Dao skrev:Sniperace skrev:Regndrottning skrev:Sniperace skrev:det finns ett otal människor som vill att usa och resten av världen skyddar dem, men säkerligen räknas inte deras röster, de är ju förrädare mot saken, landet och gud vet vad, det ENDA som godkänns är USAHAT.....
Nu är det så att jag inte hatar USA eller dess befolkning...
Däremot behöver jag inte vara överförtjust i USA:s urikespolitik som, i mycket, går ut på att stödja deras vänner, oavsett statskick och angripa, med retorik skapade, fiender. Även där oavsett statskick.
USA har en tendens att vilja ha egna lakejer som statschefer i olika länder. Men, passa sig och en lakej väljer att gå emot USA... då jävlar... Irak och Hussein, t.ex....
Hmmm... jag undrar om nästa republikansa president kommer att finna en orsak att angripa Venezuela?
Man kan se det HUR man vill, men lämnar vi dem nu så är det att lämna dem i sticket, i talibanernas väld, utan hjälp har de noll chans att stå emot, är det vad vi vill?
kan vi sedan klappa oss för bröstet när talibanerna mördar otrogna och äktenskapsbryterskor hej vilt?
nä kvinnor INTE längre får gå i skola osv?
Ja, uppenbarligen är det vad DU vill, eftersom det är det enda alternativ du uppenbarligen vill kännas vid dig!!! Antingen ockupation eller talibaner??? Är det vad dina afghanska vänner har hävdat???
de hävdar att UTAN denna hjälp har de NOLL chans mot den stenhårda terror som talibanerna står för, de bangar inte för något våld, inget är för hårt osv....
men som det ser ut så bryr du dig INTE, det enda som gäller är USA ut.......