Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+3
Dao
Infra
Blåfront
7 posters

Kvinna stenades till döds

Blåfront

Antal inlägg : 5440

Kvinna stenades till döds Empty Kvinna stenades till döds

Inlägg  Blåfront 2009-11-19, 08:59

En 20-årig kvinna har stenats till dösd sedan hon dömts av rebellgruppen al-Shahab. Kvinnan anklagades för äktenskapsbrott. EU fördömde avrättningen i starka ordalag och betraktade steningen som "ett i synnerhet grymt och inhumant straff"

Visst är sharia lagar härligt, ellar vad säger ni tjejer?

Samma al-Shahab som är i Rinkeby och rekryterar
    Blåfront

Kvinna stenades till döds Empty Sv: Kvinna stenades till döds

Inlägg  Blåfront 2009-11-19, 09:02

Men att spränga ihjäl oskyldiga människor är ju tydligen helt ok, men inte äktenskapsbrott?

ja herregud
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2009-11-19, 09:06

Blåfront skrev:Men att spränga ihjäl oskyldiga människor är ju tydligen helt ok, men inte äktenskapsbrott?

ja herregud

Din okunniga pajas. Dina älskade judar var
    de första att använda stening som bestraff-
    ningsmetod.

Och förresten: vem var oskyldig sa du? Blackwater?
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2009-11-19, 09:07

Du får allt bestämma dig, vet jag...

Antingen debaterar di sharialagarna eller den stenade kvinnan!

Jag fördömmer steningen, men inte sharia. Istället tar jag reda på fakta!

Och var kom sprängning av sig själv in någonstans...

Du är väääldigt konstig människa, Blådåre...
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-11-19, 09:17

Infra skrev:
    Blåfront skrev:Men att spränga ihjäl oskyldiga människor är ju tydligen helt ok, men inte äktenskapsbrott?

ja herregud

Din okunniga pajas. Dina älskade judar var
    de första att använda stening som bestraff-
    ningsmetod.

Och förresten: vem var oskyldig sa du? Blackwater?

Jävla pajas själv

Och då försvarar du stenkastning mot kvinnor

BRA DÄR INFRA!

SKYLL ALLT PÅ JUDAR DU! JÄVLA JUDEHATARE!

VAD FAN HAR JUDAR MED SOMALIA ATT GÖRA?
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-11-19, 09:28

Dao skrev:Du får allt bestämma dig, vet jag...

Varför fördömmer du inte sharia? Du kan inte fördömma delar av sharia idiot!

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article6147804.ab

Minst 15 människor dödades och ytterligare ett 30-tal skadades när en bomb exploderade utanför en domstolsbyggnad i Peshawar i nordvästra Pakistan, på torsdagen uppger polisen.

Att vara otrogen kvinna, samtidigt som mannen får ha 4 fruar är ett värre brott än att döda oskyldiga

Bra du stödjer stenkastning och självmordsbombning dao!

Men det är klart... kallar man sig för Dao så
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2009-11-19, 17:58

Blåfront skrev:
    Dao skrev:Du får allt bestämma dig, vet jag...

Varför fördömmer du inte sharia? Du kan inte fördömma delar av sharia idiot!

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article6147804.ab

Minst 15 människor dödades och ytterligare ett 30-tal skadades när en bomb exploderade utanför en domstolsbyggnad i Peshawar i nordvästra Pakistan, på torsdagen uppger polisen.

Att vara otrogen kvinna, samtidigt som mannen får ha 4 fruar är ett värre brott än att döda oskyldiga

Bra du stödjer stenkastning och självmordsbombning dao!

Men det är klart... kallar man sig för Dao så

Ursäkta, men har du flera synpunkter på främmande skick och bruk, på främmande sedvänjor och rättspraxis så ut med alltihop, vet jag. Så tar vi allt i ett svep i stället för att sitta och småplottra bland alla dina gnälliga invändningar på än det ena, än det andra, allt eftersom den rasistiska andan faller på.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-19, 19:22

Det är lika svårt att fördomma sharia som det är att fördömma alla andra lagar!

