Det är lika svårt att fördomma sharia som det är att fördömma alla andra lagar!
Det går att fördömma det som folk gör - typ stening och liknande...
Du borde testa det, Blådåre...
"Att vara otrogen kvinna, samtidigt som mannen får ha 4 fruar är ett värre brott än att döda oskyldiga"
Nu blandar du ihop korten igen! Det är förvirrande att debattera med en person som är så dåligt insatt i det som diskuteras...
"Bra du stödjer stenkastning och självmordsbombning dao!"
Så när jag ovan skrev klart och tydligt :"Jag fördömmer steningen,.. vill du då "omtolka" det till att jag STÖDJER det????
Alltså - Sharia är ingen enhetlig och självklar lag, Blådåre!!! Inte typ apartheid. Det finns fem traditionella skolor, som en del hänsvisar till - men generellt är det bara mujslimernas namn för en lag som de anser vara baserad på Guds vilja. Alltså vilken djävla lag som helst, i praktiken.
Så det GÅR att vara emot stening, självmordsbombning och annat UTAN att ta avstånd från sharia. Jag tar avstånd från DIN tolkning av Sharia - eftersom du tillskriver den en massa skit som egentligen ngen gillar. Detta gör att du hamnar i samma fack som den lilla grupp fanatiska islamister som gör samma tolkning! Grattis, blådåre!!!
"Men det är klart... kallar man sig för Dao så"
Antar att det är oerhört ansträngande för dig att försöka låtsas vara så extremt intelligent som du framställer dig på detta forumet...