marxisten 2009-11-09, 23:42
Regndrottning skrev: Secrist skrev:57 % av folketsäger väl ingenting hur vida regeringen är bra eller dålig, för om en undersökning bevisar det, bör du även gilla DDR. I en undersökning svarade nämligen 57 % av forna östtyskar de ansåg sig ha bättre under DDR tiden än nu(hur ologiskt det än låter!). Betyder det att du anser DDR och Sovjet var bra som regering?
Då kan vi ju lika gärna lägga ner alla mätningar med en gång om du ska börja jämföra resultaten med fullblodsdiktaturer. Är det bara för att du är missnöjd med resultatet som du kör igång detta tramset?
Nej, Secrist... Detta är lika mycket \'trams\' som vilken som helst opinionsundersökning.... Om 57% av östtyskarna tyckte det var bättre förr, så tycker de väl det. Bara för DU inte håller med betyder inte att det är \'trams\'! Du har inte rätten att benämna andras åsikter som \'trams\' för att de inte instämmer med dina åsikter.
Och det beror på hur frågor ställs. Och ofta är frågorna ställda för att få fram ett visst svar.
\'Gör regeringen ett bra jobb? \' Ja, det gör de.
*Är regeringens jobb bra?\' Nej, inte enligt mig.... (inte allt, förstås. En del håller jag med dem om).
Undersökningen gällde: Vad är bäst: Gamla DDR eller dagens samhälle..
57% = Hade det bättre under DDR.
43% = Det är bättre idag...
Dessutom, att Secrist inte tycker om det och därför är det trams var det jag menar. Du ropar högt över siffror du gillar, men du förnekar de som produceras mot dina åsikter, som denna. 57% för alliansen är inte samma som 57% för DDR...
Iof. gillar jag inte heller DDR, men jag finner det intressant att gamla Östtyskarna tycker de hade det bättre under DDR!
Senast ändrad av marxisten den 2009-11-09, 23:48, ändrad totalt 2 gånger