Det går att fördömma det som folk gör - typ stening och liknande...

Du borde testa det, Blådåre...

"Att vara otrogen kvinna, samtidigt som mannen får ha 4 fruar är ett värre brott än att döda oskyldiga"

Nu blandar du ihop korten igen! Det är förvirrande att debattera med en person som är så dåligt insatt i det som diskuteras...

"Bra du stödjer stenkastning och självmordsbombning dao!"

Så när jag ovan skrev klart och tydligt :"Jag fördömmer steningen,.. vill du då "omtolka" det till att jag STÖDJER det????

Alltså - Sharia är ingen enhetlig och självklar lag, Blådåre!!! Inte typ apartheid. Det finns fem traditionella skolor, som en del hänsvisar till - men generellt är det bara mujslimernas namn för en lag som de anser vara baserad på Guds vilja. Alltså vilken djävla lag som helst, i praktiken.

Så det GÅR att vara emot stening, självmordsbombning och annat UTAN att ta avstånd från sharia. Jag tar avstånd från DIN tolkning av Sharia - eftersom du tillskriver den en massa skit som egentligen ngen gillar. Detta gör att du hamnar i samma fack som den lilla grupp fanatiska islamister som gör samma tolkning! Grattis, blådåre!!!

"Men det är klart... kallar man sig för Dao så"

Antar att det är oerhört ansträngande för dig att försöka låtsas vara så extremt intelligent som du framställer dig på detta forumet...
    foliesvackan
    foliesvackan

Antal inlägg : 326

Inlägg  foliesvackan 2009-11-19, 20:32

Alla länder vars rättsskipning innehåller dödsstraff borde väl fördömas, eller hur BF ?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-11-19, 20:39

Varför skulle det vara svårt att fördöma sharialagar? Det är ju inte så att
    man kan plocka ut det som man anser som "bra" och strunta i det andra, här
    får man hela paketet så att säga.

"Kamal Moubadder säger att han inte vill att dödsstraff för otrohet eller att tjuvar får händerna avhuggna införs i Sverige i dag med tanke på det skulle rubba "helheten i rättssystemet". Men han accepterar islamiska sharialagar i andra länder och medger att han kan tänka sig dem i Sverige under en förutsättning:

- En enda: om svenska medborgare i en demokratisk process väljer dessa lagar så kan de införas, säger Kamal Moubadder till DN."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/skolchef-hyllar-sharialagarna-1.741610

Skrivet av Kamal Moubadder
    Lördag, 9 Augusti 2008 01:28
    Politiken, i betydelsen att styra ett folk och ett land, är en del av islam. Landet eller nationen, ska ha en islamiska lagar (Shari’ah). I den rådande situationen, d.v.s. i frånvaron av en gudomlig personlighet som profeten eller imamen, ska regeringen utses genom val. Regeringen ska alltid ta hänsyn till folkets vilja.

Innebär detta då att det är ett demokratiskt styre? Nej, det är inte. Demokrati betyder att folket styr, men i islam styr i första hand ” den gudomliga lagen “. Skillnaden ligger i att i en demokrati kan den som regerar t.ex. tillåta att tillverka alkohol om en majoritet av folket kräver det. I islam har den som regerar alltid ett ansvar att se till att den gudomliga lagen blir gällande när motsättningar uppstår mellan den gudomliga lagen och majoritetens vilja. I det nämnda exemplet skulle alltså den som regerar förbjuda alkohol tillverkning mot majoritetens vilja. Majoritetens vilja kan bara gälla så länge den inte motsäger den gudomliga lagen.

http://www.noorislam.net/sv/index.php?option=com_content&view=category&id=88&Itemid=170
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-19, 23:25

Du får fördömma vad du vill, Lazy. Men har du inte grundläggande kunskaper i vad det är du fördömmer!

