blueheaven skrev:ANNA2LINK skrev:blueheaven skrev:ANNA2LINK skrev:Dao skrev:blueheaven skrev:Den offentliga verksamheten bör finnas kvar inget tvivel om den saken men bör i storleksordningen halveras från dagens läge för att hamna på en bra nivå!
Den har redan halverats flera gånger, och det finns INGA tecken på att det har varit bra för några andra än de rkaste i samhället!
Nej jag tror inte heller på att det offentliga ska halveras dom har det nog jobbigt idag. Jag tror på att öka det offentliga i stället.
Att man minskar den offentliga verksamheten betyder inte att dessa jobb försvinner det betyder att dessa jobb istället utföres av den privata sektorn som styrs av verkligt utbud och efterfrågan och betalas med avgifter istället för skatter!
Kom igen nu för bövelen lite grann måste ni väl fatta själva?
Det offentliga BH har ju minskat för mycket dom senaste åren. Mycket inom det offentliga kryper ju på knäna i dag. Jag är ganska säker på att man inte kan minska det offentliga mer än vad man faktiskt har gjort.
Ingenting gick det in där inte!
Inse BH att det är du som har fel här, besök ställen inom det offentliga så får du se själv hur många ställen har det. Det kanske vore något???