finns
    hela artikeln här
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Goldstone vill se rättsliga följder.. - Sida 2 Empty Sv: Goldstone vill se rättsliga följder..

Inlägg  Infra 2011-04-18, 03:49

lazy skrev:Den enda man "azgarvar arslet av sig" åt är åt dig Infra.Från dina länkar:

Haaretz
    Published 12:09 15.04.10

Latest update 14:18 15.04.10
    According to the report circulating on Web logs, the South African Zionist Federation (SAZF) and the Beth Hamedrash Hagadol in Sandton reached an agreement with the Goldstone family under which the judge would not be permitted to attend the synagogue service in Johannesburg next month.

Jerusalem Post
    04/15/2010 14:07

Judge Richard Goldstone, who headed a war crimes probe that has infuriated Israel and Jewish communities around the world, will not be attending his grandson’s bar mitzva in Johannesburg next month, according to a South African newspaper.

Ge mig nu en bra förklaring till varför Goldstone väntade nästan ett helt år
    efter hans sonsons Bar mitzvah?

Jag har förstått att du har stora problem med artiklar på engelska så därför
    har jag gjort en Google translate av Goldstones artikel i Washington Post, om
    du vågar klicka på länken förstås. Wink

R. Goldstone

Sorry, höll på att glömma, för den som inte har problem med engelska finns
    hela artikeln här

Kära du. I den mån jag alls behöver översättning vid nåt sällsynt undantagstillfälle
    så ombesörjer jag detta själv.

Det är inte bara genom dina länkar man hittar in på Washington post. Och......varför skulle jag förklara tidsutdräkter av det ena eller andra slaget? Förklara själv, du.Hans tvära lappkast kom som ett ödets ironi den 1:a april. Det var väl helt enkelt den överenskommelse han hade med de zionistiska krafter som hotade honom. Ser du nåt i detta som kullkastar vad jag anför? Ånä! Bättre än så kan du?

http://www.washingtonpost.com/opinions/reconsidering-the-goldstone-report-on-israel-and-war-crimes/2011/04/01/AFg111JC_story.html

Här följer en översättning av en del av dina texter i inlägget ovan. Texten är
    enligt din egen presentation från den 15/4.

"Enligt rapporten som cirkulerar på Webbloggar nådde den sydafrikanska Zionist Federation (SAZF) och Beth Hamedrash HaGadol i Sandton ett avtal med Goldstone familjen enligt vilken domaren inte skulle tillåtas närvara vid synagogan tjänsten i Johannesburg nästa månad."

Alla vet att nyheten om Goldstones tvära lappkast briserade i dagarna. Jag ser dina datumuppgifter som ett marginellt problem i sammanhanget. Kanske trodde Goldstone och hans belackare att de skulle komma undan med bluffen om de la en stor tidsdistans mellan de båda "tillfälligheterna" i förhoppningen om att vi då lättare skulle missa sammanhanget. Försöket misslyckades. Konspirationen är avslöjad ändå. Razz

http://desertpeace.wordpress.com/2011/04/11/goldstones-u-turn-justice-for-israel-or-injustice-for-gaza-three-views/

2011-04-17:

http://www.scrollpost.com/blog/2011/04/07/mj-rosenberg-goldstone-flinched-fo

2011-04:

http://www.israel-palestinenews.org/2011/04/goldstones-shameful-u-turn.html

2011-04-06:

http://members5.boardhost.com/medialens/msg/1302168713.html

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 07:19