Det handlar liksom inte om att plocka ut bitar eller inte.Det handlar om att ni fördömmer alla lagar som finns i arabvärlden, även de som är demokratiska!

Ni kan göra som jag och andra och fördömma alla lagar som går emot de mänskliga rättigheterna, och det inkluderar några uttalade shariasystem, men exkluderar inte andra lika dåliga - men däremot de shariasystem som är bra.

Mestadels handlar shariasystemen oftast enbart familjelagar, och gäller bara de som är muslimer - så till exempel i Jordanien är andra människor inte delaktiga i sharia.

Kamal verkar ha blivit påverkad av västmedia för mycket. Det finns inget som tyder på att islam inte kan ha ett demokratiskt system politiskt, och det finns inte mycket i Islam som tyder på att man skall använda för att styra folk!

Sista stycket är HANS TOLKNING av "den gudomliga lagen". Ta bara detta med "alkoholförbudet", som faktiskt även det är en vantolkning av koranen.

Du kommer alltid att hitta människor som har konstiga tolkningar av Islam. De flesta muslimer vill likförbannatha demokrati och mänskliga rättigheter - och skiter i om det kallas för sharia eller inte!

Majoritetens vilja kan OCKSÅ ses som "den gudomliga lagen"!!!
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-11-19, 23:29

Dao skrev:Du får fördömma vad du vill, Lazy. Men har du inte grundläggande kunskaper i vad det är du fördömmer!

Det handlar liksom inte om att plocka ut bitar eller inte.Det handlar om att ni fördömmer alla lagar som finns i arabvärlden, även de som är demokratiska!

Ni kan göra som jag och andra och fördömma alla lagar som går emot de mänskliga rättigheterna, och det inkluderar några uttalade shariasystem, men exkluderar inte andra lika dåliga - men däremot de shariasystem som är bra.

Mestadels handlar shariasystemen oftast enbart familjelagar, och gäller bara de som är muslimer - så till exempel i Jordanien är andra människor inte delaktiga i sharia.

Kamal verkar ha blivit påverkad av västmedia för mycket. Det finns inget som tyder på att islam inte kan ha ett demokratiskt system politiskt, och det finns inte mycket i Islam som tyder på att man skall använda för att styra folk!

Sista stycket är HANS TOLKNING av "den gudomliga lagen". Ta bara detta med "alkoholförbudet", som faktiskt även det är en vantolkning av koranen.

Du kommer alltid att hitta människor som har konstiga tolkningar av Islam. De flesta muslimer vill likförbannatha demokrati och mänskliga rättigheter - och skiter i om det kallas för sharia eller inte!

Majoritetens vilja kan OCKSÅ ses som "den gudomliga lagen"!!!

Att du bara orkar att tjafsa emot i precis allt även om det handlar om sunt förnuft, vad är ditt verkliga problem? Laughing
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-20, 00:25

Problemet, BH, är att ni saknar detta sunda förnuftet, och att det ni skiter ur er skapar ökade fördomar i samhället!

Ni är allatså ett hot i en demokrati! Därför ger jag ALDRIG upp mot sådant!!!
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-11-20, 00:40

Dao skrev:Problemet, BH, är att ni saknar detta sunda förnuftet, och att det ni skiter ur er skapar ökade fördomar i samhället!

Om du har en sådan syn så kanske ett censurerat forum passar dig bättre? Laughing
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-20, 03:11

blueheaven skrev:
    Dao skrev:Problemet, BH, är att ni saknar detta sunda förnuftet, och att det ni skiter ur er skapar ökade fördomar i samhället!

Om du har en sådan syn så kanske ett censurerat forum passar dig bättre? Laughing

Nej - jag vill inte vara där du och dina metoder trivs bäst...
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-11-20, 10:36

Dao skrev:
    blueheaven skrev:

Nej - jag vill inte vara där du och dina metoder trivs bäst...

Men jag trivs inte det minsta på ett censurerat forum det har jag aldrig hymlat om! Laughing
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-11-20, 23:12

Dao Yesterday at 9:25 pm

Precis vad jag velat peka på i flera år, de muslimer som flytt från sina
    länder p.g.a religiöst styre vill inte ha sharia-lagar Dao, om du är så
    kåt på de lagarna så är det nog bättre att du flyttar till de länder som
    tillämpar dem, förslagsvis: Iran, Saudi-Arabien och numera Somalia.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-21, 00:12

lazy skrev:
    Dao Yesterday at 9:25 pm

Precis vad jag velat peka på i flera år, de muslimer som flytt från sina
    länder p.g.a religiöst styre vill inte ha sharia-lagar Dao, om du är så
    kåt på de lagarna så är det nog bättre att du flyttar till de länder som
    tillämpar dem, förslagsvis: Iran, Saudi-Arabien och numera Somalia.

Vi har Sharialagar i Sverige, så jag bor redan i ett land där de tillämpas!

Inga av de länder du skriver har "religiöst styre" - de är enbart diktaturer! Varför jag skall flytta till dem, när jag gjort det tydligt att jag inte gillar diktatur. Sådan klar ställning mot sådant har inte du gjort ännu... Bara försvar för terror och ockupation...
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-11-21, 00:35

Dao Today at 23:12
    Inga av de länder du skriver har "religiöst styre" -

Embarassed De måste ha missuppfattat dej.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-21, 01:41

lazy skrev:
    Dao Today at 23:12
    Inga av de länder du skriver har "religiöst styre" -

Embarassed De måste ha missuppfattat dej.

Om jag hävdar att solen är grön - stämmer detta då, bara för att jag säger detta???

Jag avskyr alla former av diktaturer, oavsett vilken retorik de utnyttjar för att försöka rättfärdiga sig - och jag hatar den form av diktatur som DU företräder, den som anser att DU har rätt att tala om vad ANDRA har för åsikter!

Så länge du håller på så, är du inte speciellt övertygande i att du ogillar diktaturer och det du kallar sharia!
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-11-21, 07:32

citat:
    "Precis vad jag velat peka på i flera år, de muslimer"

Det är precis vad alla "VI" har påpekat till dig och alla andra av din shahhahalom anhängare och det är följande:

1. Din mamma och extrema pappa "jahud" är "DIREKT" skiljaktiga för allt skit som händer åt oss "alla" i hela världen ...

2. Den muslim bajs som du sprider runtomkring och vill kalla dem för terrorister funkar inte i alla fall för mig , eftersom det är ni jahuds med erat plast staten Israel är skiljaktiga för!!

Diverse Bin -Laden och resten av hans "gäng" är en direkt resultat av er "extinction" politik!!

Med simpla ord ... Sluta ockupera PALESTINA så vi sliper bin -laden på grund av era infatila jahuds extrema litania !!

citat:

"länder p.g.a religiöst styre vill inte ha sharia-lagar,"

Varför skall sharia vara mindervärdigt till skillnad av era drömar som gudens utvalda folk ??
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-11-21, 12:40

Har ni haft sammanträde i ZOG nu igen KTR? Var det bra? Laughing
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-11-21, 12:43

Dao Yesterday at 11:41 pm
    Jag avskyr alla former av diktaturer, oavsett vilken retorik de utnyttjar för att försöka rättfärdiga sig - och jag hatar den form av diktatur som DU företräder, den som anser att DU har rätt att tala om vad ANDRA har för åsikter!

Det är aldrig kul att få tillbaka med samma medel som man själv
    tillämpar. Wink
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-11-21, 13:41

lazy skrev:

tillämpar. Wink

Jo man har ju hört det där förut och i nästa inlägg så är han där igen! Laughing
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-21, 14:34

lazy skrev:

tillämpar. Wink

Försök inte!!!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 20:37